Meiden, ik vond iets over DHEA gehaltes en deel het even met jullie: Voor de bepaling van DHEA, testen we het bloed op DHEAs, DHEA sulfaat, de belangrijkste vorm van DHEA. De optimale waarde bedraagt 9.7 μmol/l. De referentiewaarden liggen tussen de 2.8 en 16.6 μmol/l. Voor het in kaart brengen van het metabolisme van DHEA, is het belangrijk te kijken naar de belangrijkste metaboliet van DHEA, androstanediol glucoronide, die uit androstenedion gevormd wordt. In de urine bekijken we naar de 17-ketosterioiden. Bij de man komt > 50% van de 17-ketosteroiden vanuit het testosteron metabolisme. Een spiegel van 10 30 μmol/24h is een indicatie voor een gezond DHEA metabolisme. Ik was er voor mezelf naar op zoek omdat ik 13.6 uitslag gekregen heb. Misschien voor jullie een fijn weetje
Net een brief van de verzekering gehad. Ze willen dat we het eerst allemaal zelf betalen, pas daarna alle rekeningen opsturen en pas dan gaan ze beoordelen of en hoeveel ze gaan vergoeden. Het is dus niet eens zeker dat we het terugkrijgen. En voorschieten is ook geen optie, dus het houdt op dan. Pffffffff
Oh nee FSK! Wat een vreselijk bericht voor jullie! Ik geloof dat er eerder naar gevraagd is, maar is er geen manier om geld te lenen van familie? Of desnoods van een bank? Dit gaat over jullie toekomst en is allesbepalend voor de rest van jullie leven, dan zou dat rotgeld toch niet zo'n grote rol mogen spelen :x Er hangt overigens een lang bericht in de lucht naar jullie allemaal, dat blijkbaar eerst weer goedgekeurd moet worden door de moderator omdat het te lang is. Snap daar niks van, heb net op het Dusseldorf topic een minstens even lange post geplaatst en dat ging wel goed.. -> ik begrijp het al, net met de moderator gemaild om te vragen waarom mijn bericht niet meteen geplaatst werd. Ik werd gewezen op punt 1.5 van de huisregels. En denk dat het ligt aan het feit dat ik iets tegen Babsie zei over boeken lenen
Ik hoop dat mijn vader het voor kan schieten. Ik kan en wil het niet lenen van de bank, we hebben al meer lasten dan inkomsten op het moment. Geen idee hoe we dat dan allemaal terug moeten betalen. Ik weet niet of mijn vader duizenden euro's heeft liggen, maar dat lijkt me de enige optie.
Nee! Wat een rot bericht! Probeer alsjeblieft met de verzekeraar in contact te blijven FSK. Dit was slechts 1 vervelend tegen antwoord maar blijf doorgaan. Ik ben ontzettend traditioneel opgevoed met sparen voordat je iets koopt etc en je enige lening is voor een huis. Dat doe ik allemaal braaf maar persoonlijk zou ik voor iets als kinderwens en behandelingen ook een lening kunnen aangaan. Niet opgeven meis!
FSK.. wat staat er in je polisblad die je van de verzekering hebt gekregen?? waar ben je verzekerd/bij wie? het klopt dat je de behandelingen die je doet in het buitenland eerst altijd zelf moet voorschieten.. dit omdat de verzekeringen hier in NL geen contract hebben met de buitenlandse klinieken (behalve CZ met gent volgens mij maar daar weet poppetje alles van) persoonlijk zou ik zelf geen lening aangaan voor een behandeling in het buitenland.. maar dat is mijn keuze.. ik zou dan liever nog een aantal maanden goed doorsparen dan straks met torenhoge rentes zitten die je moet aflossen en wat als achteraf de behandeling ook nog niet is aangeslagen??? het is echt niet zo(ook al wil ik daar zelf ook niet aan) dat je met een laag AMH binnen een paar maand in de overgang bent.. het is een proces van jaren zegt S
Ik ben bij Anderzorg verzekerd en ze zeggen idd geen contract te hebben met DD. Ik weet wel dat je het eerst voor moet schieten en dan pas terugkrijgt, maar ik dacht dat je elke rekening los kon indienen. Nu moeten we de gehele behandeling in 1 keer indienen, dus eerst helemaal zelf betalen. Behandeling in het buitenland wordt vergoedt tegen de NLse norm, alles daarboven krijg je niet vergoedt en je moet een onderbouwde verwijzing van een arts uit NL hebben. Ze zeggen ook de aanvraag nog niet in behandeling te kunnen nemen omdat ze pas na afloop vd behandeling de nota's kunnen beoordelen. Wat bedoel je met; wat staat er in je polisblad? Waar moet ik naar kijken?
