Wondertjes wat spannend! Maar zeg je nou dat je een luteale fase hebt van 5 dagen?! Dat is wel heel kort! Wat zegt de gyn daarvan? En is het echt bloed bloed nu, of nog oud bloed? Heel veel succes in ieder geval!
Hoi Dolfijntje01 dank je! Het is echt rood bloedverlies! Mijn lf is sinds mijn 1ste cyclus na de geboorte van onze zoon 5 met een uitschieter van 7 en een van 9! Met een totaal van 10 cyclussen die wisselen van 23-34 dagen! De gyn zegt ook dat dit echt heel erg kort is! Waarschijnlijk ga ik daar utrogestan voor krijgen zei ze en ze willen met andere medicatie mijn ovulatie vervroegen! Ben benieuwd morgen wat ze voor ons in petto hebben!
Meiden nog even een vraagje aan jullie. Omdat de cryo's die we nu nog hebben de laatste kansen zijn wil ik alles uit de kast halen. Nu zat ik mij te bedenken is het mss niet een beter idee om een second opinion in gent te laten doen. Denken jullie dat ze daar meer bloedonderzoeken willen doen en willen meedenken over medicatieschema voor een nieuwe cryo tp. Hoe pak ik dit dan aan met emc (vertellen of niet)en terugplaatsing aldaar. Heeft iemand enig idee? Zat me te bedenken dat het wel beter zal zijn ook ivm vergoeding. Zorgverzekering heeft nl contract met gent. Hoor het graag want dan ga ik vd week meteen de afspraken maken. En moet natuurlijk ook dossier opvragen in emc. Liefs Bitersweet
Een second opinion vragen kan! Wij moesten, dat weet je maar als je met je dossier naar Gent gaat, kijken ze daar welke onderzoeken zij extra willen doen! Ik had er veel al door mijn ha laten doen, dat scheelde tijd! Die second opinion hoef je niet te melden bij het emc. Waar je de tp van deze moet laten doen maakt denk ik niets uit, een tp is overal hetzelfde Mijn verzekering heeft ook een contract met Gent maar ivf/icsi niet ik wel voorschieten, krijg het daarna wel altijd terug. Een intake inplannen kan altijd, volg daarna jouw gevoel! Ik ben echt super tevreden! Je weet dat het emc ons op had gegeven zonder dat zij dat onderzocht jassen maar dit blijkt zo ongegrond! Anders hadden we nu nooit bij poging twee en verse topper gehad en twee blastos, waarvan één nu aan boord, in de vriezer!!
Bittersweet, ik snap helemaal dat je alles op alles wilt zetten voor de volgende TP! Is er ooit onderzoek gedaan naar stolling bij jou? Ik zou denk ik wel eerst onderzoek laten doen in bijvoorbeeld Gent en met hen een soort behandelplan opstellen qua medicatie. Gaat de TP in het emc ip zonder extra hormonen? Dan zou ik het heb niet vertellen, ga je wel hormonen erbij gebruiken dan is het wel fijn om het te vertellen. Qua openheid en hen ook meer info te geven komen zij hopelijk ook verder. Heel veel sterkte en ik hoop stiekem dat ze wat vinden zodat er wat aan gegaan kan worden zodat de volgende poging succesvol zal zijn!
Hoi dolfijntje Gebruik altijd hormonen voor tp dit ivm onregelmatige cyclus. Dus deca progynova en utro. Er is nog nooit stollingsonderzoek gedaan. Dit wil ik ook zeker laten testen. Vindt het lastig om er open over te zijn tegenover emc weet nl niet hoe ze hier op zouden reageren. Kan het gebeuren dat ze er niet achter zullen staan? En ben dan bang dat ze de behandeling stopzetten en ik alleen voor tp daar nog kan komen. Terwijl ik over het algemeen erg tevreden ben met emc maar alleen visie zou willen van een andere arts. En wat dingen wil uitsluiten zoals stolling en immuumsysteem. Vindt het erg moeilijk hoe hiermee om te gaan. Misschien toch bespreekbaar maken met emc en aangeven dat ik graag nog mening van een andere arts zou willen horen voordat we verder gaan en het dan maar gewoon vragen hoe ze er over denken. Als ik naar pfeiffer ga hoeven ze verder niets te weten natuurlijk. De medicatie die hij voorsteld kan ik via hem doen. Mss moet ik gewoon niet te moeilijk doen en niet denken voor hun wie weet valt het allemaal wel mee.
