Hoi, Mijn man en ik hebben gisteren besloten dat het toch wel prettig is als we een poetshulp hebben. Ik kan nu bijna niet meer uit de voeten en straks na de bevalling wil ik graag tijd over hebben voor Lisa en ukkie 2. (ik werk ook nog 24 uur) Nu vroegen we ons af wat je per uur kwijt bent. We denken zelf aan 3/4 uur per week. Wat zijn de prijzen van een hulp???
Hoi Susanne. De prijzen schommelen volgens mij een beetje tussen de 8 en 12 euro per week. Ik denk dat, als je een goede hulp hebt die van aanpakken weet, 10 euro een redelijk bedrag is per uur. Succes ermee! Groetjes Linda
Ik denk dat Linda de prijzen per uur bedoeld Volgens mij klopt het dan wel wat ze zegt. Nog een tip. Bedenk wat je graag wil van je hulp. Wil je dat ze het hele huis vluchtig doet, of iedere week een klus (badkamer/keuken enzovoort). Sommige hulpen zijn namelijk zelf helemaal voor het een of voor het andere.
Ehm elke week de badkamer en toilet poetsen, stoffen stofzuigen dweilen en 1x per maand (of zo) de ramen lappen, keuken poetsen. evt als ze tijd over heeft aan de strijk beginnen. Ons huis is niet zo groot, ook de badkamer is maar erg klein. (of vraag ik nu teveel voor 4 uur per week??)
Nou, voor 4 uur.... vraag je best een boel! Vind ik dan, hoor... Ik ben als ik de badkamer grondig poets (en die is ook heel klein) al 1,5 uur 2 uurtjes bezig! En dan ook nog de WC als ik die goed wil poetsen ben ik zeker een half uur bezig... misschien poets ik te grondig of ben ik TE precies, maar.... hmmm.... 4 uur zijn zo om als je even flink er tegen aan gaat... Gr. Niki
Ik wil ook zo'n hulp in huis! Het probleem is, waar vind je iemand die je alleen in je huis kan laten... Om dat nou op een dag te doen dat ik vrij ben, tja dan heb ik het zelf al gedaan Gr. Cellie.
Ik denk dat je dan beter kan vragen of ze de ene week de badkamer kan doen en de andere de keuken. Anders wordt het echt met de franse slag schoongemaakt. Probeer het zelf maar eens allemaal in vier uur te doen
Bah! Onze hulp doet beide 2 keer per week. Vind het niet fris hoor als je badkamer maar om de week wordt gedaan..... Wij hebben voor 2 X 3 uur iemand. 2 Keer per week de keuken, de badkamer, wc beneden. Huiskamer, onze slaapkamer, logeerkamer, werkkamer, 1 keer per week. De zolder om de week (daar komen we NOOIT!) eN dan heeft ze tijd over voor een klus elke week: de ene ker de ramen lappen, de andere keer de ijskast schoonmaken of strijken. etc. Wij betalen E10 per uur dus E60 per week! Idd tussen de 8 en de 12 is standaard.
Hoi, de prijzen kloppen wel. In vier uur kan een hulp een heleboel doen. De onze doet in drie uur woonkamer/ slaapkamer/ WC/ keuken en badkamer. De rest van het huis is nog niet af en hoeft ze dus niet te doen. Als je een goede hulp zoekt, vind je die meestal door in het rond te vragen. Via via hoor je veel en weet je ook gelijk wat voor type je in huis haalt. Succes!
Die van mij 8 euro per uur... en dan doet hij (ja HIJ ) het hele huis in 4 uurtjes per week... én hij laat de hond uit. Het hele huis ruikt bloemetjesfris als hij geweest is
En af en toe doet hij tussendoor iets wat niet wekelijks hoeft te gebeuren, geheel op eigen initiatief of op verzoek. Zoals de binnenkant van de keukenkastjes en de bestekla enzo, dat soort dingen. Ramen lappen doet ie bij ons niet, mijn man is glazenwasser
Het hele huis in 4 uur per week? Nou, dat moet echt met de franse slag. Als ik de badkamer goed onder handen neem ben ik al een paar uur bezig.
Ja ok! Maar dat hoeft dus ECHT niet ELKE week. Onze badkamer is spik & span en wordt keer per week gedaan. Prima.
Dat weet ik. Maar daarom moet je dus goed bedenken wat je van tevoren wil. Wil je het zelf iedere week ff vlug doen en iemand hebben voor het groffe werk, of wil je iemand hebben die iedere week alles "oppervlakkig" schoon maakt en wil je zelf de grote beurt doen. Snappie?
@Daphne82 Als het met de franse slag gebeurd hoeft het van mij niet hoor, dan doe ik het zelf wel... Ik vind geen vuiltje meer als hij geweest is, hij komt op plekken waar ik niet eens opkom. Hij zal dan wel gewoon goed in zijn werk zijn...
@Daphne82 Andersom dus, als hij de grote beurt doet.. en ik hou het tussendoor met 'de franse slag' schoon, dan is het blijkbaar dus wel te doen. Opruimen doet ie niet, wassen niet, strijken niet, uitsluitend schoonmaken. Dus ik moet zelf zorgen dat er geen rommel in de weg ligt, wat ik ook logisch vind.
Ja, opruimen moet je natuurlijk zeg. Maar zoals de "discussie" die hier nu plaatsvind aangeeft, is dat mensen er vaak anders over denken hoe iets moet gebeuren. En daarom is het belangrijk om dat van tevoren te bespreken.