fotobewerkingsprogramma

Discussion in 'De lounge' started by Daantje85, Jun 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daantje85

Daantje85 VIP lid

Nov 10, 2007
    24,059
    0
    36
    limburg
    Hallo,

Wie van jullie werkt met een fotobewerkingsprogramma? Zoiets als Paint shop pro? En wie kan me vertellen welke een aanrader is. Heb zelf een beetje met paint shop pro gewerkt en moet zeggen zolang ik lesjes volg via internet lukt het redelijk ;). Maar als ik zelf er mee aan de slag ga snap ik er geen snars van.
    Maar er zullen vast wel boeken te koop zijn met uitleg.

Groetjes Daantje

2. QueenBee

QueenBee VIP lid

Dec 9, 2005
    11,098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Heej! Heb zelf PSPX2 en Adobe CS3, ook werk ik met LightRoom. PSP heb ik origineel, en daar zat een boekje bij in met alles uitgelegd. Ook zijn er op internet een aantal fora te vinden waar je lesjes kan volgen!

3. Daantje85

Daantje85 VIP lid

Nov 10, 2007
    24,059
    0
    36
    limburg
    ja heb net gekeken naar pspx2 maar die is volgens mij nergens meer legaal te downloaden volgens mij, krijg steeds pspx3, en daar zijn bijna alleen maar negatieve reacties van :(

4. QueenBee

QueenBee VIP lid

Dec 9, 2005
    11,098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Geloof dat je wel een proefversie van 30 dagen kunt downloaden.. heb zelf de legale, omdat ik er heel veel mee werk..

5. Daantje85

Daantje85 VIP lid

Nov 10, 2007
    24,059
    0
    36
    limburg
    grr, net gaan kijken voor zo'n programma zijn ze nergens te krijgen! :xof ik heb weer eens niet goed gekeken. Ben bij 2 fotowinkels geweest, hadden ze niks. dan maar bij de music store hadden ze niet maar ze zouden ze wel kunnen bestellen evt. Nou prima dus gekeken welke dat ik wilde hebben konden ze die niet bestellen omdat de firma die versie niet meer had! :x.
    Toen maar naar de bruna en de readshop in de hoop dat hun misschien iets hadden maar ook daar helaas. Wie weet een site of een winkel waar ze die wel verkopen. Het liefst wil ik paint shop pro x2, want bij de x3 zijn slechte recenties te lezen en daar ga ik echt geen 90 euries aan uitgeven. Of als iemand anders een goed bewerkingsprogramma weet.... net zoals adobe die had ook een bewerkings programma en photoshop elements? maar weet niet of dat goede programma's zijn.
    Weet even niet meer waar ik moet zoeken.

6. sembem

sembem Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,200
    0
    0
    Ik werk met psp x3 maar vind het een heerlijk programma hoor. Kan er echt niks negatiefs over bedenken.
    Bedenk wel dat mensen altijd alleen maar negatieve meningen kunnen geven he want positieve meningen .........die zijn voor een hoop mensen moeilijk om over hun strot te krijgen.
    Pspx3 is een prima programma.

7. Daantje85

Daantje85 VIP lid

Nov 10, 2007
    24,059
    0
    36
    limburg
    Ja dat klopt ook wel, maar goed, door al die negatieve reacties heb ik zoiets van weet niet of ik daar wel mijn geld aan uit wil geven.

8. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

Feb 22, 2009
    2,729
    0
    0
    bij een goede fotozaak hebben ze meestal ook van die programma's hoor!

9. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb psp x2, ben er heel tevreden over, ik heb hem gewoon bij bol.com besteld zit ook een boekje bij.