Bittersweet, je moet zakelijker gaan denken. Jij bent klant van hun en jij bent baas over je behandeling. Ik heb toen in NL ook heel zakelijk gedaan (oh wat vond ik dat moeilijk!) maar heb gesprek aangevraagd en verteld over de resultaten bij dr P. Ik wilde er open over zijn en geen geheimen voor hen hebben. Ik had de resultaten bij me, plus wat wetenschappelijke artikelen. Ik was heel stellig, als zij niet Kee zouden werken dan ging ik niet een poging daar nog doen. Ze hebben het toen in het team overlegd en ook al vonden ze het "een hype uit het buitenland" toch zijn ze akkoord gegaan. Ik zal de uitspraak van mijn gyn ook nooit vergeten toen ik voor second opinion ging: "waar gaat u de zorg inkopen? Bij ons of bij x?" Dat heeft mijn ogen wel geopend toen: wij zijn klanten en zij verdienen geld aan ons. Dus zo moet je het ook gaan zien. Al blijft dat wel moeilijk want je blijft wel afhankelijk van hen
Hallo dames! Daar ben ik weer eens Bedankt voor jullie lieve reacties op mijn berichtje over de mislukte poging. Ik heb het de laatste weken zwaar gehad. Extreem moe van (het stoppen met) de utro en met vlagen erg neerslachtig. Niet eens zozeer omdat ik zulke negatieve gedachten heb maar puur fysiek, door de hormonen. Echt balen, want je lichaam neemt je op zo'n moment helemaal over. En ja, natuurlijk ben ik er ook behoorlijk van ondersteboven dat mijn eerste 2 ICSI pogingen zo slecht zijn verlopen. Ik wist van tevoren dat er bij mij maar 4 of 5 follikels klaarliggen maar je hoopt toch dat die allemaal gaan groeien. Dat er de eerste keer geen en de tweede keer 1 embryo uit is gekomen, is toch wel redelijk dramatisch na alle moeite die ik er voor heb gedaan. Maar ja, het is niet anders. Ik zal het er mee moeten doen. En ik hoop maar dat er toch een keer een sterk embryootje bij gaat zitten. De vraag is alleen: hoe lang ga je door? Ik heb nog 2 vergoede pogingen te gaan, misschien 3 als ik overstap naar PNO. Maar wat als die net zo verlopen? Dan ben ik snel klaar. Ga je dan nog door met eigen betaalde pogingen? Hoe lang hou je dat vol, fysiek, mentaal en financieel? Wij neigen er nu naar om te stoppen als de vergoede pogingen op zijn. Dan gaan we maar heel hard hopen dat het nog een keer op de natuurlijke weg lukt. Of misschien toch weer IUI doen? Ik kan er maar moeilijk over beslissen. En dan nog het vraagstuk eiceldonatie. Ik zou denk ik alleen een eitje van mijn zusje willen, van iemand anders kan ik het psychisch denk ik niet aan. Mijn vriend ook niet. Alleen na wat mijn zusje net heeft meegemaakt (voor degenen die het niet weten: kindje verloren met 20 weken zwangerschap) zal zij de komende jaren eerst bezig zijn met haar eigen gezinnetje stichten. Je mag eiceldonatie alleen doen als je eigen kinderwens al vervuld is toch? Of is dit Nederlandse wetgeving en mag het bijv. in de VS (waar zij woont) wel? Ik ga haar over een paar weken opzoeken en wil het onderwerp dan voor het eerst gaan aansnijden. Dan weet ik maar vast of zij en haar man uberhaupt open staan voor eiceldonatie. Ik weet alleen niet hoeveel jaar ik daar nog op kan en wil wachten. Ik word over een paar weken al 37 en mijn vriend is 42. Als mijn zusje over 4 jaar haar gezinnetje een keer compleet heeft (wat ik van harte voor haar hoop!), moeten wij al die jaren onze kinderwens weer in de koelkast zetten en er dan weer helemaal opnieuw aan beginnen. Lijkt me ook best heftig! Adoptie is wat mijn vriend betreft geen optie, al is het nog wel een gespreksonderwerp. Ik zou het dolgraag willen. Ik