sneu. Hoop dat je een goed huisje vindt! (hier lopen er al twee lieverds rond, die me ook soms gek maken met hun gemiauw, gekroel, gekattenkwaad en ongehoorzaamheid)
Ik dúrf bijna mijn verhaal hier niet te doen, maar doe t toch.. Ik word STAPEL gek van mijn poes, reden 1 dat ik haar weg wil doen.. Ik geef haar minder aandacht sinds ik Justin heb (logisch?) daardoor gaat ze miauwen (en dan bedoel ik niet af en toe) maar constant!! Ik kan er gewoon niet tegen DAAROM zoek ik een thuis voor ze waar ze WEL de aandacht krijgt die ze verdient! En reden 2 mijn man heeft een hekel aan katten.. hij heeft ze al een tijdje 'getolereerd' maar word er ook spuugzat van. En reden 3 Ik krijg er straks nog 2 kids bij waardoor de aandacht helemaal verdeeld moet worden dus zie ik het helemaaaal niet meer zitten. Vandaar dat IK deze beslissing neem en neem van mij aan... dit gaat me aan het hart. Maar het gaat me meer aan het hart dat ze zo weinig aandacht krijgt.
pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff de reden van niet betalen vind ik wel de meest grootse onzin die ik ooit gehoord heb.. Nee, ik reageer maar niet.. arm beestje
Zat er es ff over na te denken.. Beestje is 17 (dus 84 in mensenjaren, hoogbejaard!), mauwt de hele dag (wat idd een teken kan zijn dat er iets mis is met oma ), en de kosten zijn de reden waarom 't beestje weg moet? Misschien dat 't beest idd doodziek is, en TS geen zin heeft om op te draaien voor de kosten die een dierenarts in rekening brengt om 't oude beestje weer op te lappen?? Zou me de meest logische verklaring lijken (maar nogsteeds not-done!) *edit* Oh, en wij hebben zelf ook 2 katten en een hond.. 1 van de katten is echt gestoord, word er ook helemaal stapelgek van, maar da's voor mij echt geen reden om em weg te doen. Er sneuvelen vaak genoeg bloempotten door meneer, we kunnen geen brood meer op het aanrecht laten liggen, en het verf wordt van de deuren gekrabd, maar wegdoen? Never! Zou het misschien overwegen om de beesten weg te doen als de kleine straks allergisch blijkt, maar zelfs dan zou ik er eerst nog ff flink over nadenken..
Een kat van 17 nog verkassen....dat gaat ie niet overleven Echt wat een mooi beessie....ik zou mijn vriend wegdoen Maar serieus.Zo'n oude kat nog ergens anders heen doen ,dat gaat echt niet goed komen.
Wauw wat een mooie kat zeg!! Als ik in de buurt had gewoont had ik er over nagedacht. Ik hoop dat je snel iemand vind die alles voor t beestje over heeft en hem/haar een mooie oude dag kan geven..
Ahh, ik lees net dat de gemiddelde leeftijd van een kat 15 jaar is! ( kan ernaast zitten hoor, maar dat was wat ik kon vinden. ) Kun je niet desnoods de jongere terug doen naar de oude eigenaar maar de oude houden? En miauwen lijkt me inderdaad niet voor niks...... Dadelijk gaat de kat dood aan verdriet omdattie ergens anders geplaatst word. Dat wil je toch niet op je geweten hebben? Begrijp me niet verkeerd dat ik sommige situaties om een kat weg te doen niet snap hoor. Maar ik snap jou redenen niet, vooral omdat de kat al zo oud is.
Waar aan betaal jij zo veel voor je katten? IK heb ook een kat maar kost maar 10 euro per maand ongeveer ALDI Brokken 1 , 79 Coop 1 euro kattengrit + vlees 4 euro En id de honden kun je wel betalen?
Dus omdat de honden niet altijd luisteren en achter de kat aangaan, moet de kat weg Ik kan me niet voorstellen dat er nooit een moment is op de dag dat je hem aandacht kan geven. Als jij tijd hebt om de honden uit te laten. Kun je vast ook wel tijd vinden de kat een kriebel te geven. Of als hij loopt te miauwen terug te praten.