In het polisblad staat hoe niet-standaard procedures verlopen. Hoe je moet declareren, wat je rechten en plichten zijn etc etc. Zou een plan B bij een goed, Nederlands (academisch) ziekenhuis nog een idee zijn FSK? Probeer een beetje met je mee te denken! Enne die onderbouwde verwijzing kan al van de huisarts zijn hoor :j
hoe het geregeld staat voor een behandeling in het buitenland.. bij de 1 staat 75% van het NL tarief.. bij de andere verzekering 100% van het NL tarief Ik krijg bv 100% vanuit de basis en nog eens 100% vanuit de duurste aanvullende verzekering bij PNO.. dus 2 x 1800 euro vergoed.. bij Menzis bv moet je een restitutie polis nemen ipv van een natura polis..voor een behandeling in het buitenland.. moet je vooraf eerst toestemming vragen staat dat duidelijk omschreven in je polis?? Bij PNO werkt het zo.. niet alle rekeningen opsparen.. maar wat je ook maar binnen krijgt van dusseldorf gelijk opsturen.. zij adviseren dit zelfs voor een zo snel mogelijke afhandeling!!!! ik moet zeggen ik heb binnen 10 dgn het geld op mijn rek staan.. dus ik betaal dusseldorf niet gelijk maar wacht totdathet geld is gestort ook al staat het bedrag wel op de spaarrekening!! Ik heb hier weken speur werk in zitten van welke zorg verzekeraar kun je nu het beste nemen..hoe het werkt en wat te doen dus als je vragen hebt stel ze gerust
Thanks wish, is ook waar. Dat stomme haastgevoel laat ik ook nog wel eens te veel toe... Moet ik ook helemaal niet doen.
Goeiemiddag lieve meiden! Sorry dat ik niet altijd even snel reageer. Ik merk dat ik het fijn vind om iedere dag mee te lezen en maar 1 keer in de zoveel dagen te schrijven. Heb anders het gevoel dat het mijn leven teveel gaat beheersen. Maar meeleven doe ik iedere dag hoor! Had iets in onderstaande tekst gezet waardoor ik niet langs de moderator kwam, maar had de tekst gelukkig gekopieerd dus nu ik weet wat eraan mankeerde, plaats ik 'm opnieuw. Is sneller dan wachten tot zij 'm hebben goedgekeurd en gewijzigd, denk ik.. @ Babsie: wat akelig voor je meis, dat je zoveel stress hebt. Goed dat je een afspraak bij de hypnotherapeut hebt gemaakt! Hoe ging dat? Ik zeg en denk dat soort dingen ook hoor, dat de eicelkwaliteit slecht zal zijn omdat ik een lage AMH waarde heb. Veel te snel geconcludeerd en bovendien geen fijne overtuiging om mee rond te lopen! Ik schrijf straks nog een stukje over mijn laatste ervaringen, misschien kun je daar ook wat mee. @ Bittersweet: bijzonder hoor, jouw verhaal. Ik vind het heel mooi dat je zus je dit aangeboden heeft en dat jij eiceldonatie wilt proberen voordat je bijv. Dusseldorf hebt geprobeerd met je eigen eitjes. Maar ik snap dat je kansen klein zijn en dat je alle kansen aan wilt grijpen die je krijgt. Spannend dat jullie over een maand weer gaan starten! @ Dolfijntje: wat spannend voor je, 18 april weer beginnen!!! Op de verjaardag van mijn vriend! Hopelijk heeft de DHEA z'n werk nu echt goed kunnen doen en heb je dit keer wel mooie bevruchtingen. Ik leef met je mee hoor! Ik herken helemaal wat je schrijft over onderbewuste angsten. Ik heb uit de boeken van Julia Indichova (aanrader voor jullie allemaal!!) geleerd dat je vastgeroeste, verkeerde overtuigingen kunt hebben die