Miss, zeer apart idd want dacht altijd dat icsi betere resultaten had dan lui. Voor ons was het geen optie met het zaad van manlief. Gek want mijn prof gerris van Gent vindt icsi ook met bv twee eitjes met de punctie waard.. Wel afhankelijk waar de kwaliteit van voorgaande emmy's is geweest. Iedere arts is anders en denkt toch iets anders, zo zie je maar! Babsie ik denk dat wij van mijlpaal naar mijlpaal leven.. Ik leef al naar een hartje zien straks. Daarna naar de 12 weken, dan naar de 20 weken etc.. Niemand snapt dit proces behalve men die het doorgemaakt hebben!!!
Lieverds, heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik zit vandaag en morgen te monteren en heb 's avonds afspraken dus kan bijna niet online komen. Ik reageer zodra ik kan, hopelijk lukt het tussendoor een keer Veel liefs!
Ben uurtje geleden gebeld. Radboud wilde me niet te lang in spanning laten zitten. Morgen heb ik een terugplaatsing!!!! Embryootje was goed ontdooit en weer gaan groeien!!! Morgen om half 3 krijg ik mijn eskimootje weer terug om mee naar huis te nemen. Hopelijk voor de eerste 8,5 maand. Gelukkig niet voor niks mij zo beroerd gevoelt. Nu is het echt te gek. Ben echt als de golven van de zee misselijk. Rare lege maag en vullen met eten helpt niet. Vorige keer was het niet zo erg. Denk echt de progynova. De zon schijnt, ik ben blij. Ga even genieten van deze overwinning.
Jaaaaaa! Wat goed Mi87!!! Super fijn voor je! Miss, ik had al gereageerd in het DD topic, maar wil het hier nog een keer zeggen dat ik het zo fijn vind dat je alles zo duidelijk hebt opgeschreven. Behoorlijk heftig gesprek lijkt me waarbij het enge woord ecd is gevallen maar toch ook wel weer wat lucht lijkt me, dat IUI een mogelijkheid is voor jullie. Daar ben ik echt zo blij om! Het klinkt ook allemaal zo gigantisch logisch en je bent immers ook al zwanger geraakt met IUI, dus ik hoop zo dat dat ook gaat lukken! Babsie en Poppetje, ik snap jullie opmerkingen niet zo. Miss schrijft toch heel duidelijk dat dit in haar geval zo geadviseerd wordt en dat dat dus niet voor anderen zo geld? En gelukkig worden er dagelijks nog vrouwen gewoon zwanger met IUI of gewoon in de slaapkamer met een laag AMH (want hoeveel vrouwen hebben er wel geen laag AMH zonder dat ze het weten?) Ik geloof ook zeker dat hogere doseringen spuiten weinig zin heeft. Het is alleen maar extra belastend voor het lichaam en uiteindelijk doet het lichaam toch maar waar hij zin in heeft. Ik ben nu zelfs aan het twijfelen over het nut van de DHEA. Ja, je krijgt meerdere follikels, maar de eicellen die daarin zitten hebben volgens mij er ook weinig zin in. Als ik kijk naar voorgaande pogingen heb ik nog nooit zo weinig eicellen gehad als je verhoudingsgewijs kijkt naar de follikels. De meerdere follikels geven je onnodig veel hoop. Wat ik bedoel is dat ik in NL steeds 4 follikels had, maar dan werden er ook 4 eicellen gevonden. (Met 225 eh gonalf!) Met de DHEA heb ik 2 keer 8 follikels gehad, maar er werden maar 3 eicellen gevonden. Snappen jullie wat ik bedoel? Dat ga ik ook goed navragen tijdens onze evaluatie.
Dolfijn: ja, daarom schrijf ik ook dat ik in haar geval begrijp dat het geadviseerd wordt maar dat ik niet geloof dat het standaard zo is dat iui net zo hoge slagingskansen geeft als icsi...
