Poets en verzameldrang........

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door beebje082011, 3 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Ik word zo gek van mezelf! Ik blijf de hele dag door poetswerk zien, als ik het ene af heb stoor ik me weer aan het andere. En dat terwijl mijn huis doorgaans netjes is bijgehouden, ik hoef in principe helemaal niet zo uit te sloven... maar nee, elke plint, elk hoekje, alles moet stofvrij zijn en netjes op zijn plek. Als mijn man zich verroert ben ik al paraat met mijn stofdoek om alles snel weer schoon te krijgen.

Ook heb ik zo'n tic dat ik nu overal 'lekkere geurtjes' moet plaatsen voor als het bezoek straks komt (?? LOL), heb overal lekkere geurbuiltjes en kaarsen gezet/gehangen en er komt geen eind aan.
    Mijn wasverzachter voorraad bijgevuld... overal moet genoeg van op voorraad zijn en genoeg keuze zodat ik straks nog goed vooruit kan als ik een week of 2 ofzo niet veel kan doen. En dan het piekeren dat ik het allemaal niet ga redden alles bij te houden eens de kleine er is!

Wie herkent het? ......word zo gek van mezelf met dat overdreven gedoe.

2. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Ik herken het wel, mijn man heeft zelfs de schuur van mij moeten opruimen, want stel de baby komt daar:(.. Ik spoor niet:$;)!

Verder alle kasten binnenste buiten gekeerd, alles op veilige hoogte.. Maar dan ook echt alles!! Voorraad eten ben ik inmiddels aan begonnen (Alleen werkt dit niet echt, want mijn man eet alles gewoon op.. hihi;))

Maar ik wordt gewoon gek van mezelf, laat staan hoe mijn man op het moment over mij denkt.. Heb gewoon medelijden!:p

Gr.
    Carlien

3. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nog hoop dat dit komt!!!:)
    Ben echt een rommelkont en het wordt er niet beter op... zucht...
    Als ik poetsdrang heb, duurt dit misschien een uurtje en dan ben ik het alweer helemaal beu. Ik hoop dat ik het krijg wanneer ik met verlof ga :D

4. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Ik heb het ook, maar wel in mindere mate gelukkig. Af en toe een aanval van poetsdrang. Maar die geurbuiltjes is wel grappig, die heb ik nu ook hangen!

5. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

31 jul 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Héél herkenbaar! Ik kan ook geen twee minuten stilzitten, ik moet moet moet van alles! En ook ik denk weleens: waar ben ik mee bezig??? Zoals vorige week toen ik met m'n dikke buik de plinten aan het schilderen was... hihi :D. Ben blij dat ik niet de enige ben want een vriendin probeerde me al voorzichtig te vertellen dat het wel een beetje neurotisch begint te worden haha!

6. beebje082011

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Hahaha, ja precies ik zie ook overal werk! Dan begin ik mijn man lastig te vallen met 10 dingen tegelijk, dat 't onkruid beslist allemaal weg moet, elk vlekje op de muur bijgeschilderd, plinten idd bijgewerkt! etc

Ben half aan het doordraaien geloof ik want het moet er 24/7 piekfijn uit zien... stel dat beebje besluit te komen... :p

7. lentebloem

lentebloem Actief lid

9 mrt 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat grappig, ik heb afgelopen week ook alle plinten in de woonkamer opnieuw geschilderd. het erge is dat ze nog geen jaar geleden nieuw geplaatst zijn. echt erg is dit!
    heb zelfs een hele lijst gemaakt wat er nog allemaal gepoetst moet worden, normaal ben ik niet zo'n grote poetser.

8. Jolene

Jolene Actief lid

10 dec 2010
    272
    0
    0
    Nederland
    Heeeeel herkenbaar dit! Ik maak lijstjes met schoonmaak-werkzaamheden, en dat terwijl ik van mezelf echt een sloddervos ben...

9. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Geweldig idee zeg die geurbuideltjes...ga morgen gelijk op pad want wil wel dat de mensen ons huis lekker vinden ruiken als ze komen.
    Hier heb ik een schema gemaakt wat ik wanneer schoonmaak en wil ook nog ff de muren opnieuw schilderen in de woonkamer en de gang..( wonen er net een jaar)
    Dat zijn toch de plekken waar de kraamvisite komt..
    Ik weet dat het er bij hoort en mijn vriend heeft na een paar dodelijke blikken besloten dat hij zich stil houdt en denkt sinds een paar dagen zelfs mee..:)

10. geetje

geetje Lid

14 aug 2010
    86
    0
    0
    Overijssel
    Hahaha heerlijk om te lezen, want voel me ineens niet zo raar meer!!!! Ik heb ook al weken dat ik vanalles klaar en schoon wil hebben. Heb alleen een probleempje dat ik rust moet houden in verband met harde buiken,maar kan af en toe gewoon mezelf niet inhouden en toch even de keukenkastjes uitsoppen, de kelder opruimen (stel je voor dat er iemand komt....) en ga zo maar door!! Ik vind de geurbuiltjes wel een super idee. Die ga ik komende week zeker even halen.

11. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Hahaha inderdaad errug herkenbaar! Moet soms ook om mezelf lachen, zie 24/7 overal dingen die echt nog gedaan moeten worden...best vermoeiend;)

Maar aan de andere kant, heb toch niet veel nuttigs te doen nu en een schoon en opgeruimd huis geeft me nu echt een super gevoel:D waar je al niet blij van kan worden:D

Jullie hebben het over schoonmaken voor het bezoek...ik heb zelf meer dat ik alles schoon wil hebben omdat de kraamhulp dadelijk alle kasten open trekt:D
    Is dit ook herkenbaar?

Waar die arme man an mij echt last van heeft is dat ik de laatste maanden ongeveer ALLES in huis een andere plek neb gegeven, vond ineens niets meer logisch en heb alles uitgemest:)

12. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Ja ik geloof dat ik het ook wel voor een deel voor de kraamhulp doe want mijn visite komt hier al dagelijks en dan poets ik niet van te voren..

13. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

4 sep 2008
    253
    0
    0
    Hier ook opruimdrang; zelfs speelgoed van mijn zoontje ben ik in bakken gaan sorteren zodat het wat netter werd allemaal.

14. beebje082011

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Ja heb de geurbuiltjes in commode lades/kledingkasten gehangen... Van Zwitsal of Robijn ben ik ze tegen gekomen. In de hal heb ik zo'n flesje met geurstokjes en hier en daar zo verspreid geurzakjes van Bridgewater (die ruiken echt héérlijk).

15. maris05

maris05 Lid

6 dec 2010
    82
    0
    0
    visagiste voor een groot cosmeticahuis
    alkmaar
    hier nog zo'n gek die alles,maar dan ook alles piekfijn moet hebben. Moet zeggen dat ik het meer heb ivm de kraamverzorgster,een vreemde in mn huis die alle plekjes ziet maakt me nerveus! als mn wasmand maar leeg is,als mn lades maar schoon zijn,als er maar geen korreltje vuil op vloer ligt,als het maar heerlijk ruikt in huis en ga zo maar door. Ondertussen heb ik nu echt alles gedaan (39+6 dagen zwanger) en is het nu een kwestie van bijhouden,vind het zelfs jammer want het schoonmaken gaf me ook een lekker gevoel,maar toch,als ik nu om me heen kijk en die sereenheid van mijn schoonmaakdrang zie verschijnt er toch echt een glimlachje op mn gezicht...en mn vriend???ach,die laat me gewoon lekker!de vriezerlades zijn in indergeval tot aan de nok gevuld met allemaal heerlijk eten voor hem, voor het geval dat! :)

16. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Kun je niet eens een dagje bij mij komen poetsen.. mijn huis is een chaos doordat ik constant moe ben... kun je je lekker uitleven; zet ik een kopje thee voor je:)
    Ik ben nog niet broeds zoals jij maar ik hoop het snel te worden:) Ik wil ook wel een lekker schoon huis nl.

17. maris05

maris05 Lid

6 dec 2010
    82
    0
    0
    visagiste voor een groot cosmeticahuis
    alkmaar
    hihihihi,geef je adres maar,ik ben al onderweg!!!!!!!!!!!!!!!

18. wrsh

wrsh Lid

10 mrt 2011
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm, ik herken de TS wel. Alleen ik heb nu heel erg veel last van harde buiken, dus alle werk blijft liggen en manlief komt van werk en gaat dan eten, tv kijken en daarna slapen. Mijn huishouden wordt niet gedaan tenzij ik het met harde buiken doe.

19. Charmer

Charmer Lid

8 mrt 2009
    41
    0
    0
    Van de schoonmaak drang heb ik niet zo'n last. Ik wil wel graag dat het schoon is maar heb geen zin om dat zelf te doen. Dus ik zet anderen, moeder en vriend lief, aan het werk.
    Maar ik ben me aan het hamsteren geslagen! We hebben een kelder en die staat helemaal vol met van alles. Van wasmiddel tot koekjes en van thee tot beschuit. Je kan het zo gek niet bedenken of wij hebben het in huis. Ik ben zo bang dat ik in de eerste week na de bevalling na de winkel moet omdat we het niet (meer) hebben. Vriend weet ook heel goed waar de winkel is en de familie wil ook wel een boodschap doen, maar toch doe ik zo "gek". Raar hé dat je zo gaat doen, het slaat eigelijk nergens op.
    Ach ja gaat wel weer over.

20. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    ooh ik kan niet wachten tot dit bij mij begint:D ben best wel een beetje een sloddervos, en met twee katten wil het nog wel snel een harige rotzooi worden als ik niet elke dag stofzuig. En nu ben ik best wel moe geweest de laaste paar weken, dus het is een ***bende. Als die nesteldrang bij mij nou eens vanaf 10 weken begint ofzo, en duurt tot einde zwangerschap?:D

*schopt zichzelf onder haar kont en neemt zich voor vanaf NU echt dagelijks te stofzuigen*

Zonder gekheid dames, ik vind het een heel schattig fenomeen eigenlijk, dat nesteldrang. Alles in orde willen hebben voor je baby komt. En die geurflesjes en builtjes, goed plan. Hou ervan als het lekker ruikt in huis! *op naar Rituals*

Deel Deze Pagina