Poezen weg?

Discussie in 'De lounge' gestart door EnBee, 2 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    ghegehghe catfight...

Kon het niet laten...

2. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    jeetje, wat een dilemma..

Het lijkt me duidelijk dat deze poesjes heel erg gehecht zijn aan jullie, en ze zich van hun voetstuk afgestoten voelen (wat ook is gebeurd, omdat er een kleintje is, die al jullie aandacht krijgt, wat logisch is)

Ik denk dat een gedragstherapeut zeker wel wat tips zal hebben.
    En dat steriliseren een goeie optie is. Zou dat eerst proberen.
    Ik zou er alles aan gedaan willen hebben voor ik een huisdier weg zou doen.

Ze nu naar het asiel brengen vind ik geen goed idee. Het zit overvol daar, en dan moeten zij ook voor de kosten van sterilisatie opdraaien? want ze herplaatsen geen poezen die niet geholpen zijn!

Gedragstherapie heeft iig bij mijn hond goed geholpen. Is zeker het proberen waard!

En wat je zegt dat het jaloezie is, geen territorium drang.. Ik denk dat het in dit geval allebei is....
    Ze zijn jaloers, zijn hun territorium kwijt, dus dat moet elke dag opnieuw aan gegeven worden....(helaas)

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier hetzelfde verhaal. Ze komen alleen af en toe in de tuin, het zijn echte raskatsukkels :p die overal bang voor zijn.

TS, ik zou ze eerst laten steriliseren. Snap niet dat dat nog niet eerder is gebeurt. Hoe doe je dat dan als ze krols zijn? Ik zou ram gek worden.
    Om over de gezondheid voordelen nog maar te zwijgen.

4. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    @pnirmal, ik snap het wel hoor, je wilt voor allebei het beste, een veilige situatie voor je kindjes, en een prettige situatie voor je beesten.
    Als jou katten het buiten prima naar hun zin hebben, is dat prima toch? Zie het probleem niet zo?

Ik had vroeger een kat die was aan komen lopen.. die kwam zelden binnen, alleen om even te eten, maar verder ALTIJD buiten.. gewoon omdat hij dat fijn vond.. Ook al was het -5 lag hij nog lekker buiten in het gras.. en dan haalden we hem wel is naar binnen maar dat wilde hij gewoon niet.. ook een doos met een deken erin vond hij niet nodig.
    Nu heb ik 2 katten, waarvan er 1 de hele dag binnen ergens ligt te niksen, en die gaat snachts op pad weer of geen weer (ook met sneeuw en vrieskou is ie buiten), snachts is ie niet binnen! En de ander is overdag de hele dag buiten, en ligt snachts ergens binnen.. Mijn beesten doen gewoon waar ze zin in hebben en dat vind ik prima, ze zijn gezond en gelukkig.. daar gaat het mij om.

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    1 van mijn katten is ook altijd buiten...als ie binnen is wordt ie helemaal dol en gaat ie aan de ramen en deuren krabben dat ie naar buiten wil.

Heel soms in de winter komt ie lekker op bed...en dan halverwege de nacht toch maar weer door het raam naar buiten! Hahahaha!

De ander is in de zomer altijd buiten en in de winter binnen...en de derde is bijna altijd binnen.
    Ze kunnen hier ook lekker doen wat ze zelf willen!

6. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ten eerste je moet niet zeiken over het feit dat ik zwanger ben want ook al zou ik niet zwanger zijn dan zou ik precies het zelfde denken .. Is wel een hele kinderachtige opmerking van je maar goed had niet anders van je verwacht ;) ..

Ook al waren je katten voorheen voornamelijk al buiten katten je zei zelf dat ze toen wel gewoon binnen mochten komen dus ga niet mijn woorden verdraaien want ik zeg precies wat je zelf neer had gezet ..

Maar ga je idd maar niet verdedigen want dat helpt je toch niet, blijf het vreemd vinden dat je op die manier HUISdieren houd ...

7. chantal1984

hahahahahaahh :D

ja dat heb je he met zwangere vrouwen die denken onlogische en gaan dan een catfight aan ... ahahahahahha

wat een dom gelul zeg van dr .. ;)

8. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Dan is het klaar toch? Je hebt buiten katten en binnen katten. De katten die altijd binnen zitten hebben het prima en ook die altijd buiten zitten. Wel oordelen over de katten die buiten zitten en dat zelf ook graag willen, maar nee met binnen katten is niks mis.

Een kat die over mijn kind heen piest gaat er bij mij ook uit. Deze zal niet gelukkig zijn met de situatie.En is misschien gelukkiger in een andere omgeving. Je zou van alles uit de kast kunnen halen om het te proberen te verhelpen. Ook dat geeft geen garanties.Maar dat ben je niet verplicht toch? En een garantie heb je toch niet. Als het klaar is dan is het klaar. Straks gaan mensen nog zeggen dat ze het kind het huis uit moet doen omdat die voor de problemen zorgt.

