Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED 2 (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door FSK, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    En ik voor jou!!!! Toch geniet ik stiekem. En hopelijk blijft het oud bloed. Kan ik het nog op de innesteling gooien.

Was eigenlijk al met 1 been in de auto naar een puppy ; )

2. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Even snel: ik zag een mooie post. Lieve MI87 van harte!!!

3. kniffel

kniffel Actief lid

27 jan 2011
    380
    0
    16
    @miss76
    Dank je wel. Met mij gaat het goed. Ben erg moe en heb last van zere borsten en af en toe last van bandenpijn, maar verder gaat alles goed.
    Het is nog wel steeds erg onwerkelijk.
    Het is een dubbel gevoel. Blij dat we zwanger zijn, maar toch steeds in ons achterhoofd houden dat het nog mis kan.

Groetjes van kniffel

4. kniffel

kniffel Actief lid

27 jan 2011
    380
    0
    16

GEFELICITEERD
    Een positieve test is een begin:)

5. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Kniffel, ik snap het! Je hebt gewoon veel meegemaakt en er veel moeite voor gedaan. Denk dat het erbij hoort. Bij ons is het niet zomaar volgende keer beter. Maar jij gaat snel! Zie dat we met de dagen gelijk lopen haha alleen jij 5 weken verder. Dan ben jij eind juni/ begin juli uitgerekend?

Hier krijg ik een beetje meer vertrouwen. Eigenlijk verlies ik elke dag gewoon een klein beetje bruin slijm. Dus oud bloed, vermengd met afscheiding. En overal waar je leest staat dat bij oud bloed je geen zorgen hoeft te maken. Dus daar houd ik me aan. Probeer ik.
    Ik ben nu al erg misselijk en de test was zo knal terwijl ik donderdag mag testen... Dat geeft me ook rust.
    Maar hoe deden jullie dat? Want ik mag donderdag stoppen met de utrogestan en ik vind het doodeng. Bij de vorige verloor ik bakken met bloed en mocht ik doorgaan tot 12 weken maar nu heb ik dat niet. Ook geen buikpijn. Ik durf bijna niet. Hoe ging dat bij jullie?

6. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Ik lees vaak met jullie mee hier, maar reageer niet vaak.
    Gefeliciteerd MI met je zwangerschap. Wat geweldig zeg! Maar waarom ga je niet gewoon door met de Utrogestan als je dat een goed gevoel geeft. Dan schrijven ze je er echt nog wel een recept voor uit, hoor. Heb ik bij mijn zwangerschap ook om gevraagd.
    Ik zie meer zwangeren hier. Wat geweldig zeg! Allemaal heel erg gefeliciteerd. Geniet van de bijzondere tijd die komen gaat.
    En voor de anderen die nog middenin het proces zitten: toi toi toi. Hou moed! (spreek ik mezelf ook in ;)).

7. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Ff snel tussendoor (ik zit op het werk/afstudeerstage)

Maar ik wil natuurlijk ook ff MI feliciteren...!!
    De duimen gaan voor je draaien dat dit dé plakker is :D

Ik reageer later uitgebreid *zwaai*

8. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    @ MI87: NIET stoppen met de Utrogestan hoor!!! Dat moet je echt tot 12 weken blijven gebruiken. Bijzonder dat je er van jouw ziekenhuis mee mag stoppen op je testdag. Geloof me, dat is niet gebruikelijk en wenselijk! Gewoon om een recept vragen. Heb ik ook gedaan voor mijn IUI poging (daar krijg je het niet standaard voor) en dat was geen probleem. Oud bloed lijkt mij trouwens ook geen reden tot bezorgdheid, al snap ik dat je pas opgelucht zult ademhalen als je een kloppend hartje ziet! Oh en puppies zijn natuurlijk altijd leuk :)

@ Kniffel: ik snap je dubbele gevoel maar je hebt behoorlijk wat symptomen dus genoeg hcg in je lijf!!

@ Ploon: dank je! Ik duim voor je dat je je Sinterklaascadeau krijgt!

9. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    MI87: wat een fantastisch nieuws!! Gefeliciteerd!!
    Ik duim voor een fijn plakkertje voor je...

Ik ben begonnen met IVF. Vandaag 2e spuit Gonal-F gezet.
    Spannende weken zitten we dus in...

10. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mi87: Jaaaaaaaaaaa! Ik wist het! Wat super voor je! Van harte gefeliciteerd. Dit keer geen hematoom en over 8 maanden en een week een kerngezonde baby in jullie armen!