zorgen voor blokkades. Schrijf daar straks meer over. Denk dat jij hier ook veel baat bij zou kunnen hebben. Wat betreft je man: die van mij is ook zo nuchter en in mijn ogen ook niet betrokken genoeg op sommige vlakken. Zo heb ik heb de laatste weken 2 keer therapie gehad (leek me best zinvol als je zulk slecht nieuws krijgt en in paniek bent), ben ik op yoga gegaan (zowel om te sporten als om te ontspannen) en slik ik supplementen. Daarnaast lees ik veel. Op zich geen rare dingen, toch? Nou, toen ik van de week zei dat ik ook wel eens hormoonyoga zou willen proberen (toch specifieker dan 'gewone' yoga, nietwaar?), ging meneer los hoor! Je bent aan het doorslaan, het lijkt wel manisch, je blijft zoeken naar nieuwe dingen, etc. Ik heb hem toen even goed duidelijk gemaakt dat hij het helemaal mis heeft. Dat ik juist heel rustig en weloverwogen aan het uitzoeken ben hoe ik mezelf het rustigst en gezondst kan voelen in dit spannende traject en hoe ik eventueel onze kansen kan vergroten. En dat ik het soms best eenzaam vind, aangezien hij nooit eens vraagt hoe ik me voel, of ook eens iets uitzoekt op internet over onze situatie. Dat was wel een verhelderend gesprek. Hij zei dat ik inderdaad best kalm en rustig blijf onder de situatie en dat ik best zelf mag weten wat ik doe en hoe ik het doe. Hallelujah! Die gemberthee klinkt trouwens erg vies! Maar het effect klinkt wel goed. Hmmm, misschien ook maar eens overwegen dan. Wat betreft wat je wel en niet mag drinken: ik probeer zo veel mogelijk cafeinevrije thee te drinken, dat mag wel onbeperkt volgens mij. Dus rooibosthee en Lipton heeft een lekkere Marokkaanse. Groene thee maar 1 of 2 per dag. En alleen nog maar decafe koffie! Maar je hebt gelijk hoor, zo gezond mogelijk eten en drinken lijkt me good enough @ Jolanda1971: lekker hoor, al die theetjes! Goed van je dat je zoveel water drinkt. Moet ik ook meer op letten, maar hou inderdaad eigenlijk alleen van drinken met een smaakje zoals thee of koffie. Wat betreft aantal koppen thee per dag: ik geloof dat wordt aangeraden er maar 1 te drinken als er cafeine in zit, als dit er niet in zit zoveel als je wilt. Wat een gedokter inderdaad he, we zijn zelf inmiddels ook expert! Wat spannend voor jullie dat jullie bijna gaan beginnen. Ben je er klaar voor? @ Klaasje82: ik zou zeker een HSG en samenlevingstest laten doen. Je kunt maar vast weten of dat soort dingen goed zit, toch? Ik heb wel gemerkt dat artsen zich vaak blindstaren (en wij als patienten ook denk ik) op 1 slechte prognose en dan vergeten verder te kijken. Zo zijn er veel stellen wiens man slecht zaad heeft, waarbij de vrouw vervolgens niet goed genoeg wordt onderzocht. Want het ligt aan de man. Vaak ontdekt zo'n stel dan veel te laat dat er bij de vrouw ook iets mis is. Maar hopelijk is bij jullie verder alles goed Leuk dat je even weg bent geweest! Lijkt me zeker fijn, die afleiding. Goed dat je DHEA waarde al hoog genoeg is. En spannend of je AMH uitslag hetzelfde is gebleven. Nog even geduld dus! @ MI87: jeetje meid, wat een onzekere dagen zijn dit voor je (geweest)!! Het lijkt me als mmm-meisje al heel moeilijk om blij te durven zijn als je eindelijk zwanger bent, laat staan als je bloed