heb altijd moeder willen zijn en het maakt me in dit stadium niet meer uit of het mijn eigen kindje is of dat van een ander. Alleen weet ik niet of het ons uberhaupt zou kunnen lukken ivm de strenge regelgeving omtrent leeftijd. Nou, genoeg over mij. Met jullie is er ook genoeg gaande heb ik gelezen! @ Bittersweet: heel begrijpelijk dat je een tijd nodig hebt gehad om bij te komen. Het is ook zo gemeen, eindelijk zwanger zijn en het dan weer kwijt moeten raken. Ik heb er ook echt last van gehad. Ik zou nu 20 weken zijn, bedacht ik me deze week ineens. Echt zo zonde dat het zo moest lopen.. En ja, logisch dat je eerst alles uit wilt zoeken. Je kunt maar beter alles gecheckt hebben voordat je je kostbare cryo's verspilt. Ik zou absoluut een second opinion in Gent laten doen. En ik zou er inderdaad zakelijker in gaan staan. Daar heeft Dolfijntje helemaal gelijk in. Ik voelde me in het begin ook een klein kind dat aan de juf iets vraagt, maar wij zijn natuurlijk volwassen, betalende patienten die baas over eigen lijf zijn! Ik heb geen verwijzing nodig gehad voor Dusseldorf en nu ook niet voor Gent. Je hoeft alleen te bellen dat je op de wachtlijst wilt, verder niets nodig! @ FSK: wat fijn dat je je zo goed geholpen voelde door Dr. H. Ik vond haar ook geweldig. Maar balen dat er niks te zien was zeg! Hopelijk morgen meer actie in je eierstokken. Super dat zij het te vroeg vindt om te stoppen! Dat is het ook. Wie weet komt er binnenkort een mooi ei (en hopelijk meer) tevoorschijn! En wat vreselijk moeilijk voor jou en Kameel, die ellende in Egypte. Ik vind het al afschuwelijk om te zien iedere dag, laat staan als dat je thuis is. Veel sterkte voor jullie beiden en voor zijn familie! @ MI87: wat balen dat jij je zo beroerd hebt gevoeld. Hoe gaat het nu? En hoe gaat het met je kippen? Wat betreft fertigreens: ik heb Four Greens van Bob's Best. Doe ik een eetlepel van door ons groente/fruitsapje (spinazie, appel, wortel en gember) 's ochtends. Door de fertility smoothy doe ik de andere superfoods (amandelmelk, bosvruchten uit de vriezer, banaan, rauwe cacao, proteinepoeder, maca, camu camu en een eetlepel kokosolie). Royal jelly en bijenpollen slik ik in pilvorm. Je eten klinkt super hoor! Alleen Turks brood zou je inderdaad kunnen vervangen door speltbrood. Wat betreft mijn reisje naar de VS: ik ga met mijn vrienden van vroeger (we zijn met z'n zessen: 5 meiden en een homo ) 3 dagen naar Palm Springs. We hebben een villa met zwembad gehuurd dus dat wordt dolle pret! Beverly Hills 90210 all over again . Daarna ga ik 5 dagen naar mijn zusje die 1,5 uur boven New York woont. Daar lekker een paar dagen bijkomen, bijkletsen en sporten (zij sport nogal fanatiek dus ik doe maar gezellig mee!). En nog een dagje naar NY zelf natuurlijk. Daar woont ook een vriendin van me dus daar ga ik lekker een dagje mee op stap. Heel veel zin in de hele trip!!! En ja.. alles is daar groot, groter, grootst! Van aloe vera heb ik geen verstand, dus daar kan ik je niet mee helpen.. @ Angelhope: hoe gaat het met je? Al even niets gelezen van je. Wat ik me overigens heel goed voor kan stellen! Ik denk aan je. Dikke knuffel! @ Dolfijntje: jij vroeg of ik nog een evaluatiegesprek heb. Dat was ik wel van plan, alleen stap ik nu dus over naar Gent. Ik bespreek beide pogingen dus maar tijdens mijn intakegesprek met Prof. de Sutter. Ik ben benieuwd wat zij ervan vindt! En ja, het is zeker moeilijk om licht te zien. Daar weet jij alles van! Ik vind het zo knap dat jullie er voor blijven