Niet stoppen met utro hoor, ik heb het ook tot de twaalfde week gebruikt....

11. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Ook hier even snel, moet zo weg voor de 2e fm..
    Van harte! Ik hoop dat alles goed gaat!

Ik zou ook de utro door blijven gebruiken tot na de 12e week! Ik hoop dat je het vertrouwen vasthoudt en je geen zorgen maakt maar better to be safe than sorry...de utro kan sowieso geen kwaad! Er zijn ook dames die het nog langer hebben gebruikt!

12. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Bedankt lieve meiden! Fijn al die back-up. Inderdaad. Better safe then sorry. Al heb ik het idee dat mijn lijf helemaal niks meer opneemt. De bolletjes komen er voor 90% weer uit lopen. ( lekker) maar desalnietemin... Ik ga inderdaad vragen om tot de 12 e week te gebruiken. Mijn gyn deed er de vorige x ook niet moeilijk over. Heb zoiezo nog 4 doosjes liggen. Dus voorlopig genoeg reserve. En ja het radboud zegt de dag van de test stoppen met utro. Zowel met als zonder zwangerschap.

Ik moet nu gaan. Bedankt voor jullie mening en helemaal gelijk. Lekker doorgebruiken. Nu moet ik naar de tandarts. Heb nog niks gegeten. Ben te misselijk. Wel thee op en sap voor het vocht. Maar ben bang dat ik over de handen ga kotsen als ze achterin mijn mond zitten... Word lachen

13. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    MI87 van harte gefeliciteerd hoor!
    Wat ontzettend fijn voor jullie!

Over het bloedverlies bruin is idd oud bloed en geen reden tot paniek.. al snap ik wel dat het je onzeker maakt;)
    Ik zou de bollen ook tot en met week 12 gebruiken of miss langer als je dat een zeker gevoel geeft!
    Ik gebruik ze namelijk zelf ook nog!
    S6 bij de tandarts!

Miss jij ook weer gestart..
    Ik hoop dat dit traject jullie wederom geluk brengt!
    Ik duim voor je!
    S6 in de wacht weken hoor.. hopelijk goed nieuws binnenkort!

Lfs

14. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Hoi Miss,

Ik hoop dat je IUI slaagt!! Doe je in een natuurlijke of gestimuleerde cyclus? Hoe is het gegaan zaterdag?

Het klinkt ook goed dat je niet meer in het negatieve blijft hangen! :)

Wij hebben vanaf het begin ervoor gekozen om er niet (in details) met anderen te praten en dat bevalt ons ook goed. Ze weten dat we ermee bezig zijn maar niet hoe en wat etc. Ik hoop ze ook achteraf te kunnen melden dat we met wat hulp en een ietwat moeizame weg zwanger zijn geworden.

@hier eerder vanavond de pregnyl gezet, IUI gepland voor as. vrijdagochtend maar m'n ovu test was vanmiddag al positief en we zijn door de echo vlak voor de IUI vorige ronde erachter gekomen dat mijn eitjes al snel na de het vinden van de piek springen dus ik betwijfel of de timing nu wel goed gaat :(. De arts denkt wel al vooruit aan IVF, wilde om die reden dat ik door zou gaan met het slikken van de DHEA ondanks vrij hoge waarde (nl 22) maar mocht nu toch stoppen omdat ik veel last ervan heb.

15. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Zoetjes, succes meid. O spannend en erg vervelend als je bang bent dat je ritje eerder springt. Je wil natuurlijk dat alles optimaal en op tijd verloopt. Kunnen ze niet voor de iui nog ff checkrn of de follie er nog zit of niet? Dan ben je in ieder geval gerust gesteld als het nog er zit. Jammer als ie dan gesprongen is maar dan kunnen ze daar de volgende keer op inspelen.

Weet wel dat ze in nijmegen nooit een echo wilde maken voor iui. Ik was er ook altijd bang voor. Snap de reden niet zo goed dat ze moeilijk doen.

Miss, succes! Je hebt het als ns voor elkaar gekregen!!!

16. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen meiden,

MI87, van harte gefeliciteerd meid! Wat een super nieuws en het is je zooo gegund!!

Miss, jij ook weer heel veel succes met deze IUI poging! Ik gun het jou ook zo!

Zoetjes, voor jou ook spannend! Ik duim voor een goede timing en een nog beter resultaat!

Alle andere meiden, ik hoop dat het goed met jullie gaat!

