poezen

Discussie in 'De lounge' gestart door marjolinos, 17 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    je weet als je dieren aanschaft dat het geld kost,net zoals een auto,of wat dan ook.
    en met een beetje pech is je dier niet helemaal gezond,en zit je met hogere maandkosten te kijken dan dat eigenlijk de bedoeling was....
    ik zou zeggen,hou hier rekening mee.
    wij hebben een engelse bull die helaas alleen maar sensitive voer kan verdragen,is meteen een stuk duurder als normaal voer,en de zakken zijn kleiner..
    ik wil hiermee aangeven dat mensen niet voorbereidt zijn op extra onkosten,en maar lukraak dieren aanschaffen,en als het ook maar tegenzit,en het wordt toch duurder dan verwacht,hoppa,weg ermee.
    tis toch maar een dier he!
    komt misschien hard over wat ik schrijf,maar dit is mijn mening,zie en hoor de laatste tijd steeds meer verhalen dat mensen hun dier kwijt moeten omdat het te duur wordt.

2. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    @ LYDIA,ik ben het echt met jou eens hoor...

3. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    neem aan dat dit in mijn voordeel is .

want ik vind dat als je ervoor kiest om dieren te nemen je weet dat ze dus ook ziek kunnen worden..
    niet ieder dier heeft een geluks - ik word nooit ziek - leventje ..
    en indd sommige mensen houden daar geen rekening mee.. en op die mensen kan ik heel boos worden ..
    en vooral als het een poes van 17 betreft .. dat arme beesje wil gewoon een rustige oude dag..

4. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    oh haha daar is mn antwoord al ;)

5. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Amen..!!

Ik heb zelf 2 katten en weet gelukkig heel goed dat als er 1 ziek word mij dit geld kan kosten ( had ze net en toen was er al 1 doodziek :( ) Maar wil koste wat het kost mijn beestje echt laten helpen en doe m toch echt niet weg!

6. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    indd ik zou ook alles voor mn katten overhebben !

7. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    ik heb 2 honden,een engelse bull van 19 maanden,die het speciale voer heeft,en een westie van 10 jaar en 4 maanden,die elke 6 weken een spuitje nodig heeft ivm allergie voor alles wat maar kan irriteren,van huisstof mijt tot teken.
    ze kosten elke maand best wat geld ja,maar dat is iets waarvan we hoopten dat het niet zou gebeuren,maar wel kan gebeuren.....

8. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik snap het allemaal niet hoor... mensen stappen er tegenwoordig zo makkelijk overheen om een dier weg te doen. En als je het zo aan je hart gaat om haar weg te doen doe het dan niet en doe er alles aan om haar te houden.

Mijn 2 honden zijn allergisch en kosten aan voer (vers vlees) per maand alleen al 100euro en dan hebben we het nog niet over extra'tjes,wormenkuren,anti-vlooien troep. Kan ik eigenlijk ook niet missen want een nieuwe broek koop ik mezelf niet eens. Maar he, het zijn levende wezens en die hebben ook recht op liefde en aandacht en verzorging. OOK als de tijden lastiger zijn.

Noem me dan maar bevooroordeeld of bekrompen of weetik het, maar ik snap het gewoon niet. Zeker niet om die redenen (oa gek worden van gemiauw????)

9. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    ik snap wat je bedoelt..
    ik ga zo niet naar de sportschool,of andere luxe extra dingen die eigenlijk totaal niet nodig zijn.
    we zijn ooit aan dieren begonnen,en die hebben recht op een goed leven tot aan hun dood,en als dat voor mij betekent dat ik in slechtere tijden dingen moet laten,dan is dat zo.
    zo'n beestje vraagt er toch niet om.

10. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    had je dan eerder bij moeten nadenken voordat je ze nam... je gaat toch niet een kat op leeftijd uit huis plaatsen? en idd je wilt ook kinderen, nou als je een kat al niet meer van zn eten kan voorzien dan kan je dat bij een kindje al helemaal niet.... hier kost onze kat rond de 20 euro per maand... zo duur is dat ook weer niet... sorry maar heb er geen woorden voor dat je zomaar je kat wegdoet die al stokoud is... erg zielig....

11. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Draak....ik heb hetzelfde!
    Hier ook een hond die erg duur voer heeft door allergiën. EN katten die van goedkopere brokken aan de schijt gaan.
    En nu ik HELEMAAL geen inkomen heb door een stomme fout heb ik ook eigenlijk geen geld voor mn beesten. Iemand nog 3 katten een hond, 3 hagedissen en een vogelspin?????

