Babsie van harte hoor met de goede echo.. een mijlpaal bereikt!! Van 2 mannekes naar 1 manneke en 1 meid en nu naar 2 meiden .. Helemaal fantastisch!! Nu genieten!! Lieve poppetje jij ook nog van harte.. alweer 9 weken zeg!! je gaat snel Lieve Miss & Lieve Natasja dank je wel hoor Het is nog steeds onwerkelijk hahahah die ooiveaars.. wat een giller!! Miss als je iets wilt weten over ons avontuur dan PB maar hoor By the way ook ik heb mijn menstruatiebloed laten onderzoeken bij Serum Athene (kosten 270)..dit was in maart dit jaar Ook al ben ik een poffer bij mij is niets gevonden behalve een vaginale bacterie.. Mijn flora was niet optimaal.. iets wat een zwangerschap trouwens niet in de weg staat/stond!! Bittersweet "fijn" dat er bij jou wel iets uit de test is gekomen!! Nou ja fijn .. je snapt denk ik wel wat ik bedoel?? Je kunt het probleem nu iig aanpakken Wie weet staat die Hidden C een eventuele goede zwangerschap wel in de weg??.. Ik weet wel van de meiden die de antibiotica hebben geslikt dat het een zware kost is?? (valt zwaar op de maag)?? Hopelijk het gewenste effect.. Je moet het na die kuur toch weer laten testen?? Sannie welkom!! Fsk wat kloten zeg dat er steeds geen goed groeiende follikels zitten.. Hopelijk word deze ene van 6mm toch 1 mooi rond eitje?? Je lichaam kan soms rare dingen doen Ik duim voor je!! Niet opgeven hoor!! Kniffel en MI spijtig om te lezen dat het niet gelukt is deze ronde!! Ik weet van mezelf zon teleurstelling hakt er elke x wel in!! Knuffel voor jullie! Dolfijn fijn dat Dr H nog wel kansen ziet!! Ik had liever haar dan S trouwens Hopelijk een geruststelling voor jullie?? Ik snap dat je eerst ff pauze neemt en je volledig weer moet opladen.. Het is ook niets niks al die teleurstellingen.. Krijg je trouwens je meds nog vergoed? Mijn koelkast moet leeg namelijk LFS
Babsie, wat onzettend fijn! En 2 dochters, terwijl er eerst 2 jongens gezegd werd en daarna 1 jongen en 1 meisje. Haha, wat kan het dan nog veranderen! Ik ben ontzettend blij voor je!! Sannie44, welkom hier (helaas). Ik raad je aan om dit topic vanaf het begin te lezen als je de tijd hebt. Ik denk dat heel wat vragen beantwoord zullen worden. Ik gebruik zelf ook Dhea, tot nu toe heb ik geen bijwerkingen gehad, behalve wat sneller vet haar. Over Hashimoto weet ik zelf niks. Miss, fijn dat je toch wel hebt kunnen genieten van je vakantie ondanks dat je je wel down voelde. Dat is ook zo logisch! Ik noem het altijd een grijze sluier die overal overheen hangt. Het ene moment donkerder grijs dan het andere moment. En wat een wirwar aan info heb je gekregen, jemig wat verwarrend allemaal! Ik kan alleen maar zeggen dat het me het beste lijkt om je eigen gevoel te volgen. Jij kent je lichaam het best. En wat ontzettend lief van je vriendin. Ik heb ook een vriendin die het me heeft aangeboden, maar zou dat zelf niet kunnen. Dat is voor mij te dichtbij. Ik zou het ook niet fijn vinden als het kindje op haar en mijn man zou lijken, hoe mooi en lief ze ook is. Bij ons is er sowieso geen sprake van ecd, maar mocht dat wel zo zijn dan zou mijn voorkeur uitgaan naar een anonieme donor. Maar goed, dit is zo persoonlijk en voor iedereen verschillend. Sterkte met wat je ook besluit! Dolfijntje, gelukkig hoef je het nog niet op hoeft te geven met je eigen eitjes. En goed dat je even rust en tijd pakt, even bijtanken. Blijf je dan daarna bij Dr H? Als je een goede reden hebt (behalve de NLse