Hier nog steeds een pauze ja, hoewel dat eigenlijk helemaal niet echt zo te noemen is. Het houdt me toch bezig. Heb eindelijk bericht van de zorgverzekering, ze gaan 319 euro vergoeden van de ruim 2000 euro die ik dit jaar zelf betaald heb. Ik had nog wat eigen risico openstaan dus hebben ze 28 euro overgemaakt. De kl**tz*kk*n! Ze zeggen dat dit het bedrag is dat ze maximaal vergoeden voor fertiliteitsonderzoek bij een niet gecontracteerde zorgaanbieder. Dit konden ze me blijkbaar niet al eerder vertellen, want na ik toestemming had gevraagd (alles netjes volgens de regels) zeiden ze dat ik aan het eind pas alle rekeningen kon indienen en dan konden ze zien wat ze zouden vergoeden, max 60% van het NLse tarief. Grrrr! Ik hoop dat mijn advocaat hier nog wat mee kan, maar ga maar van uit van niet. Al met al een k*t jaar met vooral veel teleurstellingen, lege handen en een vette rekening. Nu ga ik dus overstappen op PNO maar ben bang dat ze daar misschien ook wel moeilijk gaan doen, omdat ik al in het traject zit en bovendien is het maar de vraag of het ooit tot een poging zal komen. Straks noemen zei het ook fertiliteitsonderzoek, omdat het nu elke keer zo is dat er gekeken wordt of er überhaupt wel follikels zijn.
    Inmiddels zit ik ook op cd 75, dus dat ziet er ook niet echt rooskleurig uit. Ik heb, tegen beter weten in, direct na mijn vakantie (ongeveer 1,5 week geleden) toch maar een test gedaan en die was witter dan wit. Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik er maar beter helemaal mee kan stoppen. Hier worden we ook niet gelukkiger van.

Miss, om antwoord op jouw vraag te geven, ja we willen eigenlijk veel liever daar wonen, maar ik heb een koophuis. Die kan ik nu niet verkopen zonder een enorme schuld over te houden. Het plan is om (als we kinderloos blijven) over 3 tot 5 jaar wel die kant op te gaan.
    Mocht je op vakantie willen naar een warm oord, dan is Egypte zeker een aanrader. 365 dgn per jaar schijnt de zon. Sharm el Sheikh vinden wij een fijne plek. Je merkt daar helemaal niks van de onrusten die zich in de grote steden afspelen. Dat is ook zo'n 700 km verderop. De toegangswegen zijn afgesloten en bewaakt, niemand die er niets te zoeken heeft (of kwade bedoelingen) komt er in.

Fijne dag allemaal!

17. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Miss, wat lief (en knap) dat je naar ons allemaal vraagt hoe het gaat!
    Ik kan me voorstellen dat je er na de mislukt ICSI's er helemaal doorheen zat en pauze hebt genomen. Pfff!
    Ik hoop dat je je gouden ei tegenkomt tijdens de IUI.
    Wij delen ons project wel met familie en goede vrienden, maar zijn ook nog maar net begonnen. Misschien dat wij na tig mislukkingen ook wel meer privacy willen en geen zin hebben om steeds een nega verhaal op te hangen...
    Ik hoop dat deze posi instelling voor je werkt!

Hier idd begonnen met IVF. 4e dag Gonal-F nu. Merk er nog niets van, dus blij dat ik geen bijwerkingen heb, maar aan de andere kant beetje bang: zal er wel iets gebeuren??
    Komt vast goed! Positive thinking!!

Knuffel voor iedereen!

18. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jij ook succes Mieksel!

19. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Mi,

Dank je wel! Hier maken ze gelukkig wel een echo voor de IUI en daardoor is juist mijn vermoeden dat het altijd al zo was (en dus alle voorgaande IUI's in het zkh verkeerd waren getimed!) bevestigd. En dit was de volgende en als het goed is de laatste keer IUI. Helaas kun je op de echo niet zien hoe lang geleden het eitje is gesprongen, dat is de reden waarom mijn vorige arts niet een echo wilde maken. Je kunt misschien een inschatting maken op basis van de staat van het lege eicelblaasje en dat was het..

