Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED 2 (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door FSK, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lamaris

lamaris Niet meer actief

Ik sta er nog veel slechter voor dan jij... ik ga denk ik overstappen van Bronovo naar het Diaconessenhuis in Voorburg. Daar woon ik en de kliniek staat erg goed aangeschreven. Als het daar niet lukt wil ik in 2014 in Dusseldorf verder gaan. Momenteel heb ik nl. een naturapolis en dat betekent dat ik maar 75% van de kosten terugkrijg indien ik naar DD ga. Per 1-1-2014 stap ik over naar een restitutiepolis zodat ik de volle mep vergoed krijg in DD.

2. lamaris

lamaris Niet meer actief

Ik werk als jurist bij de Rijksoverheid. Tuurlijk zal ik wel meewerking krijgen maar het is allemaal wel heel lastig ivm keiharde deadlines. Bovendien vind ik het helemaal niet fijn dat mijn leidinggevende dit weet. Vind het ZO prive! Maar ja ik zal wel moeten als het allemaal echt gaat beginnen. Voor de onderzoeken totnutoe kon ik gewoon ff wegglippen en wat betreft de laparoscopie heb ik gewoon gezegd dat ik een kijkoperatie krijg vanwege een cyste.

3. Wondertjes

Wondertjes Bekend lid

19 sep 2011
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb wel een hoofdarts alleen die heb ik nog nooit gezien die is enkel eindverantwoordelijk! Maandag mag ik weer voor fm meting en dan ga ik sowieso een gesprek aanvragen om alles op een rijtje te zetten daar!

4. lamaris

lamaris Niet meer actief

Ik vind het trouwens wel vreemd dat ik een laparoscopie krijg terwijl ze me z.s.m. aan de IVF willen.
    Voordat de lap werd ingeroosterd waren mijn uitslagen (FSH, AMH en antrale follikeltelling) immers al bekend.

5. Wondertjes

Wondertjes Bekend lid

19 sep 2011
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja Lamaris dat is ook zo! Heb alleen zo het gevoel dat ik haast moet maken en geen tijd verspillen aan cyclussen met enkel pillen terwijl ik tegelijkertijd de hoop niet wil verliezen dat dat nog kan werken! Ben "pas" 31 maar wel erfelijk belast blijkt dus wie weet hoe snel het gaat....! Lijkt net of de klap nu voor de 2de keer komt! Zag het hiervoor veel beter in!

6. Wondertjes

Wondertjes Bekend lid

19 sep 2011
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is een laparoscopie precies?

7. lamaris

lamaris Niet meer actief

Een kijkoperatie heeft als doel kijken of de eileiders toegankelijk zijn.
    Ik krijg er meteen ook een HSG bij: dan wordt er contrastvloeistof ingespoten in de baarmoeder, ook om te kijken of de boel doorgankelijk is. Zelfde doel dus maar met een lap kunnen ze meteen ook eventueel aanwezige endometriose of andere blokkades weghalen. De arts vermoedt dat ik endo heb, omdat er een soort cyste op mijn rechter eierstok zit die maar niet weggaat.

Bij IVF omzeil je de eileiders, er wordt immers meteen een embryo geplaatst in de baarmoeder!

8. Wondertjes

Wondertjes Bekend lid

19 sep 2011
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lamaris zou het kunnen dat ze ook willen kijken of er geen verklevingen in je baarmoeder zelf zitten of in plekken in de eierstokken die een punctie bemoeilijken?? Anders maandag even bellen en er om vragen? Is er een lange wachtlijst voor IVF?

9. suusje1982

suusje1982 Actief lid

7 aug 2013
    363
    0
    0
    Lijkt me erg vervelend als je steeds andere artsen hebt. Loop zelf in het umcg, ook een groot ziekenhuis maar heb voornamelijk altijd mijn behandelend hoofdarts. Alleen met fm zit er steeds een verpleegkundige maar goed dat is ook heel vlug werk. Hier voor liep ik in het martini ziekenhuis en ook een hoofdarts maar daar kwam het op een gegeven moment wel voor dat ik andere artsen kreeg omdat mijn hoofdarts langdurig ziek was. Heel vervelend want kon steeds het zelfde verhaal opnieuw vertellen en iedere keer moest ik aangeven als ze rechts met de echo gingen kijken dat daar niets meer zit. Een arts is toch echt wel fijn, zeker in zo'n traject.

10. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Lieve miss

Hoe gaat het met je?
    Las in het dd topic dat het niet gelukt is
    Meis een hele dikke knuffel.

