Poetsen met Parodontax tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anouk2005, 23 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ben ik weer met een onzekerheidje.
    Mijn man en ik gebruiken eingelijk al jaren Parodontax Fluoride tandpasta.Ik gebruik ook weleens andere tandpasta maar doorgaans gebruik ik de Parodontax.
    Nu ben ik 22 weken zwanger en mijn tandvlees is aardig aan het opspelen dus daarom nog meer reden om hiermee te blijven poetsen.
    Nu zat ik vandaag bij de ingredienten te kijken en ik zie tot mijn verbazing dat er ook alcohol in deze tandpasta zit??.
    Ik kan nergens vinden dat het niet zou mogen tijdens de zwangerschap en ik vermoedt dat ik heus niet de enige zwangere zal wezen die deze tandpasta gebruik.
    Ik maak me er toch een beetje zorgen over want dit zou betekenen dat ik al vanaf het begin kleine hoeveelheden alcohol binnenkrijg.Kindje groeit gewoon goed en ligt helemaal op schema.
    Ik mag aannemen dat dit dan toch hele kleine hoeveelheden zijn die niet of nauwelijks in de bloedbaan worden opgenomen??.

Iemand een idee of een tandartsassistente die er verstand van heeft.

Gr.

2. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    ik poets al jaren met paradontax maar nog nooit gekeken eigenlijk wat er allemaal in zit....
    Neem aan dat een tandpasta nou niet bepaald hoort bij de "beter-niet-nemen-tijdens-zwangerschap-dingen

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gebruik jij het nu ook tijdens je huidige zwangerschap??.

4. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Ja en ik heb het ook gewoon gebruikt tijdens mijn zwangerschap van nienke.

5. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    Kan geen kwaad gewoon goed uitspugen na t poetsen

6. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    parodontax word juist aangeraden tijdens de zwangerschap omdat veel vrouwen last krijgen van bloedend tandvlees. dus het kan vast geen kwaad. bel anders gewoon ff je tandarts als je het zeker wilt weten.

7. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    Ik neem aan dat het geen kwaad kan. De alcohol die er in zit, is toch van een andere samenstelling dan de alcohol in bijvoorbeeld bier of wijn, bovendien is de hoeveelheid zo onwijs klein die je mogelijk met tandenpoetsen binnen kan krijgen, dat het naar mijn idee echt geen invloed heeft op je kindje.

En anders, wat cook al zegt, gewoon even met je tandarts bellen (of je vk, misschien weet die het ook wel)

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Over 3 weken heb ik een afspraak bij de tandarts en dan zal ik het eens vragen.Lijkt mij ook dat het geen kwaad zou moeten kunnen anders zou dat toch op de verpakking moeten staan.Er zijn natuurlijk genoeg vrouwen die het de gehele zwangerschap gebruiken omdat ze het voor de zwangerschap ook al gebruikten.Ik ga me er dan ook maar verder niet druk over maken.Kan het toch niet terugdraaien maar zal allemaal wel weer meevallen.

Gr.

9. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Ik gebruik het echt al jaren, heb het gebruikt bij mijn vorige zwangerschap en nu ook gewoon. Denk niet dat dit kwaad kan.

Deel Deze Pagina