Lieve Miss, Wat een heftig gesprek weer Het lijkt me ook heel zwaar om te zien dat het je partner zoveel verdriet doet. Ik zie ook nog steeds de teleurstelling op mijn vriend's gezicht na ons slechte gesprek. Hopelijk heeft de prof in Gent het bij het juiste eind en gaat IUI jullie alsnog het lang verwachte wonder brengen. Het is jullie toch al een keer eerder gelukt, dus dat moet gewoon nog een keer kunnen...!! Wat lief trouwens dat je naar mij vraagt Hoe het met me gaat... Tja... Ik ben op het moment hard aan het proberen mijn leven weer op te pakken. Het klinkt misschien drastisch maar ik heb in mijn geval toch wel een beetje de hoop opgegeven. Ik heb jullie allemaal natuurlijk het afgelopen jaar gevolgd en dat heeft mij toch een aardig beeld gegeven van mijn eigen kansen. En langzaam aan is bij mij toch het besef gekomen dat ik waarschijnlijk nog het verst heen ben van allemaal qua overgang. Ondanks dat sommige meiden hier niet zo blij zijn met hun onregelmatige of juist erg korte of wat langere cyclussen, zijn dat cyclussen waar ik alleen maar van kan dromen. Misschien moet ik dat niet doen maar als ik zie hoe moeilijk het gaat bij jullie realiseer ik me dat het bij mij waarschijnlijk een onbegonnen zaak is. Het afgelopen jaar heeft alleen maar gedraaid om mijn verdriet, woede en ongeloof. Dit betekend dat ik gewoon heb stil gestaan. Ik heb geen sociaal leven meer, ben vreselijk veel aangekomen en heb in mijn ogen tekort gedaan aan het geluk dat ik wel heb in mijn leven, mijn vriend en de kids. Om weer verder te kunnen gaan met mijn leven zou ik mijn diep gekoesterde wens los moeten laten en accepteren waar ik sta. Dat is moeilijk maar ik wil niet langer stil staan. Ik wil weer van het leven kunnen genieten. Mijn kinderwens laat ik zeker niet los maar ik zal moeten accepteren dat dit waarschijnlijk over een tijdje zal gebeuren via ECD. Mocht het in de tussentijd alsnog spontaan gebeuren of zal er misschien tegen die tijd alsnog een kans met mijn eigen eitjes plaats kunnen vinden, zou dat mooi zijn maar dit is niet langer iets waar ik op ga hopen. Ik moet dit echt loslaten en me eerst weer richten op de andere belangrijke dingen in dit leven. Dus ik, een ontzettende controlfreak, ben heel hard bezig met accepteren dat dit nu juist iets is waar ik geen controle over heb. Dat is moeilijk maar het zal me lukken...!!
Natasja wat schrijf je het helder en goed op, de worsteling waar je doorheen gaat, zo zwaar! Krijg je hulp? En je zegt het zo "makkelijk" dat je het moet accepteren allemaal. Maar HOE doe je dat? Hoe accepteer je dat een kindje van jezelf er niet zal komen?
Oh, dan wijt ik het aan mijn slaapkop ! Maar bedoel het ook meer in het algemeen. Het verbaast mij dat iui überhaupt ooit meer kans kan hebben dan icsi. Dat had ik nooit verwacht! Je hoort juist altijd het tegenovergestelde... Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het aan de ene kant heerlijk voor Miss dat ze terug mag naar iui. Maar aan de andere kant ook wel heel heftig om te horen dat de icsi (wat tijdens de periode dat je iui doet het beloofde land is) nu eigenlijk als kansloos gezien wordt... Heel confronterend lijkt me dat.... Ik denk dat wat voor de één werkt voor de ander misschien helemaal niks toevoegt en andersom. Zo ook met dhea. Waar we met zijn allen hier op dit forum in ieder geval toch al uit waren is dat ieder als individu moet worden gezien en moet worden behandeld. Het is en blijft uitproberen en een portie geluk hebben... Van bepaalde zaken weten we in ieder geval zeker dat dit voor ons lage amh-ers niet werkt, maar veel is nog grijs gebied.....
Een diepe buiging voor jou... Heel moedig om die kinderwens voor even in de ijskast te kunnen en durven zetten...
