Poezen vraag (eten)

Discussie in 'De lounge' gestart door BuffySummers, 7 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik zweer ook bij Royal Canin en de Fit.
    Het spugen kan ook van natvoer komen.
    Ik heb een roodharig poesje en die was ook de eerste 4 jaar ontzettend mager! Echt een zakje met bot.
    Maar: ze is ook ongelooflijk aktief en de da zei dat ze gewoon zo was en dat ze gezond was!
    Nu at ze ook bijna geen droogvoer, was gewend aan natvoer.
    Ik ben erachter gekomen dat de enorm reageert op vis.
    Dus dat krijgt ze niet meer en alleen nog een beetje natvoer van de Lidl! (1 zakje doe ik 3 keer van) en voor de rest kan ze brokken eten.
    Sinds het laatste jaar is haar vacht enorm veranderd en heeft ze een mooie dikke vacht.
    Ze heeft periodes dat ze veel kotst, maar dat is echt in de haarballentijd dat ze ook haar eten niet goed binnen houd.

2. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Zij is inderdaad echt een superfijne dierenarts vandaar dat ik de mensen hier ook op haar boek wil wijzen.
    Wij woonden praktisch naast de praktijk en ben vaak even naar binnen gelopen voor advies. Mijn katten zijn dan ook alle 3 in top conditie, zien er hartstikke goed uit, zijn super gezond en nog nooit ziek geweest :D
    Ik hoor om me heen en lees hier op zp van veel mensen over katten die veel spugen e.d. nou die van ons doen dat dus echt nooit.

3. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik denk dat je een wilde kat, qua behoeften, niet kan vergelijken met een binnenkat.

Maar verder heb ik ook wel eens vlees geprobeerd (jaren geleden), maar alle katten die ik heb en heb gehad vonden het vreselijk en wilden het niet echt eten. 1 kater die het wel lekker vond, zat telkens vol met wormen. Dus daar ben ik met gestopt en geef gewoon weer brokjes.

4. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    #24 Scarabee, 7 jan 2013
    Laatst bewerkt: 7 jan 2013
    Droebeltje :( Dat vind ik nie leuk!! Mijn poes mag alleen Royal Canin volgens de huisarts omdat ze struviet had.. ze zeggen dat zo stellig dat ik haar niet eens meer iets anders durf te geven.. Iemand vertelde mij over C arnibest maar ik heb helaas geen vriezer..geen grote iig :cool:

5. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Volgens de dierenarts bedoel ik haha :D weet niet wat m'n huisarts ervan vindt

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Onze hond krijgt kvv (kant en klaar versvoer, uit de vriezer) en onze kat eet gewoon mee van dat voer. Integenstelling tot wat ik soms hoor, vindt onze kat het echt heerlijk. De eerste weken ging hij helemaal trillen als ik het klaar stond te maken en nu is hij nog helemaal blij, hij miauwt en spint en springt op zijn bakje.
    Verder eet hij nog wel Tompoes krokantjes.

7. Verox

Verox Niet meer actief

Ik heb begrepen dat de supermarktbrokken niet goed zijn ivm de vele granen die daarin zitten. Daarvan kunnen ze blaasgruis krijgen.
    Nadat onze kat blaasgruis heeft gehad ben ik dus doorgeschoven naar het duurdere segment voer. Maar ik heb nog geen vast merk. Ik sta iedere keer weer te dubben daar in de dierenwinkel!
    Zojuist weer een zak Royal Canin Sensitive gekocht. Maar ik zag ook Smolke kattenvoer staan... Qua prijs stukken goedkoper als Royal Canin, Stukken duurder als bijv Whiskas, maar hoe zit het met de kwaliteit?

8. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    je hebt speciaal voer voor katten die binnen zijn.
    Volgens mij van royal canin. Zitten wat minder voedingsstoffen in dan een kat die buiten loopt en veel vet wegloopt zeg maar.

9. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    De meeste dierenartsen hebben helemaal niet zo veel verstand van voeding voor carnivoren. Zij krijgen hier maar 10% over binnen hun opleiding. Ik zou zeker even wat meer informatie over juiste voeding opzoeken. Lees desnoods eens dat boek waar ik hier eerder naar verwees. Ook alleen RC is namelijk niet gezond voor katten...!!

10. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Hoi dier van ons eten alleen royal canin, geef ik ze wat anders gaan ze meer spugen en meer haarballen.

Voer is wel degelijk belangrijk vind ik, ik merk ook met 2 dagen verschil tussen de haarballen.

