POF en bevallen...

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Kikker, Oct 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kikker

Kikker Lid

Sep 12, 2007
    45
    0
    0
    juf
    Breda
    Hoi!

Krijg het ineens op mijn heupen...Vanwege POF (vervroegde overgang) is mijn hormoonhuishouding natuurlijk verstoord. ben met hulp van zkh zwanger geraakt en morgen 38 weken. Nu is het een kleintje, gister nog 2582 gr geschat via echo en heeft ze weinig vruchtwater. Nu wordt ik extra in de gaten gehouden sinds week 33. Echter ineens bedenk ik me dat ik misschien die hormonen die de bevalling opwekken misschien wel niet voldoende heb. kan dit zijn? Ik heb al 4x voorweeen gehad, die na zo'n 5u afzwakken...
    Moet ik me nu zorgen maken en me laten inleiden (althans voorstellen)?
    De kans dat ik ooit nog zwanger wordt is minimaal aangezien ook mijn man's sperma zeer slecht is (800.000) en dan alleen icsi een optie is.

Bedankt voor je antwoord!

Gr Kikker

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Kikker,

je hoeft je geen zorgen te maken hoor. De weeën worden door de placenta-hormonen opgewekt, dus dat komt wel goed. Ook het feit dat je al harde buiken hebt gehad laat zien dat je dus echt wel goed. Inleiden lijkt me om die reden zeker niet nodig. Wacht maar rustig af. Goede bevalling gewenst!

Mirjam

3. Kikker

Kikker Lid

Sep 12, 2007
    45
    0
    0
    juf
    Breda
    Pffffffffffjieuw!

Dank je wel! Komt waarschijnlijk gewoon omdat het einde in zicht is. Was de hele zwangerschap super nuchter, vond mijn vk ook steeds maar nu begin ik 'm te knijpen.

Dank je nogmaals!

Groetjes, Kikker

Share This Page