gaan. Ik hoop zo dat het deze keer raak gaat zijn! Wij nemen 8 weken pauze en misschien zelfs 12. Ik vind eind september namelijk nu al heel dichtbij klinken. Ik heb nog steeds veel last van de hormonen dus wil eerst een tijdje hormoon en klachtenvrij zijn voordat ik mijn lichaam weer volstop met die troep. Hoe voel jij je? Het wachten tot morgen is ongetwijfeld niet te doen! Balen voor je dat de zondag er ook nog tussen zit. Ik denk aan je en duim heel hard voor je dat dit een topper is die lekker bij je blijft de komende maanden! @ Babsie: ik heb het je al gezegd, maar hier nog een keer: ik vind het zo mooi hoe je omschreef dat je soms nog denkt 'zou ik zwanger zijn?'. Echt geweldig dat je na al die jaren van hoop, teleurstelling, onzekerheid en verdriet, nu eindelijk zwanger bent!!! En wat leuk, 2 jongens! Natuurlijk zou een meisje ook leuk zijn maar het lijkt mij voor een tweeling altijd gezellig om van hetzelfde geslacht te zijn. Kun je toch leuker mee spelen! Maar voor de ouders is jongen/meisje natuurlijk weer heel bijzonder. Ach, uiteindelijk doet het er niet toe! Maar ik snap best dat het soms even schakelen is als je altijd hebt gedacht een jongen of een meisje te krijgen. @ Poppetje: ik wil jou helemaal niet zien in Gent!!!! Wel gezellig als we elkaar een keer ontmoeten natuurlijk, maar ik hoop dat jij daar nooit meer heen hoeft Fijn dat je de cryo in eigen cyclus hebt gekregen. Even geen troep in je lijf! Nog 4 nachtjes slapen.. @ Natasja: hoe gaat het met jou lieverd? Heb je nog leuke dingen gedaan deze zomer? En hoe gaat het met man zijn gewoontes? Lukt het hem om gezond(er) te leven? @ Wondertjes: wat goed dat je intakegesprek in DD gepland staat! Wat gaan jullie nu doen en in welk ziekenhuis? Heb je natuurlijk allang geschreven, maar het is zo zoeken als je niet iedere dag actief bent op een topic! Je weet dat je DD kunt bellen (wekelijks, vinden ze niet erg!) om te checken of er al eerder een plekje vrij is gekomen he? Heb ik ook gedaan, eerste telefoontje dat ik eraan waagde werd ik al bijna 3 maanden naar voren gehaald! Wat een korte cyclus en luteale fase heb je zeg, hopelijk kan hier iets aan gedaan worden. Succes morgen! @ Lamaris: ik geloof er heilig in dat je met voeding veel kunt doen en glutenvrij eten is daar zeker een belangrijk onderdeel van. Ook zuivel, E-nummers en pesticiden zijn funest voor je hormoonhuishouding (ook voor alle andere hormonen, die losstaan van je vruchtbaarheid). Ik vind het ook lastig hoor, om me overal aan te houden. Maar ik probeer het zoveel mogelijk te doen. Ik kan je wel wat tips en recepten geven, als je interesse hebt? Stuur me maar een pb! Wat betreft de invloed van DHEA op je oestradiol level: daar heb ik geen verstand van. Ik zou het wel zeggen tegen je arts. In welk ziekenhuis zit je? Een FSH waarde van boven de 7 is niet gunstig, heb ik altijd gehoord en gelezen. Maar 9 is nog niet heel hoog, dat is 'ie pas boven de 20 dacht ik. Ik heb in '96 trouwens ook Chlamydia gehad maar dat is meteen behandeld en daarna nooit meer positief voor getest. Dan zou het toch weg moeten zijn? @ Ploon: heel veel sterkte in jouw traject, ik hoop dat ze je in Dusseldorf kunnen helpen! Menopur lijkt mij ook het beste hormoon voor jou. En IVF heeft wat mij betreft wel een meerwaarde omdat je de beste embryo's (na embryoscoop) teruggeplaatst krijgt. Tekst is te lang, deel 2 volgt zo