taal) om terug bij Dr S te gaan, ben ik daar wel benieuwd naar. Ikzelf heb gevraagd of ik bij Dr H mocht blijven, omdat ik haar rustiger en zachter vind. Ze neemt meer tijd voor me, ik voel me bij haar geen nummer en bij S wel. Natasja, fijn weer eens wat van je te lezen. Ik hoop dat jullie er uit zullen komen wat betreft de donor. Het is jou ook zo gegund dat je een kans krijgt. Ik herken mezelf wel een beetje in jou. (Hoewel ik nog wel menstrueer, maar zeer onregelmatig met steeds langer wordende cycli.) Klaasje, wat fijn dat je weer gaat starten. En dat jullie verbouwing klaar is natuurlijk. Bittersweet, gelukkig is je zus hersteld en voel jij je niet meer schuldig. Ik snap wel dat je daar last van hebt gehad. Je zou een koude zijn als dat niet zo was. Maar jouw zus snap ik ook. Het is haar keuze geweest en ze doet het omdat ze gewoon heel veel van je houdt! Fijn dat jullie een nieuwe poging in het vooruitzicht hebben en dat je weer strijdbaar bent, met maar liefst 8 Eskimo's. Daar zit vast een kanjer tussen! Ik ben wel benieuwd naar die hidden-c test. Hoe kun je dat laten doen?
ondanks af en toe wat bloed verlies (wat heel normaal is in dit traject en wat volgens de arts komt wegens aangepast protocol met andere medicatie ) voel ik me verder wel prima hoor.. dank je voor het vragen .. het is allemaal heel onwerkelijk en ik kan me haast niet indenken dat dit over mij gaat! ik besef me heel goed dat het nog pril is maar probeer er toch met volle teugen van te genieten.. LFS
Hallo allemaal! Dank voor jullie lieve berichtjes. Het was echt afschuwelijk spannend gisteren. We waren enorm zenuwachtig uit angst voor herhaling op het verleden... Ik was ook zo bezig met ons zoontje dat we toen verloren zijn... Alles kwam weer zo dichtbij... We kregen een GUO echo, da's net wat uitgebreider dan een reguliere 20 weken echo en deze mag ook niet zomaar door iedereen mogen uitgevoerd. Na 40 minuten was kindje 1 helemaal doorgelicht en toen moest kindje 2 nog, pffffff. Kreeg nauwelijks nog adem. Echt vreselijk! Maar oh wat een heerlijke opluchting toen hij aangaf dat ze beide helemaal gezond leken/lijken te zijn. Eindelijk, na 4 jaar, mogen we die tweede fase van de zwangerschap in en mogen we 'legaal' spulletjes gaan kopen. Zo fantastisch! Dat hebben we dan ook gedaan. We zijn onmiddellijk naar babypark gereden en hebben ons absoluut niet ingehouden. Dat het 2 meiden zijn vind ik alleen maar fantastisch. Ik werk met kinderen en alhoewel ik echt met alles blij en gelukkig ben (als het maar gezond is) heb ik echt even moeten slikken toen ons 2 jongens voorspeld werden. Ik vind jongens meestal erg druk en lichamelijk. Ik heb mezelf altijd meer een meisjesmama gevonden. Mijn man moest even schakelen toen hij hoorde dat er geen meid bij zou zitten en moest nu ook weer schakelen nu er geen jongen bij blijkt te zitten. Maar ik vind hem een echte meisjespapa dus dat komt wel goed. Ondanks dat mijn 'roze wolk' verhaal misschien ook wat pijnlijk is voor degene die nog niet zwanger zijn hoop ik dat het jullie poffers en pannenkoeken kracht geeft dat er toch weer een laag amh-er 2 gezonde kinderen lijkt te gaan krijgen. Ik was zelf enorm angstig voor de invloed van dat laag amh op de kwaliteit van mijn eicellen. Ik vind overigens echt dat er toch maar mooi een heel stel van ons in korte tijd zwanger zijn geraakt. Dit tempo moeten we volhouden. Nu de rest nog! Ik blijf met jullie meeleven!
