Mamadebij de kat van me moeder had het al met 1 jaar, best sneu ze hebben hem net optijd voor de dood weggehaald omdat meneer al 3 dagen weg was van huis.
ja, da's waar, maar nogmaals, da's net mijn bedoeling, het gaat me meer om de vergelijking, ik hoop dat ts een goed plekje vindt voor haar bejaarde kat! en, dat jij snel zwanger mag raken!
da's inderdaad heftig, maargoed, het verhaal wordt nu pas duidelijk! doordat je het zo summier omschrijft hebben meerder mensen, waaronder ikzelf, de nodige aannames... ik hoop dat het snel beter met jullie mag gaan!
Marjolinos, die "veroordelingen" volgen op jou argumenten om de poes weg te doen. Je hoeft natuurlijk helemaal geen tekst en uitleg te geven over jullie situatie, maar simpelweg "ik word er gek van" en "het is te duur" lokt onbegrip uit.... Het was ook mijn bedoeling niet om je te kwetsen, mocht dat zo zijn. Daarom had ik al geschreven, "als er een kindje bij jullie màg komen". Want ik weet best dat dat niet voor iedereen van zelfsprekend is en dat de wens heeeel groot kan zijn. En natuurlijk gun ik iedereen zo'n wondertje... Ik reageerde simpelweg op jou stukje tekst, dat in de eerste instantie erg laconiek overkwam..
Marjolinos@ Meis even oftopic!! Nu ook manlief geen werk??? Wat een pech toch voor jullie de laatste tijd. Een hele dikke knuf daar voor jullie.
marjolinos, wat vreselijk dat je in deze rotte situatie bent beland. En wat een verdriet moet je hebben als je afstand moet doen van je geliefde dieren. En ik heb respect voor je dat je het uberhaubt doet, want ik ken genoeg mensen waarvan dieren zijn ingeslapen of alsnog herplaatst omdat ze de behandeling niet konden betalen. @ mensen die zeggen dat een kat geen drol kost: Een kat kan wél duur zijn. Al je alleen geld kwijt bent aan de allergoedkoopste voeding doe je iets niet goed (denk aan vlooiendruppels, ontworming zeker met kinderen erbij, inentingen). Ook al is de poes 17, soms is herplaatsing beter. Als deze poes 19 wordt zit ze nog 2 jaar in de stress, en als ze nu herplaatst wordt naar een rustig huisje heeft ze een goede oude dag. marjolinos, ik wens je heel veel sterkte toe, ook met je kinderwens en het misschien niet kunnen vervullen hiervan door deze shitrecessie!!!!
ik zag dat een hoop mensen al wat getemperd zijn in hun reactie, en daar ben ik wel blij om! ik kan ook niet begrijpen dat je zo'n oude kat weg doet, maar zoals je aan haar onderschriften ziet, is ze al een tijd bezig om een kindje te krijgen en ik zag zelfs iets staan over ivf. Dat kost ook erg veel geld! en ik zou ook de keus maken voor een kindje als ik voor die keus moest staan. Nogmaals het zou ook niet mijn keuze zijn om de kate weg te doen, want ondanks dat mijn beestjes na de komst van onze prinses minder aandacht krijgen dan ze verdienen, ben ik nog steeds stapelgek op ze en ik zorg dat ze een goed leven hebben. Maar ik vind dat de mensen hier eerste eens moeten nadenken voor ze zo gaan blaten! kan me daar soms best over opwinden. Pas als je de hele situatie weet kan je boos worden, en tuurlijk iedereen mag zijn mening hebben, maar we moeten elkaar hier niet zo aanvallen. Het is toch voor de gezeligheid zo'n forum?
ga zo de rest lezen .. een kat van 17 wil gewoon lekker lui zijn ouwe dag uitzitten .. en als het al teveel moeite is om een kat even eten en drinken en af en toe een schone bak te geven .. hallo dat beest is 17 jaar !!! ... echt waar... ! tss
ze zet het er toch niet bij ofwel dan !? dan kan ze erij zetten dat ie ziek is dan had ze iig een rede gehad voor het geldprobleem ( en je kind kan ook ziek worden die moet ook naar de dokter en kost ook geld.. doe je die dan ook zomaar weg ! )
ja heel shit is dat ,maar het gaat niet over haar kinderwens die zo lang duurd het gaat om het puntje geld !
@ TS Wat voor voer eet je kat als ik vragen mag.. En ik weet hoe t is ik kan mijn mauwende kat soms ook wel achter het behang plakken maar doe hem niet weg Ik zal eens rond vragen of er bij mij in de omgeving nog een lieve poes wilt hebben
zie dat mn laatste post er beetje hard staat mara bedoel ermee te zeggen dat dit los staat van dat haar kinderwens al zo lang is en duurd . maar het gaat om het geld.. dan kun je dit er wel bijhalen maar heeft er nu even niks mee te maken . een kat kost bijna niks ik blijf het zielig vinden ! en nee neem mn reacties niet terug
Ik sluit me aan bij de reacties van andere. Arme beestje is 17 jaar oud en dan nog een nieuwe woning. Hij zal vast miauwen omdat hij ziek is of lekker aandacht wil van z'n baasje. Ik heb hier ook twee katten rond lopen. Een van ons buurmeisje, die is net 4 geworden een kater ( wel geholpen ) maar die miauwt ook de hele dag door! Soms wordt je er inderdaad gek van, maar geen reden om hem weg te doen. Ik speel even met hem en het is weer goed. Het is een ontzettende aanhankelijke kat!! En sinds 3 dagen hebben we een kitten er bij ook een kater en die miauwt ook de hele dag door en hangt me ook in de gordijnen e.d. ( wat ik NIET wil ) maar geen reden om weg te doen! En daarbij die twee spelen erg leuk met elkaar en de kater van 4 heeft ook het vader gevoel ( voorzover dat kan ), want hij likt hem elke morgen helemaal schoon! Kosten voor onze katten per maand: Wishkas 3,25 per kg 2 x per maand AH katten vlees 12 zakjes 3,19 2 x per maand Katten grind 6,- voor 10 kg Wishkas snoepjes 1,79 Totaal 20, per maand!
Als je begrip wil dan zul je toch je hele verhaal moeten vertellen. Op basis van een halfbakken verhaal krijg je altijd reacties die hierop gebaseerd zijn. Voor wat betreft de kat van 17 jaar. Volgens mij kosten honden veel meer, waarom poezebeest weg en hondjes blijven?? Verder wil ik er niets over zeggen.
idd! honden kosten veel meer! hondenbelasting enz.. niet dat ik nu zeg dat de honden weg moeten! maar snappen waarom die katten nu weg moeten snap ik ook niet!
en ookal gaat het niet alleen over geld omdat je dat dalik wel weer zal gaan zeggen .. die kat is 17 wil gewoon een lekker rustig plekje voor zn laatste maanden / jaartje .. en dat je vriend t niks vind ... tja .. die poes is er ook gekomen is dus al op zn 14e (ookal heel oud ) verhuisd dat moet je hem niet nog een keer aandoen !
JA eerst zegt ze te druk, dan miauwt te veel, dan kost het te veel. Een kat heeft weinig aandacht nodig, miauwen kan zijn dat de kat ergens last van heeft, en op die manier probeert aandact te vragen, kost te veel vind ik ook een beetje vaag, want een hond is duurder.