blijft verliezen. Niet leuk voor je! Hopelijk nu wat meer overtuigd? De misselijkheid is toch wel een aardige clue, ook al is het niet leuk Naar trouwens dat jouw HSG zo vreselijk was. En die van Dolfijntje ook al! Die van mij viel 100% mee. Eigenlijk weinig van gevoeld, was alleen behoorlijk zenuwachtig en verkrampt omdat ik verwachtte ieder moment pijn te gaan voelen. Hopelijk valt het bij jou ook mee Klaasje82! Wat betreft de punctie: blij dat ze die in Dusseldorf onder narcose doen @ Poppetje: gefeliciteerd met je positieve ICSI APK keuring Ik begrijp heel goed dat je gespannen bent over hoe het zal gaan. Hopelijk kun je de wachttijd goed benutten en wat rust vinden en vertrouwen krijgen. Ik denk dat jij misschien ook wel baat kunt hebben bij het lezen van de boeken van Julia Indichova! Slik jij eigenlijk DHEA? Dat kan misschien wel het verschil gaan maken voor je, er is in het Dusseldorf topic weer iemand zwanger geworden tijdens de laatste rustmaand voor de volgende IVF poging!!! @ Wishful: hoe gaat het met je? @ FSK: is het gelukt bij de tandarts? Zijn ze eruit? Verstandig dat je die van je man nog even laat zitten. Als het beter voelt om te wachten, dan is dat de juiste beslissing! Bovendien wel zo handig dat niet al het verstand tegelijk de deur uit gaat bij jullie Een uitgangsecho is een echo op dag 3, waarbij wordt gekeken of er geen cystes zitten. Bij cystes van een bepaalde grootte, mag je niet starten want door de hormonen die je gaat spuiten, kunnen ook de cystes gaan groeien en dat is niet de bedoeling. Vaak moet je dan een maandje rust nemen of zelfs de pil slikken, in de hoop dat de cystes slinken, toch dames? @ Natasja84: he getverderrie, wat akelig dat je je zo rot voelt! Heel veel sterkte en praat het hier maar lekker van je af! @ allen: ik heb wat vraagjes! - voor degenen die niet in NL onder behandeling zijn: ik lees op het forum dat sommigen de follikelmetingen in NL doen, ipv in DD of Gent? Ik begrijp dat het erg belastend is om zo ver te rijden voor follikelmetingen, maar vriend en ik hebben het erover gehad en het lijkt ons toch verstandiger om alles in DD te laten doen. Omdat er met informatieoverdracht altijd iets mis kan gaan. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Moet er toch niet aan denken dat iemand in NL het verkeerd opmeet/doorgeeft en dat je dan bijv. je eisprong al gehad hebt. Toch is minder reizen natuurlijk wel zo prettig, het is allemaal al heftig genoeg. Kent iemand toevallig een ziekenhuis in de buurt van Amsterdam, waar ze dit willen doen? Het VUmc doet het namelijk niet dus ik moet dan sowieso op zoek naar een nieuw ziekenhuis.. - Hebben jullie veel last van de hormonen? Ik heb tot nu toe alleen menopur hoeven spuiten bij de laatste 2 IUI's (ben nog een IVF maagd ) en werd daar al erg kriegelig van. Zat mezelf vreselijk in de weg en raakte om de kleinste dingen geirriteerd. Niet zozeer naar anderen gelukkig, maar wel naar mezelf. Ik lees er hier weinig over, misschien omdat jullie het al gewend zijn of omdat jullie er minder last van hebben? Ik zie er best tegenop om straks een 3 keer zo hoge dosis te gaan gebruiken (vermoed dat ik veel nodig heb, want reageer tot nu toe nergens op), want wat zal dat wel niet doen met mijn humeur? Aan de andere kant: ben blij dat we bijna gaan beginnen natuurlijk dus kom maar op! Schrijf zo nog een stukje (ja, ik ben weer lekker op dreef vandaag) over mijn eigen bevindingen van de laatste week. Fijne dag! Liefs, Miss
