Hallo ik heb de laatste paar weken een enorme trek in soep. Aspergessoep champignonnensoep boullion Kerrysoep maar vooral mostardsoep Kan dat kwaad? Vooral eet ik vaak mostardsoep,heerlijk!!! Ik eet wel elke dag een lekkere groot bord met verse en heel soms unox soep met een pistolet. groetjes rosanna
ik weet niet of het kwaad kan, maar ik hou ook heeeel erg van soep.. eet dan ook wel gewone unox soep Heerlijk!
soep zal wek gezond zijn denk ik uitendelijk zijn het groeten, water en bouillon niet en alles wordt goed gekookt dus... alle, dat denk ik
kant en klare soepen bevatten wel veel caloriën, dus als je daarop moet letten dan zou ik zelf de soep maken. Soep kan wel veel zout bevatten maar als je verder gezond bent en geen vocht vasthoud lijkt het me geen probleem.
Beby, dat valt heel goed mee hoor met die caloriën 45 caloriën voor een bord soep vind ik in ieder geval niet veel. Soep kan inderdaad wel veel zout bevatten waar je met een hoge bloeddruk goed op moet letten. Mocht je een normale bloeddruk hebben en niet al te veel vocht vast houden is soep geen enkel probleem.
Soep is lekker, gezond en de meeste ook wel licht verteerbaar. Je kunt er ook enorm mee varieren en/of veel groente gebruiken
soep hoeft helemaal niet veel calorieen te bevatten.. kijk mosterdsoep(van ah excellent) dat is wel een caloriebommetje( maar oooooooo zo lekker ) maar bijvoorbeeld unox kippensoep of groentesoep bevat tussen dde 45-75 calorieen. Dat is helemaal niet veel! Wel bevatten kant en klare soepen vaak veel zout, dus met een hoge bloeddruk zou ik het niet aanraden.Maar als ik jouw was zou ik gewoon af en toe je mosterdsoepje lekker nemen. Gewoon niet elke dag doen, met mate. Maar dat geld voor alles
het ligt er ook aan hoeveel je dan van de soep eet qua calorieen natuurlijk. Als jullie zeggen 45 calorieen is dat dan per 100 ml?? want 100 ml soep is nl weer niet heel veel dus dan eet je er gauw meer van. Gewoon even op letten als je al gewicht genoeg hebt, anders kan het zeker geen kwaad. Ik neem ook graag soepen hoor, juist in een periode dat ik wilde afvallen!!
Ik maak mijn soepen altijd zelf. Heb laatst nog een kookboek gekocht '500 soepen'. Nou, hartstikke gezond want er gaat zoveel groenten in. Kant en klare soepen koop ik nooit.