Poetswoede

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Drieka, 3 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ben benieuwd of meerdere zwangeren er last van hebben?

Ik hou ons huis altijd heel erg netjes, letterlijk de hele benedenverdieping wordt elke week gepoetst, dan bedoel ik echt met een emmer water alles poetsen (gestofzuigd elke dag en gedweild 2 keren per week).

De bovenverdieping wordt elke week gestofzuigd, het bed elke week verschoond en 1 keer in de 2 weken wordt de bovenverdieping grondig gepoetst.

Dus smerig is het hier in huis werkelijk nooit maar dat komt ook door mijn dwangneurose, ik kan niet tegen rommel in ons huis wat mijn man geen probleem vindt want die hoeft zelden iets te doen :D

Nu merk ik de laatste week dat ik echt heel erg de neiging heb alles te grondig te poetsen en dan bedoel ik dat ik ineens kasten leeghaal, helemaal uitsop en opnieuw indeel zodat ik het (nog) praktischer vindt, zeker met de spulletjes van de baby erbij (flesjes, melkpoeder, drinkbekertjes enz.).

Ik merk gewoon dat ik elke dag iets wil doen en anders voel ik me zo nutteloos, dit heb ik eerder echt nooit gehad.

Ik weet dat zwangere vrouwen nesteldrang hebben maar dacht dat dat meer betrekking had op alles klaar hebben voor de baby? Nou ja, wij hadden alles klaar rond 27 weken zwangerschap, zelfs alles netjes uitgewassen en de box beneden helemaal klaar ;)

Hoort dit extreme poetsen ook bij die nesteldrang? Ik hoop het want het is een beetje frustrerend omdat ik juist door die dwangneurose niet kan zeggen dat ik het gewoon laat liggen en een andere keer doe want dan heb ik echt geen rust in mijn lichaam.
    Het MOET dan ook echt dezelfde dag nog gebeuren.

Heb net ineens de onderste keukenkastjes leeg geruimd, helemaal schoongemaakt en weer opnieuw ingeruimd, gewoon om 20:00 terwijl ik normaal lekker languit op de bank lig dan.
    Nu het gedaan en schoon is heb ik pas rust :)

2. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ja ik ben nu 32 weken en lig elke nacht te malen wat ik die dag nou grondig ga aanpakken en vind het nooit netjes genoeg. En heb zelfs nog niet eens een box of wiegje gehaald

Maxi cosi badje wat kleertjes rompers etc heb ik gehaald

Wiegje komt over 2 weekjes

Dit is wel de vierde maar echt ik ben gwn letterlijk jeel dag bezig om alles ook netjes te houden en was bij te houden

Lijkt me vreselijk te moeten bevalken wetende dat ik nog vokke volle wasmand hebt hahahaha

3. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Haha ik had dat ook rond jouw termijn :). Inmiddels hoop ik dat deze extreme 'nesteldrang' weer terugkomt, want ze mag wel eens komen haha. Succes!

4. NRR

NRR Actief lid

16 apr 2014
    104
    0
    0
    Den Haag
    #4 NRR, 3 feb 2015
    Laatst bewerkt: 3 feb 2015
    Ik heb het ook, raak ook inderdaad helemaal benauwd bij het idee dat ik straks ga bevallen en er nog een "vies" bordje op tafel zou staan of een was in de wasmand. Of dat ik nog geen kans heb gehad om mijn bed te verschonen, of dat de trappen niet zijn gezogen. Dingen waar ik normaal niet wakker van zou liggen dus hahaha. Van de week om 12 uur 's nachts nog kastjes opgeruimd en opnieuw ingericht. Maar heel eerlijk... Ik vind het soms heerlijk, dat voldane gevoel er na.

Schijnt normaal te zijn, als je maar goed naar je lichaam luistert :).

