Poetshulp

Discussion in 'De lounge' started by susanne1979, Jul 5, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. patries38

patries38 Bekend lid

May 2, 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Hoi,
    Ik betaal 10 euro per uur, volgend jaar naar 10,50 per uur. Mijn hulp komt een hele dag in de week, van 8.00U tot 17.00 uur.Dus een hele werkdag van 8 uur. tussen de middag eet ze samen met mij en de kinderen, zij heeft inmiddels ook een kindje en die is er vaak ook bij. Dat vind ik goed, heeft voor haar ook voordelen, geen oppas etc. Tussen de middag een uur pauze eigen tijd, s'morgens en s'middags kleine pauze voor koffie betaalde tijd. Eigenlijk hanteer ik de voorwaarden van de meeste werkgevers.Ze doet het hele huis grondig, moet wel zeggen dat we een groot huis hebben;twee badkamers twee huiskamers.Dus ik verwacht natuurlijk niet letterlijk alles, ik weet hoe lang ik zelf nodig zou hebben. Ze heeft voldoende tijd, hoeft zich niet uit de naad te werken, maar er is voldoende tijd om alles echt netjes te hebben.Ze doet geen kasten, dat wil ik zelf doen, dus bv keukenkastjes van binnen.
    Maak duidelijke afspraken met je hulp, en belangrijk is dat ze het naar jouw tevredenheid doet, voor iedereen liggen de prioriteiten anders.
    Met name vind ik belangrijk dat alles gewoon een keer een flinke beurt krijgt, vooral sanitair. Ik kan dat zelf niet want ik heb bekkeninstabiliteit, en mijn man is weinig thuis vanwege drukke baan.Ik ben zo heel tevreden, als ik dit werk uitbesteed dan heb ik zeer weinig klachten, en ik verdien met mijn eigen baan meer op een dag, dus ik werk liever een dag extra om mijn hulp te betalen, want ik heb geen belastende baan voor mijn rug en ik vind het leuk, huishouden minder, haha. Ik moest er erg aan wennen in begin, maar zou niet meer zonder kunnen, van wege gezondheid, maar ik heb meer tijd voor andere dingen zoals leuke dingen met de kinderen, sport etc.En ik ben prettiger in de omgang, het huishouden kostte mij veel energie, na zware klus kon ik niet op of neer, dus mijn humeur werd ern niet beter op.
    Heel verhaal dus.
    Succes!

2. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    @Daphne82
    Blijkbaar doet de onze het goed: ik doe NIETS zelf (ook niet effe vlug en ook geen grote beurt). :eek: Blijkbaar hebben wij het getroffen.....En dat alles voor maar 6 uur in de week. Prima

3. SaskiaB

SaskiaB Bekend lid

Mar 24, 2006
    547
    0
    0
    Zuid Holland
    @mijnimeel en Daphne82

Ik werk zelf als Alpha hulp, via een instantie word er bemiddeld bij wie je terecht komt, in ieder geval bij iemand die zelf de huishouding niet meer kan doen, ik werk bij een Fam. waarvan de vrouw in een rolstoel zit, de lonen hiervan zijn landelijk vastgesteld op 12euro per uur, hier werk ik 2 ochtenden in de week in totaal 6 uur, doe 2 x per week stofzuigen/dweilen, douche, toilet en keuken, stoffen 1x per week en dan heb ik op 1 ochtend meestal een uurtje over om iets extra's te doen zoals bijv. ramen lappen of iets dergelijks. En dit is echt aanpoten hoor!

4. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    @Daphne82

:) Ik wou dat ik er de tijd voor had; heb een managementfunctie en dat kost ong. 50 uur in de week. Daarnaast mijn eigen bedrijfje ongeveer 10 uur in de week. Ik vind dat ik genoeg werk!! Als ik geen baan zou hebben (of pattime zou werken) dan zou ik ZEKER zelf poetsen maar ja, nu heb ik er gene tijd voor en MAAK ik er geen tijd voor. Maar uren (een badkamer) poetsen daat moet ik ZO WIE ZO niet aan denken..... :confused: Ik HAAT poetsen!

5. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    meiden sorry hoor maar mag ik jullie verzoeken niet te quote als het niet nodig is @(naam) voldoet ook prima bvd

6. Rabia

Rabia Bekend lid

Apr 19, 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Ik vind vier uur ook kunnen hoor per week. Normaal betaal je zo'n 10 euro per uur.

Waarom zou het niet kunnen? ze hoeft toch geen cement uit de badkamer te bikkelen? Of uit de wc pot? Ligt eraan hoe vlot iemand ook is.

7. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Dus je mag ook een klein stukje tekst waar je specifiek op reageert niet quoten?! Daar is de quotefunctie toch voor!? Zodat het voor elkaar duidelijker is waarop precies een antwoord komt?!

8. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

oftopic: ik vind quoten soms ook veel duidelijker, zo hoef je ook niet helemaal terug te gaan lezen. maar ja...

@ Rabia: als het huis een beetje bijgehouden is vind ik ook dat het in 4 uurtjes best te doen is.
    De poetsvrouw die op mijn werk komt poetsen (woonvorm voor mensen met een verstandelijke beperking) werkt 4 dagen per week 4 uurtjes per dag en elke dag doet ze 1 huisje. Dat betekend: woonkamer, gang, keuken en badkamer. Wel houden de clienten het zelf een beetje netjes (lees: opgeruimd) , dat scheelt ook veel tijd! Om en om doet ze samen met de clienten hun slaapkamer, die uiteraard ook opgeruimd is voordat ze eraan begint.

Wij hebben een vrij grote badkamer, maar als ik eraan begin en ik werk gewoon stevig tempo door, dan is het met een kleine 3 kwartier toch wel klaar hoor! En dan is het echt grondig gebeurd. Natuurlijk ligt er ook niet 4lagen dik het stof, als je het wekelijks een beetje bijhoudt scheelt dat veel tijd!

9. ElleE

ElleE Actief lid

Jun 4, 2006
    223
    0
    0
    Ik ben in mijn studententijd zelf poetshulp geweest en ik kwam 1 ochtend in de week, waarvoor ik 35 euro kreeg. Ik deed in die tijd eigenlijk vrijwel alles: stoffen, stofzuigen, de badkamer en het toilet, de keuken, dweilen waar nodig (maar dat was niet zo veel), de vaat als dat er stond, en verder als ik tijd over had nog wat extra klusjes, ramen lappen of zo, of de koelkast schoonmaken!

Als je huis niet te rommelig is dan kan alles best gedaan worden in vier uur hoor, het huis waar ik schoonmaakte was niet klein en ik kreeg alles makkelijk gedaan in vier uur...

Verder nog een tip voor het vinden van een hulp: ga naar www.spontex.nl en klik op superhulp! Verder zijn er in het land projecten waarbij 'witte werksters' (die dus niet zwart werken) tegen het uurloon van een zwarte werkster aan het werk gaan. Dit wordt gesubsidieerd door de overheid geloof ik, en het voordeel is dat je vervanging krijgt als je hulp ziek is!

10. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ow Bedankt ElleE..

Ik zie dat de meningen nogal verdeeld zijn over een poetshulp en de tijd die ze kwijt is om te poetsen.
    Als ik een hulp gevonden heb, maak ik ook afspraken met haar en kijken we of het te doen is in die 4 uur.

Iig bedankt voor jullie reakties!

11. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Ja, zoals dit! Maar dat mag niet? Wat is dat nou weer voor nieuws? Waarom zit die quoteknop er dan???? Heb ik iets gemist ofzo?

12. Jansen

Jansen Bekend lid

Nov 6, 2005
    588
    0
    0
    Lijkt me ook afhankelijk van je huis, wat je zelf wil etc.

Onze hulp komt 1x per week voor 3 uurtjes a 10 euro per uur. Zij doet dan de "grote schoonmaak", maar doordeweeks doen we natuurlijk zelf ook wel wat anders wordt het een bende.
    Ik kan je zo'n hulp alleen maar aanraden, wij zijn er erg blij mee!

