Poets tips

Discussie in 'De lounge' gestart door Koraal82, 22 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.956
    1.313
    113
    Ik zag zo en karcher bij bol en dat leek me een ideaal apparaat. Waar gebruik je het allemaal voor en hoe vaak ongeveer?
     
  2. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Ik heb een stoomreiniger van black & Dekker en vind het echt een onding, ik kan veel mooier dweilen op de normale manier dan met die stoomreiniger.
     
  3. Stimpy84

    Stimpy84 Actief lid

    22 jul 2019
    152
    314
    63
    Vrouw
    De sc3 is zo'n model als een stofzuiger, dus geen zwaar steelgebeuren. Ik doe op de grote mond, voor vloeren, een dikke microvezeldoek ipv badstof en dan gebruik ik het om al mn vloeren te stomen ; laminaat, vinyl en tegels. Ideaal om iedere dag in 15 minuten de hele benedenboel gestoomd te hebben en dan een vrijwel droge vloer te hebben. De badkamer doe ik 1 keer per week alleen het douchegedeelte, 1 keer per maand doe ik alles. En alles met de stomer met borstelopzetstuk zodat ik geen schoonmaakmiddel hoef te gebruiken.
    In de keuken iedere maand wel een keer om alle randen (gootsteen etc) goed mee te doen en de afzuigkap is nog nooit zo snel vetvrij geweest! Sowieso werkt het geweldig op alles met kleine rotrandjes (het scharnier van de vaatwasser) en alles wat vet wordt (oven, afzuigkap).
    Hier nog geen babyspullen om schoon te maken maar denk dat het met stoom ook fijn speelgoed schoonmaken is.

    Het was een uitgave (130 euro) maar ik kan niet meer zonder.
     
  4. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.956
    1.313
    113
    Thnx voor je beschrijving! Maar zijn er ook dingen die je er niet mee mag reinigen? Omdat het te warm is ofzo? En kun je die doeken er gewoon bij kopen en in de wasmachine gooien?
     
  5. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Een huishoudschema heb ik niet echt. Meestal vind ik het prima als het niet ontploft uitziet.
    Eerder deed ik alles achter elkaar, maar met een kind lukt me dat niet.

    Elke dag na het eten ruim ik de keuken en woonkamer op, stofzuig ik de woonkamer (3 huisdieren dus nodig) en de vaat.
    De rest komt met en met wanneer ik het tegenkom. Elke dag probeer ik iets extra's te doen (snel de badkamer, was of vaatwasser ontkalken). Gewoon tussendoor.
    En ik kreeg van iemand de tip om elke kamer achter te laten hoe je hem gevonden hebt of schoner. Sinds ik dat doe, poets ik een stuk minder.
    Ik gebruik alleen van die doekjes, wc reiniger, ontkalker en allesreiniger. De rest is toch bijna hetzelfde.
     
  6. An79

    An79 Fanatiek lid

    8 jun 2015
    1.092
    574
    113
    Jeetje, wat zijn jullie allemaal gestructureerd.
    Het is bij ons altijd echt wel schoon en opgeruimd, maar als ik dit zo lees, ben ik gewoon een viespeuk.
     
    Theezeefje en Koraal82 vinden dit leuk.
  7. Stimpy84

    Stimpy84 Actief lid

    22 jul 2019
    152
    314
    63
    Vrouw
    Ik kan misschien ook gewoon slecht dweilen, maar ook het sne
    Ik ben nog niks tegengekomen wat ik er mee wilde doen, maar niet kon. Behalve dingen die niet nat mogen worden:D

    De doeken van karcher zijn niet zo fijn (badstof) en ik gebruik daar microvezeldoeken voor (dikke van de action) maar dan moet je niet de sc3 met easyfix hebben, want die werkt met klittenband.
     
  8. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.956
    1.313
    113
    Ik zie op bol alleen die easyfix staan. Waar heb jij de niet easyfix gekocht? En zou alleen die klittenband het verschil zijn? Meestal maken andere fabrikanten wel die doekjes na in goedkopere variant
     
  9. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Is het niet een beetje overdreven om zo'n duur ding aan te kopen omdat je poetsvrouw enkele weken niet komt? Tenzij je meer zelf onder handen wil nemen natuurlijk als je poetsvrouw terug is.
     
  10. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.222
    3.670
    113
    Onze hulp is gestopt ivm zwangerschap en ik ben nu hard op zoek naar een nieuwe.
    Ondertussen moeten we het zelf doen.
    Maandag - vrijdag ben ik vrij
    Maandag doe ik alles afstoffen, stofzuigen, dweilen, badkamer grondig en wc grondig.
    Vrijdag doe ik extra klussen zoals ramen zemen, koelkast soppen etc. en beneden dweilen.
    Zondag haalt iedereen zijn bed af en verschoont deze.
    Alle overige dagen haal ik een lap over de wc's en de wastafel en dagelijks met in/uitruimen vaatwasser doen we de keuken uiteraard.
    Wassen doen we naar gelang nodig.
    Tussendoor houden we het zoveel mogelijk opgeruimt dat scheelt echt een hoop
     
  11. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.956
    1.313
    113
    Nee ik wilde hem hebben om idd zelf meer onder handen te nemen. Vooral voor de tegels op de badkamer en woonkamer. Of een keer een tapijt reinigen. Leek me ook wel gewoon een leuke gadget :D
     
