Oeh oeh oeh *Probeert heel hard wat te vangen* Google eens op zwangerschap/pregnancy banner/ticker. Zijn heel veel verschillende te vinden op het net
Oh, deed de HSG echt zo'n pijn MI87? En is het eigenlijk nuttig geweest voor je of had je ook zonder HSG je behandelingen ingekund?
klaasje, ja hij was nuttig want ik had een verstopte eileider gevuld met vocht en nadat hij eruit was is ie onderzocht. Hij bleek chronisch ontstoken te zijn geweest. Nooit wat van gevoeld maarja dat irriteerd de baarmoeder en zit een zwangerschap in de weg. (hoeft niet altijd) Dacht dat je al die onderzoeken al gehad had. Maar de een voelt weinig, de ander kermt het uit. Net als bij de punctie verhalen. Ik heb niet gegilt maar wel liggen puffen omdat het zo'n pijn deed. Daarna was ik helemaal drijfnat van het zweet en viel ik flauw toen ik op mocht staan. (had ik weer, voel me dan zo'n idioot, weer zo'n muts die flauwvalt) Naja na de punctie ie overigens GEEN pijn deed viel ik ook flauw...ahum zal wel weer.
@MI87 geen enkele banner is saai!!! Al is het voor een ander de saaiste, het feit dat je er een neer kunt zetten maakt het de mooiste die er betaat!!
p.s. ego.. mijn dokter gesproken, TSH (schildklier) is dankzij de medicatie van 3,7 in februari naar afgelopen vrijdag 0,91 gegaan dus nu ook helemaal prima. Ik ben nu dus ICSI APK goedgekeurd
Wat fijn poppetje! Over 2 weekjes naar Gent toch? En wanneer denken jullie te starten met de volgende poging? MI87, wat heerlijk dat je een banner hebt! Wow, heel onwerkelijk lijkt me. En super fijn dat het bloedverlies gereduceert is tot een paar druppels bruin. Klaasje, wat is het beleid in NL toch raar. Ik snap echt niet waarom ze niet sowieso standaard bij elke nieuwe fertiliteitspatient een AMH laten checken. Scheelt een heleboel onnodige behandelingen in ieder geval! Dan had ik dingen heeeeeeeeeeel anders gedaan, maar ja, dat is achteraf kijken. Ik heb ook een HSG gehad en ik vond hem net als MI87 vele malen pijnlijker als een punctie. Ze hebben me denk ik aan de andere kant van het ziekenhuis horen gillen waarna ik flauw viel. Maar bij mij zat ook 1 eileider verstopt, of die kreeg een spasme. Was niet heel erg duidelijk achteraf. Maar ik heb vele dames gehoord die het echt een eitje vonden. Een vriendin van me had er vorige maand nog 1 en die wandelde zo het ziekenhuis weer uit en vroeg zich af of er bij haar wel hetzelfde was gedaan als bij mij. Maar zo zie je maar, elk lichaam is weer anders. Ik ben trouwens begonnne aan gemberthee. Op aanraden van de acupunctursit om meer warmte in mijn lichaam te krijgen en voor de doorbloeding. Het moest speciale zijn van de toco en die is echt zoooo goor. Oh ja, dat schreef ik zaterdag ook al volgens mij. Maar het is dus echt goor Ik ga weer verder aan het boek van Zita West.... (wat overigens ook erg onduidelijk is over eten en drinken. Je mag 1 kop zwarte thee per dag, 1 kop groene thee, geen koffie, geen frisdranken, weinig vruchtensappen.... Wat blijft er dan nog over???? Oftwel: ik neem het niet zo nauw en probeer gewoon zo gezond mogelijk te eten en te drinken. *neemt nog een slok van haar 4e kop thee van vandaag*
Hey dolfijntje, Welke en waar haal je die gember thee ? was ik ook over aan het denken, om die te gaan drinken, maar welke...? Ik ben sinds een hele tijd van de koffie af aan het stappen en heb meerdere soorten thee in mijn lade liggen (in het weekend wel nog wat van dat lekkere zwarte goud). Iedere dag kies ik wel iets anders, dan weer eens een fruit theetje, dan weer een groen theetje, dan weer een kruiden theetje. Dit doe ik hoofdzakelijk 's morgens en 's middags aan het plat water. Is dat niets voor jou ? water ? moet er persee iets van een smaak aan zitten ? Ik vroeg me ook af of je "maar " 2 koppen thee per dag mag, of zou je gewoon mogen drinken wat je prettig vindt ?