5. LadyyyD

LadyyyD Actief lid

30 jun 2014
    235
    5
    18
    Klinkt heel bekend .. Hier alle kastjes al binnenstebuiten gekeerd en schoongemaakt. Vandaag alle gordijnen gewassen en zo doe ik elke dag wel iets.

6. mandy5389

mandy5389 Lid

4 dec 2014
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou hier mag die nesteldrang wel komen hoor.
    wat ben ik lui de laatste paar weken :(

7. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik kreeg het rond 36 weken..
    Nu niet echt meer
    Maar ml daarin tegen haha die poetst zich helemaal suf sinds zaterdag

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ben erg blij dat ik zeker niet de enige ben :p

Het is wat met die hormonen maar goed, ik vind het ook echt heerlijk als ik er klaar mee ben, dan voel ik me weer rustig.

Ik hoop dat de kleine mooi blijft zitten totdat ik ingeleid wordt, dan weet ik precies wanneer wat gaat gebeuren en kan ik zorgen dat ik van tevoren tenminste alles nog schoon heb :D

9. Hope1992

Hope1992 Actief lid

30 jun 2014
    215
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vannacht lopen dweilen.. Waarom? Geen idee, het moest.
    Dus ja ervaring :D

10. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

hier ook extreme nesteldrang.
    niet dat ik zin heb om op de ruimen maar meer de drang om persee alles glad te houden en spik en span.
    ik dweil en stofzuigen elke dag! bedden verschonen ook 1x in de week. soms 2x:) de babykamer ook alles gewassen.
    heb de geboortekaartjes al besteld. en de enveloppen binnen ( die wil ik ook op tijd schrijven ) ik wil persee alles optijd geregeld hebben. ik denk zelfs al aan het vluchtkoffertje. en ik ben nog maar 26,3 week:$ het ergste is dat ik mijn huis met moeite glad kan houden als ik het net schoongemaakt heb. ( heb nog een kleine van bijna 2 en die gooit het achter me gelijk weer vol met troep;))
    ook heb ik honden. en ik iriiteer me nu zo ontzettend aan de haren!
    dat ik heb gevraagd of mijn ouders de grote hond met 37 weken bij zich willen nemen tot na de kraamweek. ( hij is nu doordweeeks vaak bij mijn ouders ivm dat uitlaten lastig word voor mij nu )
    hij komt dan in het weekend weer hier als mijn man thuis is. maar pfffff die vuil en nesteldrang gaat niet samen.

11. cat2

cat2 Niet meer actief

Ik heb er ook last van, terwijl ik normaal een sloddervos ben. Maar ik werk nog dus kom veel tijd te kort. Ik denk dat ik in mijn verlof los ga met opruimen en schoonmaken. Is wel alles op het laatste moment maar zo ben ik nu eenmaal.

12. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    hier nog geen tijd voor poetsdrang. Ik werk 4 dagen in de week en savonds te moe en lam om van de bank af te komen. Nog 2weken en dan verlof! Ws komt de poetsdrang dan wel...

13. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    Hier idem! Haha elke kast wordt uitgemest elke la opnieuw gesorteerd hahaha dat dat dat idd de overal nesteldrang is!
    Wasmanden zijn leeg alles in grondig gesopt en helemaal geordend hahaha ook wel is lekker en zolang het je lukt lekker doen zou ik zeggen! Hebben we later toch weer profijt van toch ;)

14. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja het is echt ongelooflijk maar wel eens fijn want normaal doe ik sommige dingen echt niet, we wonen ook nog geen 2 jaar in dit huis dus de kasten zijn van binnen niet echt vies.

Vanochtend om 06:15 zat ik op mijn knieën het dressoir leeg te ruimen en uit te soppen :)
    Kwam nog wat oude spullen tegen dus direct gesorteerd wat naar zolder kan en de rest in de vuilbak gegooid.