Liefs
    bittersweet

11. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Hi lieve Bittersweet,

Wat lief dat je een berichtje voor me achterlaat! Ik wilde hier al eerder komen bijpraten maar vind dat ik dan ook op de rest moet reageren en heb de energie even niet om ver terug te lezen. Maar inderdaad, mijn poging is helaas mislukt :(

Het vervelende voor ons is dat we maar 1 embryo hadden dus de hele poging is meteen voorbij. We gaan nu eerst 8 weken pauze nemen. Na twee opeenvolgende verse pogingen kan ik ook wel een pauze gebruiken, kan ik je zeggen! Op zich was 1 cyclus overslaan genoeg geweest maar in september heb ik een reünie met vrienden in de VS (ik heb daar 2 jaar gewoond toen ik 17 was, was de tijd van mijn leven! :D) en ga ik mijn zusje daar ook opzoeken, vandaar dat de pauze iets langer wordt. Hopelijk kan ik in die weken goed herstellen en weer opladen voor de volgende poging. Ik geloof er nog steeds in maar hoop wel dat we de volgende keer meer embryo's hebben want op deze manier zijn we wel heel snel door onze pogingen heen..

Hoe gaat het met jou meis? Xx

12. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Oh nee, miss wat erg. Ik had zo gehoopt dat het jullie deze poging ging lukken :(
    Hopelijk gaat de rustpauze je lichaam ook even goed goed doen. Even lekker lichamelijk en geestelijk opladen in de vs. De volgende poging gaat een goede en vruchtbare oogst opleveren dat moet gewoon...!!
    Een hele dikke knuffel voor jou <3

13. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah Miss, wat ontzettend jammer!
    Groot gelijk dat je even gaat opladen, het is niet niks! Je hebt even genoeg voor je kiezen gehad. Ik hoop wel dat je ook in dit topic blijft schrijven, wanneer je daaraan toe bent natuurlijk! Sterkte lieverd!

14. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Hallo,

Mag ik jullie wat vragen?
    Even heel kort:
    Na 2 missed abortions (2010 en 2011) een dochter gekregen (nov 2012 - Puregon gespoten)), nu weer maandag een curettage :( (ook zwanger d.m.v. Puregon en Pregnyl)
    Mijn amh is 1,1.
    De gyn zei me dat ivf een betere kans geeft op een betere afloop, omdat dan de 'goede' eitjes gefilterd en gebruikt wordt. Nu zei me gister een andere gyn dat ivf niets meer kansen geeft dan de wijze waarop ik nu zwanger ben geworden. Omdat ik zo al vrij snel zwanger wordt (Puregon en Pregnyl) ziet hij de meerwaarde van ivf niet in. Hij ziet niet dat ivf er voor kan zorgen dat een miskraam (deels) voorkomen kan worden (omdat de goede eitjes gefilterd worden).
    Nu maandag met de curettage wil ik een andere gyn om zijn mening vragen en 5 sept hebben we in Dusseldorf een afspraak en wil ik het ook voorleggen.
    Maar weten jullie misschien of ivf goede eitjes filtert en hierdoor wellicht een miskraam iets voorkomen kan worden (want waarschijnlijk ontstaan mijn miskramen door slechte eitjes - verder geen aanwijsbare redenen).

15. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Ploon, ik herinner me jou nog, jij hebt hier al eerder op het forum geschreven.
    Ik raad je zeker aan naar Düsseldorf te gaan omdat ze daar gebruik maken van de embryoscope na bevruchting. Ze maken 'tig foto's per dag om de bevruchte eicellen te beoordelen. De terugplaatsing vind plaats op de vijfde dag ipv de tweede of derde. Vaak blijkt de eicel die het op dag 2 juist heel goed doet op dag 4 toch van mindere kwaliteit te zijn. Het is doorgaans nogal een afvalrace maar ze plaatsen echt de allerbeste terug.
    Bij mij zijn er twee door embryoscope gekomen en ben nu ook daadwerkelijk zwanger van tweeling.
    Daarbij lijkt het me een aanrader voor jou om Menopur te gaan spuiten. Menopur verbeterd de kwaliteit van de eicellen en de meeste laag amh-ers spuiten dat dan ook.
    In DD zullen ze ook je dhea waarde controleren. Deze is ook vaak laag bij beperkte eicelvoorraad. Als dit zo is kun je dhea gaan slikken. Naast kwantiteit lijkt het zeker ook wat te dien voor de kwaliteit van de follikels. Succes!