@Dolfijn, ik hoop dat we rond mei mogen starten maar best kans dat het juni wordt. Ben opgelucht als we mogen starten maar vind het ook doodeng. Gezien vorige keer dat er niets goed bevrucht was. Stress denk ik in die wachtdagen
Je hebt gelijk. Ik moet meer water gaan drinken. Ik ben sowieso geen drinker, kan het gerust een hele dag zonder drinken doen zonder dorst te krijgen. Zita schreef dat in groene thee een "chemical" zit waardoor je minder goed foliumzuur opneemt, plus er zit caffeine in wat ook niet goed is. De zwarte thees raad ze ook af ivm de caffeine. Ik heb de gember thee echt bij een toco gekocht. Daar zijn verschillende soorten te koop, maar ze zijn allemaal prima zolang ze maar in van die "sachets" zitten zodat je het oplost met water. Met theezakjes krijg je niet genoeg gember binnen waardoor dat niet werkt. Ik doe nu een half sachet per kop thee en dat is wel te drinken.
Ow dolfijntje ik heb na de tp ook heel erg op warmte gefocused. Altijd als ik zat een dekentje erover, vaak een warm kruikje, ook ijs vermeden en alleen warm gedronken en met douchen deed ik de douchekop ff lekker lang op mijn buik. Had ik toch verkeerd gerekend. Met ivf moet je anders rekenen...wist ik veel. Ik ben volgens de freya site dus vanaf morgen 5 weken! En het piesen is begonnen. Pies haast de pot kapot. Elk uur laat ik mijn broek zakken. Alsof er iets op mijn blaas zit of zo. Maar geen geklaag. Ik wil wel de hrle dag piesen hoor. Poppetje je hebt helemaal gelijk. Elke banner is prachtig!
Ga je ook piesen voor Moeders voor Moeders? Kan je je nu al voor aanmelden. Ik vond deze website echt geweldig toen ik zwanger was van mijn dochtertje*. Elke week staat er duidelijk beschreven wat er gebeurd en hoe groot het embryo nu is, etc. En natuurlijk de App iPregnant, ook super! Misschien een tip voor je?
@mi87 ben heel erg blij voor je en hoop dat het echt allemaal goed zit. Door jou verhaal krijg ik veel moed om aan mijn IVF te beginnen.
MI87, mooie banner hoor! En bij IVF moet je de dag van de punctie als eisprong nemen, dan 14 dagen terugtellen en dat als dag 1 invullen met een cyclus van 28 dagen. Check even voor de zekerheid dat de dag van de eisprong dus de dag van jouw punctie is! En die onzekerheid - ben je eindelijk zwanger - is denk ik voor iedereen met een MMM verleden herkenbaar... Je wil zo graag blij zijn, maar die onzekerheid overheerst... Maar iedereen hier duimt voor je meis! Dolfijntje, jaaaa van week tot week, ik kijk er iedere dag wel even naar... Die app ken ik niet, ga zo gelijk kijken! Jolanda, welke thee met gember goed te doen is, is die van Pukka. De ayurveda thee ook (staat niet specifiek op de website, wel veel alternatieven. Niet te sterk maken. Verkrijgbaar bij de meeste eco-supermarkten.. Google maar eens... Home | Pukka Herbs Op mijn blogje staat weer een update van vandaag . Xxx Truste allemaal!
Bedankt voor de op peppers! Mijn grootste angst nu is dat ik volgende week op de echo niks zie. Dat er nooit wat gezeten heeft of zo. Zo van; weet u zeker dat de test positief was? Nou de eerste morning sickness is een feit. Stond half 5 op om te plassen en zodra ik rechtop was kotsmisselijk. Kokhalzen en puffen en zuchten in bed. 7 uur in slaap gevallen en nu gaat het wel weer. Hoef niet te werken vandaag gelukkig.
MI87 ik snap je onzekere gevoelens, het komt volgende week gewoon helemaal goed! Ochtendziek.. tja, is vervelend maar het lijkt me zo fijn want is toch een bevestiging
Jemig dat is snel dat je ochtendmisselijkheid hebt! Hoeveel hebben ze er teruggeplaatst? 1 of 2? Sterkte hoor!