10. Tink

Tink Niet meer actief

11. dolfijn

dolfijn Bekend lid

Sep 25, 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Ik werk met Photoshop Elements 7.0 (PSE). Is ook nog een keer te betalen (ca. 90 euro). Leuk programma met veel mogelijkheden. Heb onlangs een cursus gevolgd waarin alle ins en outs werden besproken.
    Gr. Dolfijn

12. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

Nov 9, 2009
    2,144
    0
    0
    NULL
    Ik zweer bij Photoshop! Maar heb dan ook Grafisch Lyceum gedaan dus heb een grafische achtergrond, das makkelijk praten :)

13. Daantje85

Daantje85 VIP lid

Nov 10, 2007
    24,059
    0
    36
    limburg
    heb nu psp x2 gedownload, en ga even kijken of het iets is. Maar heb al gekeken om die ergens te kopen, maar zelfs in een goede fotozaak hebben ze die niet. Bol.com hebben ze ook alleen maar x2

14. ladyblabla

ladyblabla Actief lid

Apr 13, 2010
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben echt voorstander van photoshop van adobe, echt een aanrader voor design, photoshoppen, het bewerken van fotos maken van collages, wallpapers, uitnodigingen en digitale art.

Om je fotos echt mooi strak te krijgen kan je LIGHTROOM echt wel tot een topper rekenen, deze kan zorgen voor een hele goed afwerking van een foto :D (bijv zwart wit look , old school look etc). ook kan je daar fotos punchen, "scherper" maken. waardoor je weer een bepaalde diepte kan waarnemen, conclussie de programmas van adobe zijn gewoon erg goed,

verder is werken met apple/mac ook echt top! deze bevatten zelfook al hele mooie foto programmas, ben je windows gewend, zal dit wel ff uitdokteren zijn, maareen imac of een macbook wouw!!! kan je mooi mee werken hoor :D

SUCCES!

15. ladyblabla

ladyblabla Actief lid

Apr 13, 2010
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    zie mijn avatar (profiel foto) ook gemaakt met photoshop

waar wil je het eigenlijk allemaal voor gebruiken?

16. Daantje85

Daantje85 VIP lid

Nov 10, 2007
    24,059
    0
    36
    limburg
    Nou, wil volgend jaar een basisopleiding fotografie gaan doen. En wil ook meer gaan doen met portret fotografie, maar dan weer net wat extra's zeg maar met bewerken. En wil me nu al wat gaan verdiepen in fotobewerkingsprogramma's.
    Vind jou avatar echt erg mooi! Maar denk niet dat ik dat wil gaan gebruiken. Misschien voor prive gebruik, maar met dat wat ik in gedachten heb is het denk ik niets, of mensen moeten er expliciet om vragen natuurlijk, dat ze weer net iets anders willen dan anders. Netzoals digital art vind ik wel mega vet, maar niet iedereen houd ervan. En de meeste die portret foto's willen die willen toch meer het standaard, zwart wit, sepia, kleur, zwart wit en 1 kleur. Maar wil dan weer net een klein beetje meer kunnen dan alleen dat snap je?

17. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

May 24, 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Ik gebruik Acdsee, ook een fotobewerkings programma.
    Je kunt er heel makkelijk zwart wit tinten in maken, sephia, maar ook een extra spiegelbeeld, een sunspot, water, zodat het net is of je aan het water zit etc....

Ik ben er wel tevreden over

18. Daantje85

Daantje85 VIP lid

Nov 10, 2007
    24,059
    0
    36
    limburg
    wauw! Die van photoshop art is echt mooi geworden!
    Die andere ook hoor trouwens ;).

19. ladyblabla

ladyblabla Actief lid

Apr 13, 2010
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    dankje =)

zoals ik al zei ik zweer bij adobe, op hun site kan je wel een trail downloaden, een try out version, deze kan je gratis 30 dgn proberen, de programmas die ik heb zijn alleen heeel erg duur om zo aan te schaffen, het zijn proffesionele versies. De goedkopere versies ook van photoshop zijn volgens mij ook wel te downloaden ;) dmv een download programma (wel een goede) maar dan moet je ook een keychain hebben, dat is een wachtwoord die je moet gebruiken bij het instaleren, dit is vaak wat moeilijker om te downloaden.

succes:D

Share This Page