Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED 2 (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door FSK, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    MI87: jij hebt het ook zwaar. Da's ook begrijpelijk! Maar even volhouden meid, jouw baby komt er echt wel!

Fsk: ik weet gewoon niet meer wat ik tegen je moet zeggen. Ik kan me zo goed jouw zorgen voorstellen door die enorm lange cycli.
    Maar nog maar een opstekertje dan. Toen mijn moeder laatst aan een buurtgenoot vertelde dat ik ondanks mijn beperkte eicelvoorraad zwanger ben van een tweeling vertelde zij dat ze ook een torenhoog fsh had en dat haar verteld was dat ze hier nooit kindjes mee zou kunnen krijgen. Ze heeft er maar liefs 4 gekregen daarna!
    Nou ja, goed, da's ook wel heel erg bijzonder en wonderlijk maar eentje moet dan toch ook nog wel lukken, toch?
    Jij voelde er destijds niet veel voor om je eetpatroon aan te passen. Is dit nog steeds zo? Heb je wel eens gelezen op de site van bv Julia Indichova? Als je op het randje balanceert van die overgang is het misschien wel mogelijk jezelf naar de goede kant van de weegschaal te krijgen door je lichaam in balans te brengen, denk je niet?

2. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel Babsie, ik zal me er toch eens meer in verdiepen. Ik eet gewoon gezond, veel fruit en groente. Brood eet ik niet veel, 2 sneetjes volkoren per dag. Ook zuivel eet ik niet veel, af en toe een schaaltje yoghurt met vers fruit en een plakje kaas op mijn boterham. Noten zijn goed, maar daar ben ik allergisch voor.
    Sporten doe ik 2 of 3x in de week, dus dat is ook prima. Ik neem alle voorgeschreven vitamine e.d. Af en toe drink ik een glaasje alcohol, of 2, maar alleen bij gelegenheden. Misschien kan het inderdaad nog beter, alleen staat alles al zo in het teken van...

3. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hier nog steeds in de wachtstand. Nog geen rode druppels gesignaleerd. Ik ben trouwens nog steeds zo verschrikkelijk moe. Heb vandaag 2x over mijn bloeddruk laten meten. De eerste x was het 100/60 en de tweede keer 97/56. Laag vind ik. Heb wel altijd laag maar nooit zo laag. Zou daar de vermoeidheid van komen? Of puur de warmte.

4. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mi87: dat is wel heel laag. Daar kun je zeker moe van worden. Ik heb zelf ook vaak een lage. Maar wanneer is nod?

Fsk: dat klinkt goed hoor. Maar misschien kun je de superfoods gaan gebruiken? Ik at ook altijd al wel gezond maar daarnaast snoepte ik nog wel. Het heeft mij goed gedaan met dat laatste helemaal te stoppen en nog meer groente, fruit en superfoods te gaan gebruiken. Ik begrijp helemaal wat je bedoelt als je schrijft dat je niet wilt dat alles in het teken gaat staan van. Maar hey, je hebt nog maar een hele korte periode om zwanger te raken. Waarom niet alles op alles zetten om die kans te laten slagen? Dan heb je echt alles geprobeerd. En in je hoofd staat toch alles al in het teken van, of niet?
    Bovendien geeft het de meeste die het proberen een positieve vibe. Het geeft een klein beetje gevoel van controle.
    Ik ken iemand die al twee jaar geen cyclus meer had. Toen gaf een arts haar de tip geheel te stoppen met suiker. Het werkte. Ze kreeg haar cyclus terug en raakte ook nog vrijwel direct daarna zwanger.
    Waarom zij geen cyclus had weet ik niet hoor, maar het is het proberen waard, toch?

5. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Nou hij is geland! Vannochtend netjes dag 29 van cyclus. Moet zeggen nu 3x ongesteld geweest sinds de miskraam en daarvoor had ik een cyclus van 23-26 dagen en nu netjes 28-29 Dus ik ben daar wel blij mee. Ik heb namelijk mijn ei altijd rond dag 16 dus dit is dan veel beter. Hopelijk houd ik dat zo vol.

Babsie... ik heb net 30 red velvet cupcakes met vanille botercreme in de koelkast gezet voor een high-tea voor morgen... suiker? Ikke??? Neeeuuuuuuh

6. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha, heerlijk!

Fijn dat je weer een nette cyclus hebt!

7. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    #2147 Miss76, 4 aug 2013
    Laatst bewerkt: 4 aug 2013
    Hallo lieve meiden!

