ik zeg alleen maar wat ik daarvan vind dat mensen zoiets kunnen zeggen! net zoals jij eerder je mening gaf deed ik dat nu ook
Zo zullen we nu verder gaan met een huisje zoeken voor de poes ipv TS belachelijk te blijven maken? Ik denk dat TS zich al lullig genoeg voelt om voor de katten op deze leeftijd nog een huisje te vinden.. Maar de kat helpen met al deze reacties heeft totaal geen nut... We zitten hier niet om elkaar af te zeiken..
@Jeem: mogen we elkaar echt niet afzeiken? Had ik net even zin in. Ik blijf de reden van het weg doen erg raar vinden. Maar goed dat is keuze van TS. Ik hoop dan ook dat deze lieve kat een heel goed huisje vindt waar hij zijn laatste jaren fijn mag doorbrengen.
@Jeem: weet ik. Mijn opmerking was ook een grapje hoor. Vandaag de en de Helaas lopen de meningen van de forum dames erg uit één. Wat ook logisch is maar een beetje respect voor elkaar kan geen kwaad.
Dat snapte ik idd maar sommige misschien niet En idd logisch iedereen denkt er anders over. Ik had eerst ook zoiets van Maar je financiële zaakje heb je helaas niet altijd zelf in de hand.. En ik zou het zielig vinden dat als deze kat straks hulp nodig heeft of pijn heeft TS dit niet kan betalen. Ik heb zelf 2 poezen beesten en ik denk dat als ik ooit financieel aan de grond zit dit ook zou overwegen zodat mijn katten alsnog hun oude leventje fijn uit kunnen zitten zonder pijn oid.. Want dat zou ik nog vele malen erger vinden ( ik zou dan wel op de hoogte gehouden willen worden van mn katten )
Ik vind het erg pijnlijk om te lezen dat er een paar zijn die er erg makkelijk mee om gaan om hun beestje weg te doen in de trant me kat verhaard veel pfff sorry hoor maar dat wist je van te voren!!!
Ik vind dat echt niet normaal!!!!!! Pfff, als ik zou horen dat mijn moeder zoiets zou zeggen, nou nou. Wat zou ik me 'belangrijk' voelen zeg. Snap best dat je zielsveel van je dier houdt, maar als je de grens tussen dier/kind niet meer kan of wil zien WANT ze zijn allebei even belangrijk??? Dan is het ergens mis gegaan.
Wat een zielig verhaal. Ik heb zelf een kat gehad, hij was 9 toen ik hem zwaar verwaarloosd uit het asiel haalde waar ik werkte. De dierenarts belde me op of ik hem niet mee wilde nemen, anders werd hij ingeslapen. Ik heb het beestje nog 4 prachtige jaren mogen geven. Die 4 jaar heeft me aan medische kosten, verzorging etc ongeveer 2000,00 gekost. Ik had het toen financieel ook niet super, maar er viel altijd wel wat te regelen. De dierenarts kosten mocht ik bijvoorbeeld in termijnen betalen. Ik vind het erg zielig dat je je kat weg gaat doen. Een nieuw thuis overleeft het beestje niet. Spijt me dat ik het zeg, maar denk dat het beestje dan beter af is als je hem in laat slapen. Een spuitje kost ca 35,00 (dus niet 150,00 zoals iemand hier schrijft) Verder houd ik mijn mening maar voor me over de rest van het verhaal.
ze zijn idd niet te vergelijken, maar 1 ding komt wel overeen, ze kosten geld! en als je dat niet hebt en je kat niet van zn eten kan voorzien voor 20 euro in de maand dan kan je een kindje al helemaal niet voorzien.... ik wil haar ook echt niet kwetsen maar het is gewoon zo dat ze allebei geld kosten... zoals zij haar verhaal neerzette kwam het over van ooh die kat is zo irritant dus we doen hem maar weg.. daarna krijgt ze natuurlijk commentaar en dan pas verteld ze bepaalde redenen... tja.....
