Poes zwanger!! :D

Discussie in 'De lounge' gestart door Yasmijnkai, 10 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Sinds 1 maand hebben wij een poes omdat een gezin financieel niet meer ervoor kon zorgen hadden wij dus besloten haar in huis te nemen en heel veel liefde te geven. Ze was niet geholpen dus wij dachten naja dan gaat ze niet naar buiten tot wij ons loon binnen hebben en dan snel langs te dierenarts maar ik zag haar buik steeds groter worden en dacht hmmm hier klopt iets niet dus na een week toch langs de DA geweest en opeens zegt ie goeie meneer ja over 14 dagen krijg je kittens. Ik dacht echt WHUUUUUT:$ maar mevrouw heeft dus nu een hele bolle buik die alle kanten opvliegt en ze was blijkbaar al zwanger bij dat andere gezin. Beetje lullig maar goed niks aan te doen dus deze weekend zou ze eigenlijk moeten bevallen ze loopt en ligt ook overal. Eerlijk gezegd ben ik zo zenuwachtig maar ook bang want heb nooit een dier gehad die kleintjes kreeg, denk altijd wat als er iets misgaat ofzo brrr moet er niet aan denken. Wij hebben al wat vrienden/kennissen die graag een kitten willen maar eerst maar kijken hoeveel ze krijgt want wij willen sowieso eentje houden. Mijn man wil ze natuurlijk allemaal houden maar no way, hebben hier ook een kleintje die al druk genoeg is. :p Dacht share het even met jullie want laatste tijd lees je zo veel ellende en dit is toch iets heel moois?

Heb ook een foto van onze kleine schat!!

Aaaarrrghhhh vind dit zo spannend vooral wanneer ze nou gaat bevallen :D

2. yakima

yakima Actief lid

1 mrt 2012
    164
    0
    16
    NULL
    NULL
    mooie poes!

Word dit een live bevallingstopic maar dan van een poes?:)

Heb je wel spullen in huis?

3. Yasmijnkai

Haha :D

Volgens mij DA zou de moeder alles zelf kunnen dus heb niks in huis maar heb wel wat dingen opgezocht en gekeken op youtube en natuurlijk de nummer van mijn DA op speed dial. :)

4. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    Leuk :)

Hier op moment ook een zwangere poes..
    kan ook elk moment gaan bevallen..

Moeders helaas afgelopen week een miskraam gehad :(

5. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Wat leuk heb ook een poes van ongeveer drie jaar oud maar nog noit zwanger geraakt terwijl we vroeger ook nog een kater hadden.

laat je ons weten hoe het is gegaan?

6. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Sterkte met het vinden van een goed huis voor al de kittens.

7. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36

Misschien is een doos oid wel handig, hier kan ze in gaan liggen met de kleintjes.. Tenminste, ik heb dit wel altijd.. wat oude lakens en doeken erbij is ook niet gek.. ;)

Qua bevalling doet ze vooral zelfs, weet uit vorige ervaringen dat moederpoes het wel aangaf, door heen en weer te lopen van mij naar de doos.. ze vond het fijn dat ik erbij was.. bij 1 heb ik even moeten helpen met mijn pink.. tsjaa;)

Het is echt mooi om mee te maken..

8. Yasmijnkai

@lievemama Oh wat erg :( leuk voor die poes natuurlijk maar toch :(
    Doos staat al klaar met lakens etc..

@MoedervanSafia, Natuurlijk! :D

@Berthe volgens onze DA zouden het 3 kittens zijn maar hebben al 5 mensen die heel graag eentje willen dus dat komt sowieso goed :)

9. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Wat spannend.
    Dat je niks nodig hebt is onzin hoor. Raar van de dierenarts.
    Ik zou een werpkist maken. Zo dat mamapoes erut kan en de kittens niet. (niet van bananendozen!!)
    Speciale kittenmelk...want wat ga je doen als je de kittens of een van de kittens zelf moet voeden. Handig om te hebben dus.
    Slijmzuigertje is handig als ze vocht in de luchtwegen hebben.
    Bevalling van de kat (deel 1) - Kattenplaza
    Hier staan ook een heleboel tips!

Succes met wachten!

10. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    En geen handdoeken in de werpkist leggen daar kunnen de kleintjes blijven hangen met hun nageltjes..
    Kittenmelk in huis halen want als moeder ze afstoot of andere reden moet je ze zelf voeden
    Een goede keukenweegschaal en E wegen bij de geboorte en dan elke dag op zelfde tijdstip herhalen.
    Moederpoes op kittenvoer zetten daar zitten betere voedingsstoffen in die ze nu nodig heeft.
    Kattenbak naast werpkist zetten en eten en drinken ook zodat ze niet te ver hoeft te lopen daarvoor
    Zorgen dat ze niet meer naar buiten kan, an ze kan na de bevalling zo weer zwanger zijn!
    Enuhnn hoe wee de goede meneer met alleen maar voelen dat het nog maar 14 dagen duurt?! Is er geen echo gemaakt, ook om te kijken hoeveel kittens ze heeft?! Wel zo fijn om dat te weten zodat wr geen 1 tje blijft zitten..

11. Yasmijnkai

Bedankt voor de tips zal zo alles gaan halen, nou hij voelde en volgens hem waren de kittens best groot.

12. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Wat een mooie mama zég!!
    Heel veel succes!!

En gefeliciteerd natuurlijk;)

13. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat een mooi beestje!

van poezenbevallingen heb ik geen verstand maar wel gefeliciteerd alvast! hihi

14. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    En dan heb je straks 13 katten ipv 1 :p

Mijn poes kreeg dus meteen 10 jongen he!! Echt veel moeite moeten doen om voor alle 10 een goed thuis te vinden. sterkte ermee!!

15. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Leukkkk!!!!!
    Kittens zijn zo geweldig leuk!
    Mijn poezebeesje is 24 april bevallen van 4 gezonde kittens.
    Alleen is moederpoes nu spoorloos al 2 dagen dus nu ben ik ze aan het voeden met speciale kittenvoeding van de dierenarts.
    Tip: Zorg dat je kittenvoeding in huis hebt want stel dat het niet lukt bij de moederpoes of je hebt een kitten die niet goed mee kan drinken dan moet je echt bijvoeden.
    Ik heb er nu 4 om te voeden om de 2 uur,is een karwei maar wel heel bijzonder.
    Al had ik liever moederpoes nog gehad maar die kunnen we nergens vinden :(
    Maar vaak gaat het super goed met moederpoes en kittens en dan is het gewoon echt ontzettend mooi en genieten hoe de kittens groeien en ontwikkelen.
    Gaat echt heeeeel snel dus maak veel foto's!!! haha
    Ik ben de hele tijd fototjes aan het maken van de kittens,zo leuk!
    Ben benieuwd wanneer ze gaat bevallen.
    Die van ons was bevallen midden in de nacht....op de bank....
    Heel fijn haha.
    Ben benieuwd hoeveel kittens aanstaande moeder gaat krijgen!
    Kei leuk!!!!

16. Yasmijnkai

Bevalling vandaag om 9 uur begonnen. 4 hele schattige mooie kittens.. Moeder en kids maken het goed. :D

17. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ahhhhhhhh wat lief!!!!!

18. Drieka

Drieka Niet meer actief

Gelukkig gaat alles goed! :D

19. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28