poezen

Discussie in 'De lounge' gestart door marjolinos, 17 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    ja meid, wij zijn het wel eens!! dat bedoel ik niet...het staat er wat raar lees ik nu, da's niet de bedoeling van mijn bericht... ik bedoel inderdaad dat het nogal vreemd is om je beest weg te doen vanwege geldproblemen, terwijl je wel een kindje wilt dat waarschijnlijk nog veel meer geld kost...(bij ons in elk geval wel..;))

ik lees in jouw bericht dat jij dat inderdaad ook niet doet...ookal kosten je beesten meer geld..

2. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    precies!

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik heb een schijthekel somds aan mijn 4 langharige katten, Elke dag stofzuig ik, soms 2x per dag, 4 kattenbakken, ze ravotten als een idioot door het huis, zeiken, miauwen, soms gillen.

Als die beesten beneden zijn en ik in bed lig is het net of er 400 hindoestanen een suikerfeest aan het houden zijn, zon kelereherrie, niet meer normaal.

Maargoed, heb ze nou eenmaal.

4. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ahhhh dat je dat over je hart kunt krijgen om je beestje van 17 jaar weg te doen!
    Natuurlijk staan mijn katten niet meer op nummer 1, ik geef ze minder aandacht dan voorheen. Maar ja toen waren dat nog mijn enigste kindjes.
    En ook ik kan ze soms wel vervloeken als ze me snachts weer uit bed miauwen, en vervolgens Marin wakker word!! Whaaa ik word er soms gek van..
    Maar bedenk me dan ook gewoon dat dat een manier is van die beestjes om te communiceren, ze willen dan gewoon naar binnen...
    En ook lopen ze mij wel een voor de voeten dat ik denk ''beest laat me nou ff met rust want er wacht een schreeuwend meisje op me''.
    Maar ondanks alles houd ik toch weer enorm veel van ze! En zou ze ook never nooit niet weg kunnen doen! Al zal ik ze van mn laatste centen moeten onderhouden.. Die paar centjes voor brokjes! Ze krijgen nu goed voer, maar in de tijd van de recessie als wij ook enorm moeten bezuinigen kan ik ze altijd nog aldi voer geven. Kost geen drol.

En tsja die honden? Zal ze dan toch eens beter gaan opvoeden, zodat ze naar je luisteren.
    En lijkt mij dat je kat er eerst was? of heb je een hond(en) die ouder zijn dan 17 jaar?!Arm beestje....

5. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    wat schrijf je toch heerlijk....hahahaha..maar ben het weer met je eens...*schrijft ze terwijl er links en rest een poes ligt te knorren...*:D

6. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    die kat is 17 en die wil je weg doen

neem aan dat de andere kat en 2 honden jonger zijn
    vind het echt belachelijk voor woorden

als je het niet meer kunt betalen en je wilt nog kinderen ook die veeel duurder zijn! waarom doe je ze dan niet allemaal weg
    je kiest ervoor om je oudste kat weg te doen die waars.geen plekje meer krijgt

en dat had je btw ook eerder kunnen bedenken

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik schrijf dit terwijl ik me kat een trap geef omdat ze de deur openzwaait omdat ze denkt dat ze een panter is en de deur zover open moet dat ie keihard tegen de muur aanklapt en Luc nu wakker is.

8. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    hahah..ja, dat doet die kater van mij ook...met zijn pootjes ertegen aan hangen en -knal- daar gaat de deur...pfff...stomme beesten soms..;) gelukkig zijn die van mij te lui om nog iets te doen nu...lekker rustig!

9. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    heb niet eerder kunnen reageren maar wil wel een paar dingen ff duidelijk maken!
    Sneaky is gezond, het enige wat er aan de hand is is dat ze alleen een bepaald voer kan eten omdat ze al het andere uitspuugd... en het is geen abnormaal voer

Verder hebben wij haar nu 3 jaar en merk ik steeds meer dat ze zichzelf niet gelukkig voelt... dat hoor je aan het miauwen en zie je aan de manier waarop ze zich gedraagt. Het is echt niet zo dat we geen aandacht geven en ze wordt genoeg geknuffeld maar ik word gewoon gek van haar.

Verder wil ik even duidelijk maken dat wij idd graag kinderen willen maar we het er vanavond ook over gehad hebben dat we dat uit moeten gaan stellen en misschien voorlopig wel helemaal geen kinderen (wellicht nooit, want zo is de situatie)...

Ook is het zo dat dit geen beslissing is die we in een opwelling gemaakt hebben maar waar ikzelf al een aantal maanden mee zit...

als jullie dat onmenselijk vinden so be it! ik geef te veel om haar om zo door te gaan, merk gewoon dat ze niet gelukkig is!

