Trouwen en budget

Discussie in 'De lounge' gestart door Sientje, 6 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    dag dames,
    Mijn man en ik zijn toen ik zwanger was voor de wet getrouwd, even snel tussendoor voornamelijk voor het gemak en zonder feestje of andere poespas even tussendoor..
    Ik ben nooit een type geweest met 'trouwkriebels' maar het is niet waar..ik krijg ze nu toch, en zit nu ernstig na te denken om toch nog een x voor 'het eggie' te gaan trouwen, nu komt dus mijn zeer onbescheiden en zeer Hollandse :rolleyes: vraag, wat kost dat nou???? En willen jullie met mij delen wat jullie gedaan hebben en welk prijskaartje hieraan hing??

Alvast hartstikke bedankt!

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Wij gaan binnenkort ook trouwen zijn druk bezig vanalles te regelen. Ik weet dus nog niet waar wij op uitkomen. Maar je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.

3. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Wij zijn vorig jaar getrouwd in Las Vegas, lekker met ons gezinnetje.
    Tja kosten is moeilijk, trouwerij op zichzelf viel wel mee, maar we zijn wel drie weken in Amerika geweest. Kost totaal zo'n 10.000 euro incl kleding, reis etc.Ik denk als je in Nederland trouwt, huwelijksreis , dat je sbnel op het dubblele uitkomt. We zijn een week in Las Vegas geweest in een heel luxe hotel , daarna met de camper twee weken rondgetrokken.
    Geweldige ervaring.
    groetjes Patricia

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Wij trouwen in september, maar het is idd zo dat je het zo duur kan maken als je zelf wil. Wij hebben de kleding van onze ouders gekregen, en dat scheelt een hoop. Ook gaan we niet op huwelijksreis. Alles bij elkaar schat ik het op ongeveer 10.000 euri dat is incl. receptie en feest.
    Denk er niet teveel over na, anders doet het misschien teveel pijn in de portomonnee. Ik probeer niet te denken wat voor dingen we allemaal met geld kunnen doen. Aan de andere kant, het wordt de dag van mijn leven en we hebben heel hard voor deze dag gewerkt . Mijn idee was als we het doen ,doen we het goed... en ja daar zit een prijskaartje aan .
    En de voorbereidingen zijn zoooooo leuk.... in ieder geval wens ik je veel plezier met plannen.

5. Quinnygirl

Quinnygirl Actief lid

21 jan 2006
    266
    0
    0
    Acceptant Schadeverzekeringen
    Zevenbergen
    Wij hebben alles zelf betaald. We zijn getrouwd in het kasteel van Rhoon, en hebben daar alles gehad: receptie, taart, diner en feest. Totaal, incl. huwelijksreis naar Tunesië waren wij net over de 10.000 euro kwijt. Ik geloof iets van 10.400 ofzo.

Ik vond het zeer zeker wel waard!

6. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Wij waren een stuk minder kwijt hoor!!!
    De receptie kostte €1600,- (mooie locatie en viel heel erg mee wat we moesten betalen,waren de eersten in dat zaaltje die hun bruiloft daar vierden,misschien was het daarom zo goedkoop)mijn Jurk ongeveer €600,- pak van mijn man ook zoiets.
    Heb zelf de bedankjes gemaakt.
    De taart was iets van €250 - €300.
    Boeket iets van €80,maar dat kan veeel goedkoper!!! Je kan heel simpel iets zelf samenstellen .
    Op internet kan je goedkope bruidskleren vinden.
    De uitnodigingen hebben we ook zelf gemaakt.

En daarbij kregen we €1800,- aan cadeaugeld,daar hebben we mooi de receptie van betaald ;)

7. Bloemie

Bloemie Bekend lid

7 jul 2006
    666
    0
    0
    Hoi!

Heel simpel! Je kan het zo gek maken als jullie zelf willen!

De ceremonie zelf kost bijna niets, maar alles er omheen.....

Je kunt op een aantal dingen goed besparen:

- trouwvervoer, kijk in je omgeving of iemand een mooië auto heeft.

- bloemen, het boeket hoeft niet perce draadgebonden! Scheelt je snel 80,-

-uitnodigingen, zelf maken! Of via internet bestellen = ook voordeliger.

-kleding, zoek een stijl uit die je mooi vindt en laat het maken! ( is vaak goedkoper) Of laat het maken in Thailand ( doen de fabrikanten ook) en je hebt voor de prijs van de jurk een mooië reis er bij! :) :) :)

-Feest, wat willen jullie? Wie zijn echt de belangrijke mensen voor jullie? Schrappen in die lijst! Veel mensen zie je daarna nooit meer!