Ik heb nu ook extra testen tussendoor gedaan en daardoor weet ik nu ook dat ik een korte piek heb maar in de kliniek zijn ze niet ingesteld op 's middags testen.. "Oh, u heeft 's middags getest, dat doen wij niet" na overleg met arts aangeboden om vanmiddag om 14u de IUI te doen maar vriend zit dan nog in een meeting en zou op z'n vroegst 16u kunnen en dan gaan ze dicht dus eerstvolgende optie is morgenochtend... Ik vind dat wel een minpuntje, alsof een vrouwenlichaam zich aan de regels of sluitingstijden van een kliniek/ziekenhuis houdt. Dus ik ben bang het ook deze ronde niet gaat lukken en we pas eind januari/begin februari verder kunnen ivm kerstsluiting en niet uitkomen cyclus.:(

Hoe is het met jou? Hoe was het bij de tandarts? En vandaag weer utro ophalen? Ik zou deze ronde ook weer utro gebruiken ivm korte Lf maar ik gebruik het pas als er echt een kans is of als ik weer zwanger ben.
    Heb je binnenkort weer een controle van je bloedwaarden en daarbij ook je vitamines? Als de bolletjes er zo weer uitkomen en je progesteron is goed kan het dan niet aan iets anders liggen? :)

20. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    FSK, wat een kniepers die zorgverzekeraar. Alsof al die testen als je ze in NL had gedaan ook zo weinig had gekost. ik denk het niet. Feit dat het een buitenlands ziekenhuis zit is gewoon lekker makkelijk om te zeggen: Ja is te duur wij geven maar een x bedrag terwijl je als je ze misschien in NL had gedaan net zoveel kwijt was geweest alleen had de verzekeraar dan niet kunnen zeuren over dat buitenlandse ziekenhuis.
    Hele dikke knuffel voor jou. Al die tegenslagen. Een mens kan maar zoveel hebben. Het lijkt soms zo oneerlijk verdeeld. Sommigen lijken wel voor het geluk geboren.

Hier ben ik tamelijk in paniek en erg teleurgesteld. Ik blijf elke dag een beetje slijm met wat oud bloed verliezen. Geen buikpijn. Op zich maak ik me daar nog het minst druk om.
    Nu had ik vanmorgen moeten testen en heb een predictor gekocht. ( naderhand las ik daar allemaal slechte verhalen over) Maandag had ik een kv en die was goed positief.
    Zat ik vannochtend op de bank de 5 minuten uit te zitten is die test verdorie negatief! Ik was zo teleurgesteld. hoe kan dat nu?
    Ik ben helemaal depresief naar boven gegaan en een half uurjte later weer naar beneden en hij was positief. Huh? Maar ja buiten de tijd en wanneer dat weet ik niet precies. Ik kwam erachter dat ik hem 5 seconden te kort in de urine had gehouden...misschien had dat ermee te maken. Er staat 5 seconden in een straal maar als je urine opvangt dan 10 seconden. Dat had ik niet gelezen en heb dus 5 seconden in een bakje met urine gehouden.

Het was nog vroeg en mijn moeder woont vlakbij een aantal winkels. Ze moest om kwart voor 8 boodschappen doen dus ik vroeg of ze nog een kv mee wilde nemen om half 9. Die kan ik beter vergelijken dan telkens een ander merk. En omdat ik al zoveel rare verhalen las over de predictor.

Maarja, 9 uur moesten we beiden werken, die stomme kruidvat zou om half 9 opengaan maar was kwart voor 9 nog niet open en ik moest ook nog het ziekenhuis bellen met de uitslag. Ze heeft daarom maar een test van etos gehaald eigen merk.
    Thuis gedaan en binnen 20 seconden positief al vond ik hem niet zo eruit springen zeg maar.

Daarna snel Radboud gebeld en die zouden overleggen en over 10 minuten terug bellen wat we gaan doen. wat ik met deze uitslagen moet. Want ik twijfel nu heel erg.
    Maarja...die belden dus nooit meer. Ik mijn man eens laten bellen in de middag (moest werken) want ik bel ze altijd en mijn man is wat strenger zeg maar. Zeggen ze: bel morgen maar want het is geen verpleegkundig spreekuur meer. Dat had ik al wel kunnen raden dat ze dat zouden zeggen. Maar beloof dan niet te gaan overleggen en 10 minuten later terug te bellen.

Heb vanmiddag uiteindelijk nogmaals kruidvat testen gehaald en die ga ik morgen doen. Dan kan ik beter vergelijken met die van maandag. Voel me vandaag niet zo lekker maar wel ineens trek... dan ga ik me daar ook weer druk om maken dat het afneemt...

o, o, o. ik heb me er maar bij neergelegd dat ik waarschijnlijk nooit geen zorgeloze 9 maanden zal hebben als ik die al bereik... maar wat een rotperiode dit zeg.

Deel Deze Pagina