10. MamadeBij

MamadeBij Actief lid

20 mei 2010
    349
    0
    0
    Koningin
    In een bloem
    Ik denk niet dat TS nog gaat reageren ;)

Ik heb zelf al 4 katers en alle 4 staan ze op dieetvoer (blaasproblemen). 2 zijn langhaar, ze miauwen, pissen soms in huis, verharen en kosten best wat geld maar voor geen goud gaan ze eruit. Alle 4 zijn dumpertjes en ik heb zelf voor ze gekozen en ze blijven hier tot hun dood.

Jammer dat ik al meer katten heb want anders was het beestje hier meer dan welkom. Arm oudje:(

11. muis26

muis26 Fanatiek lid

:$:$:$:$:$:$:$en mijn poezesnorhaar hengelt net een vogel uit de boom!!!!! net op tijd wassik erbij, vogel vliegt nu gelukkig vrolijk verder, wel met 1000 veren minder

12. MamadeBij

MamadeBij Actief lid

20 mei 2010
    349
    0
    0
    Koningin
    In een bloem
    Heb je haar weleens laten onderzoeken? Op die leeftijd kan het heel goed zijn dat er iets mis is!

13. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik snap ook niet waarom mensen in dit topic over jullie kinderwens beginnen. Daar gaat het nu niet over. En ik weet uit ervaring dat het heel gevoelig ligt als mensen daar opmerkingen over maken.

Tuurlijk zijn kinderen duur, maar daar heeft de TS het nu toch niet over?

Wilde ik ff kwijt.

Want ik weet uit ervaring dat het ontzettend K*T is als kinderen krijgen (nog) niet lukt.

14. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    het was niet mijn bedoeling om ts daar mee te kwetsen, zo ben ik helemaal niet. Het gaat mij er puur om dat een beest weg moet vanwege te hoge kosten en dat je dan alsnog wel kinderen wil. Dat is natuurlijk ook de zaak van ts, maar ik geef mijn mening gewoon. dat is het risico van een topic openen. Ik zie nu dat ts weer heeft gereageerd en wat meer nuance in haar verhaal heeft aangebracht en zelf ook aangeeft de kinderwens even uit te stellen. Ik ben van mening dat als dieren te duur zijn, een kind onderhouden heel moeilijk is,..

15. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    ja hebben we, we hebben toen dieetvoer mee gekregen maar ook dat bleef ze spugen en uiteindelijk hebben we iets gevonden waarmee ze niet of nauwelijks spuugt... (misschien 2 keer in de maand dat ze nu nog spuugt tegenover bijna dagelijks voorheen!)

16. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    is ze verder ook onderzocht? misschien heeft ze pijn, of iets dergelijks? onze kater is ook altijd wat vervelend en meestal blijkt ie dan achteraf weer last te hebben gehad van blaasstenen...

17. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Dat is ook wel zo. Maar ik denk dat dat ook wel weer goed komt als de kids er éénmaal zijn... Dat je dan vanzelf went aan het financiele plaatje.

Maar ik las net inderdaad al dat ze het willen uitstellen....

En jij was ook niet de enige he die dat schreef. Ik heb het meer zien staan, dat mensen over kinderen begonnen...

18. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    we hebben haar urine een maand of 4 terug laten testen en daar is niets uit voort gekomen...

vind het jammer dat sommigen ons veroordelen terwijl jullie niet het hele verhaal kennen!
    Over het financiele plaatje, het lijkt misschien niet veel maar ergens 20 euro kunnen besparen is op dit moment voor ons de moeite waard... manlief is wederom zijn baan kwijt geraakt (voor de 7e keer in 1,5 jaar tijd...) door de recessie en ik kan geen werk vinden. Op dit moment spring ik tegen muren op niet normaal!
    Verder zal ik het heel erg moeilijk krijgen om uiteindelijk afscheid te moeten nemen alleen voor mijn gevoel kan het niet anders ook voor haar welzijn!

19. MamadeBij

MamadeBij Actief lid

20 mei 2010
    349
    0
    0
    Koningin
    In een bloem
    Een van mijn katers heeft het ook een tijd gedaan, dat janken. Die had last van stenen in zijn blaas. Hij is onderzocht en is ermee gestopt. Oke, die is pas 10 jaar maar toch.

20. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Ben je al bij een dierenarts geweest, misschien is er wel wat aan de hand, omdat je zegt dat ze veel mauwt.
    Katten geven op die manier vaak aan dat er wat aan de hand is, tevens is voor een kat weinig aandacht nodig, gewoon laten weten met een kroel dat je haar ziet, dat ze doorheeft dat jij weet dat ze er nog is en je bent de hele dag klaar. Kwa kosten, tja kinderen kosten ook geld........ 17 jaar is gewoon te oud om nog te verkassen dat zal gegarandeert haar leven gaan kosten. Hoop dat dat de prijs dan waard is.

Deel Deze Pagina