- Fotograaf, er zijn ook hele goede ammateurs! Vraag eens rond in je omgeving!

* wij zijn zelf in mei getrouwd en het was helemaal zoals wij het wilde. Wij hebben alle gasten laten mee eten en feesten ( 90 personen ) en wij hebben dus wel alles nieuw gekocht en veel geld aan de aankleding besteed ( bloemen end.) In totaal waren wij rond de 10.000 :eek: kwijt.

8. Chelsea

Chelsea Bekend lid

6 aug 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Wij gaan in oktober hier trouwen bij de gemeente op woensdagochtend, dan is het gratis.
    Mijn vriend wou wel trouwen, maar bleef het maar steeds weer uitstellen :evil:
    Hij zei dan" als we een kleintje hebben, dan gaan we trouwen".
    Nu krijgen kennissen van ons een baby, en zijn niet getrouwd.
    En moesten van te voren naar de gemeente, hij moet het ongeboren kindje erkennen dat het van hem is bla bla bla.
    Dus nu gaan we in augustus in ondertrouw, en 18 oktober ff trouwen.
    Onze ouders als getuige.
    En daarna nog ff koffie drinken met een mooie taart erbij.
    Dan is dat geregeld voor als ik zwanger raak. :D

9. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    :oops: Hier komt íe :oops:

Wij kregen het volgende gratis van familie/ vrienden: :)
    - taart (250 euro)
    - auto (van een collega van mijn moeder)
    - kostuum van mijn man (1000 euro)
    - band op het feest (900 euro)
    - sieraden voor mij (100 euro, van mijn schoonmoeder gekregen)
    - bruidsboeketten voor mij en mijn bruidsmeisje (mijn oom is bloemist)

De fotograaf hadden we gratis gevonden via Marktplaats. Dit was een fotograaf die graag digitaal wilde gaan en hiervoor een portfolio op wilde bouwen. Hiervoor zocht ze koppels. Ze was erg goed! Er staan regelmatig van dit soort advertenties op Marktplaats. TIP TIP TIP!!! :p

Verder heel erg veel bespaard op: :)
    - bruidskapsel/ make-up (deed een vriendin, 100 euro)
    - bruidskleding voor mijn bruidsmeisje (op de grand bazaar (zwarte
    markt) in Beverwijk gekocht, TIP TIP TIP!!!!) (35 euro)
    - uitnodigingen (zelf gemaakt, met een foto voorop)
    - geen receptie gegeven

Waar we de volle mep voor hebben betaald:
    - mijn trouwjurk, ondergoed, panty, schoenen, etc. (1800 euro)
    - Feest voor ongeveer 80 personen (2300 euro ongeveer, hier zat het
    eten voor ongeveer 40 personen bij en een borreluurtje voor het eten)
    - kerk (200 euro)
    - trouwen gemeente (verschilt per gemeente)
    - na het trouwen voor de gemeente een kleine borrel in een
    gelegenheid (200 euro)

Daarnaast zijn we op huwelijksreis geweest naar Mauritius. Dat komt er dan nog eens bij.
    Je ziet het: je kan het zo duur of gek maken als je zelf wilt!

10. Niet meer actief

Pfff wat een bedragen!
    Hier is het de omgekeerde wereld, hij wil heel graag, maar van mij hoeft het niet zo. Voor mij is het al goed als we alleen dat briefje gaan ophalen en tekenen, en that's it, hij wil alles erop en eraan. Zolang we geen gulden middenweg hebben gevonden, wordt er simpelweg niet getrouwd.
    En ach poespas als je kindje krijgt en 'alleen maar' samenwoont valt wel mee, we zijn toen in de 7e maand naar de gemeente gegaan, dit is de vader van mijn kind, handtekeningen zetten en klaar.

11. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Nou ik ben ook net getrouwd....onze prijskaartjes

Pak van mijn man - had hij al alleen even laten stomen, 15 euro
    Mijn kleding bij elkaar gesprokkeld - 150 euro
    Bloemen - 130 euro (incl bloemen voor op de auto)
    Trouwauto - niks want het was onze eigen auto
    Locatie - niks het cafe is van mijn schoonvader
    Bruidstaart (incl broodjes en 3 vlaaien) - 120 euro
    Gemeentehuis ('gratis' trouwen) - 80 euro
    Buffet savonds (50 man) - 600 euro
    Man voor achter de bar - 50 euro

We wachten nu alleen nog op de rekening van de drank en al met al een zeer geslaagde dag zonder te veel kosten.

