Hoi lieverds. Fsk wat rot! Ik denk aan je. Sorry voor mijn ego bericht maar ik voel me echt ellendig. Gister helemaal blij ook geen bloed gehad en misselijk. Vandaag voel ik er niks meer van. Was aan het schoonmaken en toen voelde ik steken in mijn vagina. Daarna kreeg ik menstruatiekrampen en ja hoor de eerste druppels bloed waren daar weer. Ben met n kruikje naar bed gegaan en een paar uur geslapen. Nu nog een vaag krampje hier en daar en het bloed lijkt ook weer gestopt te zijn maar toen ik net opstond uit bed kwam er weer een hele stroom bloed. Ik voel me er zo ellendig door. Ik weet dat als het mis is ik niks kan doen om het te stoppen en toch voel ik die behoefte heel sterk. Maar wat??? Ik ben bang dat io voor de echo dinsdag al dood ben van alle stress. Wat een kutgedoe
Nee dat heb ik niet, maar ik denk dat die me zullen verwijzen naar de site en dat ik maar moet doen wat er in de brief staat. Het stomme is dat ze op de site zeggen dat je recht hebt op 3 behandelingen, ook in het buitenland, maar dat je wel toestemming nodig hebt. Dit spreekt elkaar eigenlijk al tegen. Maar dan komt daar ook nog bij dat je pas toestemming krijgt, of niet, als je de behandeling al doorlopen hebt. Waar is dan je recht? Ik denk dat de verzekering er op hoopt dat we dan maar niet doorgaan met de behandeling. En zo zullen er veel denken, want er zijn niet veel mensen die duizenden euro's hebben liggen, of er een lening voor kunnen krijgen. Scheelt zo'n maatschappij toch heel veel kosten. Stel je voor: je leent ongeveer 5000 (want zoveel kost een behandeling toch?), de behandeling mislukt (kans is zeer aanwezig) en aan het einde van de rit zit je dus ook nog met een schuld. Hoe krijg je mensen gek? Ik zit toch helemaal niet te wachten op dit soort ongein. Alsof het allemaal nog niet rot genoeg is.
Lieve MI87, voor jou ook heel rot dit! Denk ook aan jou! Mijn Dhea is 8,6. Moet wel van Dr S 50 mg per dag slikken.
Ik ben verzekerd voor rechtsbijstand, dus ga daar maar eens heen bellen. Misschien een mooie klus voor hun. Moet wel ff wachten, want kan nu niet goed praten.
Ik bedoel het goed he maar wat jij denkt over het verwijzen naar de webiste hoeft niet zo te zijn als je het niet probeert De kosten voor alle medicatie (alles behalve DHEA) gaat meteen via je zorgverzekeraar in Nl, mits je de medicatie in Nl ophaalt. Daar voel je financieel dus niks van. Tarief van de Icsi staat op de site van DD (2300) en IVF ook ( 1600??) dat moet je voorschieten + je narcose van 300 (tip neem een roesje = goedkoper) + intake + DHEA Minder dan 5000 dus
Ja, je hebt gelijk, ik kan allicht proberen te bellen. Alleen nu niet, want heb nogal spraakgebrek door verdoving. Dan zijn de kosten idd aanzienlijk minder dan ik dacht, maar nog... Ook dat heb ik niet liggen. Die medicijnen kunnen dus ook bij een NLse apotheek opgehaald? Daar het receptje van Dr S inleveren kan dus ook? Maar heb ik dan niet alsnog eerst toestemming nodig voor die behandeling? Aangezien Dr S het voor zal schrijven.
Je moet zorgen dat je een verwijzing hebt van de huisarts of de ferti/gynea in een ziekenhuis. Zij geven je dan formeel over aan een andere behandelaar omdat voor jou het beste zou moeten zijn. DD voldoet aan de Europese normen etc etc en mag jou behandelen, adviseren en medicatie voorschrijven. De medicatie kun jij vervolgens prima in NL ophalen. Bel anders ook nog even ( als je weer kunt nav de tanden) naar de assisteten. Zij kunnen het bevestigen aan je. Alweer een stuk minder centjes, hopelijk vind je hier wel een oplossing voor meid!
