poes zwanger/bevallen HELP!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door sunnyqueen21, 25 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    de kat vind je niet eerder weer als de kittens zijn geboren en iets groter zijn alleen met dit warme weer zou ik me wel zorgen maken de moederpoes moet ook vocht krijgen ivm voeding voor de kittens groetjes jolanda

2. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Ik hoop dat ze snel weer terug komt hoor.
    Onze poes is 2x bevallen en tijdens de zwangerschappen is ze altijd buiten geweest.
    Maar beiden keren is ze gewoon thuis bevallen,eerste keer op de kattebak! En de 2e keer op het stoeltje van me zoon.

3. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Ik maak me ook hartstikke zorgen, maar ik weet niet wat ik verder nog kan doen... Ik roep haar elke dag... Ik laat mijn andere kat naar haar zoeken (voor zover ze dat begrijpt haha) We zoeken zelf... maar ze is gewoon verstopt op een stil plekje en pas als zij bevallen is en ze de kittens groot genoeg vind komt ze weer... Maar ik maak mij inderdaad het meeste zorgen over vocht... kijk voeding dan gaat ze wel op jacht... dat is hun instinct, maar ja met dit warme weer hoop ik dat ze ook genoeg vocht binnen krijgt...

4. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Okej onze poes is terug.... Alleen zonder kittens... Ik deed gister toen het al donker was het raam even open om onze andere poes te roepen en toen stond onze poes die dus weg was ineens voor het raam... Niet meer zwanger... Ontzettend honger natuurlijk... We hebben buiten gekeken of ze de kittens had mee gesleept maar konden niks vinden. Toen hebben we het raam open gelaten zodat ze ze misschien nog op zou halen zodra ze gegeten had, maar ze blijft binnen en wil niet eens naar buiten. Ze ligt nou heerlijk te slapen en als je aan haar tepels komt dan komt er melk uit... maar ze kijkt niet naar haar kittens om dus ik ben bang dat ze het niet overleefd hebben en dat ze ze daarom niet mee neemt en niet naar om kijkt.

Liefs

5. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Ah wat zonde :(

En als je nou eens met haar mee loopt naar buiten? Misschien wijst ze je dan toch nog de weg?

6. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Jeetje wat zonde zeg..

7. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    zoals ik al zei ze wil niet naar buiten... We hebben haar al buiten gezet en wouden dan mee lopen maar ze loopt net zo hard weer naar binnen dus ben bang dat de kittens het niet overleefd hebben.

8. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Als de poes nu al niet meer naar ze op zoek is waren ze misschien ook al wel overleden (dat ze daarom naar huis is gegaan). Met dit warme weer verwacht ik eerlijk gezegd ook niet dat ze nu nog leven. Verschrikkelijk zonde zeg!

9. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    ja dat denk ik ook hoor. Kijk ze bloedde al 2 weken van te voren en de dierenarts zei toen al dat dat niet normaal is. En zag toen van 1 kitten het hartje kloppen die andere kon hij niet goed zien. En je zag en voelde ze ook niet bewegen. Dus ik vermoed dat het voor de bevalling niet goed zat... Nou ja ze moet maar even bijkomen eerst en dan zien we wel of ze weer zwanger wordt... Over een tijdje... Ik weet ook niet hoe lang daar tussen moet of gaat zitten.

10. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Wat vreselijk triest zeg.

*tip*Laat haar zsm helpen,ze kan nu binnen een week of 1 a 2 weer krols worden.
    Als ze dan weer zwanger word heeft haar lichaam een hoop te lijden,en daarnaast lijkt me na deze nare ervaring dat je dit geen 2e keer wilt meemaken.

11. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hou trouwens goed in de gaten of ze geen baarmoederonsteking krijgt.

12. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Nou zoals ik al zei, ze is vrijdagavond/nacht thuis gekomen.. De hele zaterdag heeft ze geslapen thuis en zaterdagavond is ze weer naar buiten gegaan. Gisteravond kwam ze pas weer thuis. Is vannacht thuis geweest en vanochtend is ze weer naar buiten toe gegaan. En nu is ze nog niet weer binnen geweest... Dus ik heb toch een klein beetje hoop dat de kittens nog leven omdat ze zo lang weg blijft iedere keer... Ik heb nog niet de kans gehad om haar te achtervolgen... dus dat moet ik nog eens proberen en anders hoop ik dat ze ze alsnog hier heen sleept als ze wat ouder zijn. Ik houd jullie op de hoogte.

Liefs

13. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Hoe staat het ervoor Sunnyqueen? Heb je haar al eens kunnen volgens om te kijken of de jong(en) nog leven?
    Ben wel benieuwd namelijk!

14. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Wat een sneu bericht zeg, dat ze de kittens buiten heeft geworpen.. ik hoop echt heel hard dat ze nog leven... en dat je ze gaat vinden!!
    Ben erg benieuwd hoe dit afloopt..

15. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    helaas ik heb haar niet kunnen volgen want ze wil niet naar buiten... Ze zit nou al 3 dagen binnen en vind het schijnbaar wel prima... Erg zonde maar ik kan er niks aan veranderen.....

16. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik heb niet alle sgelezen .. maar een poes doet het meestal allemaal zelf. .. blijf er wel bij voor de zekerheid.. !
    wijhebben zo al 3 nestjes gehad

17. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie

oeps zie dat ze al geboren zijn >>! oeioei buiten meid ga ze zoeken !..
    als ze worden gevonden ben ik bang dat ze het niet overleven !

18. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    ga ze zoeken? Ik zou niet weten waar. Ik ben al tig rondjes door het dorp geweest maar wie weet onder welk struikje ze liggen. Dat is zoeken naar een speld in een hooiberg. En onze poes wil niet naar buiten dus kan haar ook niet volgen.

19. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Oh.. wat zielig!!! Sterkte met de diertjes.

20. misssweety

misssweety Nieuw lid

4 aug 2010
    1
    0
    0
    hallo

mijn poes is zwanger en ik weet niet hoe lang want ze is een aantal keer naar buitn gegaan terwijl ze dat dus niet mocht omdat ze eerst gesteriliseerdmoest worden maar helaas te laat dus.
    ze heeft een redelijk dikke buik en als ik in haar tepels knjip komt er ook melk uit en ik voelde kittens onzettend goed bewegen.
    dit is voor deze kat het eerste nestje en ik zou heel graag willen weten of dat iemand weet wanner de kat kan bevallen want ik ben echt radeloos nu ik heb al een doos staan voor haar waar ze geen gebruik van maakt ze wil voornamelijk bij mijn partner zijn maar die werkt helaas ontzettend veel ze heeft af en toe wat viezig heid mijn haar je weet wel en nnou blij dat te zijn omdat er waarschijnlijk al een dood kittentje in haar buik zit ik voel ontzttend veel leven in haar buik dus er zijn nog levende.
    ik weet ect niet wanner de kittens komen zou misscien hier iemand zijn die mij wat tips kan geven wanneer ze zou kunnen bevallen?

gr miss sweety

Deel Deze Pagina