  12. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Ik heb totaal geen schema, maar toiletten maak ik dagelijks schoon met zo’n vochtig wegwerpdoekje en 2 x per week ofzo grondiger. Wassen als het nodig is. Keuken natuurlijk dagelijks.
    Als de huisdieren in de rui zijn, laat ik dagelijks de robotstofzuiger (van de Aldi) het huis doorgaan. Verder stofzuig ik 3 x per week ofzo. Ik stof door die borstel op de zuigmond te zetten, daar doe ik alles mee, behalve beeldschermen.
    Ik heb een Leifheit dweil (zo eentje die je dubbel kunt vouwen/uit knijpen) en een stoomreiniger. Ik wissel af. Met Ajax allesreiniger heb ik altijd het beste dweilresultaat met dweilen.
    Het bad maak ik schoon met keukenreiniger, ik merkte dat dat veel beter werkte dan andere dingen. Wij hebben heel kalkrijk water en ik maak meestal schoon met schoonmaakazijn afgewisseld met HG antikalk, dat werkt echt super!
    Ongeveer wekelijks maak ik alle spiegels schoon, de trapleuningen, deurklinken, lichtknopjes, Ipad, telefoons etc. schoon.
     
  13. Stimpy84

    Stimpy84 Actief lid

    22 jul 2019
    152
    314
    63
    Vrouw
    Hmm ik zie m zo snel ook nergens meer staan maar heb m dan ook al 2 jaar. Ik vind het ideaal dat je ook microvezel kunt gebruiken maar met badstof werkte het ook prima. En dat gebruik je alleen voor de vloeren, borsteltje voor randjes etc.
     
  14. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ik heb voor m'n Kärcher dikke doeken die eigenlijk voor een shark stoomreiniger bedoeld zijn. De voet van de Kärcher past er precies in. Doek heeft een grove en een vrij gladde kant.
    Zoiets:
    https://www.myxlshop.nl/myxl-2-stks-voor-shark-steam-stofdoek-wasbare-pock.html?channable=e5633.MTE1ODc2MTI3&utm_campaign=&utm_content=&utm_source=Channable.tradetracker&utm_medium=%7BaffiliateID%7D%0A%0A&utm_term=&gclid=EAIaIQobChMIpqqZ6_vL4wIVStOyCh3LNQmIEAQYBiABEgKWtvD_BwE
     
    Stimpy84 vindt dit leuk.
  15. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ik heb geen schema.
    Ik ga als mijn zoontje er niet is. (wanneer hij dus met opa en oma mee is, of als papa even met hem weg is) als een dolle tekeer in mijn huis.

    De was doe ik zoveel mogelijk als mijn zoontje bij opa en oma is.

    Stofzuigen doe ik meerdere keren per dag. (Dyson, dus pak ik snel en dan ga ik het hele huis door. Ding weegt niks dus erg prettig)

    Ik ruim altijd eerst op. (Tafels leeghalen, vaat in de keuken zetten, speelgoed van mijn zoontje, en speelgoed van de honden. Dan pak ik een stofdoek en een natte doek) maak ik de kinderstoel altijd grondig schoon met een natte doek.

    Het dressoir ook met een natte doek.
    Potjes en prulletjes etc stof ik af.
    TV stof ik af en toe, net als de tv kast. (Daarna met een natte doek)

    De bank stofzuig ik altijd, de tafel ook. Dan kan ik gelijk alle kruimels opzuigen. (daarna altijd nog met een natte doek)
    Stofzuiger nog een rondje door de woonkamer.
    Daarna de stoomreiniger om te dweilen en klaar.

    Op de dagen dat mijn zoontje er niet is doe ik de wc heel grondig, de badkamer etc.

    Mijn moeder strijkt 1x per week, en morgen strijkt ze niet maar gaat ze de badkamer en wc schoonmaken.

    Bedden als mijn zoontje er niet is.
    1x of 2x per week tegenwoordig.
     
  16. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    #56 Marsepein, 24 jul 2019
    Laatst bewerkt: 24 jul 2019
    Nu ik zwanger ben, houd ik er een ander schema op na maar normaal gesproken

    1x pw
    Alles afstoffen (glassex voor mijn meubels en houtreiniger voor het hout) stofzuigen en dweilen (speciale houten vloer reiniger)
    Toiletten 1x per week grondig en dagelijks afnemen met van die wegwerpdoekjes en wc reiniger in de pot
    Badkamer grondig en dagelijks houd ik dan de wasbakken bij.

    Was is dagelijks, 2 wasjes
    Vaatwasser in en uitruimen 2x per dag

    Koelkast elke week afnemen net voordat ik de weekboodschappen ga doen en koelkast dus leeg is (dettol)

    Bedden 1x pw verschonen

    Strijken ook 1 pw

    Ramen 1x in de 3 maanden

    Eens in de zoveel tijd doe ik de grotere dingen zoals lampen, deuren en plinten, luxaflex afnemen
     
  17. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.277
    2.177
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Wat ben ik een chaoot in het huishouden als ik dit zo lees. Ik ben blij dat ik fulltime ga werken dan kan of man het doen. Of ik neem weer een hulp ;)
     
  18. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Op Pinterest staan trouwens duizenden poetsschema's die per dag werken. Misschien ook een hulp?
     
    Koraal82 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina