Dames om heel eerlijk te zijn.. Vind ik het erg kinderachtig om haar kinderwens hier bij te betrekken...
Mee eens! Dat is zo'n slag onder de gordel! Het lijkt me de eigen verantwoordelijkheid van TS. Daar zal ze, gezien de geldsituatie, hopelijk zelf al wel aan gedacht hebben. Maar het zomaar roepen als antwoord op een andere vraag (zelfs al hebben jullie gelijk, een kind is duurder) vind ik wel erg, gezien de gevoeligheid van dat soort opmerkingen als het (nog) niet lukt.
Nou ik snap je wel hoor, als ik de keuze had had ik mijn katten ook weg gedaan. Ons huis zit élke dag helemaal onder de witte haren, vreselijk. Nee het is niet acceptabel meer, ze heeft een soort van haaruitval oid. Maar mijn man is gek op ze daarom blijven ze maar van mij hoeft het niet. Jaja, van te voren bedenken, dat lukt niet altijd he...Situaties veranderen immers ook.
en toch vind ik het een domme reden ... 20 euro besparen door je (oude bijna overleden ) kat wegtedoen ... blijf t zielig vinden..
Ik heb in de aanbieding een beagle die het hele jaar verhaard, een hartkwaal heeft dus elke dag medicijnen nodig heeft, geen goedkoop voer kan hebben en ook nog eens niet alleen thuis kan blijven. maar NOOIT dat hij de deur uitgaat. ja het is lastig en duur en dat wist ik niet voor ik hem kreeg en toch blijft hij PUNT!! het gaat mij vooral om de, in mijn ogen, rare punten die TS aandraagt om de kat niet te willen houden. honden en katten kunnen soms een hele hoop geld kosten en dat is, zeker als je weinig te besteden hebt, heel heftig. maar om een 17 jaar oud beesje nu nog een ander plekje te geven vind ik bijna dierenmishandeling.
Overmatig haaruitval kan ook duiden op iets medisch en kan vaak zelfs verminderd worden met ander voer. Dieren zijn levende wezens, een dier wegdoen is even hard als een kind weg doen, want ook dieren hechten zich en snappen het niet en raken de weg kwijt, en wie legt ze uit hoe en waarom? Niemand, want ze spreken onze taal niet. Maar, als je gek wordt van je dier is dit ook niet goed. En als je de nodige onkosten niet op kan brengen vanwege geldgebrek ben je het ergens verplicht om je dier onder te brengen bij iemand die wel de middelen heeft om een dier naar de dierenarts te brengen. Stel dat ze ziek wordt en je kan niet naar de dierenarts want je hebt geen geld, diertje heeft misschien wel pijn. Meid dan ben je verplicht ervoor te zorgen dat ze verzorgt wordt! Dus wat dat betreft goede keuze. Wij zijn onze kat twee weken geleden kwijt geraakt en hebben nu 1 heerlijke mauwer over, die de ander gruwelijk mist. Na de bevalling willen we dus langs het asiel om er een oudere kat bij te halen want de kat die we nog hebben is ook al 14 jaartjes en wat we dan gaan zoeken is een lieve knuffel, aanhalig, niet verlegen, onze huidige kat is vroeger zwaar mishandeld en durft het voortouw naar mensen toe niet te nemen. Op dit moment kan ik dus niets doen...maar als je een prive bericht wilt sturen met de foto wil ik tegen die tijd nog wel even contact met je opnemen of je de kat al kwijt bent, mits het een opdringerig monster is (zoals degene die we nu kwijt zijn en vreselijk missen) Wij willen er dus een oudere, lieve, aanhankelijke kat bij NA de bevalling maar deze moet wel echt aanhankelijk zijn naar mensen toe, ik zou het bijna omschrijven als opdringerig want dit heeft onze andere kat nodig, dus als je alle info wilt PBen kunnen we hier eens kijken of dit zou klikken. Mauwen geen probleem trouwens, we zijn niet anders gewend hier en kletsen vrolijk terug.
Ik heb het hier met de hond ook ,een franse bull dus allemaal heerlijke steek haartjes.. hij is fawn en de bank is groen , alles zit elke keer helemaal onder. Ook graaft hij mn tuin uit , kost hij een fortuin aan vreten en dierenartskosten. Toch hou ik hem , liever elke dag een broodje pindakaas dan mijn frommel weg te doen
Nah.. voor geen goud ;-P Ik snap heus dat het er in sommige gevallen gewoon echt echt geen ruimte meer is voor je huisdier , financieel.. maar zo komt TS niet over.. vandaar mijn reactie.
Ik denk dat TS nu wel weet wat jullie er over denken,, Nee ik ben het ook niet helemaal eens met de redenen als ze zijn vervelend of ik kan ze niet betalen(al kan een kat toch echt wel heel duur worden!) Maar om het erin te blijven wrijven is toch ook niet nodig! Bekijk het van deze kant, Ze wil in ieder geval een goed nieuw huis voor de kat, ze schopt hem er dus niet uit zoals je 9 van de 10 keer hoort! En ja de poes is oud,, maar als je hem niet meer kan betalen en de kat niet krijgt wat het nodig heeft dat noem ik pas ZIELIG! En de kinderwens van TS er in betrekken njaa heb er geen woorden voor dat gaat het toch helemaal niet over! Mensen niet zo blijven hangen.
ze opend toch n topic kun je wachten op dit soort reacties ... en als ze geen reacties meer wil dan moet ze t topic maar laten sluiten ..
Mee eens! Maar om over dingen door te boren waar zij niet om heeft gevraagd is ook niet nodig.Want daar heeft zij dit topic niet voor geopend.
nee dat klopt .. maar het ging me er ook helemaal niet om om haar een rot gevoel te geven .. door over kinderen te beginnen .. maar hoop dat ze dat zelf ook wel weet.. maar haar een rotgevoel geven omdat ze die lieve oude lobbes wegdoet dat wil ik wel .. dat ze nadenkt over waar ze mee bezig is .. voor mij zijn mn poezebeesten alles en die zouden nog voor geen goud de deur uitgaan !
maar nog s wat he.. Iemand riep hier 'dan doe je de hond toch weg? Die is duurder per maand'.. uhh, de kat mag niet, maar de hond wel?