Miss, ondanks je zware gesprek lees ik wel dat jij en je partner ontzttend goed samen en sterk zijn. Een hecht team om zo maar te zeggen. Hoeveel relaties zijn niet kapot gegaan door de MMM. In jouw geval mag je in ieder geval daar erg trots op zijn dat jullie samen sterker zijn dan ooit en dat hoe hard de tegenslag ook is jullie niet van elkaar laten drijven. Geef Floortje een hele dikke knuffel. Ik ben ervan overtuigd dat je beestje ook doorheeft dat je een dikke knuffel nodig hebt. Ik was gister nog aan het werk bij iemand met een labrador als hulphond en die kwam ineens bij mij op schoot zitten (ja heel wat kilo's) en achterover als een baby met zijn kop op mijn schouder. je weet niet hoe heerlijk ik dat vond om zo even te knuffelen. Natasja, ik moet bekennen dat ik bij elk bericht van mij ik aan jou denk. Omdat ik weet dat jij helemaal geen cyclus hebt. Ik had graag wat voor je gedaan. Maar wat? Het is goed dat je lekker voor jezelf kiest en misschien kun je iets verzinnen waar je ook naar verlangd maar wat niks met kids te maken heeft? Ook een lieve pup waar je al je liefde en tijd in kan stoppen? Ik noem maar iets. Hoeveel cyclussen heb je dit jaar gehad? Hebben ze nog wel eens echo's gemaakt om te zien of er nog een follikel is? En heb je ook al eens nagedacht aan een volgende stap? ECD, adoptie? Het zijn geen kleine stapjes waar je licht over moet denken maar het kan een volgend doel zijn? Maar ja, je moet het ook kunnen en willen. Ik denk in ieder geval voortdurend aan je hoor!!!
Jeetje dames wat een nieuws weer allemaal! Zwaar dat slechte nieuws zeg! Ik heb bewondering voor jullie allemaal! Mi87 wat een goed nieuws voor jou! Ik duim voor je! Succes!
Dolfijntje, ook mijn opmerking geldt voor het algemeen. De prof is niet voor niets prof en ik heb geen laag amh, alleen moet ik wel met hoge dosissen stimuleren omdat er anders weinig gebeurd qua groei! Voor ons was lui door manlief zijn zaad al geen optie en werd letterlijk gezegd dat icsi de laatste behandeling was die mogelijk is! Mi succes!! Natasja, jij hebt een heel heftig jaar gehad, respect voor jou! Toch hoop ik dat jouw wonder nog op je pad komt, hopen is niet verboden.. Maar snap wel dat je door wil en het zat bent stil te staan.. Denk dat iedereen in de mmm dat gevoel herkent, gevoel dat je leven stil staat en alleen nog daarom draait..
Hier gaat het allemaal opeens erg snel. De donor is 26 aug begonnen met spuiten en gisteren hebben we de 2e controle echo gehad. Bij mij zat er al een eicel van 18 mm en mijn bms was 9 mm. Mijn lichaam was volledig klaar voor de ecd, nu was het afwachten of de donor ook al zo ver was, maar gelukkig lagen er bij haar ook al 9 a 10 eicellen klaar rond de 18 mm. Vrijdag is dus al de punctie en maandag heb ik een terugplaatsing van 1 embryo. Ik heb momenteel zo'n wow gevoel van ongeloof dat het eindelijk, na 1,5 jaar na de laatste IVF, gaat gebeuren. Vandaag nog even werken en dan heb ik 3 weken vakantie. Ik heb er zo'n zin in even alles van me af laten glijden.
Emmy van a-kwaliteit is aan boord. Ik ga ff lekker met de voetjes omhoog in de tuin met een stukkie fruit, groene thee en een goed boek.
Mi goed broeden meis!!! Mijn duimen starten voor je met draaien! Kniffel, ik duim voor jou voor maandag een mooie tp!!!
Volgende week dinsdag echo? Spannend!!! Weet nog mijn eerste echo. Heb de hele wachtkamer daar bij elkaar gejankt. Met birdy op de achtergrond uit de speakers. Wat een wrak was ik. Ach ja, hormonen. Ben zelf erg nuchter dus moet er nu nog om lachen hoe erg ik was. Maar dat flikkertje op het scherm is echt mooi om te zien!! Hopelijk is alles goed bij jou. Geen bloedingen meer gehad? Of was jij dat niet...
Mi87, aaaah super dat je een TP hebt gehad! Nu 9 maanden blijven zitten! Knuffel wat een geweldig nieuws!!!!!! Super zeg, oh eindelijk weer een lichtpuntje na jaren en weer hoop! Super spannend zeg. Ik duim gigantisch voor je!