12. Vennetje

Vennetje Actief lid

3 aug 2006
    261
    0
    0
    wij zijn 2 jaar geleden getrouwd voor ongeveer 10.000 euries
    hiervoor: trouwkleding, trouwen op zaterdag (is meestal duurder), trouwvervoer voor iedereen van en naar feestlokatie, lunch, bruidstaart (voor zo'n 80 personen) met champagne, receptie met hapjes, wijnarrangement met hapjes en een uitgebreid diner 's avonds, fotograaf en bloemen.
    huwelijksreis is niet meegerekend (was nog eens 2000).

13. Rossi

Rossi Actief lid

6 jun 2006
    188
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    wij gaan a,s 25 augustus trouwen en je kunt het idd net je zo duur maken als je zelf wilt, ik heb het geluk dat mijn ouders mijn jurk betalen en mijn schoenen, lingerie, make-up, sieraden en mijn vriend heeft ook zijn trouwpak gekregen van zijn ouders, maar je bent wel snel veel geld kwijt hoor

14. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Weet je wat een groot voordeel is? je bent al voor de wet getrouwd, dus je kan het nu zo romantisch maken als je zelf wilt, je kan bijvoorbeeld een heel goede vriend/vriendin jullie laten trouwen. Of je kiest ervoor om nu voor de kerk te trouwen, compleet met dominee of pasoor. Ook kun je nu zelf een lokatie uitzoeken zonder dat je aan de wet vastzit. Wie weet in je eigen achtertuin?

Voor catering kun je mensen inhuren en dan kun je 2 dingen afspreken: iedereen krijgt wat-ie wil en dan achteraf de rekening of je spreekt een all-in prijs af per persoon, bv 15 euro pp.

Ons bruiloft was 5 jaar geleden en de kosten op 'n rijtje
    - mijn kleding jurk - ondergoed - schoenen - make-up - haar - assesoires: 2800 gulden
    - mijn man pak - schoenen - kapper - 1500 gulden
    - auto : 300
    - feest incl diner familie (34 pers) en receptie (130 pers) : 10000
    - band : 1750
    - bruidssuite : 500
    - trouwkaarten: 250
    - bedankjes: 400
    - huwelijksreis : 1200
    - bloemen : 1100

totaal: 18600 gulden = 8500 euro
    Da's dan wel 5 jaargeleden, maar de hele familie heeft het er nog over.

Groet van Kiki

15. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Wij zijn vorig jaar augustus getrouwd, kosten: 6000 euri

Wij hebben geen feest gegeven, wel 's middags een receptie voor 80 man en 's avonds uitgebreid gedineerd met onze 30 daggasten.

Moet er wel bij zeggen dat ik de jurk van mijn ouders heb gekregen

16. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Dankjullie wel voor de openhartigheid!
    Tja, inderdaad kan je het zelf zo duur maken als je wilt!!

Als we t doen krijg ik de trouwjurk van mijn vader en een goede vriend is bakker en maakt de taart(en), auto is geen probleem want als we gaan gaan we met de motor, met als stoet onze bevriende motorclubs erachteraan..
    Voor de wet hoeven we dus inderdaad niet meer..

we zullen er nog eens goed over nadenken in ieder geval las ik al een paar tips die ik zeker ga gebruiken!

17. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Heb ook een tipje:
    Ben vorig jaar in november getrouwd.
    We hadden een Fotograaf http://www.fotohunt.nl die alles digitaal fotografeerde en aan het einde van de dag alle foto's meteen op cd's afleverde.
    Had dus over de 400 foto's voor 350 euro maar had meteen alle "negatieven" om alles na te bestellen. Die krijg je normaal echt niet..

