Hoe nemen jullie kind mee naar de tandarts ik moet over een maand naar de tandarts voor controle en wil mijn dochtertje dan van 2 jaar en 4 maanden laten kennis maken bij de tandarts maar hoe doen jullie dat ik denk niet dat ze rustig op een stoel blijft zitten als ik in de behandelstoel lig ben bang dat ze dan gaat rond rennen of zal ik haar gewoon in een buggy doen! Hoe doen jullie dit?
Wij gaan altijd met zijn drietjes, de een in de stoel en de ander met louise. Maar ik begrijp dat dat voor jou geen optie is, dus dan zou ik haar inderdaad in de buggy doen met wat speelgoed. Ben je al eerder met haar bij de tandarts geweest? Ik zou het namelijk wel goed uitleggen, ze kan het wellicht eng vinden om jou zo te zien liggen. Dus uitleggen wat er gebeurt en waarom en dat je dus even niet met haar bezig kan zijn als de tandarts met jou bezig is. Veel succes!
Toevallig moet ik zo naar de tandarts bbrrrrr. Nou gaat me moeder dan ook gelijk er naar toe dus dat is nie z'n probleem. Maar die van mij is nogal nieuwsgierig aangelegd en wil alles zien. Weet niet of die van jou dat ook is. Misschien mag/kan ze er wel op een stoel naast komen zitten om te kijken wat de tandarts doet. Als ik klaar ben gaat ze bij mij op schoot zodat de tandarts ook even kan kijken als ze dat wil. Vorige x was ze niet zo lekker dus toen wilde ze niet. Maar ik probeer er wat leuks van te maken ( ook al vind ik het zelf helemaal niks) zodat het dus iets leuks lijkt haha.
Gewoon lekker meenemen en op schoot nemen. Kan ze zien wat de tandarts doet. Mijn dochter heb ik vorige keer meegenomen en die was toen nog geen 2. Die heeft bovenop mijn buik gelegen, zij op haar buik en zo kon ze precies volgen wat de tandarts deed.
Luca is laatst ook met mij mee geweest naar de tandarts. Ik ben alleen met hem geweest en ook ik was bang dat hij ging rondlopen...maar nee hoor! Hij bleef heel lief op de stoel zitten kijken hoe de tandarts bij mij mijn tanden controleerde. Af en toe kwam hij naar me toe gelopen om het beter te kunnen zien om daarna weer terug te lopen naar zijn eigen stoel. Toen hij zelf aan de beurt was bleef hij ook lief liggen met zijn mondje wijd open.
Mijn man is toen ook meegegaan, die heeft hem laten kijken hoe ze de controle bij mij deden en toen is hij samen met hem in de stoel gaan zitten en hebben ze in zijn mondje gekeken, hij vond het erg leuk, maar ja dat kan volgend jaar weer anders zijn.
Ik ben vorig jaar voor het eerst toen alleen geweest met Joris. Hij was net 1,5 toen hij voor het eerst meeging. Ik heb hem gewoon laten lopen en toen ik in de behandelstoel ging liggen, zat hij heel geinteresseerd op de stoel ernaast te kijken wat de tandarts allemaal deed. Hij vond het veel te interessant allemaal. Ik dacht trouwens ook dat hij niet in de behandelstoel zou gaan liggen en al helemaal de mond niet zou open doen, deed hij thuis ook absoluut niet. Maar hij deed alles! Dus wie weet valt het voor jou ook reuze mee!
Wij gaan meestal met het hele gezin, man zat dus om ff op te letten. Maar als je die mogelijkheid niet hebt kun je toch gewoon vragen of de assistente even op wil letten. Mits het natuurlijk alleen de controle is, dan hoeft de assistente meestal niet mee te helpen.
Mijn man was ook mee naar de tandarts, wij maken tegenwoordig een gezinsafspraak... Allemaal tegelijk! Jelle heeft ook tijdens de behandeling bij mij op schoot gezeten, hij vond het allemaal maar wat interessant...
Wij gaan ook altijd met zijn 4e. Wij hebben beide kinderen altijd gelijk mee genomen, hoe klein ze ook zijn. Zo raken ze er aan gewend dat we elk half jaar naar de tandarts toe gaan. Toen de oudste ook gecontroleerd moest worden ben ik eerst gegaan, toen hij en daarna papa. Hij was helemaal trots omdat hij net als ons in de stoel mocht zitten.
maar ik ga aleen met mijn dochtertje en ben bang dat ze daar rond gaat rennen als ik gecontroleerd moet worden is het niet raar als ik haar in een buggy zet wie doet dit ook?
Welnee joh, niets geks aan. Ik heb ook niet altijd oppas, dus naar de vk, huisarts, tandarts etc. neem ik haar vaak mee en laat haar meestal gewoon in de buggy zitten. Volgens mij doe je daar de tandarts alleen maar een plezier mee, wel zo rustig, ook voor jezelf.
Ik ga ook altijd alleen, maar neem haar gewoon zonder buggy of wat dan ook mee. Trouwens, ze zou het niet accepteren, dat ze in de buggy moet blijven. Neem ze gewoon lekker op schoot, kan ze alles goed zien en kan ze niet rond gaan lopen. En gaat het niet? Nou jammer dan. Volgende keer beter. Kinderen moeten zulke dingen ook leren en de ene keer gaat het beter dan de andere keer.