Ik hou dr van, dingen aanpakken, uitzoeken en oplossen En ik zou het heel erg vinden als je zou moeten stoppen met DD ondanks dat ik je helemaal niet ken. Ik hoop zo dat deze topics op internet over POF en lage AMH de volgende groep meiden helpen. PCOS en endiometrose is ook geen feest natuurlijk maar wel zoveel meer over bekend itt tot onze aandoening.
Woooow wat is er veel geschreven vandaag! Ben een half uur bezig geweest om bij te lezen en nu moet ik koken, eten en naar yoga. Dus geen tijd meer voor een reactie.
mijn DHEA was voor gebruik pilen 7,8 en tijdens gebruik DHEA pillen 7,51 op anderzorg zie ik 4 punten staan die je moet doorlopen voor behandeling in buitenland.. ff goed de voorwaarden lezen van ivf behandelingen en onderaan de zelfde pagina staat dan wat te doen bij behandeling IVF buitenland.. in het roze aangegeven ik zie ook staan dat ze bij sommige dingen wat je doet in buitenland maar 60% van het tarief krijgt.. waarvoor dit geldt zou je moeten uitzoeken..
Dank je wel Wishful. Ik heb die stappen doorlopen, dwz een formulier ingevuld en in laten vullen door Dr S en mijn gyn hier. Dr S heeft aangegeven geen behandelplan te kunnen overleggen, omdat hij nog helemaal niet weet wat het behandelplan zal zijn. Klinkt logisch ook. Naar aanleiding van wat ik wel heb ingeleverd, kreeg ik dus deze brief. Er staat ook in dat ze vergoeden volgens de lijst van maximale vergoedingen, opgenomen in het Verzekeringsreglement en dat ze behandeling in het buitenland alleen vergoeden als deze ook in Nederland in het basispakket zit. En ze vergoeden nooit meer dan het bedrag dat voor behandeling in NL wordt gevraagd door een niet-gecontracteerde zorgaanbieder. En ik blijf het vreemd vinden dat ze op site bij de voorwaarden zeggen dat je éérst toestemming moet vragen en nu in de brief staat dat ze pas achteraf zullen beoordelen.
@ Klaasje: dank je Wat interessant dat jij op je werk veel met psychoanalyse te maken krijgt! En ja, daar pik je ongetwijfeld wel wat van op voor eigen gebruik! Ik moest erg lachen toen ik je post las, want het lijkt wel alsof je mij beschrijft. Blijkbaar lijken we erg op elkaar! Alhoewel ik nog iets van jou kan leren mbt het delen van mijn angsten, twijfels en onzekerheden. Ik blijf toch iets te stoer en positief doen naar de buitenwereld. Ga proberen ook wat meer te delen, wie weet lucht het op Wat betreft jouw stukje over DHEA vanmiddag.. in Dusseldorf prikken ze je bloed op DHEA en niet op DHEAs. Dat is de reden dat je naar Dusseldorf moet komen om bloed te prikken. In NL prikken ze namelijk alleen op DHEAs en aan die waarde heeft Dr. S. niets, werd mij verteld. Mijn uitslag was 10,6 en die moest tussen de 1,3 en 9,8 zijn volgens Irma. Die van mij was dus aan de hoge kant. Toch moest ik DHEA gaan slikken, omdat ook bij mij mijn systeem een boost kan krijgen door het bij te slikken. Ik moet wel de laagste dosis slikken van 25 mg. Knap van je dat je het verschuiven van je intakegesprek los hebt kunnen laten. Bij mij lukte het al bij de eerste keer bellen. Scheelde 2 1/2 maand! Maar goed, het geeft inderdaad ook tijd voor die laatste onderzoeken en om het zelf nog te proberen. You go girl @ FSK: zou Dusseldorf geen regeling kunnen treffen met mensen die wat minder spaargeld tot hun beschikking hebben? Misschien kun je een langere betalingstermijn met ze afspreken? @ wishfulthinking: ben blij dat je nog even benadrukt dat je met een laag AMH niet per definitie binnenkort in de overgang beland. Al denk ik daar meteen achteraan 'maar het zou wel kunnen'. Want dat is het lastige aan die lage AMH waarde toch, ze hebben geen idee hoe lang het nog duurt? Of moet je FSH ook verhoogd zijn, voordat de overgang echt inzet? @ Poppetje: dank je wel voor je reactie! Moet wel even wat rechtzetten: mijn oma neemt het mijn ouders kwalijk dat ik niet gelovig ben opgevoed. Mijn ouders zijn dus niet gelovig en ik heb een geweldige band met beiden. Helaas hebben we door hun families alledrie nog wel eens last van een schuldgevoel over de dingen die we doen, die van het geloof niet mogen. Je hoort toch altijd het prekende stemmetje van de dominee (of van je oma) in je hoofd. Maar nu ik me realiseer hoeveel impact hun overtuigingen onbewust mijn hele leven op mij hebben gehad, ga ik het loslaten!! Goed zo dat jij ook aan de DHEA zit. Haha, we lijken wel junkies met z'n allen . Veel dames in het Dusseldorf topic raken er zwanger van, met of zonder behandeling, dus ik heb er een goed gevoel over voor ons allen! @ MI87: oh nee, wat een narigheid. Ik vind het zo ontzettend rot voor je! Ik denk niet dat je iets kunt doen meid, behalve afwachten. Heb vertrouwen in je lichaam en in je kindje. It ain't over till it's over!!! Fijne avond allemaal!