Succes ermee

13. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja precies.. het is niet zo dat ik dan helemaal niks meer ga doen.

Dat is ook een goede tip zeg.. dat ik haar de "grote dingen" laat doen ....en als ze nog tijd over heeft dat ze wat kleinere dingen erbij doet.

Bedankt!

14. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

Jul 26, 2005
    3,281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Tja en ik doe het allemaal zelf, geen huishoudster ( ownee interrieurverzorger/ster) voor mij.

Heb dan ook geen flauw idee waar je op moet letten.
    Wat ik wel weet is dat je mensen een kans moet geven.
    Ik heb bij de thuiszorg gewerkt, voordat we een dochter kregen, en dan zag je vaak dat er heel veel gewisseld werd onder de schoonmaaksters, omdat je soms geen kans kreeg om het goed te doen.
    Ik ben van mening dat je na een keer niet weet hoe iemand zijn of haar werk doet.

15. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    @Saona klein stukje quote daar is helemaal niets mis mee
    maar als dat berichtje boven jou antwoord staat waarom dan quote

het gaat mij erom het quote op een berichtje wat boven je antwoord staat en niet heel de quote die staat er toch boven dan?

hele lappe worden er gequote en dat hoeft helemaal niet

en quote knoppie zit er idd niet voor niets maar een automatishme van quote is nu ook weer niet nodig

gelukkig reageren er toch nog meiden met begrip
    kan ik helaas niet zeggen van iedereen :(

zorg gewoon met zijn alle dat het overzichtelijk blijft, want je komt soms quote's tegen waar ik de draad van kwijt raak
    en ik niet alleen

16. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Het quoten van hele lappen tekst is ook niet nodig en zelfs vervelend, maar ik heb nog nooit meer dan 2 zinnen gequote, vind het dus vreemd dat mijn bericht dan aangepast wordt door een moderator, vandaar ;)

17. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    oeps ben ik iets te doenig geweest vermoed ik dan sorry :)

maar wordt er soms een beetje moedeloos van
    snappie ?

maar zal misschien zijn geweest dat je reageerde op een vraag wat boven je antwoord stond

18. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Ik kan iig begrijpen dat quoten van hele teksten erg vervelend is ;)
    Afijn, als we er allemaal een beetje op letten mogen we dus wel speciefiek een klein stukje tekst quoten om op te reageren toch?!

Dan nu weer over de poetshulp :D

19. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    haha ja .. de poetshulp.. daar hadden we het over!

Ik ben het ook met Jolanda eens dat je iemand een kans moet geven en niet na 1x al de deur uit sturen omdat ze het niet goed doet..... erover praten is altijd goed.

20. liselotje

liselotje Bekend lid

Sep 17, 2005
    548
    0
    0
    limburg
    Susanne1979 ik zie dat je in Geleen woont ik kan je aanraden om eens op de site van www.KooBo.nl te kijken..ik werk zelf ook bij Koobo dat is ook schoonmaken in particuliere huishoudens en het is echt een aanrader..ik maak ook sommige huisjes in 3 uur schoon en andere in 4 uur en dan doe ik ook alles..het ligt er ook aan wat je zelf nog erbij doet.
    Ik heb namelijk een gezin en die vrouw zegt gewoon alles wat jij niet doet zal nooit gebeuren want zij doet helemaal niks dus vandaar zit ik daar ook 2 keer in de week 3 uurtjes..

Als je je aanmeld bij KooBo krijg je eerst een intake gesprek en dan word samen met jou gekeken na de grootte van het huis welke werkzaamheden enz. en aan de hand daarvan schatten jullie samen in hoevaak en hoelang een hulp moet komen...
    Ik heb zelf de sleutels van de mensen want ze zijn werken en er word echt wel gekeken na betrouwbaarheid enz.

Het is jammer ik heb genoeg uurtjes anders had ik je graag willen helpen ;)

Als er nog vraagjes zijn pb me gerust of hier in het topic...

groetjes liselotje ;)

Share This Page