Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED 2 (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door FSK, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Klaasje, word jij zo'n enorme zwanger heks??? Hier toch niet hoop ik? Hihi

Dolfijntje, lijkt wel of een cyste vaker voorkomt met lagere amh's. Hopelijk is ie weg meid. Maar bij mij hebben ze eens een iui gewoon gedaan met cyste. Het duurde allemaal langer eer dat de echte follikels gingen groeien maar uiteindelijk wel gelukt toen.

Fsk, mooi zeg! dat eeuwige wachten komt ons onderhand de neus uit. Goedzo!

Poppetje, toi toi toi! Hopelijk ontdooit de cryo goed en heb je mooi weer een kans te pakken!

2. lamaris

lamaris Niet meer actief

Allereerst:

@Klaasje82: wow, je hebt ttn tp gehad! Wat spannend! Ik hoop dat alles goed blijft gaan :p
    @Angelhope: wat erg. Ik heb er gewoon geen woorden voor. Ik word gewoon helemáál niet zwanger maar het lijkt me zo vreselijk als je er steeds zo dichtbij komt en het dan toch misgaat…
    @Bittersweet: knuffel voor jou….
    @Miss76: erg herkenbaar, dat instinct. Hoewel het toch een klap was om die slechte waarden te horen te krijgen…wat spannend is alles nu voor je….ik duim voor je!!!
    @poppetje77: dattie maar goed moge ontdooien.

Nou, daar ben ik weer even. Weinig nieuws, behalve dat ik onverwacht een kleine week te vroeg ongesteld ben geworden!
    Dit was al een rare cyclus omdat ik al op cd13 ovuleerde. En aangezien mijn luteale fase altijd maar 10 dagen is, was het op cd23 al raak. Normaal ovuleer ik pas op dag 16,17. Ik vraag me af of de vroege eisprong door de DHEA komt. Dat slik ik nu ongeveer 5 weken. Ik merk wel één onwelkom bij-effect: mijn haarborstel zit elke dag behoorlijk vol haren...en ik heb een wat vettige, wasachtig waasje op mijn huid.
    Overmorgen heb ik weer een cd3 echo en bloedpriksessie. Dan zullen we zien of de DHEA iets heeft gedaan...en of de cyste weg is die er de vorige keer zat (vorige cd3 echo: rechts 1 flinke cyste en linkereierstok niet te zien)...

Ik slik nu dus:
    -Vitamarket DHEA 2 x 25 mg
    -De Tuinen CoQ10 1 x 200 mg
    -Pharma Nord Bio-Vitamine D3 D-Pearls 1.000 IE
    -De Tuinen ABC bij zwangerschap.
    Tip: nu bij de tuinen zijn supplementen 3 halen, 2 betalen!

3. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Dolfijn, fijn dat je weer bent gestart, nu maar hopen dat die cyste weg is!

Ik heb te vroeg gejuicht. Assistente heeft vanmiddag nog even overleg gehad met Dr S. Bruinverlies is niet voldoende, het moet echt helder bloed zijn. Dan moet ik 6 tot 8 dagen later komen voor een echo. Ik heb alleen dat bruin gehad vanmorgen bij het afvegen en later een heel klein beetje rood slijm. That's it. Ik heb nu ook geen krampen, dat had ik vorige week en 2 weken ervoor. Ook geen andere verschijnselen, normaal ben ik echt chaggie. Ik hoop zo dat het nog wel doorbreekt. Het is de vraag wat er dan te zien zal zijn op de echo. Als er een follikel (of misschien wel 2 of 3 als ik geluk heb) zit, dan weet ik niet wat het plan van Dr S is. Hij noemt het steeds IVF in de semi-natuurlijke cyclus. Volgens mij hoef ik dan maar een paar dagen te spuiten.

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Fsk, wat frustrerend zeg. Hopelijk gaan snel de sluizen open.

Daarbij respect voor alle dames die al nauwelijks een cyclus hebben! Het is bij mij ( nog ) vanzelfsprekend dat ik ongesteld word, maar dan kun je starten. Iemand die dat niet heeft moet dus eerst hopen op een cyclus in de eerste plaats. Echt jullie zijn bikkels! Dikke kus!!!

5. Logan2013

Logan2013 Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.342
    721
    113
    @fsk wat balen meid. Hopelijk zet het snel door!!!

@dolfijn: wat fijn dat er bij jullie ook weer wat gebeurd.. Hoop met je mee dat de cyste weg is:)

Hier overmorgen weer een echo.. Vind het dood eng.. Ben ineens minder misselijk, maar kan ook komen dat m,n lijf aan de hormonen went:( al met al mag de tijd snel gaan van mij

6. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Oh FSK, balen weer. Nu hopen dat je menstruatie alsnog doorzet. 1 troost er is geen maand hetzelfde qua menstruatieklachten!

