Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED 2 (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door FSK, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    FSH (Follikel stimulerend Hormoon) is het meest belangrijkste hormoon om de groei en rijping van een eicel bij vrouwen en de aanmaak en rijping van zaadcellen bij een man te bewerkstelligen. Ik hoop dat onderstaande link werkt, daar staat meer info ook over de samenhang met LH en progesteron etc.

Sowieso een erg handige site! NVKC - Wij nemen uw bloed serieus! voor het geval de link niet werkt

NVKC - Informatie over FSH

In het Maasstadziekenhuis hoefde ik niet weer opnieuw te prikken omdat ik vorig jaar in oude zkh was geprikt en hij tevreden was met mijn 9.
    VU beweerde dat een enkel x FSH testen niets zei, dat je beter van een paar keer gemeten waarde uit dient te gaan. En Nij Barrahus wist dat het 9 was maar wilde graag zelf nog een keer prikken op FSH, AMH, de rest en als eerste en enige op DHEA..
    En gelukkig voor mij was m'n FSH nog 9 waardoor hij vindt dat we nog tijd hebben voor een paar IUI behandelingen voor we aan de IVF gaan..terwijl maasstadziekenhuis omwille van de AMH geen IVF wilde doen en IUI alleen gestimuleerd een kansje wilde geven. Vu wees me direct de deur puur op basis van leeftijd! Er werd niet gekeken naar mijn waarden, pas toen ik ging tegensputteren en het maar op tafel gooide vond hij dat "wel goed".

Misschien dat ze in DD geen behoefte hadden aan opnieuw prikken als je vlak daarvoor ook in nl was geprikt?
    Ik weet dat Gent sowieso aangeeft zelf alles nog eens te willen prikken, ongeacht welke testen je al doorstaan hebt en in je dossier meeneemt..

2. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn FSH was dus niet zo heel erg hoog, maar mijn amh wel heel laag. Dat zegt dus zeker wel wat, want mijn cycli zijn erg lang en mijn eierstokken steeds leeg...

3. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb net al mijn gegevens doorgespit van alle gegevens uit NL die ik naar DD heb gestuurd (heb uiteraard een kopietje voor mezelf daarvan gemaakt) geen enkele keer wordt FSH genoemd. Wel zie ik dat mijn TSH in 2011 geprikt is en die was toen 0,81. Goed voor de normale mens, maar ik zie dat het voor vruchtbaarheid beter tussen de 1 en 2 is... Hmmm, daar ga ik maar eens achteraan. Dacht ik pauze te hebben ;)

4. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    #3004 Switi, 29 nov 2013
    Laatst bewerkt: 29 nov 2013
    Sorry, ik wilde absoluut niet je rust verstoren! Maar ik zou echt even achter de FSH aangaan..als je toch bezig bent:p

Edit: TSH is afhankelijk van of je schildklierpatient bent of niet en kan met juiste dosering thyrax ed "opgelost" worden voor wat betreft zwanger worden. De rest is aan de internist om je goed in te stellen.

5. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hmmm hier ook nooit op fsh getest. Alleen amh en verschillende keren bedreigd met het antwoord: we stoppen er mee want ivf heeft geen zin. Was dus telkens spannend of ik door mocht naar de volgende ronde...

Volgens mij houd nl niet van al die extra info.

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    De site die zoetjes doorgeeft verteld dus wel degelijk dat amh en fsh altijd samen moeten worden geprikt voor juiste resultaat...

7. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Wat ik ervan begrepen heb, is dat AMH iets zegt over je eicelvoorraad en dat FSH iets zegt over de kwaliteit van je eitjes en of je nog goed te stimuleren bent.

Toen mijn FSH onlangs op 19,3 werd geprikt, begreep ik met terugwerkende kracht dus ook waarom er bij de ICSI behandelingen nauwelijks iets wilde groeien deze zomer. Ik had liever vooraf geweten wat mijn FSH was zodat mijn verwachtingen niet zo hoog gespannen waren geweest. Ik ben nu zo keihard op mijn bek gegaan! Ik vind het echt niet ok dat dit niet (op de juiste dag) geprikt is door Dr. S :(

Wat betreft of AMH iets zegt over kwaliteit: ik ben van de 40 maanden dat wij bezig zijn nog maar 1 keer zwanger geworden terwijl het zaad van manlief elke keer rond de 80 miljoen zit en zeer goed beweeglijk is. Ik zou dus denken dat AMH zeker ook iets zegt over de kwaliteit. Mijn FSH was in januari 2012 nog 7 dus die factor is pas ergens in de loop van de afgelopen 2 jaar mee gaan spelen.

Toch lijkt het er ook op dat het bij iedere vrouw anders verloopt. Ik heb nog een regelmatige cyclus en 4 of 5 follikels klaarliggen op dag 3, alleen reageer ik helemaal niet meer op de hormonen. En FSK heeft een lager FSH dan ik maar geen regelmatige cyclus en follikels. En weer andere meiden presteren het om nog 7 eitjes te produceren met een lager AMH dan ik. Ik kan er geen conclusie aan verbinden, jullie?

Mijn motto is: it only takes 1!

Ik hoop zo dat het ons allemaal gegund is om mama te worden. Zo niet van een biologisch eigen kindje, dan via eiceldonatie of adoptie. Ik merk dat ik zelf steeds meer naar eiceldonatie toe groei. Ik denk dat de keuze maken de allermoeilijkste stap is, maar zodra ik zwanger ben en er een kindje wordt geboren dat in mijn buik is gegroeid doet DNA er volgens mij helemaal niet meer toe. Al wil ik uiteraard nog wel proberen om dat laatste gouden ei van mezelf te pakken te krijgen!

X

8. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Miss,

Dat is ook wat ik van de AMH en FSH begrijp daarom vind ik het raar dat er niet op FSH geprikt is (en idd dat moet ook op de juiste dag) of daar beter naar gekeken word.. Ook ik ben inmiddels zeker al 37 ronden bezig en ook nog maar 1x zwanger geweest dus mijn eicelkwaliteit zal ook niet al te best zijn, ik weet niet of dat de AMH of de FSH of...?? Een andere bepaling of gewoon pure pech is.. Er komt zo veel meer bij kijken, juiste omstandigheden, perfecte timing, juiste dosis van het een of het ander maar ook een behoorlijk groot portie geluk en misschien zelfs toeval. Ik kan er ook absoluut geen conclusies aan verbinden, ik probeer alleen voor mezelf in ieder geval de meest optimale omstandigheden te creëren en daar waar mogelijk te verbeteren. Want ik ben het helemaal met jou eens dat het bij elke vrouw het toch weer anders verloopt. Mijn FSH mag keurig lijken, dat geeft ook geen garantie op zwangerschap, mijn AMH is eigenlijk net zo laag als die van FSK, ik zit nu op 0,20 AMH. Meestal kwam de AFC niet hoger uit dan 4. Voor de IUI was ik denk ik goed te stimuleren maar dat zegt nog niets over mijn kansen op een IVF. Ben ik nou een hopeloos geval vanwege mijn leeftijd dus geen IVF of ben ik niet hulpbehoevend omdat ik spontaan zwanger kon raken, wie zegt me dat het niet een eenmalig toevalstreffer was. Net als Mi herken ik de dreiging "mocht al blij zijn dat ik iui in eigen cyclus kreeg" terwijl de richtlijnen daar anders over schrijven maar gelijk hebben of gelijk krijgen is heel wat anders.. En nu krijg ik nog steeds geen IVF omdat de arts vindt dat we nog even tijd hebben....eeuhh :(

Maar net als jij gun ik het ons allemaal van harte om mama te worden! :)

Ik hoop dat we allemaal snel ons gouden ei vinden :)

9. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    MI volgens mij heb ik iets gemist! Gefeliciteerd meis..

Zoetje.. het gouden ei.. maar ik heb ook het gouden zaadje van manlief nodig ;) Daar ligt bij ons het probleem..

Hier uitslag bloed, onze chromosomen zijn normaal en zijn geen drager. Mia's afwijking is dus echt domme, pijnlijke, pech geweest. De kans op herhaling is zeer klein! Verder hier weinig online.. sommige momenten besef ik ineens dat ik nog geen drie weken geleden nog zwanger was van mijn meisje. De gynaecoloog van de week gezien en van binnen is alles weer zoals voor mijn zwangerschap. Dus in theorie zou ik 20 december groen licht moeten krijgen van de prof om door te gaan met de laatste cryo!

De paragnost die de laatste al zei dat er twee kindjes kwamen maar niet zoals het hoort.. van de week gezien en ze zag echt een tweede ziel, een vrouwelijke.. Ze heeft weer dingen gezegd die ze niet kon weten. Blijft apart! Zij zegt dat het haar zou verbazen als het niet de volgende poging al raak is, ik hoop het..

