Poetswoede

Discussion in 'Zwangerschap' started by Drieka, Feb 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. samaa

samaa Niet meer actief

Lees nu pas dat je aan het afbouwen bent met de morfine, heftig zeg!
    Dan snap ik ook wel dat je nu nog zoveel mogelijk wil doen.
    Denk je ook aan jezelf? Nu je nog een beetje mobiel bent ook nog proberen te genieten van andere dingen.
    Heel veel sterkte

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier heerst de nesteldrang ook wel, maar niet zo erg als bij sommige dames hier :D ik merk bijvoorbeeld dat ik opeens badkamerkastjes sta uit te zoeken en poetsen, terwijl ik daar de afgelopen drie jaar nog nooit over na heb gedacht :p

Ook manlief heeft er wel wat 'last' van, die is opeens met allemaal achterstallige klusjes bezig :D ik had eerder zwanger moeten worden hahahaha, dit is voor ons echt heel goed ;) al het achterstallig onderhoud wordt gedaan hahahahaa

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja het is ook echt heftig en aangezien dit de laatste week is dat ik 2 maal daags morfine mag slikken dan zal dit ook de laatste week zijn dat ik echt nog wat actief kan zijn in extra dingen in het huishouden doen.

Dus heb net nog even het tv-meubel en de salontafel (heeft 6 lades) uitgemest en helemaal uitgesopt.
    Wat kom je dan toch nog dingen tegen ;)

Nu heb ik alle kasten uitgesopt op de benedenverdieping en op de bovenverdieping had ik sowieso een maand terug al gedaan dus alles is klaar.

Komende zondag hebben we de verjaardag van het petenkindje van mijn man dus dat wordt het laatste uitje voorlopig want vanaf maandag wordt het met 1 morfine per dag bikkelen en de week erna zonder morfine helemaal hopeloos :(

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Zou willen dat mijn man wat actiever zou worden uit zichzelf :D
    Hij doet alles wat ik hem vraag maar als ik hem niks vraag gebeurd er ook niks.
    Maar zondag mag hij toch echt bovenop de keukenkastjes soppen dat heb ik hem al verteld :p

5. Vioow1992

Vioow1992 Actief lid

Nov 27, 2012
    248
    0
    0
    Ik weet het nog van mijn eerste zwangerschap. Alles moest keurig gewassen, gestreken en gepoetst. En daarboven op had ik ook nog eens dat ik overal voldoende voorraad van in huis moest hebben. Echt alles 5 dubbel of zo. Iemand daar ook ervaring mee?

Ben benieuwd hoe het deze keer gaat, maar dat duurt als het goed is nog eventjes. (Ben nu 8 weken zwanger)

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

Nou ja, ik heb altijd een voorraad in huis, als 1 fles aangebroken is moet ik er nog minimaal 2 van in de voorraadkast hebben staan.
    Wasverzachter heb ik zelfs vaak 4 flessen naast de aangebroken fles op voorraad.
    Douchegel, deodorant en inlegkruisjes ook het liefste 4 in voorraad naast degene die aangebroken is ;)

Mijn man moet er altijd mee lachen maar ben echt een hamsteraar op dat gebied, we komen nooit iets tekort, de voorraadkast en de badkamerkast puilen echt uit. Het is dat de planken nog net niet krom staan van het gewicht ;)

Ik heb de beschuit met muisjes afgelopen maandag zelfs al in huis gehaald :D

7. Vioow1992

Vioow1992 Actief lid

Nov 27, 2012
    248
    0
    0

Haha ja wij hebben ook altijd wel voorraad (gelukkig hebben we een kelder). Maar toen was het echt extreem :p Mijn man moet ook altijd lachen met mijn voorraad. Vooral omdat ik mij ook nog altijd ga verdedigen van ja het is toch maar handig etc haha.

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

Haha, ik doe dat ook altijd als hij vraagt of we iets echt nodig hebben aangezien we al een voorraad hebben, hij weet dat hij me beter kan laten want ik vind dat fijn en als er eens een fles op is en ze hebben het op dat moment niet in de winkel dan hebben we toch genoeg in huis :D

9. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    Haha hier ook altijd alles op voorraad, ik koop de Action/Kruidvat altijd leeg
    En hier staan de drank + glazen voor in 't ziekenhuis ook al klaar :D

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

Fijn dat ik toch niet de enige ben die altijd zo extreem voorbereid is ;)

11. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik moet normaal ook alles 100x vragen hoor, dus dit is een zeer welkome afwisseling ;)

12. Drieka

Drieka Niet meer actief

Oh ja dat geloof ik direct :D
    Gelukkig is hij wel uit zichzelf gaan opzoeken hoe de maxicosi in de auto bevestigd moet worden en zo :)

13. Juul83

Juul83 Actief lid

Apr 15, 2014
    447
    0
    0
    Pff hier ook zo'n last van opruim woede. Mijn man wordt er knetter gek van. Het lijkt ook wel of ik aan het dweilen met de kraan open ben. Kom er niet doorheen met twee kinderen en een man die nooit troep of viezigheid ziet. Nu zijn we ook allemaal ziek dus nu stapelt alles zich lekker op. Volgende week weer over nieuw beginnen;( en dan heb ik niet eens een babykamer die klaar moet zijn.

14. Drieka

Drieka Niet meer actief

Mmm dat is dan wel balen, met 2 kinderen erbij is het sowieso erg lastig en zeker als je man niet echt helpt?
    Heb je de babykamer nog niet klaar? Dan zou ik toch zenuwachtig worden :D
    Beterschap!

15. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Ze is draagmoeder ;)

16. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

Aug 30, 2014
    575
    2
    16
    Ik zou het wel willen want ik erger me rot aan alle troep en viezigheid en dingen die er moeten gebeuren. Vooral klusjes waarvoor ik mijn vriend nodig heb en hij het niet de hoogste prioriteit vindt..
    Ik kan soms echt in huilen uitbarsten omdat ik alles wat ik wil doen niet kan doen ivm lange werkdagen moeheid etc etc.
    Sommige dagen kan ik er goed tegen maar andere dagen.........
    Ik geniet dan niet eens als ik een vrije dag heb omdat ik me aan alles erger. Hebben meer mensen dit?

17. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

Nov 2, 2013
    1,017
    0
    0
    ik heb altijd al een hekel gehad aan viezigheid en rommel, dus dat vind je hier sowieso niet.

Alleen normaal werd de rommel dan weggemoffeld in kasten en laadjes haha, maar die moeten nu ineens ook netjes. En de gordijnen moeten gewassen zijn, en de ramen gelapt. En dan moet ik nog minstens 15 weken!

18. Drieka

Drieka Niet meer actief

Oh dat had ik over het hoofd gezien :)

19. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja dat snap ik zeker wel, ik kan me ook aan de kleinste rommel ergeren terwijl ik me er normaal niet zo druk om maakte.
    Heb dan ook geen rust totdat het opgeruimd is ;)

20. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dat is hier ook, heb alles echt wel spik en span, schoonfamilie die zeggen ook altijd dat alles hier zo netjes is maar dat zijn echt gigantische sloddervossen en zo ben ik helemaal niet :D

Gordijnen was ik 1 keer per jaar uit en heb ik in Oktober gedaan, hier wordt niet gerookt of iets anders binnen dus ze worden niet echt vies.
    Ramen wassen kan ik al jaren niet goed meer door de fibromyalgie en doet mijn man een keer in de zoveel weken.
    Dat moet binnenkort ook nog een keertje gebeuren. :D

Share This Page