Zo, hier nog wat leesvoer voor de donderdagmiddag Wilde nog even met jullie delen dat ik naar aanleiding van de boeken die ik heb gelezen (Inconceivable en The Fertile Female van Julia Indichova), bezig ben te bekijken waarom ik mogelijk (naast mijn lage AMH waarde) niet zwanger kan worden. Ik ben erg nuchter, maar ben toch wel een beetje gaan geloven in het feit dat je door vastgeroeste overtuigingen bepaalde blokkades kunt hebben. Zo denk ik al jaren dat zwanger worden vast niet gaat lukken om 2 redenen: - ik heb mijn hele leven zoveel geluk gehad, zoveel mooie dingen mee mogen maken, dan zal dit mij wel niet gegund zijn. Ik heb mijn portie geluk al gehad. Ergens moet er toch een keer tegenslag komen; - mijn streng gereformeerde familie laat al mijn hele leven blijken dat ik in zonde leef (ik ga niet naar de kerk, ik woon samen zonder getrouwd te zijn (en dat al voor de 3e keer!), ik werk voor tv, etc.) en dat ik daar ooit verantwoording voor af zal moeten leggen. Ofwel in het hiernamaals ofwel tijdens mijn leven. Ze nemen het mij overigens niet kwalijk dat ik niet naar de kerk ga, maar mijn ouders. En ze zijn verder wel gek op me. Maar toch, ik hoor al 36 jaar dat hoe ik mijn leven leid, niet deugt. En dat doet wel wat met je.. Ik heb het over deze 2 dingen gehad met mijn therapeute en zij helpt me nu om me hiervan los te maken. Zo ben ik dankzij haar gaan inzien dat ik minstens evenveel nare als leuke dingen heb meegemaakt. Dat ik een zondagskind ben, is dus helemaal niet de realiteit. Waarom ik ervoor kies om alleen de leuke dingen te onthouden en de nare dingen weg te stoppen, is een sessie op zich waard, maar het is in ieder geval fijn om je te realiseren dat je eigenlijk juist wel weer eens wat geluk verdient! En wat betreft mijn familie, lijkt het me duidelijk dat ik me daar ook nodig van los moet worstelen. Ik geloof niet in wat zij geloven. Ik heb niets verkeerd gedaan dus ik verdien ook geen straf! Ik deel dit met jullie omdat ik denk dat het goed is om ook je psyche eens van dichtbij te bestuderen als je in dit traject zit. Ik geloof niet per se dat ik niet zwanger ben geworden omdat ik deze overtuigingen had. Er zijn tenslotte ook medische redenen dat het niet lukt. Maar toch denk ik dat het niet goed is dat ik deze overtuigingen al jaren heb. En ben ik blij dat ik er dankzij dit traject mee aan de slag ben gegaan. Want het is sowieso goed om jezelf te verlossen van zulke nare gedachten. En wie weet sta ik nu toch meer open voor een kindje dan voorheen. Vind dat stiekem wel een mooie gedachte Verder ben ik aan het aftellen, nog 6 nachtjes slapen voor ons intakegesprek!!!
Ik kan het niet terugvinden. Ik zie wel op de site dat IVF in het buitenland vergoed wordt, maar niks over procenten en hoe te declareren. Mocht iemand zich vervelen of de moeite willen nemen om even met me mee te kijken, ik ben dus verzekerd bij Anderzorg en heb een aanvullende verzekering "Anderzorg Jong".