Lamaris, doe je voorzichtig met de Dhea? Of heb je inmiddels je Dhea waarde al eens laten prikken? Mocht je dit nog niet gedaan hebben, overleg even met de dames in DD. Misschien terug naar 25mg? En ja Dhea kan effect hebben op je cyclus, hoort erbij net als pukkeltjes, vet haar en nog wat andere bijwerkingen. Oh en wat je ook nog kunt slikken is omega 3/visolie capsules.

Logan, succes op je intake!

Ik heb vandaag weer een goede dag, de vlagen dus waar Miss ook al over schreef ;). Van het spuiten ed voelde ik me prima maar die utro is niet zo fijn meiden :(.

Fijne dag all!

7. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx meiden! De sluizen staan nu echt open! :D
    Maandag dus naar DD!

8. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Geweldig! Bij voor je, hoe gek dat ook is omdat we helemaal niet ongesteld willen worden met z'n allen. Op naar Dr. S., je bent een volhouder en aanhouders winnen he?

9. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmiddag even superfoods en nog wat grut gehaald. Was weer een rib uit mijn lijf pfffff! Net een overheerlijk sapje met tarwegras gehad YAK!! Dat is echt kokhalzen! :$

10. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lief!!

11. lamaris

lamaris Niet meer actief

Ik slik DHEA op eigen houtje. Ik heb alleen een intake in DD in oktober afgeproken, verder niets inhoudelijk besproken laat staan geprikt op DHEA...
    Vandaag ben ik pas echt gaan vloeien. De 2 dagen ervoor was dus spotting. Dat is nieuw voor mij: vorige cyclus had ik het ook, maar daarvoor niet. Teken van DOR, of bij-effect DHEA? Who knows...ik zie nu in alles een omineus teken van DOR.

Ik heb trouwens het boek "The Impatient Woman's Guide to Getting Pregnant" van J. Twenge gelezen en zij zegt dat dat DOR zou moeten staan voor Dimished Ovarian Response ipv Diminished Ovarian Reserve. Je hebt dan wel misschien minder kansen met IVF-behandelingen dan een niet-DORrer, maar er is nog steeds de natuurlijke weg (mits geen man-factor of blokkade bij de vrouw). En je kan erg veel doen om je natuurlijke kansen te vergroten waarbij timing erg belangrijk is. Duh, denk je maar ik vraag me weleens af of wij wel goed timen.
    Onze frequentie is altijd al laag geweest en ik werk met ovulatietests van cb. Als ik een LH-piek heb, krijg ik een smiley en dan proberen we het een paar keer. Echter Twenge zweert erbij dat je het de 2 dagen voor de LH-piek al moet proberen. Misschien zijn we steeds te laat, zeker omdat ik begin te vermoeden dat mijn ei al tijdens de LH-piek springt (dat zie ik aan mijn temperatuurkaarten).

Verder geeft ze nog meer tips die eigenlijk open deuren zijn maar waarvan ik wel schrok: meer dan 1 kop koffie per dag vermindert je vruchtbaarheid met 12%, bijvoorbeeld. Ik drink meer koffie, rook een paar cigs per week en drink zo'n 10 glazen wijn per week. Misschien toch tijd om daar eens wat veranderingen te gaan doorvoeren...

Fijne dag iedereen!

12. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fsk: mengen met sinaasappelsap, wereld van verschil!

13. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ja, enorm! Ik blender het ook wel met meloen/water meloen:D.

Lamaris, ik ken het. Koffie en sigaretjes niet maar wijntjes daarentegen.... Sinds begin dit jaar drink ik nauwelijks meer en de afgelopen 2 maanden heb ik helemaal niks gedronken. Mis het best geef ik eerlijk toe.

Verder beperk ik suiker, en de superfoods ( nu in wachtweken even niet). Tarwe en zuivel beperk ik ook, probeer de meest pure en juiste biologische producten te eten. Aan de ene kant vind ik het leuk en geeft het een goed gevoel, aan de andere kant voel ik me soms zo nog meer een buitenbeentje dan ik al ben met subfertiliteit.

14. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Babsie, ik heb het gisteren met appel/perziksap gedronken. Niet lekker. Ik dacht dat citrusvruchten niet zo goed waren, dus die wilde ik eigenlijk niet meer eten/drinken. Of sla ik nu door? ;)

@Lamaris, ik heb nog nooit gehoord van DOR. Betekent het hetzelfde als POF?
    Is het misschien een idee om dan toch de frequentie wat op te voeren? Het hoeft natuurlijk niet elke dag, zaad blijft wel even leven. Hier is nu ook de frequentie een stuk lager dan voorheen. Mijn man heeft zo'n zware job dat hij helemaal kapot thuis komt. Op het moment hebben we dus alleen weekendsex en heel soms tussendoor nog eens. Ik zal blij zijn als hij ander werk heeft. (En niet alleen daarom hoor, hij vindt het echt rotwerk.)