Wishful: ik heb dat ook gedaan, meteen met volle teugen genoten. Dat is ook alleen maar positief voor je kindje. Toen ik met 23 weken afscheid moest nemen van mijn zoontje besefte ik hoe kostbaar de tijd met hem was geweest. Die zwangerschap staat op zich en dat neemt nooit iemand mij meer af. Ik ben blij dat ik een band met hem heb durven opbouwen toen hij in mijn buik zat want eenmaal geboren kreeg ik die kans niet meer. Dus koester ieder moment van deze zwangerschap, hoe hij ook verder loopt... En ik blijf het zeggen: veruit het grootste percentage vrouwen krijgt gewoon een kind een maand of 8 na de positieve zwangerschapstest. Dus ervan uitgaan dat dit kindje bij jullie op gaat groeien is niet onrealistisch. Lekker genieten dus! Je hebt er hard genoeg voor gewerkt!
Slik... Dat is een heel rake en tegelijkertijd prachtige zin. Heel erg blij voor jou met de mooie GUO van de meiden. Wish, van harte proficiat voor jou!
Wishfull wanneer heb je he eerste echo? En natuurlijk met je genieten, hoewel ik het soms nog eng vind hoor. We zijn vooruit gezet, maandag alweer 10 weken, dan zit er een kwart op. Wij krijgen ook een guo, nu gebeld en hadden nog maar één plekje 12 december, doen het alleen die dag! Ik dacht dat ik op tijd alles regelde
Gaat ineens hard zo als je denkt dat aan 1/4 he Poppetje! Doe je de GUO gewoon in een ziekenhuis in de buurt? Die data schieten inderdaad snel vol zeg. Oh meiden, wat wil ik graag weer beginnen! Verwacht echt elk moment mijn menstruatie, zul je zien dat ik uitgerekend nu een langere cyclus maak!
Ik heb trouwens nog een idee/hersenspinsel... Ik wil DD vragen wanneer mijn volgende blasto mislukt om meteen weer door te gaan met de volgende IVF en zo proberen om wat cryo's te sparen naar de toekomst toe. Nu heb ik nog eitjes maar met 0,8 is dat niet lang meer natuurlijk. Ben heel benieuwd hoe Dr. S. er tegenover staat...
Klaasje: tegen Dolfijn is afgelopen week gezegd dat ze gerust pauze kan nemen t/m het voorjaar aangezien ze nog een mooie cyclus van zichzelf heeft. Ik denk dus dat jij ook niet zo'n haast hoeft te maken. Maar herken dat haastige gevoel maar al te goed. Ik hoop dat je menstruatie snel doorbreekt zodat je lekker snel van start kunt. Gaat helemaal goed komen bij jou. Heb alle vertrouwen in jouw situatie! Poppetje: wat fijn dat je nu een datum hebt om naar toe te leven. Gaat inderdaad vlot, 10 weken alweer!
Klaasje, ik mocht zelfs nog langer pauze nemen als ik wilde, maar 5 jaar vond ze wat lang ik snap je hersenspinsel zeker, maar denk met relatief hoge AMH dat je niet zo'n haast hoeft te hebben hoor. Je hebt nu nog 4 cryos toch? Vooropgesteld dat ik 100% zeker ben dat je zwanger gaat worden van 1 van hen, stel dat het niet zo is, dan ben je in het ergste geval over 4-6 maanden erdoorheen. Alle tijd dus nog! Maar bespreek het even met dr S. Ik hoop dat je snel ongesteld wordt zodat je kan starten! Plaats je de blasto in natuurlijke cyclus terug? Of moet je hormonen gebruiken? Fsk, ik blijf denk ik ook bij dr H hoor. Vond haar echt super kundig en aardig. Alle tijd nam ze en ze stelde me erg gerust, terwijl dr S me juist vaak niet geruststelde maar juist nog banger maakte. Wishful, Babsies post had die van mij kunnen zijn. Ik had de tijd met mijn dochter in mijn buik voor geen goud hebben willen missen ondanks het grote verdriet wat we er aan over hebben gehouden. Die 22 weken heb ik gekoesterd. Het begin was wel erg onwerkelijk, kon het niet geloven dat ik eindelijk zwanger was. Wanneer heb jij de eerste echo? Kan het een meerling zijn?