Sorry dat ik hier zo weinig schrijf de laatste tijd. Maar ik ga proberen het wat beter bij te houden :)

@ Angelhope: allereerst een hele dikke knuffel voor jou! Wat vind ik het verdrietig voor je dat je weer een miskraam hebt gekregen :(. Heel veel sterkte meid en ik hoop dat het je nog eens gegund is om een gezond kindje te krijgen. Maar ook alle begrip als je besluit niet verder te gaan met proberen. Het lijkt me erg zwaar om dit zo vaak mee te moeten maken als jij.

@ Bittersweet: hoe gaat het met jou lieverd? Wat een ellende de afgelopen weken zeg! Heel naar voor je dat het zo lang heeft moeten duren. Ik weet helaas hoe je je voelt. Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

@ FSK: Bedankt voor het duimen! En, ben jij al ongesteld? Ik hoop zo voor je dat er binnenkort iets gaat gebeuren! Het is tijd voor actie!

@ Logan: hoe voel jij je? Ben je aan het genieten? Jij wandelend wonder! :D
    Wat een idiote opmerking op het schoolplein trouwens, ik snap dat je ontploft bent! Pffff...

@ Lamaris: wat een klap he, om zo'n lage AMH waarde te hebben. Groot gelijk dat je met IVF verder wilt! IUI kan altijd nog, met een laag AMH is het belangrijk om de omgekeerde volgorde aan te houden!

@ Klaasje: Haha, 'onze' Miss ;). Ik hou wel van die Brabantse gezelligheid! Hoe gaat het met je, met je 2 toppers aan boord? :)

@ Babsie: ons grote voorbeeld, met 2 prachtige babies in haar buik! Wij spreken elkaar vaker, maar natuurlijk hier ook een berichtje voor jou. Want sinds gister de 12 weken grens gepasseerd! Hoeraaaaa!!! Wat een heuglijk moment! :D

@ Poppetje: hoe gaat het met je? Aan het aftellen naar de volgende tp? Ik kan me voorstellen dat je daar echt weer aan toe bent, sinds mei wachten is best lang! Heel veel succes!!!

@ Mariska: wat vreselijk meid, ik heb er geen woorden voor :(
    Je klinkt wel heel positief en sterk, daar heb ik heel veel bewondering voor! Goed dat je je focus voorlopig op je gezinnetje en alle andere leuke dingen die je zo lang hebt moeten missen, gaat richten. En wie weet komt dat spontane wonder ooit nog. Ik hoop het voor je! Het ga je goed!

@ Wondertjes: sterkte met wachten, maar straks kun je met een mooi plan-op-maat van start!

@ MI87: ik snap heel goed dat je de kriebels hebt van het wachten! Bah, is ook niet leuk! En ik snap je gevoel zo goed, wist je nu maar wat het werd. Dan kon je door met je leven omdat het niet gaat lukken, of de behandelingen beter doorstaan omdat je weet dat je het niet voor niets doet.

Would've, could've, should've herken ik ook maar al te goed. Mijn vriend wilde per se nog niet aan kinderen beginnen in januari 2010. Ik heb een jaar op hem moeten wachten. Een jaar waarin ik hem regelmatig gesmeekt heb of we alsjeblieft konden beginnen, want ik had zo'n paniek dat het nooit zou lukken. Ik had geen enkele reden om dit te denken, maar had een oergevoel dat ik haast had. Achteraf gezien had dit jaar alle verschil van de wereld kunnen maken. Toch is het nu eenmaal zo gelopen. We kunnen het niet meer terugdraaien en als hij dit van tevoren had geweten, zou hij uiteraard wel toen hebben willen beginnen. Wel erg balen voor mij, want mijn instinct klopte dus als een bus!

Die opmerkingen dat je het los moet laten, die kan ik ook niet meer hebben hoor! Het lijkt inderdaad alsof mensen willen dat het aan jou ligt. Ik heb ooit van mijn vriendin/therapeut te horen gekregen dat mensen automatisch zo denken. Want als het NIET aan ons ligt dat ons zoiets vreselijks overkomt maar dat het puur pech is, betekent dit dat het hen ook zou kunnen overkomen. En dat is natuurlijk heel beangstigend! Kortom: als men hoort van het ongeluk van een ander, wil men graag een reden vinden dat dit diegene is overkomen. Dat houdt het leven fijn overzichtelijk en voorspelbaar. Zelfs bij zoiets vreselijks als verkrachtingen/aanrandingen zeggen mensen toch vaak 'had ze daar maar niet moeten lopen', 'ze is ook wel een flirt', 'had ze dat rokje niet aan moeten trekken'. Nee, mannen moeten gewoon met hun poten van ons afblijven! Zo dat is eruit, ook daar zit oud zeer ;)

Hoe gaat het met Juultje? Nog steeds praatjes?

