poezen

Discussion in 'De lounge' started by marjolinos, Jun 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Maar goed, het gaat hier niet om honden toch?

Ik vind het gewoon vreemd dat mensen dieren niet weg mogen doen van sommigen hier, terwijl ze het ergens anders gewoon beter zouden hebben. Ik vind dat je dan voor je dier moet kiezen en niet voor jezelf.

2. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Mooi "probleem" opgelost dus.Mag dit topic dan alsjeblieft dicht?Krijg hier thuis al op mijn donder,dat ik me zo druk maak om een kat die ik helemaal niet ken.Is wel de laatste keer,dat ik voor de leuk in de Lounge gelezen heb.

3. Jeem22

Jeem22 VIP lid

Nov 12, 2009
    7,203
    0
    0
    Den haag

Die kat word niet weggegooid hoor krijgt een mooi huisje met 2 andere oude katten en kan zijn oude dag heerlijk slijten bij iemand die wel de dierenarts kan betalen! En Speciaal voer kan veroorloven.

4. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Tja t loopt inderdaad weer erg uit de hand.. zoals meestal wel als het woord kat of hond in de topictitel staat ;)

5. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Het principe is hetzelfde: Er kunnen omstandigheden ontstaan waardoor het houden van een huisdier niet langer tot de opties behoort. En ondanks dat het heel erg jammer is is het dan het beste om een ander huis te zoeken voor het huisdier. Iedereen heeft hier een andere grens bij, en het zou fijn zijn als mensen niet met opmerkingen die onder de gordel zijn (zoals bij de TS) op reageren.

6. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    Kunnen we dan hierbij jou feliciteren met de dierengezinsuitbreiding, of is dat een foute interpretatie?

7. Jeem22

Jeem22 VIP lid

Nov 12, 2009
    7,203
    0
    0
    Den haag
    Nee dit heb je helemaal correct!

En bedankt ;)

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Cool Jeem!

9. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Wat fijn Jeem dat jij de bejaarde poezel nog een thuis kan bieden. Dat komt vast helemaal goed. :)

10. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    Fiene alsjeblieft zeg..... hou op!

Jeem , wat goed!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

11. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Weggooien alsof ze oud vuil zijn is als ze zonder er moeite voor te doen langs de weg gedumpt worden, aan een boom gebonden worden, in een asiel gestopt worden, of verwaarloosd worden.

Je best doen om voor je dier een nieuw onderkomen te zoeken, om welke reden dan ook, is niet weggooien als oud vuil, dat vind ik echt lichtelijk overdreven.

Ik ben het met je eens dat mensen veel te makkelijk een dier aanschaffen enw eer weg doen als ze ze zat zijn of niet meer lief klein of te duur, maar niet iedereen is zo, dus scheer niet iedereeen die een nieuw tehuis voor zijn dier zoekt over een kam. Vooral niet aan de hand van een stukje tekst op een forum. ;)

12. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    Super Jeem voor het nieuwe huis en TS voor het vinden van deze oplossing :D

13. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Wat goed! Hopelijk kan deze bejaarde kat nog een aantal jaartjes van zijn/haar pensieoen genieten bij jou. :D

14. Jeem22

Jeem22 VIP lid

Nov 12, 2009
    7,203
    0
    0
    Den haag
    Hahaha dank je wel..:D

15. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    Zoals al een paar keer geroepen....hij kan op slot ;)

16. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    hihi pcootje...
    je hebt nog steeds dezelfde humor! ;)

17. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    @ Jeem: alvast gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :D
    @ TS: gefeliciteerd met deze prachtige oplossing! :D

18. Tamale

Tamale Niet meer actief

Jeem wat stoer!
    Echt top van je.
    Heel veel plezier met de mooie kat!

En ts, ik denk dat je een hele goede keus hebt gemaakt!!!
    Sterkte! Want ik vrees dat de nodige tranen zeker zullen gaan vallen.

Liefs

19. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    TS en Jeem, goed dat jullie een mooie plek voor de kat hebben gevonden.

Ik moet trouwens eerlijk zeggen dat de katten bij ons ook gewoon gezinsleden zijn. Ik kan me situaties bedenken waarbij het voor de katten beter zou zijn als ze ergens anders gingen wonen... maar mijn hart breekt bij de gedachte! Al zou ik het voor hen wel doen. (Off topic: er zijn ook situaties waarin je kinderen beter af zijn bij een ander... maar daar heb je dan vaak zelf wat meer de hand in.)

Iemand verwoordde het mooi toen ze zei "je huisdieren zijn - net als je kinderen - van jou afhankelijk". Daarin zijn ze net zo hulpeloos en hebben ze net zoveel recht op liefde en zorg als je kinderen. Dat mag je raar vinden, maar zo denk ik er ook over. Ik schrok ook van de bewoording in het eerste berichtjes, maar de zaak bleek genuanceerder te liggen. Ze "gooit" haar kat niet weg.

Goed hoor, Jeem... ik hoop dat de kat bij jou een heerlijke tijd tegemoet gaat.

Oh ja... wij hebben toen wel veel geld voor betaald voor eht inslapen. We schrokken er echt van. Maar misschien dat er extra kosten bij kwamen. Ik meen me te herinneren dat er ook vlooienspul enzo bijzat. Nu je het zegt, ik kan er dus goed naast zitten met mijn 150 euro. (ben niet zo goed met onthouden hoe duur dingen waren)

20. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Jeem@ Super dat je de kat een thuis kunt geven , gefeliciteerd!
    Ik denk dat ts ook wel op de hoogte gehouden word hoe het hem vergaat.
    Als ze dat wil.

Marjolinos @ Gefeliciteerd meis met deze op lossing.

Psootje@ Je humor blijf geweldig he...

Share This Page