Vanavond of morgen zal de tv-kast aan de beurt zijn want daar zit ik ook al steeds naar te loeren :D

Dan heb ik werkelijk alles op de benedenverdieping gehad, alle kasten van binnen en buiten gesopt, opnieuw ingeruimd en alles geordend :cool:

Och ja, als de kraamzorg komt kunnen ze niet zeggen dat het er niet netjes uitziet.

15. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Herkenbaar. Begint bij mij nu ook te komen. Niet zo dat ik geen rust heb als ik het niet doe, maar wel dat ik dingen zie die gedaan moeten worden waar ik anders niet zo snel op let.
    Voor vandaag staan idd de keukenkastjes aan de binnenkant op het programma.

Drieka: hoe doe jij dat trouwens allemaal? Ik heb gelezen over de problemen met je rug en je bi. Ik heb zelf bi, maar kan echt bijna niet meer lopen als ik gestofzuigd heb. En zo zijn er meer dingen die ik beter niet zou kunnen doen aangezien ik nog 2 kinderen heb rondlopen die ook hun aandacht nodig hebben.

16. Drieka

Drieka Niet meer actief

Nou ik doe het sowieso met tussenpozen en moet zeggen dat ik ook echt wel een hoge pijngrens heb door alles wat ik de laatste 7 jaar heb meegemaakt.
    Ik poets iets en dan neem ik zeker een uur of 3 rust, en eerlijk gezegd doe ik het soms kruipend als ik zoveel pijn heb :)
    Mijn man die wordt dan altijd boos maar hij weet ook dat ik er niet tegen kan als ik iets wil en het lukt me niet.

Ik vind stofzuigen en vooral dweilen ook erg zwaar, maar zelfs dat doe ik met tussenpozen en heb een lieve man die me wel helpt als het nodig is.

Maar jij hebt nog 2 kindjes waar je je aandacht aan moet geven dat heb ik natuurlijk niet, hoef echt alleen voor mezelf te zorgen als manlief werken is en mijn mopshondje maar die slaapt de hele dag :D

Sowieso mag ik deze week nog 2 maal daags morfine slikken (wat al 1 minder is want normaal slik ik er 3 maal daags eentje dus vindt het nu al zwaar), dat doet de klachten van de BI ook verminderen, vanaf volgende week mag ik er nog maar 1 per dag en de week erna niks mee, dan word ik helaas bedlegerig en komt er al genoeg op de schouders van mijn man.

17. cat2

cat2 Niet meer actief

Vandaag een dagje vrij. Je raadt het al, ik ga weer poetsen hihi

18. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik snap dat als je altijd pijn hebt je dat heel anders ervaart dan iemand die normaal geen (weinig) pijn heeft. Mijn man doet gelukkig ook een heleboel en in het weekend doen we het huishouden samen. Op dit moment werk ik nog 2dagen als gastouder en op die dagen kan ik ook weinig meer doen dan echt noodzakelijk.

Succes met je grote schoonmaak.

sterkte met het afbouwen van je morfine.

19. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Had het ook heel erg. Als ik dan mijn oude topic teruglees denk ik: mens ga eens zitten!
    Ik stond bijvoorbeeld rustig om half 7 op zondag ochtend de voorraadkast uit te mesten omdat het nu eenmaal moest en ik er niet meer van kon slapen. Op het laatst zoog ik elke dag en elk stukje was moest ook meteen gewassen worden.pfffff had het zwaar te pakken.

20. samaa

samaa Niet meer actief

Haha heeeeeel herkenbaar! Ik ben ook iemand die altijd een opgeruimd en schoon huis heeft. Hier ben ik op een gegeven moment ook het hele huis door geweest. Alle kasten uitzoeken, van alles weggooien(de ton zat elke keer binnen een paar dagen vol, was vriendlief niet zo blij mee...) en alles goed schoonmaken en opnieuw indelen... ;)
    Lekker aan overgeven, alleen als je eenmaal bevallen bent zie je er niks meer van terug... dus zorg dat je ook tijd over houd voor andere leuke dingen.

Deel Deze Pagina