@ Elfjes: wat spannend voor je dat je 2 embryo's aan boord hebt! Goed zeg, dat je naar Turkije bent gegaan! Ik duim voor een positieve test!!! @ Juulzon: wat spannend, nog een paar weken te gaan! Ik vind het superfijn en vooral heel erg lief dat je nog meeschrijft af en toe. Alle tips zijn welkom hier! Dank voor alle info over Gent. Fijn om alvast te weten hoe zij erin staat. Ik ben benieuwd wat voor dosering ze mij gaat geven dan. Ik reageerde nauwelijks op 450 ie dus lager zou ik wel eng vinden. Al is haar argument dan waarschijnlijk dat ik op 300 ie hetzelfde zal reageren. Nou, we gaan het zien! Fijne zondag allemaal. Wij gaan zo naar de Parade! x Miss
Lieve miss, ook al ben ik zwanger moet je volgens mij in het begin nog een paar keer daarheen en natuurlijk hoop ik voor die tijd dat jij spontaan zwanger bent maar eh... Als het aan mij ligt zijn alle nog niet zwangere hier dat in één klik in mijn handen! Kon ik maar toveren!!!!
Hoi miss thanks voor je berichtje. Heftig allemaal wat je hebt doorgemaakt en snap heel goed dat je even niet lekker in je vel hebt gezeten. Je twijfel hoe verder is zo begrijpelijk. Ik ben ook zo blij dat ik een hele lieve zus hebt die mij heeft geholpen met ecd. Ben haar zo dankbaar daarvoor. Het liefst hebben ze wel iemand die geen kinderwens meer heeft. En aangezien je zus die nog wel heeft zal je denk ik eerst moeten wachten tot die vervuld is. In sommige gevallen doen ze het wel. Mijn zus heeft altijd al gezegd als ik iets voor je kan doen zeg je het maar en ze heeft er dan ook niet over na hoeven denken toen ik het vroeg. Andersom had ik het ook zo gedaan. Adoptie ik zou het ook graag willen alleen mijn man wordt 40 dit jaar dus zit met zelfde probleem als jullie en dat betekend dat je volgens mij alleen een kindje kan adopteren van 2 jaar of ouder. Moeilijk allemaal. het lijkt wel dat we gestraft worden omdat we zo graag een kindje willen. De regels maken het er niet makkelijker op. En volgens mij moet je nog beschikken over een flinke spaarrekening ook. oke kan dat zonder verwijzing naar gent voor een second opinion wordt dat dan wel vergoed door zorgverzekeraar? En neem aan dat ze wel dossier willen hebben in gent van emc? Zal ik gewoon afspraak maken bij een willekeurige arts daar? Weet iemand de wachttijd? Liefs bittersweet
Je krijgt eerst een intake in Gent pas daarna krijg je een arts toegewezen, afgestemd op welke arts zij denken dat het beste is voor jullie, wachttijd is rond de twee maanden maar is vakantie dus vallen wel eens afspraken uit!
Hoi Poppetje Oke dat wist ik niet dat dat daar zo ging. Ben heel erg benieuwd. Heb jij dossier in emc aangevraagd? Hoelang duurde het voordat je hem had?
Ik ben maar de balie helpen en die vrouw heeft veel geprint, plus dat het eerste zh alle stukken voor me heeft uitgeprint gratis, en mijn huisarts die al hun brieven voor me heeft uitgeprint! Je dossier duurt een week of acht voor zij het opgestuurd hebben een kost 16 euro ofzo.
Miss bedankt voor je berichtje! Dat zei de vrouw die ik in dd aan de lijn had inderdaad ook dus ga begin vd week bellen! Vind het spannend allemaal! Ben benieuwd naar morgen en zie eerlijk gezegd ook wel een beetje op tegen het starten met hormonen al doe ik het met alle liefde! Ik ben nu bij umc Radboud in Nijmegen! Hoor morgen wat precies het plan is maar waarschijnlijk hormonen om eisprong te vervroegen en te laten springen en dan utrogestan voor lf verlenging en wellicht nog wat anders! Vraag me af hoe groot de kans is dat ze aankomen met iui??? Verwachten jullie dat??? Miss ik wens jou een heerlijke vakantie en dat je er maar veel kracht en energie op mag doen!!!
Gisteren waren er in hun wijk wel schietpartijen en zijn er 8 politieagenten gedood in hun politiebureau. Dan komt het echt dichtbij. Ze blijven zoveel als kan in huis, maar soms moet er toch wel een boodschap gedaan worden. Het is doodeng in ieder geval, maar tot nu toe zijn ze veilig gelukkig. Ik moet er morgen om 12.00 zijn, dus misschien zie ik je nog (ik ga er vanuit dat de tp gaat plaatsvinden!!) Kan ik je ergens aan herkennen?? Alle andere meiden, bedankt voor het meeleven. Ik kan de puf helaas niet opbrengen om op iedereen te reageren nu. Ik vind jullie allemaal lief en voor iedereen een knuffel!
Vandaag weer voor niks naar DD geweest, er was nog steeds niks te zien. Geen follikels, dun bms. Bloed laten prikken en morgen belt Dr h hoe en wanneer verder. Zit er ff flink doorheen.
Snap ik FSK, het zoveelste ritje naar DD en dan niet tot actie kunnen overgaan. Vind het echt heel erg voor je. Ik ben ook even een beetje stilletjes, poging 1 niet gelukt en voor poging 2 willen we even wachten. Qua uitzoeken en uitpluizen ben ik ook een beetje 'klaar'. In de tussentijd probeer ik maar wat te genieten.
Dolfijntje, weet je al meer? Ik ben zo bang voor slecht nieuws. Ik hoop echt zo hard dat het goed is! ben er gewoon een beetje zenuwachtig van pffff FSK, voor jou ook moeilijke tijden ook rond je familie. Het is verschrikkelijk wat ik allemaal op het nieuws zie. Levens worden verspilt alsof het niks is. :x Ik snap dat je erdoorheen zit met dit nieuws. Zijn ze nog iets van plan? Je slikte DHEA toch? Miss, een dikke knuffel voor jou. Het lijkt in deze wereld van de MMM wel of er maar twee opties zijn: 1= Helemaal blij en gelukkig / 2 = Diep in de put en hopeloos verloren. En daar word je voortdurend door heen en weer geslingerd als een balletje in een pinball-machine. Owja dan kun je er ook nog tussen zweven wanneer we wachten op een uitslag hopend op optie 1... Hopelijk brengt je bezoekje aan de VS even een flinke boost! Hier begin ik weer wat blijtjes te worden. Morgen de officiele uitslag. Wil nog wel even weten wat er nu precies getets was want dat snap ik niet al die waardes. Ze hebben het gezegd maar mijn geheugen lijkt soms ook een zeef. Maar waar ik dus echt een beetje happy van word is te weten dat ik met mijn eerstvolgende menstruatie mooi kan aanmelden voor een cryo poging. Dan heeeeeeeeeeeeeeeel hard duimen dat ie goed ontdooit en de rest moet mijn lijf doen. Hopelijk is ie net zo sterk als zijn broertje/zusje en gooit mijn baarmoeder geen roet in het eten door een hematoom te maken van binnen. Net even gezellig bij de dames in het hok gezeten. Had een bordje brinta voor ze neer gezet die ze luid tokkend naar binnen slobberen (luid tokken betekend: Ik heb iets lekkers gevonden. waarop de anderen aan komen rennen) En daarna zit hun hele snavel onder. Had hun nachthokje verschoond en dan gaan ze bovenop mijn voeten staan en in de zakken kijken met zaagsel en hooi. Alles is zooooo interesant! Na een schone nachthok gelijk binnen alles inspecteren en even 'verbouwen' (nee, dat stukje zaagsel moet DAAR liggen, en dat takje hooi moet ZO liggen) Dan ga ik altijd even lekker op een omgekeerde bloempot naar ze kijken en vaak klimmen ze op schoot want de wereld is veel interesanter als je hoger staat! En vanaf mijn schoot kun je zo op het kippenhok springen! Erg leuk!