16. Elfjes

Elfjes Actief lid

19 dec 2012
    143
    0
    0
    Nederland
    Hi dames,

Ff een snelle update. Ik heb niet alle berichten kunnen lezen, maar ik hoop dat alles goed gaat met jullie gaat. Dikke knuffel voor iedereen..

Ik ben nog steeds in Turkije. Afgelopen donderdag heb ik mijn punctie gehad. Er waren 2 rijpe follikels. Gelukkig zijn ze alle 2 bevrucht :D:D:D. Morgen heb ik de TP.

Ik heb ook mijn AMH laten prikken. In NL was deze kleiner dan 0.1 en hier is ie 0.27. Dit is nogal een verschil. Btw hier hechten ze niet veel waarde aan AMH. Zolang je eicellen hebt, vinden ze dat je kans maakt. Sterker nog, de arts vond het niet eens nodig om mijn AMH wederom te laten prikken.

Ik ben blij dat ik me in Turkije heb laten behandelen. In Nederland zei men tegen mij dat de kans dat ik zwanger raak bijna nihil is en dat ivf kansloos is. zou zeggen verspil je tijd niet in Nederland.

Veel liefs...

17. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oooh Spannend Elfjes! En fantastisch dat ze bevrucht zijn! Laat je ze allebei terugplaatsen? Heel veel succes morgen en ik duim voor goeie plakker(s)!!

18. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hoi dames, heb niks gelezen want voel me bagger.

Had zodra de menstruatie weg was (heel snel al) vruchtbaar slijm... en niet zo'n klein beetje ook. Met bakken tegelijk, en nog steeds...nu dus 4 dagen lang : S

Daarnaast ben ik erg moe nog steeds en nu sinds 2 dagen continu misselijk en met vlagen HEEL ERG misselijk. Ook de maagzuur word ik gek van. Wat eten helpt vaak wel maar heb het vaak overdag en gewoon als ik kaars recht zit, niet alleen met bukken dus.
    Mijn huid op het gezicht ziet eruit alsof er lava overheen is gestroomd, rood, droog, prikkerig en jeukerig en ik kan dus heel slecht naar de wc. Doet erg pijn als ik dan moet.

Misschien heb ik iets te pakken gekregen wat er heerst. Voel me zoals je leest niet zo florisant...

Ik ga vroeg mijn bedje in en zucht...ga maar even mijn kiezen op elkaar zetten voor het geval ik toch een eisprong heb...(zo vlug al na menstruatie????) Twas woensdag zo'n beetje over en toen begon de vieze zooi. Kan wel 5x afvegen na het plassen zo veel. Niet normaal. O en over plassen gesproken; dat gaat ook als een tierelier.

19. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Iedereen een dikke knuffel!

Elfjes, heel veel succes met de terugplaatsing! Doe je allebei of eentje? Super meid!!!

Babsie, ik spuit puregon..weet je daar ook wat van? Of is alleen menopur goed voor poffertjes/pannekoekjes/3 in de pan/crepe suzettes?

Ploon, ik heb geen idee. Ik neem aan dat de gewoon de eitjes bij de zaadjes doen en dan kijken wat er bevrucht. Maar dat lukt bij jou zo te lezen wel. Misschien ook eens andere testen laten doen wb miskramen. Ik heb er nu ook een paar lopen. Namelijk: bloedstolling, vitamine B (ze kijken of je die slecht op neemt, dat kan een reden zijn en gewoon foliumzuur tabletje is dan te weinig voor je) of je maakt anti-stoffen aan tegen het embryo zodat je lichaam het afstoot. Is dat zo dan kunnen ze dat onderdrukken. is dat allemaal al eens getest?

20. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Miss, wat erg dat het weer mislukt is. Maar je klinkt erg sterk. Het is je al eens gelukt en ik weet zeker dat het nog eens gaat lukken! dat moet gewoon! Veel plezier in Amerika! Welke staat ga je? Of had je dat al opgeschreven??? En is daar alles zo groot als ze zeggen? Haha

Eh...voedingsvraagje...ik ben de laatste tijd gek op aloe vera drankjes van tropical. Daar zit verder geen suikers in. Maar het is goed voor de stofwisseling en verbrand calorien, verder bevat het veel vitamine c...tenminste dat is wat de verpakking beweerd. Maar dat boeit me allemaal niet, ik vind het gewoon lekker. Maar heeft dat nog effecten op de vruchtbaarheid? Positief of nadelig? Iemand een idee?

Deel Deze Pagina