Ik moet ook wat opbiechten, ik schaam me er kapot voor! Toen ik de mmm inging, ben ik gestopt met roken. Maar het ging steeds slechter met me, ik kwam in de ziektewet, ik zat er doorheen. Zoveel stress kon ik niet meer handelen. Dat maakte het stoppen met roken natuurlijk extra moeilijk. Mijn man heeft een bloedhekel aan roken, maar zelfs hij zei: als je je er iets beter door gaat voelen, dan moet je het maar doen. Ik ben er 3 maanden vanaf geweest, maar kon het niet langer volhouden, ik vloog tegen de muren van frustratie. Stress is natuurlijk killing in deze situatie, maar roken ook. Ik weet dat het tussen de oren zit, maar ik wordt echt wat rustiger als ik rook. Het was voor mij afwegen wat erger was. Nu rook ik dus weer, al is het niet zoveel als voorheen. Ik rookte eerder een pakje per dag, nu zo'n 10 sigaretten. Zo, dat is er uit! Ik ben er absoluut niet trots op, daarom durfde ik er niets over te zeggen hier. Ik weet dat ik kan stoppen met roken, maar dan moet er wel positieve energie ergens vandaan komen.

15. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Je schamen is niet nodig hoor FSK! Nobody's perfect! Hopelijk als er straks actie (behandeling) in het verschiet is dat je het dan wel kunt laten.

16. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Klaasje, hoe voel je je verder??? Hoop zo dat je blasto's blijven zitten!

17. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel. Ik ga dan zeker stoppen!

18. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Goed zo FSK!

Het gaat best goed met me Poppetje, dank je voor het vragen. Soms wordt de onzekerheid me te veel maar er zit weinig anders op. Ben overal slechts lichamelijk aanwezig ;). We gaan niet eerder testen als aangegeven, dat betekend langer uitzitten maar nog meer onzekerheid en stress erbij voel ik ook niks voor.

Maandag is jullie dag he? Met een blasto, goede hoop dus! Heel veel succes!

19. Wondertjes

Wondertjes Bekend lid

19 sep 2011
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames, zoals jullie weten lees ik nog zo nu en dan met jullie mee! Wat een impact heeft die mmm! Respect voor jullie allen voor jullie vechtlust! Ik ben op mijn voeding gaan letten dat wil zeggen zo min mogelijk toegevoegde suikers (vind maar eens brood zonder suiker...gelukt :)) veel groene groente en fruit, vooral bosbessen en banaan! Veel water en niet meer als 1 koffie per dag! Veel vis vooral zalm en gamba's! Nu lees ik hier dat zuivel en tarwe niet goed is! Kan iemand me uitleggen waarom dat zo is??? Ik ga dat boek eens google Lamaris! Klinkt interessant wellicht kan ik er ook nog wat tips uithalen!

20. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Hi Wondertjes! Wat ben je al gezond bezig :)

In tarwe en pinda's zitten veel antinutriënten (beschermingsmechanisme van een plant zodat 'ie niet opgegeten wordt), wat erg slecht is voor ons lichaam. Ons immuunsysteem gaat heel hard werken om die antinutriënten eruit te werken, wat helaas zorgt voor een verlaagde weerstand omdat je immuunsysteem minder tijd/energie heeft voor wat het eigenlijk zou moeten doen. Ook krijg je van tarwe een lekkende darm. Onze darmwand kan niet tegen de bestanddelen van tarwe. Van een lekkende darm wordt je algehele gezondheid weer kwetsbaarder.

Van zuivel krijg je een slijmlaag in je ingewanden, waardoor vitaminen en mineralen minder goed opgenomen kunnen worden. Bovendien zitten er in zuivel veel hormonen van de koe (bedoeld voor een kalf om heel hard van te groeien) en antibiotica (die krijgt de koe omdat de uiers zo belachelijk vol zitten door de extra groeihormonen die ze krijgt, dat ze over de grond sleuren, wat voor infecties zorgt). Ook niet bepaald gezondheidsbevorderend. Laatste argument tegen zuivel: in NL hebben we het grootste percentage botontkalking in heel Europa. Dit komt omdat wij het meeste zuivel verbruiken. Melk is dus niet goed voor je botten, maar juist heel slecht! Yoghurt/kwark is overigens de minst slechte optie, als je toch niet zonder kunt.

Ik heb dit even uit mijn hoofd gedaan, dus vergeef me als ik verkeerde informatie verstrek! Ik heb er veel over gelezen en workshops over gevolgd, maar ben nog geen expert en kan het nu niet controleren, omdat ik op mijn werk zit.

Ik kom vanavond weer even op iedereen reageren!

x Miss

Deel Deze Pagina