Xx

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hier een poes met een blaasgruis verleden.. Zodra dit vastgesteld was, heeft ze dieetvoer gekregen (Hill's S/D). Na deze zak om de symptomen te bestrijden, zijn we over gegaan op Hill's C/D, dit ter voorkoming van van blaasgruis. Van dit voer kwam ze echt enorm aan, al gaf ik haar echt niet veel. Ook is het niet bevorderlijk voor het skelet, dus ik wilde haar d'r eigenlijk niet haar hele leven aan hebben. Dus ik ben na zo'n jaar over gegaan op gewone Hill's, voor volwassen katten, maar helaas kwam de blaasgruis weer terug. Dus weer het riedeltje dieetvoer gedaan en de rust er weer in gebracht. Toen ze zo'n 1 1/2 jaar (en enkele pondjes) verder was, ben ik over gestapt op Purina One. Dit verdraagt ze heel erg goed. Ze is nu al heel wat jaartjes blaasgruis vrij en ziet er weer prachtig uit! Mijn andere kat was ook kots gevoelig en met dit voer vind ik bijna niets meer..(buiten een enkele keer een haarbal kotsje). Ik vind ècht dat ze er erg mooi uit gaan zien van dit voer. Ze worden beide 15 jaar oud in mei (zusjes) en krijg vaak verbaasde blikken als ik dit tegen iemand zeg. Niemand schat ze zo oud..

12. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Onze kat heeft blaasgruis gehad en kreeg toen van de DA Royal Canin, speciaal voer om eerst de struvietstenen op te lossen. Daarna werd hij op een blaasgruisvoorkomend voer gezet, ook van Royal Canin.

Wij bestellen nu al vrij lang het voer online bij Zooplus, een zak van 10 kilo van Royal Canin Sterilised 37. Onze poes eet hier ook van. Onze poezenbeesten vinden het heerlijk. Het is wel duur voer maar ja, het is voor onze kat het beste om speciaal dieetvoer te blijven krijgen.

13. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Thnx voor alle reacties! Ik ben er nog niet uit wat voor voer ik neem.
    Maar ik schrik wel dat RC dus helemaal niet zo goed is...

14. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ buffie voor alles is wat te zeggen.. dus kies gewoon wat je het meest aanspreekt. of ga je er echt in verdiepen. of ga naar het kattenforum met je vraag. Daar zitten veel meer mensen, ook fokkers, en die hebben misschien een betrouwbaarder antwoord voor je, omdat ze met meer mensen zijn ;)

15. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Mijn kat spuugde ook heel vaak tot ik de Royal Canin Sensible 33 ben gaan geven. Toen kwam er 1 keer in de paar weken eens een haarballetje uit.

Carnibest vinden ze hier trouwens ook lekker maar was het zat steeds naar een speciaal adresje te moeten gaan voor die worsten dus ben daar mee gestopt. Was voornamelijk toen ik kittens had dat ik dat gaf!

16. Troelaa

Troelaa Niet meer actief

Lees nu voor het eerst dat RC niet goed is.
    Mijn katten eten die ook ivm blaasgruis. Als ik nu ander voer neerzet eten ze dat niet. 2,5jaar geleden zijn mijn katten vergiftigd buiten. Moest ik kattenvoer komen brengen naar de dierenarts omdat ze het voer daar ook niet wilde eten. Heb 1 poes in moeten laten slapen. 2 mee naar huis en niet meer naar buiten gelaten. Ondertussen verhuisd en heb nu ook voer voor binnen katten van RC en mijn katten zien er super gezond uit en nooit meer mee naar de diernarts geweest. Spugen ook nooit, ja afentoe een keer een haarbal maar niet zomaar.

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    dit is een hele vreemde redenatie. Het lichaam van een kat is in de loop van de jaren niet veranderd. Is precies hetzelfde als van een binnenkat. Het zijn vleeseters en het blijven vleeseters. Behoeften zijn hetzlefde gebleven. Het hele inwendige gestel is gemaakt voor vlees. De mens heeft er uit gemakszucht brokken voor uitgevonden. " speciale" brokken. Echt de grootste onzin. Als je binnenkat te dik is dan geef je hem gewoon minder te eten of minder vet eten en meer beweging.

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Maar katten zijn toch ook mee gegaan in de evolutie enzo?
    Ik denk persoonlijk wel dat er toch dingen veranderen in het gestel.
    Tuurlijk blijven het altijd vleeseters, maar ik denk dat de behoefte van bijv binnenkatten of wilde katten wel anders is.

Ik ga vandaag even naar de dierenspeciaalzaak om daar eens uitgebreid te kijken naar het voer dat ze hebben.
    Mijn poes zeurt namelijk echt de hele dag om eten en op een gegeven moment wordt dat stalken toch wel irritant;):)

19. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik ben naar de winkel gegaan en heb toch voor RC gekozen.
    We zien wel hoe het gaat, ik wil nu vooral dat ze op houd met spugen.
    Wel ga ik stoppen met het voer wat uit de supermarkt komt.
    Bij de dierenwinkel zeiden ze ook al dat dat heel slecht is, dus daar moet ik even iets op verzinnen. Wij hebben het nou ook weer niet zo breed dat we altijd duur voer kunnen kopen..helaas.

Deel Deze Pagina