Mooie post hoor Miss76. Vanuit mijn werk doe ik veel met psychoanalyse. Helpt me uiteraard prive ook om soms een andere mindset te kunnen krijgen. Van mezelf uit ben ik gelukkig een positief ingesteld mens en een echte strijder. Dat laaste is ook mijn grootste valkuil . Vaak ben ik met gedachten al ver vooruit waardoor ik mensen soms kan overvallen met hoe rigoureus/ambitieus ik al met iets bezig kan zijn. Verder ben ik ook iemand die alleen terug denkt aan leuke dingen en die minder leuke en pijnlijke ervaringen blokt. De gedachte, ik zal wel geen kind mogen krijgen omdat ik al genoeg andere dingen heb ken ik heel erg goed. Ik leer meer stil te staan bij mijn gevoel, en te beschrijven wat een minder leuke gebeurtenis met me doet. Zo leren mensen om me heen me beter te begrijpen. Voor mijn omgeving iook wennen hoor, ik ben nl altijd degene met oplossingen en aandragingen en nu zeg ik dus wel eens dat ik iets niet meer weet en dat ik verdriet heb. Mijn vent ( ook jarig op 18 april ) is een absolute lieverd. Hij is enorm positief. Hij troost me en praat me moed in zovaak als nodig. Hij gelooft en vertrouwd er voor 100% op dat wij samen ouders mogen worden. Het feit dat ik naar Dusseldorf wil was voor hem prima, mits ik hem kon uitleggen waarom. Hij wil dat ik blijf nadenken en niet uit paniek keuzes maak. Eind juni heb ik pas mn intake. Lees hier op het forum ook wel dat er voor veel dames intakes verschoven werden naar voren. Dat wilde ik dus ook, 2x gebeld en zonder resultaat. Nu laat ik dat ook los. Realiseer me dat het niet alleen om mij gaat maar ook om mijn vriend, die heeft de datum eind juni ook in zijn drukke agenda vrij gehouden. In de tussentijd rond ik de bloedonderzoeken hier in Nl en DD af en ga ik proberen die HSG en samenlevingstest te krijgen. Oh en veel beter nog, nog steeds proberen om via de natuurlijke weg zwanger te mogen raken
FSK, iuk heb online gezocht op anderzorg.nl. Daar kan ik de details ook niet vinden behalve dat je voor IVF in het buitenland toestemming nodig hebt. Gooi je ladenkastje even overhoop op zoek naar je polisblad. Of kun je je polisblad ook inkijken met inloggen met Digi-D?
@Miss76 Wel heftig, ken meer mensen om mij heen met zo'n streng gelovige familie. Is moeilijk, als je je niet aan hun regels houdt. Jij moet je leven leven zoals dat voor jou goed voelt. Ik heb het niet meegemaakt maar kan me wel heel goed voorstellen hoe je je voelt omdat je voor jouw gevoel, je ouders je nooit 100% kunnen steunen.. Dat lijkt mij heel erg moeilijk. Mijn moeder heeft mij altijd gesteund, tot aan haar dood toe. En ik geloof niet in God als persoon die alles regelt, geloof wel in iets maar niet te omschrijven hoe.. Ik heb al zoveel tegenslagen gehad dat ik juist zit te wachten op een periode met geluk.. Zou wel eens welkom zijn Ik slik trouwens al een tijdje DHEA
Op mijn polisblad staat alleen hoe ik verzekerd ben. Dus Anderzorg basis + Anderzorg Jong. Er staan verder geen voorwaarden e.d. Ik krijg mijn polis tegenwoordig ook via de mail en niet meer ouderwets op papier. Volgens mij is dan de enige manier om uit te vogelen waar ik recht op heb, op hun site. Daar staat ook de voorwaarden. Ik ben net terug van de tandarts. De verdoving en het trekken viel echt reuze mee. Nu wachten tot de verdoving is uitgewerkt.
Heb je al eens contact gehad met de helpdesk? Liefste via email zodat je ook het eea zwart op wit hebt?