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

dat vind ik niet. met 6 maanden is een kindje al groot genoeg om zich weg te draaien mocht ze door een kat in ademnood komen.

en als het buitenkatten zijn is het juist goed ze veel buiten te laten, heeft niets te maken met de deur dichtgooien voor hun neus. één van onze katten zit ook veel liever buiten, jeetje wat zielig ;)

ik zou ook een gedragstherapeut inschakelen, en als dat niet werkt een ander huis voor ze zoeken. (geen asiel!) weet je voor jezelf zeker dat je er alles aan hebt gedaan voor je ze wegdoet.

sterkte ermee!!

10. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    Leven en laten leven... ga niet iemand anders zitten aanvallen in een topic wat heel ergens anders overgaat... En als je dat al doet.. doe het dan netjes.. het wordt nu gewoon modder gooien, gaat nergens over.

11. chantal1984

Ik word hier aangevallen he niet andersom, ik zeg alleen dat ik het vreemd vind wat ze doet, ik zeg geen persoonlijke dingen over dat ze onlogische is omdat ze zwanger is .. maar goed ;)

12. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    @chantal, blijkbaar voelt zij zich aangevallen door reacties van jou.. en ik moet zeggen, geef haar geen ongelijk. Vind het heel wat dat ze zich uberhaupt nog verdedigd en verantwoording aflegt, terwijl dat helemaal niet nodig is in mijn ogen.
    Vind haar opmerking ook niet helemaal gepast, maar snap waar het vandaan komt....

13. Romana

Romana Actief lid

1 jun 2010
    443
    0
    0
    Wat een geouehoer hier sorry hoor...
    Maar de ts vroeg om advies, en vervolgens ontstaat er een discussie die niks met de ts te maken heeft :s
    Wat heeft ts hier nou aan...

Laat ieder zn eigen ding doen. Ieder reageert anders op situaties. De 1 zet de kids voorop nomather what, en de ander wilt eerst alles uitproberen voordat er iets definitiefs besloten word. Nou so be it.... Wordt alleen maar persoonlijk aangevallen naar elkaar. Voor wat?????????????

14. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    terug on topic..

@nikita, in welke regio woon je? misschien kan ik is helpen zoeken naar een gedragstherapeut voor je poesjes?
    Mocht je ze echt weg willen doen... zou ik kijken via marktplaats of een herplaatsing site.. niet via een asiel.. succes!

15. chantal1984

Tja als je niet tegen andere meningen kan moet je ook je verhaal niet plaatsen ... ;)

maar ga idd maar weer ontopic want dit gaat werkelijk nergens over ;)

16. Carola20

Carola20 Lid

29 jul 2006
    16
    0
    0
    den bosch
    Katten of ze nu als kitten buiten zijn geweest en daarnaar binnen zijn BINNEN katten Buiten kat is een wilde poes die nooit binnen komt altijd buiten geleeft heb dat is een buite kat.Maar als jij kittens binne gehad heb zijn het binne katten en nu gedumpt buiten voor een baby.Helaas zijn er genoeg mensen die dat zo doen als er wat nieuws op komst is.En wat wil je zeggen ik verzorg een zwervertje dus het is goed ik dit zo doe.En van de winter kun jij jou katten niet meer binne houden als koud is.Jou katten zijn gewend buiten te zijn en verwilderen!Das pas risico nemen.Zoek een goed huis voor ze of zet je je kind op buiten zodra die verhaart of ander kindjes gaat bijten en krabben?.Sorry En dierenmishandeling wil niet zeggen alleen slaan of verwaarlozen maar daar valt dit ook onder.r zijn al genoeg wilde katten asiels over vol gewoon triest.Zoek dan een huisje waar ze binne mogen want dit is geen leven voor een kat.

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Heel smerig ja :$ en als je alles al hebt geprobeerd zou ik ook een ander thuis voor ze zoeken.

Ben het er mee eens dat je nooit een klein kind alleen moet achterlaten als er huisdieren bij kunnen komen. Je weet maar nooit hoe zo'n dier reageert......:(

18. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Wat 'n heerrrrrrrrlijk topic weer zeg.. Wat is dat hier toch met katten, dat de eigenaressen ervan zich zelf net zoals hun zo geliefde huisdier gaan gedragen? ;)

Feit is dat er, net als bij de opvoeding van kinderen, geen wetten van Meden en Perzen (of Abessijnen, of Britse kortharen, of Siamezen of doodordinaire 'chats de rue'.. Nou ja, we snappen 't grapje nu wel..:D) bestaan.

Ik snap best dat 'r een grens bereikt is wanneer je kat op je kind piest. Lijkt mij niet dat ie dat doet omdat ie zich zo vre-se-lijk happydepeppy voelt en wellicht is het dan inderdaad beter een ander onderkomen te gaan zoeken, zeker als je al tig dingen geprobeerd hebt. Ook dát kan dierenliefde zijn: inzien dat jij een dier niet dát kan bieden wat 't nodig heeft..

19. Carola20

Carola20 Lid

29 jul 2006
    16
    0
    0
    den bosch
    De kat is niet geholpen komt ze buiten?Ze zou ook nog zwanger kunnen zijn dan piessen poezen ook soms binnen

20. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    @ Mijkeltje: mooi verwoord! :) Helemaal mee eens

Deel Deze Pagina