Hoe onze dag er verder uitzag:
    's ochtends gratis getrouwd voor gemeente. (had hier nog "gewone" kleren aan.)
    Daarna thuis taart eten met ouders/broers/zussen.
    We hadden een fototaart van de bakker (€ 25)
    Daarna ging ik naar de kapster (€80 incl proefkapsels)
    Toen naar mijn ouders huis, daar jurk aangedaan (had mijn moeder zelf gemaakt;
    patroon € 16 -internet,
    stof € 350 - Albert Cuyp markt,
    handschoentjes € 20 - zwarte markt,
    schoenen € 20 - marktplaats)
    Mannetje onderussen thuis pak aan (€ 350 - A'dam) Schoenen € 45 - Aldi en bloemen halen (€50)
    Heb mezelf omgemaakt. Had het eerst bij een schoonheidsspecialste laten doen, maar was toch echt niet mijn smaak.
    Toen is mijn mannetje mijn komen halen van mij ouders thuis
    (auto verhuur in B'wijk € 190 voor hele dag) .
    Hadden eerst foto's laten maken, buiten en in een tuincentrum (het regende). Zijn super geworden. (€ 350)
    Toen thuis nog even n broodje naar binnen gewerkt en op richting de kerk (€300)
    Er zit normaal voor dat bedrag een kerkkoor bij.
    Hadden niet zo'n zin in dit koor en hadden gevraagd of het koor van onze ouders wouden zingen :) (hadden dus hippe liedjes, oa lion king medley hi hi) (gratis... kostje ons wat bedankjes., dit waren kaarsjes (€0.50 pst. )in de vorm van hartje met daaraan een lintje waarop was bedrukt: onze namen en trouwdatum (100 st €17 -eBay)
    Toen zijn we naar een restaurant gegaan met 80 mensen voor de borrel (was uiteindelijk minder dan gedacht € 550)
    Daarna met ouders/broers/zussen/beste vrienden naar een ander restuarant en daar van een 5 gangendienr genoten (€ 455, zouden we zelf betalen maar kregen we als cadeau van de ouders)
    Daarna zouden we lekker naar huis gaan (was al over 12en), maar kregen van de ouders ook nog een huwelijksnacht ( €149)

Was echt een super dag en uiteindelijk niet echt super veel kwijt.
    Had kaarten zelf gemaakt en de ringen hadden we gekocht op onze vakantie in Turkije, dit scheelde 500 met Nederland.

Op deze link http://community.webshots.com/album/517620740KMqXAv zie je wat foto's van onze mooie dag.

Oja, ha ha, we hadden regen, maar moet zeggen dat ik er weinig van had gemerkt. (zwarte en witte paraplu elk €5 - Blokker)

Maak er wat moois van en geniet van de voorbereidingen.

Liefs Jodi

18. Wij zijn drie jaar geleden getrouwd.
    We hadden een dag met alles erop en eraan.
    Alleen hadden we veel zelf gedaan en goedkoop uitgezocht!

Locatie; 300 euro
    Bruidsjurken (ja 2); 780 euro
    Boeketten; 20 euro
    Kaartjes; zelf gemaakt ong 100 euro
    Taart; zelf gemaakt ong 100 euro voor 120 personen
    auto; 80 euro (americaan)
    foto's; 425 euro (incl. negatieven, alle foto's en inplakken album)
    Receptie; ong. 250 euro (60 pers)
    Eten; 200 euro (20 pers.)
    Feest; 1190 euro (70 pers. 17,50 pp)
    en dan alle kleine dingetjes er nog bij

Veel plezier met het plannen en regelen!

Ingrid

19. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Jodi, mooie foto's hoor! En zo zie je maar dat t allemaal niet zo MEGAduur hoeft te zijn om toch een schitterende dag te beleven!

En Ingrid, dat soort bedragen voor een feestje zijn nog een beetje betaalbaar, en je moet toch zelf schik maken!!

groetjes!

20. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ik heb echt geen flauw idee,want het is al weer 8 jaar geleden.
    Maar wij zijn echt enorm LOW budget getrouwd,
    bij de Deelgemeente op de woensdagochtend:gratis :)
    Mijn jurk:gehuurd voor 300 gulden
    Pak van mijn man:had ie gekregen van zijn vader
    ringen:hadden we al als verlovingsring dus alleen ff datum erbij laten graveren(1 gulden per letter ofzo?)
    locatie:lunch tussendemiddag bij mijn ouders thuis,toen hadden ze nog een groot huis
    s'avonds borrel in ons eigen flatje.
    Geen uitbundig feest dus,hadden we géén zin in.
    Bloemen:1 boeket en een stuk of 20 corsages:eek:ngeveer 100 gulden.
    Foto's:gemaakt door mijn zwager,en gekregen in album van hem :D
    Trouwkaartjes:eek:p de pc gemaakt door zwager

Maar we zouden het graag nog 's over doen,en dan wil ik in een Kever trouwen én in het Rotterdamse Stadhuis,dat laatste omdat ik de traditie voort wil zetten,mijn ouders zijn er getrouwd,mijn enigste zus,en mijn enigste broer :)
    En ik wil ook niet meer in jurk dan.

Deel Deze Pagina