Hey, ik heb een beetje een onnozele vraag, maar kan een baby in de baarmoeder de navelstreng pletten? Gisteren bij gynea bleek de navelstreng links te liggen, nu slaap ik steeds op mijn linkerkant. Valt de baby dan niet op de navelstreng waardoor die afgesloten wordt? Of is de natuur slimmer dan mij ?
nee, dat lijkt me niet. Dan zouden er heel wat kinders problemen hebben gehad.. Ik denk dat het allemaal zo zacht is, dat de navelstreng niet gaat dichtzitten als de baby erop ligt. De (slag)aders staan iets onder druk, dus die blijven wel open..
Zo'n navelstreng is behoorlijk stevig hoor, dus lijkt me van niet. Bovendien: je kind zwemt in vruchtwater en is dus, lijkt me, in verhouding net zo zwaar als wanneer jij in het zwembad ronddobbert... niet zo zwaar dus Dus ik denk dat de natuur inderdaad slimmer is dan jij
ja dat klinkt inderdaad wel logisch... Dan zouden inderdaad wel veel kindjes de navelstreng pletten en vruchtwater zorgt voor iets specialere omstandigheden. Bedankt . Ik steek mijn bizarre angsten maar op mijn hormonen....
Onze echoscopist (voormalig vroedman) vergeleek de navelstreng met het snoer van de transducer (dat ding wat ze op je buik zetten). Al zou er een knoop in zitten, dan nog zou het bloed er doorheen kunnen. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken