Wat fijn dat je immuun goed is Dolfijn, zo heb je tenminste eerlijke kansen! Als ik een toverstafje had, dan weet je het wel he? Gun het alle meiden overigens hier! Poppetje, heb jij nu een blasto uit de embryoscoop aan boord? FSK, snap ik wel hoor. Ik ben van mezelf niet bepaald preuts maar ik vind het zo langzamerhand steeds moeilijker worden om mijn broek te laten zakken voor zoveel verschillende artsen m/v. Eentje vind ik wel goed!
Ik heb een blasto aa kwaliteit aan boord maar weet niet of deze uit de embryoscope kwam, is een cryo natuurlijk.. Behalve moe, af en toe een krampje naar mijn liezen, veel plassen, een vaag gevoel in mijn buik, verder geen symptomen dus vrees voor donderdag.. Helaas is een perfecte blasto geen garantie op succes! Maar zoals manlief zegt, zolang er geen menstruatie is, is er hoop..
De kwalen tussen menstruatie en zwangerschap liggen erg dicht bij elkaar he? Alleen een echte menstruatie is foute boel idd. Nog 1.5 dag doorbijten, die vond ik ook vreselijk! Zorg dat je niet teveel alleen bent, kun je niet teveel piekeren
@Klaasje82: wat jammer.. @Bittersweet: ik hoop dat je een beetje bijkomt, en dat het duidelijk wordt waarom het nu steeds misgaat. Het is wel heel fijn dat je nog een paar eskimootjes hebt! @Miss76: ik hoop zo dat het in Gent wel gaat lukken. Nog beter zou zijn een natuurlijke verrassing! @FSK en @Dolfijntje01: ik hoop zo voor jullie dat dit 'm wordt! @poppetje77: je maakt het wel heel spannend zo! @MI87: je vertelt zo leuk over je kipjes @Wondertjes: hoe kan dat nou he, die miscommunicatie. Het is zo'n klotegevoel om zo in het ongewisse te zitten. Ik kan erover meepraten en ook over de 'vaagheid' die ze soms betrachten. Ik heb dus gisteren de laparoscopie en HSG gehad. Alles ok: eileiders open en geen endometriose! Begint de gyn die de lap heeft uitgevoerd opeens over het zaad van vriendlief, en dat IUI vanwege wat lagere motiliteit ervan wel een optie zou zijn, terwijl mijn FA direct IVF adviseerde. Ik denk dat haar advies gebaseerd was op het vermoeden dat ik endometriose heb. Vragen over mijn AMH worden handig ontweken door zowel de gyn als de FA. De gyn mompelde iets over dat het is wat het is gezien op mijn leeftijd, en de FA vindt het geen groot punt omdat mijn FSH-waarde de laatste 2 metingen volgens haar goed is. En om het mysterie nog groter te maken is dat gyn had gezien dat mijn eierstokken heel glad waren, en dat hij daarom dacht dat ik niet altijd ovuleerde. Mijn 16 temperatuurkaarten en talloze verrichte ovulatietesten vertellen mij echter iets anders. Anyway, 9 september heb ik de evaluatie ( en tevens de intake bij Voorburg) dus dan horen we meer...
Hoi dames! Ik ben net gebeld en het radboud vertelde mij dat ze overstappen op menopur. Is dat beter voor lagere amh? Of ging fat over een ander hormoon. Ik krijg nu dus geen puregon meer maar menopur. Daarnaast heeft NL nieuwe wetten en is de maximum dosis nu 225 IE ipv 300 IE omdat ze denken dat die extra 75 IE geen extra waarde geeft.
Menopur is wel vaak gebruikt ja bij laag amh'ers, al heb ik 'm weer niet gehad. Ik heb Gonal-f gespoten, 300ie met cetrotide ipv decapeptyl. Ik weet dat oa Babsie, Miss en Dolfijn Menopur gespoten hebben. Die kunnen je vast meer vertellen. Maareh, mag je weer beginnen? Dat zou fijn zijn!
Hey meiden hoe is het hier? Klets nog niet veel mee, moest heel even de boel een beetje laten bezinken allemaal. Ik weet niet of iedereen inmiddels heeft mee gekregen wie ik ben maar raak binnenkort door een operatie in de overgang. Heb gelukkig al een prachtige dochter, waar ik heel dol gelukkig mee ben. Heel veel succes voor de dames die bezig zijn of in de wachtweken zitten, altijd spannend. Hopelijk pakt het positief uit! Liefs Suusje
Dolfijn wow meid gelukkig terugplaatsing gehad. Dit moet het gewoon gaan worden meis. Toi toi toi en duimmmmmmm draaien. Liefs
Ik heb trouwens afspraak gemaakt in gent kan 5 november terecht, vindt ik toch nog best snel. Bij dr p. Kent iemand haar? Heb wel specifiek gevraagd naar iemand die veel weet over eiceldonatie. Ben erg benieuwd.
Zij heeft mijn blasto terug geplaatst. Aardige vrouw, kwam alleen veel te laat! Maar tot zover vind ik ze allemaal aardig en kundig in Gent!
Heb jij trouwens verwijzing aan de huisarts gevraagd? Ik heb om 17.00 pas de afspraak dus dat zal idd ook wel laatertje worden. Duimm trouwens heel hard nog voor je hoop zo dat het gelukt is. Ik merkte dat ik zwanger was doordat ik helemaal niet meer naar de wc kon. Moest dan ook al meteen laxeermiddelen gaan halen bij apotheek. Zo zie je bij iedereen weer anders qua klachtjes.
Ze vragen niet zo vaak om een verwijzing hoor Bittersweet. Mijn zusje heeft onlangs amh ed laten bepalen terwijl de huisarts haar pertinent geen verwijzing willen geven. Ik heb haar toen aangeraden gewoon te bellen naar het ziekenhuis. Geen haan die er ooit naar gekraaid heeft. Zelf heb ik voor DD ook nooit een verwijzing gehaald...
Maar hoe zit het dan met vergoeding zorgverzekeraar? Volgens mij zijn regels dit jaar daarin veranderd. En moet je het nu hebben anders moet je de rekening zelf betalen.
Bittersweet, ik had het net nodig maar mijn ha schreef het wel uit voor het geval dat! Wel met je buitenland van te voren aanvragen of melden bij je verzekering. Althans ik wel...
Hoi hoi allemaal hier ben ik weer even; Fsk hoop ook snel een eerder plekje in dd, vandaag nog aan delijn gehad maar nog niets voor 14 jan helaas! En jij weer een cyclus afwachten, jeetje, wat een tegenvaler meid! MI87 Ja eens me je. Moet een hystroscopie laten maken omdat mijn bmslijmvlies nog te dik was voor dag 3 en ze niet uit kunnen sluiten dat ik een poliep heb terwijl eerder geen aanwizjingen heirvoor zagen ondanks tussentijds bloedverlies en nu ineens wel, ja ja, rek rek rek....schandelen daar in het radboud, sorry hoor, maar ben nu echt zo pissig! Dolfijntje, wauwie, duim duim duim!!! De gyn gaf vandaag aan wat jij zegt over clomid inderdaad, zou het follikel sterker maken waardoor gele lichaam beter word en dat lf kan verlengen....maar mijn progestororn was 30 op 5dpo dus dan werkt dat gele lichaam toch goed of ben ik gek???? Klaasje82; inderdaad rust, hopelijk geniet, en dan door! Mail je zo! Poppetje klinkt in mijn oren als symptomen hoop het zo voor je! Lamaris; ja soms vraag ik me af of de artsen het wel allemaal op een rijtje hebben mbt dossier en patient die ze voor zich hebben en na moeten denken voor ze uitspraken doen....en als ik dat zo lees geld dat voor de jouwe ook! Hopelijk 9 sep goed nieuws voor je in die zin dat erutkomt wat je "hoopt" Suusje heel begrijpelijk meid sterkte! Over verzekering en verwijzing ik heb hem nodig voor goedkeuring bij interpolis! Nou Gyn vandaag gebelt en een hoop gedraai om zichzelf goed te praten en het onderzoek is 11 september en hystroscopie en moet volgens protocol wat ik hiervoor al schreef....en als klap op de vuurpijl mag ik ook niet zwanger worden voor dat onderzoek, logisch maar doe het dan aan eind van menstruatie week, nee mevrouw dat kan niet, vol, dus u mag vanaf nu toe erna niet zwanger raken, nou toen heb ik haar wel even de waarheid verteld, wel nog netjes, kookte enorm....want een of twee maandjes maakte toch niet uit....nee als je nog 10 jaar hebt niet nee maar wie zegt dat ik er uberhaupt nog 2 heb...stilte aan de andere kant...die zit! Maar onverbiddelijk en onveranderlijk dus deal er maar mee! Man bijna vakantie dus een last minute zoeken naar de zon straks met zijn 3tjes....ook heerlijk, daar icht ik me nu maar op! Na het onderzoek start op cd 3 met clomid! Verteld ze ook nog leuk mochten daar meer als 1 blaas van rijpen poging ook afgebroken word.....ik had het zo gehad...heb het aangehoord opgenomen en gelaten.....ik doe maar heen en wacht op dd hopende op nog een eerder plekje! Wat een domper had zulk vertrouwen in Radboud...hopelijk zie ik het binnenkort weer anders maar lukt me nu even niet! Weet iemand iets over progesteron 30 op dag 5 na ei? Volgens haar ontzettend goed!
Wondertjes Jemig wat een verhaal vindt dit echt niet kunnen hoor. Zo heb ik ook nog en appeltje te schillen met het emc over de laatste poging. Ik was zwanger en kreeg eerste echo. Had gebeld omdat ik bloedveries had en lichte krampen dus met 6 weken 4 dagen eerste echo gehad. Arts was heel positief en ze vertelde dat er een hartslag te zien was alleen dat het in groei achterliep, maar dat dat vaker voor kwam en dat ik over een week terug moest komen dus me niet ongerust over moest maken. Had me ook opgegeven voor de predict studie en vroeg of ik daar naartoe kon gaan. En ze vertelde dat dat hartstikke leuk was en ik het zeker moest doen kon ik ontwikkeling heel mooi volgen. Je krijgt dan met 7-9-11 weken 3d echo. Kon het allemaal haast niet geloven en mijn zus zei nog ben je niet blij ofzo. Ik denk dat ik zelf die van binnen al wel wist dat het foute boel was. Volgende dag kreeg ik dus heftige krampen en bloedverlies werd erger. Dag erna weer echo en toen was duidelijk door zwak hartje dat het al voor 99% zeker was dat het een miskraam zou worden. Hoor ik later van een andere arts dat bleek dat bij de eerste echo hartje al zwak was. Ben daar echt wel boos over. Vindt dat ze me er wel op had mogen wijzen en eerlijk had moeten zijn dat het ook mis kon gaan. pff hoe denken jullie daarover? Ga het bij volgende afspraak zeker aankaarten. Ziekenhuizen ook denk dat het nergens perfect is en overal wel fouten gemaakt worden. Maar tip die ik kreeg om zakelijker te worden heb ik zeker opgevolgd. Liefs
Bittersweet wat een ontzettend erg verhaal....wie is een arts om te bepalen wanneer wij wel of geen recht hebben op de waarheid of volledige verhaal...ik vind dat zo schandalig! Zou het ook aankaarten als ik jou was! En over dat zakelijker worden...dat zei mijn vriendin me gister ook nog (zij is na 5 jaar via ivf zwanger) en ze heeft gelijk dat is vandaag maar weer een bevestigd helaas!!!
Deze had ik vanochtend!!! Twee testen gedaan.. In het echt zijn ze nog donkerder! Nu bloed afwachten... Maar het lijkt echt zo te zijn, voel me zo onwerkelijk!