Klaasje, vragen kan altijd, helaas zijn artsen onvoorspelbaar. Maar snap je gevoel wel, of het echt zo is weet ik niet maar de arts ongetwijfeld Guo doen wij hier gewoon, in Dordrecht zelf, doen het alleen donderdagochtend. En mag na de 20 weken pas, 19,5 week mocht niet, conclusie, moet het doen met de tijd die wij kregen, precies zo'n onhandige tijd!
Wat lief meiden, dat jullie me ook even een extra zetje in de rug geven in aanloop naar weer starten. Ik krijg een progynova schema Dolfijn.12 dagen slikken in verschillende verhoudingen vervolgens echo voor min 8 mm baarmoederslijmvlies en dan 5 of 6 dagen wachten ( de leeftijd van de blasto) en terugplaatsen. De rede/idee dat ik met het doorgaan met IVF kom, komt ook van een arts in het UMC. Daar loopt een van mn zussen vanwege het erfelijkheidsonderzoek. Heb jullie al eens verteld dat ik (tweeling)zussen heb toch? Ze hebben nu beide AMH binnen eentje heeft 2.4 of 2.8 en de ander 3.6. Gek he voor een eeneige tweeling? De zus die in het UMC loopt ( die met 3.6) heeft zo'n fijne arts. De ander gaat ook overstappen naar deze arts in het UMC en zij gaan beiden starten met invriezen. Al nagelang de opbrengst gaan ze er dan tot max 3 IVF pogingen doorjassen ( maar dan zonder bevruchten en terugplaatsen). De arts tipte mijn zus voor mij omdat ik nog cryo's maak om door te gaan en cryo's te gaan sparen voor a) de toekomst alsin een 2e kindje en b) gewoon kansen uit eigen materiaal te vergroten. Ik ga het eens op tafel gooien bij S. Dolfijn, ik gun jouw en je lijf de rust zo om over een tijdje weer opgeladen en wel van start te gaan. Heb je hulp? Ik ga zelf sinds een tijdje naar een een soort haptonoom die een uurtje behandelt en een uurtje met je praat. Daar knap ik best van op.
Klaasje begrijp ik nu goed dat je zussen met zulke hoge AMHs ook starten met IVF?! Daar ben ik echt heel verbaasd over, wat is de reden daarvan?
Bij mn zussen worden eicellen ingevroren vanwege de erfelijke belasting. Wij zijn de 4e generatie in de vrouwenlijn die onder de 40 in de overgang raken. Mijn mama bij 38, tante 41, oma 39, overgrootoma 41. Bij mijn ene zus van 3.6 gaan ze nog niet beginnen, die mag over 1 jaar opnieuw amh prikken om de tendens te bekijken. De ander met 2.4 gaat al wel beginnen, die heeft ook minder dan 10 eitjes liggen op de uitgangsecho. Eicellen invriezen ( wat je een IVF poging kost in de verzekering) wordt alleen toegekend aan vrouwen met kanker. Dit gaat mogelijk in de toekomst veranderen en wellicht ook toegankelijk voor vrouwen die erfelijk vervroegd in de overgang komen. Echter dit is nog experimenteel, mijn zussen hebben het stinkende geluk dat ze in dit onderzoek zitten. 4 generaties POF + tweeling = voor de genetici een 'feestje'. Mijn zussen zijn half 20 en hebben geen partner, dat laatste was ook een vereiste. Ik ben zelf super blij voor ze. Op de zaken vooruitlopend dat ik ooit een dochter zou verwelkomen ga ik als het moet sparen voor eitjes invriezen in haar meest vruchtbare periode.
Ahhh, sorry dat had ik niet begrepen dat ze geen partner hebben en nog geen actieve kinderwens. Dan snap ik dat ze nu eicellen gaan invriezen. Ik dacht echte IVF met embryos maken en dan de vriezer volleggen, maar snap het nu beter. Wish, ik moet zeker medicatie zelf betalen. Wat heb je nog in je groentela liggen?
Dolfijntje, mijn groentela is leeg maar na de 12e week wil ik je met liefde de kauwgomballen die ik over heb, zijn geen extreme aantallen overigens, naar je sturen!
Klaasje en fsk stuur mij even pb met jullie mailadressen dan zal ik de informatie vd hidden c test serum griekenland toesturen.