@ Kniffel: wat spannend meis! Je kunt eindelijk gaan aftellen. Super!!!

@ Natasja: hoe gaat het met jou? Wat is de stand van zaken qua cyclus? Logisch dat je na het verdriet van je zus nu weer meer aan jezelf denkt. En ja, buiken zien groeien doet pijn he? Ik had tijdens mijn laatste project een naaste collega die gedurende het project zwanger werd en is bevallen. Vond ik ook best heftig! Normaal zie je ook wel eens zwangeren, maar zij zat iedere dag tegenover me! En wat een belachelijke opmerkingen op die verjaardag. Heel goed dat je zo hebt gereageerd. Mensen mogen wel eens wat meer nadenken over hoe bijzonder het is dat ze een gezond kind hebben en over het feit dat dit niet iedereen gegund is!

@ libido: ik moet bekennen dat ik blijkbaar de uitzondering op de regel ben, haha! Ik heb een heel hoog libido! Altijd al gehad. En de hormonen maken het alleen nog maar erger. Vriend wordt er moe van :)

@ ik: ik weet even niet meer wanneer ik hier voor het laatst heb gekletst maar volgens mij weten jullie nog dat mijn eerste ICSI poging op niets is uitgelopen. Punctie van 1 eicel gehad die te slecht was om ICSI mee te kunnen doen. We zijn meteen doorgegaan met de 2e poging, die ging gelukkig beter. Er groeiden 3 grote follikels en 2 kleine, die heel misschien net groot genoeg zouden zijn bij de punctie. Tot mijn grote teleurstelling zijn er maar 2 eitjes gevonden, maar gelukkig waren ze wel allebei bevrucht! De volgende dag alleen weer een grote teleurstelling, toen we bij de terugplaatsing te horen kregen (ik zou ze allebei laten terugplaatsen) dat 1 van de 2 het toch niet gered had. Er is dus 1 embryo teruggeplaatst, dat volgens de arts gelukkig wel heel mooi was :)

Nu aan het wachten, ik mag vrijdag testen. Maar als het niet raak is, verwacht ik morgen of dinsdag al ongesteld te worden aangezien mijn cyclus altijd 26 of 27 dagen is. Tenzij de Utrogestan de menstruatie uitstelt natuurlijk. Eerder testen heeft geen zin omdat ik 3x Pregnyl heb moeten spuiten. Ik voel het ene moment van alles en het volgende moment weer minder, dus ik heb geen idee wat ik er van moet denken. Ook zouden veel klachten door de Utrogestan kunnen komen (wat een rotspul, ik ben al weken chagrijnig en moe) dus speculeren heeft weinig zin. Waar ik wel heel blij van werd, is een veegje roze afgelopen dinsdag, 6 dagen na punctie en 4 dagen na tp. Wellicht de innesteling? We zullen het vrijdag weten!

Als het deze keer niet raak is, neem ik 2 cyclussen pauze. De eerste is verplicht (en hard nodig, na 2 aaneengesloten pogingen stimuleren met 450 ie!) en de 2e is omdat ik in september naar Amerika ga voor een reunie met mijn vriendenclubje uit '94 (heb 2 jaar in de VS gewoond met mijn ouders) en om mijn zusje op te zoeken die daar woont. Ik vind een pauze aan de ene kant niet leuk want ik voel de tijdsdruk, maar ik denk dat het fysiek en mentaal wel goed voor me gaat zijn. Bovendien heb ik zo'n korte cyclus dat ik eind september alweer verder zou gaan. Dat overleef ik wel!

Verder heb ik sinds vorige week een nieuwe, tijdelijke baan. Perfecte timing, want ik heb mijn embryo aan boord en hoef voorlopig niet naar Dusseldorf. Ik ben er heel blij mee om na 6 maanden thuis zitten weer aan de slag te kunnen. Ik werk 4 dagen en heb weinig stress dus het is echt de ideale klus!

Ik ga er vandoor! We gaan barbecuen met vrienden. Fijne zondag nog allemaal!

Veel liefs,

Miss

8. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Miss ik hoop zo dat dit raak is voor je!!!!
    Zou wel echt geweldig zijn...

9. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Miss, zet hem op!!! Spannend!!!!

10. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miss: reken er maar op dat cyclus zowiezo langer is, bij mij was de luteale fase ook 14 dagen door dat spul. Daar is het juist voor! Maar we gaan natuurlijk voor een luteale fase van 8,5 maand!

11. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Zaterdag ongesteld geworden, normaal, niet zo veel als anders de eerste dagen. Dan is het bij mij altijd erg overvloedig. Maar dit keer gewoon normaal. En zondag middag is het weer gestopt. Ben dus anderhalve dag ongesteld geweest. Wel met goede buikpijn erbij... Moet wel als ik naar de wc ga de laatste 2x lang zitten omdat ik zulke pijnlijke krampen heb in mijn darmen dat ik bijna flauwval en misselijk word ervan. Pffffff lichaam doet raar.

12. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Die pijn is nu 2x gebeurd. Vrijdag ochtend en vannochtend. Ik kan erg slecht naar de wc.

13. Logan2013

Logan2013 Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.342
    721
    113
    Miss:heel verl succes meid ik ga duimen voor je dat het raak is!!

@mi: he wat vervelend dat je lijf zo raar doet:(

14. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Hai dames, zit op dag 12 van mijn cyclus en had vanochtend een positieve ovulatietest dus volgende week maandag een cryo tp, als het goed ontdooit. Had al tegen het ziekenhuis gezegd dat ik vaker een vroege eisprong heb, en dat klopte dus. Mijn cyclus is 27/28 dagen en meestal rond dag 13 mijn eisprong al.

Dus ik ben blij, hebben we een datum om naar uit te kijken! Nu duimen dat het goed ontdooit!!!

15. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Babsie, je hebt een pb.

@Miss, wat ongelofelijk spannend weer! Ik duim als een gek voor een plakker!!!

@MI87, wat fijn dat je nu een goede cyclus hebt. Wel vervelend dat je zulke klachten hebt. Misschien even aan een arts vragen wat het kan zijn?

@Poppetje, blij voor jou! Ik duim voor jou ook heel hard voor een goede ontdooiing!

@Hier, vanmorgen eindelijk wat bruinverlies. Ik ga zo DD bellen voor een afspraak volgende week. Ik hoop dat Dr S dan terug is van vakantie, vind ik wel net zo prettig.

16. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Hey, wat goed FSK! Snel bellen voor een afspraak inderdaad!

MI87. klinkt allemaal niet lekker bij je meisje. Kun je proberen wat laxerends in huis te halen? Roosvicee lacto ofzo?

Logan en Babsie tikken voor door :D. Goed zo meiden!

Ik ben een chaggerijn van de bovenste plank, hoort ongetwijfeld bij de wachtweken. Bah, en ik moet nog tot zondag. Hoort erbij!

17. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vrijdag naar DD. Eindelijk gebeurt er weer wat!
    Dr S. is trouwens vanaf vandaag weer aan het werk.

18. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben ik ook weer eens :) was erg benieuwd hoe het met jullie gaat.

Ik duim me suf voor Klaasje en Miss, wat hoop ik toch dat jullie beiden mooie plakkerts hebben!

Fsk, spannend! Dr S is vandaag weer terug van vakantie, dus dat scheelt. Al had ik vorige week dr H en dat was ook echt een schat, heb morgen weer een afspraak bij haar staan.

MI87, klinkt niet helemaal lekker zeg? Hoe is je ontlasting normaal?

Ik ben vandaag ongesteld geworden en al de eerste snuif synarel genomen. Lekker spul toch ;) morgen moet ik weer terug naar DD omdat vorige week tijdens de uitgangsecho bleek dat er een grote cyste zat. Mocht die er morgen nog zitten, dan mag ik niet doorgaan. Hoop dus heel hard dat hij nu weg is!
    Nu eerst maar eens even een boterham gaan pakken en zo naar de winkel voor gezond voer voor de komende tijd. Vind het super om weer te starten maar ook doodeng!

19. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tegelijk aan het typen FSK! Fijn dat je vrijdag terecht kan! Wat ga je nu deze cyclus doen?

20. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Hi lieve Dolfijn!

Dank voor het duimen ;). Heel blij voor je dat jullie aan slag gaan. Duim ik weer voor jou dat die cyste mooi vertrekt!

FSK: fijn meid! Dat er bij jou ook actie mag gaan komen!

Deel Deze Pagina