EN als ik dan wat geld overheb van de boodschappen koop ik idd liever wat extra's voor mn beesten dan voor mezelf of man.
    (kind krijgt natuurlijk ook altijd alles! Hahahaha)

@TS....het beestje is 17! Ik snap wat je zegt over bezuinigen..want wat ik zeg...ik heb helemaal geen inkomen momenteel (behalve dat van mn man) en dat scheelt dus ook zo'n €800,- p.m. (ik werkte maar parttime) Maar ik zou nooooooooooit van mn leven mn beesten daarom weg doen!
    Als je dalijk weer meer geld heb wil je ze dan weer terug?
    Het is wel een supermooie kat!

12. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Arm beest... Meer zeg ik er niet over.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Als je er al zo gefrusteerd over bent zal ik hem maar wegdoen, beter dat de kat op zijn oude dag nog een baasje krijgt welke wel blij met hem is dan een geirriteerd baasje die zich kapot aan je ergert.. vind dat nog veel zieliger.

14. Noddie

Noddie Bekend lid

12 mei 2010
    695
    0
    0
    't hoge noorden
    Bij mijn ouders hadden wij een kat die 20 is geworden, die kreeg vanaf zijn 17e/18e last van dementie, hij liep ook dagelijks te mekkeren en schreeuwen omdat ie dan even kwijt was waar hij was, als je dan even tegen hem praatte of hem een aai gaf, wist ie het weer en was het klaar.
    Gezien de leeftijd van jouwn poes, kan het ook best zijn dat ze wat dement word!
    Mijn eigen kat (nu 4) heeft een hartkwaal, gaat waarschijnlijk ook niet oud worden maar hij moet om de 2 dagen zijn medicijnen hebben, maar weg doen, never!

15. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Wat een prachtige kat.....ziet er niet uit als 17!

Ik hoop dat die gauw een plekje vind waar die lekker zichzelf kan zijn.

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Jeetje wat een discussie weer ;)
    Vind het echt belachelijk dat haar/hun kinderwens er bij wordt gehaald. Echt waar. Al zo lang bezig om een kindje te krijgen en als het dan niet lukt is al erg en hard genoeg. Moet er dan ook nog bij vermeld worden dat een kind duur(der) is ? Sorry, vind het echt te belachelijk voor woorden. maar goed,

TS hoop dat je snel een nieuw thuis voor de kat vind.. Onze hond is bang voor katten;) anders had ik hem graaag willen hebben, kan wel voor je rondvragen of iemand nog een kat wilt hebben.

17. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Vind het indd ook belachelijk dat dat erbij gehaald word , maar minstens zo belachelijk zijn de redenen waarom t beestje weg gedaan word op zn oude dag.

18. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    roeltje daar ging het ook helemaal niet om , het ging om de kwestie dat een kind ook geld kost .. heeft er nu niet mee te maken dat ze al zo lang wachten op een wondertje ( dat vind ik super erg en is niet mn bedoeling om dat erbij te halen ) maar dat een kindje ook veel geld kost.. als die dadelijk komt

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Sorry hoor, ik vind het ook erg zielig voor zo'n (oud) beesie. Enne, als je al geen geld hebt om één kat te onderhouden, hoe denk je dan een kind te kunnen bekostigen??? ;):(;):(

20. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Tja, als TS aangeeft dat geld een probleem is... dan is een nieuwe plek misschien wel handig voor een oudere poes die wellicht wat medische dingen gaat mankeren. Je moet wel genoeg geld hebben om de dierenarts te kunnen betalen, anders vind ik het helemaal zielig. Zelfs het laten inslapen kost als 150 euro!

Misschien had TS 17 jaar (of minder?) geleden beter na moeten denken dat katten bijkomende kosten kunnen hebben (dieet-voer, vlooienmiddel, ontwormen, dierenarts-checkups, etc.), vooral als ze ouder worden. Maar goed, zo ver denk ik eerlijk gezegd ook zelden vooruit.

Zou ik eerder de jonge kat of één van de honden de deur uit doen? JA! Die heeft betere kansen en bovendien is die oude kat ws. al langer bij je.

Is de kat misschien ongelukkig door het drukke huishouden om haar heen, met honden etc.? Misschien wel, daar had TS iig wel over na kunnen denken. Ik zou als hoogbejaarde dame ook horendol worden van alle commotie in huis.

Maar goed, dat is nou eenmaal de situatie. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook mensen ken die hun kat gewoon nooit meer binnenlaten als hij een keer vlooien heeft gehad (ja, echt gebeurd). Dus TS... ik hoop dat je je kat een beter huis kan geven. Je probeert iig een betere plek te vinden... ook al is het misschien niet zo sympathiek om een hoogbejaard maatje weg te doen omdat ze teveel miauwt. Veel succes!

Deel Deze Pagina