Mijn kat kletst ook de hele dag door en heeft een paar keer per dag de gvm'etjes zoals ik dat noem: de gekke vijf minuten Vind het geweldig om te zien hoe idioot ze dan kan doen en ik kan hele gesprekken met haar voeren! Heerlijk toch, als je zo'n band met je beestje kan hebben? En om die reden ga jij haar weg doen?? Pffft, hoe langer ik erover nadenk, hoe bozer ik word! Ik weet niet meer wie het zei, maar misschien is ze inderdaad wel ziek en moet ze daarom weg :x
baal baal dat mijn vriend er geen meer bij wil, oude beestje was welkom. mijn ouders hebben ook een oude kat(was mijn kat) die kan ook veel mauwen en schreeuwen, maar gewoon ff een flinke kriebel of borstelen en hij is weer tevreden onze eigen kat is nu 3 geloof ik, die schreeuwt en mauwt ook veel, en soms word ik ook gek van hem, loopt altijd voor je voeten (gaat mee nar de wc als ik onder de douche staat enz) de honden vliegen ook wel eens achter hem aan, maar weg doen nooit. helemaal niet omdat hij amper wat kost kwa onderhoud, 1 keer per jaar da nouja dat overleven we ook wel weer als ik geen geld had zou ik eerder honden weg doen dan een kat kwa kosten (ik eet liever zelf niet dan dat ik ze weg moet doen) ik hoop dat die lieve oude poes snel een huisje krijgt
toen mijn katten allergisch waren voor iets in het voer moesten ze een maand op hypoallergeen voer. Kijk eens wat dat kost. 2,5 kilo voor 32,50 .1 kat eet ongeveer een zak van 4,5 kilo pm, dat kost 50 euro per zak. Ik heb 4 katten en die vreten een 20 kilo zak voer weg per maand. Wie weet heeft ie wel nierproblemen en moet de kat medicijnen hebben, okk zo 50 euro pm etc. Dus niet gelijk zeggen dat iets geen drol kost als je het verhaal niet weet. Beetje aanvallende reacties hier gelijk, TS had nog geeneens kunnen reageren of er werden conclusies getrokken. Ik zou ook niet een kat van 17 wegdoen omdat ze nou eenmaal miauwt om aandacht, ik zou dan als mn kind op bed ligt ff met de kat een kattenuurtje houden ofzo, ff met die kat bezig zijn etc. Maargoed, mijn mening is, als je beesten hebt, moet je ervoor zorgen en niet zomaar wegdoen omdat je je ergert. Maar daar denkt ieder mens nou eenmaal verschillend over, helaas.
je hebt gelijk... maar blijft toch alsnog wel een zielig verhaal?...als je kinderen wilt...die kosten echt veel meer! en ik ben zelf wel van het type: als je kiest voor een dier dan ga je er onvoorwaardelijk voor! (of je kind moet inderdaad doodziek van een dier worden door allergie...) mijn kater is vorige week ook voor de derde keer aan blaasstenen geopereerd...kost klauwen met geld, altijd speciaal voor etc etc, maar hij is het zo waard! vind het echt zielig als een dier plaats moet maken i.v.m. geld...zeker als je wel een kinderwens hebt, hoe ga je die kleine betalen?. pfff..sneu hoor voor deze bejaarde dame!
Als ik jou was, TS, zou ik de kat voorlopig nog gewoon houden. Dat zeg ik omdat ik het doodzielig vind voor het beest als je hem op zo'n leeftijd nog weg doet... Hij is al 17, wie weet dat hij door zijn ouderdom nog maar één of twee jaar te leven heeft. Beetje zielig om hem dan te laten wennen ergens anders.... Kijk, als het nou gaat om een allergie, tja dan kun je er niet omheen... Maar de reden die jij op geeft vind ik toch wat anders... Misschien kun je de kat met de honden een beetje scheiden? Komt de kat wel buiten?
denk dat dat van het geld een beetje een indrukkertje was vd echte reden omdat ze bang was voor dit soort reacties. Niet bij nadenkend dat geldtekort ook reacties kan opleveren. En lees mn vorige bericht nog eens, edit.
Nah, mijn kids drijven me qua gekte regelmatig tot het uiterste, kosten een heleboel centjes en soms zou ik wensen dat ze het alleen bij miauwen hielden. Zal ik daar dan ook maar een nieuw huisje voor zoeken dan??? Sorry hoor, maar je argumenten slaan als een tang op een varken. Zeker gezien de wens op gezins uitbreiding. Als je nu je 2 katten al niet kan betalen, hoe ga je dat dan in godsnaam doen als er kleintje bij jullie mag komen??