navelstreng pletten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door karine26, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    Hey,

ik heb een beetje een onnozele vraag, maar kan een baby in de baarmoeder de navelstreng pletten? Gisteren bij gynea bleek de navelstreng links te liggen, nu slaap ik steeds op mijn linkerkant. Valt de baby dan niet op de navelstreng waardoor die afgesloten wordt? Of is de natuur slimmer dan mij :)?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    nee, dat lijkt me niet. Dan zouden er heel wat kinders problemen hebben gehad..
    Ik denk dat het allemaal zo zacht is, dat de navelstreng niet gaat dichtzitten als de baby erop ligt. De (slag)aders staan iets onder druk, dus die blijven wel open..

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zo'n navelstreng is behoorlijk stevig hoor, dus lijkt me van niet. Bovendien: je kind zwemt in vruchtwater en is dus, lijkt me, in verhouding net zo zwaar als wanneer jij in het zwembad ronddobbert... niet zo zwaar dus ;)
    Dus ik denk dat de natuur inderdaad slimmer is dan jij ;)

4. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    ja :) dat klinkt inderdaad wel logisch... Dan zouden inderdaad wel veel kindjes de navelstreng pletten en vruchtwater zorgt voor iets specialere omstandigheden. Bedankt :). Ik steek mijn bizarre angsten maar op mijn hormonen....

5. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Onze echoscopist (voormalig vroedman) vergeleek de navelstreng met het snoer van de transducer (dat ding wat ze op je buik zetten). Al zou er een knoop in zitten, dan nog zou het bloed er doorheen kunnen. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken :)

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.217
    16.579
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    De navelstreng is zo ongelofelijk taai en stevig dus daar kan niets mee gebeuren.

7. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    haha gelukkig is de natuur slimmer dan wij :D

8. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    inderdaad :) bedankt allemaal voor de geruststelling :)!!!!!!!

Deel Deze Pagina