Geen idee Miss, of ze daar in DD aan willen meewerken. Ik laat het heel even bezinken, ben zo moe van dit alles. Moet weer even wat nieuwe strijdlust krijgen. Ik ga in ieder geval proberen alles op alles te zetten om toch vooraf die toestemming te krijgen, zodat ik elke rekening meteen kan declareren. Desnoods via mijn rechtsbijstandverzekering. Na de pasen ga ik naar mijn huisarts, vragen of ze met me mee wil denken en een goede verwijzingsbrief kan schrijven. Ik hou jullie op de hoogte in ieder geval, wie weet heeft een ander ook wat aan de info.
Zo zie ik het ook FSK, hopelijk maken we nieuwe POFers wijzer! Geniet van je paasweekend en lekker op zoek naar strijdlust. Moest ook om jou lachen Miss . Het is allemaal wat hier, gelukkig komt ook positieviteit en humor voorbij. Mijn Dhea uitslag van 13,6 kwam reeds uit DD . Wellicht mag ik ook net als jij straks wat gaan slikken mochten we richting behandeling gaan maar voor nu hoef ik niets te nemen. Inderdaad, het is even wachten tot juni maar er is nog genoeg te doen. Oa als ik volgende week ongesteld word weer AMH/FSH prikken en de samenlevingsdinges en HSG. Voordat ik al die uitslagen en dossier onder de arm kan steken is het al zover!
Mijn dhea was 11.8 (november 2012). Mijn begin waarde weet ik niet, omdat ze iedere keer op DHEA met sulfaat hadden getest (bij mijn huisarts) en DD kwam daar wat laat achter, dat dat niet de juiste waarde was. Omdat 9.8 inderdaad de bovengrens is, heb ik nog gevraagd of ik niet te hoog zat, maar ze bevestigden alleen dat het "iets" eroverheen zat en het geen probleem was. Omdat omze laatste poging (februari) ook op niets is uitgelopen, ben ik ermee gestopt. Voor mij heeft het wondermiddel helaas niets gedaan, maar gelukkg voor een hele boel andere mensen wel. Voor de theedrinkende dames hier, weten jullie hoe ik kan zien of er cafeine in de thee zit ? ik heb op de verpakkingen gekeken, maar zie het er niet echt op staan. Ik heb ze van de lipton en pickwick.
Hoi, dames! Ik kan niet echt meepraten over dhea. Heb het niet geslikt en ook niet getest...dus kan er niet over meepraten sorry. Jolanda, zoiezo zwarte thee daar zit cafeine in. Rooibos kun je wel drinken. Verder staat het er inderdaad nooit er echt duidelijk op. Ik drink nu alleen nog maar rooibod maarrrrrr drink wel 1 kopje koffie per dag. Wil ook nog iets overhouden wat ik lekker vind. Sinds mijn ego bericht gister niks geen bloed meer. Zucht. Mijn lichaam weet volgens mij ook niet wat ie wil.
Klinkt al weer een pietsje beter MI87, weg met dat bloed! Hoop zo voor je dat je volgende week met de echo wat meer geruststelling zult krijgen. Jolanda bedoel je echt cafeine of theine? Zit er geen logootje met een telefoontje en of helpdesk op de verpakking? Ik drink zelf altijd thee van Simon Levelt, de aloe vera thee.Die is biologisch dat ik weet.