poesjes of katertjes

Discussie in 'De lounge' gestart door anastasia, 29 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bruce2004

bruce2004 Bekend lid

12 okt 2008
    708
    0
    0
    hoogvliet
    Mijn ervaring is dat het niet uit maakt of je katers op tijd laat castreren. De kater van me moeder die doet het op elk moment, en hij is op tijd gecastreerd. Het ligt echt aan het karakter......

En ook qua aanhankelijkheid van een poes/kater ligt ook aan het karakter, nu is de poes van ons een gemene bitch die echt niet bij ons op schoot ligt laat staan geaaid wilt worden, ze heeft wel een voorkeur voor mijn man, maar de poes (klinkt stom) van me moeder die was echt heel aanhankelijk kwam altijd bij je liggen, en de katers van ons die zijn wel aanhankelijk, sproeien gelukkig niet, ja 1 die heeft dat gedaan maar dat kwam omdat ie last had van zijn blaas, (beginnend blaasgruis)

Zoals iemand hier al zei, ga gewoon naar een asiel, desnoods in een andere omgeving ofzo er zijn genoeg katten die gewoon daar op een baasje zit te wachten, en je heb de kosten mee met castreren/sterilisteren en chippen, en ze zijn meestal wel opgevoed, dus je hoeft ze niet echt naar de kattenbak te sturen etc.

2. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Je kunt ze met een maand of 3/4 al laten helpen, heb ik ook gedaan met mijn katten. Ze hebben er geen last van ondervonden en waren snel weer de oude.
    Google maar eens op vroegcastratie.

3. fopspeentje

fopspeentje Bekend lid

17 apr 2011
    562
    0
    0
    huismoeder
    In ons paleisje
    nee hoor, wij kunnen dit weekend ons katertje ophalen en de DA heeft mij verteld dat je dat het beste tussen de 6 en 9 maanden kunt doen.

4. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ben zelf echt een poesen mens, weet eigenlijk niet waarom.
    Katers schijnen ook heel aanhankelijk te zijn, op tijd laten "helpen" helpt tegen het sproeien.

5. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Wij hebben twee katertjes en de ervaring heeft mij geleerd dat katers veel aanhankelijker en liever zijn dan poezen. Mijn schoonmoeder en eigen ouders hebben een poes en dat zijn echt krengen die bijten en krabben.
    Mijn vorige kater was overigens ook een gemeen beest maar die had volgens mij een kronkel in z'n kop..;)

6. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Ik ken 2 poezen dat zijn echt van die beesten met een eigen wil.
    Ik ken 3 katten en die zijn lief en kroelerig mijn voorkeur gaat uit naar katten maar dan wel laten castereren idd voor dat sproeien.

7. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Ik had 2 poesjes en 1 katertje..
    Kater hebben we op tijd (half jaar) laten castreren dus hadden van sproeien geen last!
    Was heel leuk hoe hij zich als mannetje gedroeg tegenover de 2 poesjes.. het waren echt stelletjes:p
    Ik zou zo weer een poes en een kater doen..
    Poezen en kater waren trouwens allebei heel aanhankelijk..
    Denk dat dat echt aan de karakters ligt.
    Bij ons toen we ze ophaalden bleven ze al lekker bij ons zitten en waren ze al lief.. Als ze dan gelijk al van je weglopen zou ik t al niet doen.

8. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Voor iedereen die dus 2 katertjes heeft, hebben ze onderling dan geen territoriumdrang???

Ik ga eens zoeken op vroegcastratie :) thanx

9. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Ik heb dus alleen ervaring met twee broertjes, dat ging prima (waarvan 2 op een flat waar ze niet naar buiten kunnen). Onze kater (wij hebben een kater en een poes) heeft trouwens sowieso geen territoriumdrift volgens mij, die verdedigt de tuin ook niet tegen buurtkatten maar zit er een beetje sullig bij te kijken. :)

10. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aangezien ik zojuist weer een half konijn op de vloer in de woonkamer heb gevonden, is mijn eerste gedachte begin niet aan katten :p

Zelf vind ik mijn 2 gecastreerde katers speelser en aanhankelijker. De gesteriliseerde poes die we hebben jaagt vooral en geeft af en toe een kopje.

Deel Deze Pagina