@ Marjolinos: groot gelijk, hoor! Ik hoop dat je snel iemand zult vinden die de oude dame een fijne, rustige oude dag wil bieden. Iedereen kan hier makkelijk roepen dat ze 't niet overleeft enz., maar ik ken maar al te veel verhalen van katten die 21 of nog ouder werden. Das erg lang om het nog te moeten uitzingen als het niet goed gaat...! Ik heb voor de geboorte van mijn zoon ook mijn twee katten herplaatst (diverse redenen) en nee, leuk was het niet, maar ze zijn zo goed terecht gekomen, dat ik er nu alleen nog maar blij om ben! Heel veel succes, meid!
Heb net even het topic doorgelezen en wat een reacties zeg. Voor degenen die hun dieren gelijk stellen aan hun kinderen: Ben blij dat je mijn vader of moeder niet bent. Fijn om te weten dat je net zo belangrijk bent als een kat of een hond. Hoeveel ik ook van mijn dieren hou, de kleine in mijn buik is veel en veel belangrijker voor me, en als ik zou moeten kiezen is de keus snel gemaakt. Ook al zou ik dan tranen met tuiten huilen omdat ik mijn dieren toch zou missen. Dieren wegdoen: Ik heb 2 katten, 2 konijnen en 5 kippen. Ze hebben aan voer,onderhoud en dierenartskosten al een vermogen gekost, mijn katten verharen vreselijk en ik heb ook zo'n vervelende mauwer die ik af en toe wel achter het behang kan plakken. Ik roep altijd dat ze tot hun dood bij mij mogen blijven. Ik ben gek op dieren, maar soms kun je door omstandigheden niet anders. Ik kan begrijpen dat TS hier op het forum niet precies haar hele prive leven uit de doeken gaat doen. Zij heeft besloten, en dat zal geen makkelijke beslissing zijn, een nieuw huisje voor haar kat te zoeken. Zij heeft daar zo haar redenen voor dus laat haar in haar waarde. Ze dumpt m niet langs de weg of stopt m in een asiel, ze zoekt met zorg een nieuw thuis voor haar kat. Dus wat is het probleem? Als dat beestje daar neit gelukkig is? En zij is niet gelukkig met de situatie? Dat voelt die kat ook aan hoor, dan is het het beste voor beide partijen als de kat zijn oude dag ergens anders mag slijten. Wat betreft de kinderwens, daar is genoeg over geroepen, maar ik vind het ook erg laag dat mensen daar over beginnen, dat wilde ik toch even kwijt. Zo, ik heb gesproken.
Jij durft! Jammer dat er zulke bekrompen mensen bestaan. Er is geen ENKELE reden om je dier weg te doen! Voor alles is een oplossing te vinden, kan de kat of hond niet met kinderen? Prima, dan hou je hem apart als de kinderen wakker zijn en ben je er meer mee bezig als ze op bed liggen. Kind allergisch? Er bestaan homeopatische en gewone medicijnen die helpen, dier weg doen niet nodig. Ik ben zeer zeer zwaar allergisch en toch hebben we 16 katten en 3 honden en doen we regelmatig aan hondenopvang voor gedumpte dieren. Mijn kinderen leren dat dieren voor altijd zijn, en dat vind ik een betere les dan dat je je dieren maar kan dumpen als je er geen zin meer in hebt.
Ik denk dat dit topic beter gesloten kan worden.. Iedereen heeft nu laten weten hoe ze er over denken en denk dat het bij TS wel duidelijk is nu.
Wat ontzettend egoistisch ben jij zeg. Dus je hond moet maar apart als je kind wakker is? En dat de rest van zijn leven? Nou sorry hoor, maar dan hou je die hond alleen maar voor jezelf, dat hij steeds wordt buitengesloten boeit je niet. Mijn hond is uitgevallen naar mijn dochter en zit nu bij een man die de hele dag thuis is en lekker met hem wandelt, en waar hij er dus helemaal bij hoort. Bah, ik heb een hekel aan kortzichtige mensen die een beest maar houden koste wat het kost, terwijl het dier bij een ander veel gelukkiger zou zijn.