Hondje waf, waf waf waf, Blijf van mijn lekkere melkie af Aardig dier, Kom eens hier Geef me een pootje van plezier
Die van de kip heb ik nog nooit gehoord. Dacht dat er een couplet voor een hond en een poes bestond, grappig!
Dit is mijn versie: Poesje mauw, kom eens gauw ik heb lekkere melk voor jou en voor mij rijstebrij oh wat heerlijk smullen wij Hondje waf, waf waf waf blijf eens van mijn melkie af lekker dier kom eens hier geef een kusje van plezier (doe dan zoontje een kusje geven, vandaar kusje en geen pootje) Die van de kip is ook nieuw voor me...
Hondje waf waf waf waf Blijft jij van mijn melkje af Aardig dier, kom eens hier Maken we samen veel plezier.
Is er een tweede en zelfs derde couplet van Poesje mauw?! Ik heb duidelijk geen goede opvoeding gehad...
Mijn moeder zingt ook wel een dit couplet voor mijn dochter en nichtjes: Poes minet, ging naar bed. Heeft haar slaapmuts opgezet. Gleed toen uit, op haar snuit. Ooooh wat een domme domme guit. En van tok tok tok wist ik volgens mij ook niet..
He wat stom, zoveel variaties! En ik wist ook niet dat er nog meer was Ik ken hem als: Hondje waf waf,waf,waf Blijf eens van mijn lekkers af Aardig dier Kom eens hier Geef me een pootje van plezier.
En ik zing Hondje waf waf waf waf Blijf van mijn koekje af Deze koek is van mij maar voor jou is er ook wat bij.
Hondje waf waf waf Ik wou dat jij mijn vriendje was aardig dier kom eens hier ooo wat hebben wij plezier