Hoop dat 2014 voor ons allemaal iets heel moois brengt!

10. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Poppetje,

Uiteraard ligt het probleem ook wel eens bij de man zijn zaadjes maar omdat de discussie ging over onze hormoonwaarden sprak ik over het gouden ei voor ons. :)

Goed te weten dat jullie geen dragers zijn en de kans op herhaling erg klein is! Je krijgt Mia er niet mee terug dus is het misschien een schrale troost maar je hebt nog even troost nodig.

Als het dezelfde paragnost is die al een dochtertje bij je zag nog voor je überhaupt in Gent was houd je dan maar goed vast aan het vertrouwen in haar! Ze heeft het immers goed gezien en misschien krijgt ze gelijk dat het de volgende ronde al direct raak is! Het is je zo van harte gegund!!

Neem je tijd om te helen, het is van binnen misschien wel weer goed volgens de gynaecoloog maar het moet ook weer goed voor jou/jullie zijn!

Take care!

11. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Het is dezelfde paragnost. De laatste keer toen ik haar zag en dacht dat Mia gezond was, zei ze dat ze twee kindjes door kreeg maar het niet zo zou zijn als het hoorde! Wist niet dat het Mia zou zijn.. Ze zag wederom een vrouwelijke ziel. Nee, Mia komt niet terug, maar wil graag verder. Het verlies van een kind verwerk je nooit, uiteindelijk leer je er een beetje mee leven :(

En tja ik hoop dat we allemaal een mooi goud bevrucht eitje zullen dragen!!

Weet dat ik het net kan sturen maar iedereen zou toch minimaal één gezond kindje moeten mogen krijgen!!!

12. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poppetje: wat moeilijk allemaal meis. Toen het bij ons mis bleek tijdens de eerste zwangerschap ben ik ook meteen naar de paragnost gegaan die mij tot dusver altijd rake voorspellingen had gedaan.
    Ik had dat ook nodig op dat moment om me aan vast te kunnen houden. Zij zag op dat moment al dat het een chromosoom-probleem was, wat wij toen nog niet wisten. Ze zag ook dat er nog twee kindjes zouden komen. Waarschijnlijk 2 meisjes maar dit laatste wist ze niet zeker. Ze gaf aan dat ik na 3 maanden wel weer zwanger zou zijn. Nou, die 3 maanden werden 3,5 jaar. Maar het beeld dat ze had heeft dus wel geklopt. Aan de ene kant heb ik hier dus heel veel steun aan gehad, aan de andere kant was het wel erg frustrerend dat het zo lang duurde terwijl ik een 'appeltje, eitje' gevoel van haar kreeg toen het ging over opnieuw zwanger raken.
    Ik geloof persoonlijk heel erg dat er mensen zijn die voorspellende beelden krijgen. Het is aan hen hoe ze die interpeteren. Tijd voorspellen schijnt echt heel moeilijk te zijn.
    Ik hoop dat die mevrouw die jou voorspelde dat het de volgende poging waarschijnlijk wel weer raak is echt gelijk heeft. Ik ga echt voor je meeduimen want ik weet als geen ander hoe intens groot dat verlangen nu is geworden na jouw meisje. Maar wat ik dus tegen je wil zeggen is: houd je niet te veel vast aan tijd. Dat heeft mij erg veel spanning opgeleverd destijds....

Vind trouwens ook heel herkenbaar wat je schrijft hoe je soms ineens bewust wordt van het feit dat je (bv) 3 weken geleden nog zwanger was... Het is zo'n achtbaan waar je in hebt gezeten en nog inzit. Soms lijk je dan ineens heel even wakker te worden en zo'n bewustwording te krijgen. Dan besef je heel even hoe bizar de werkelijkheid eigenlijk is. Je zit in een soort van overlevingsmodus en dat is best een wazig gevoel.

Ik denk wel dat je er overheen kunt komen dat je een kindje op deze (onze) termijn verliest. Het zal altijd een herinnering blijven aan een heel verdrietig maar ook mooi hoofdstuk in je leven. Het is niet iets dat je zult vergeten. Maar ik denk absoluut wel dat je het kunt verwerken.
    Mijn verdriet om ons zoontje werd wel groter naarmate de tijd verstreek en ik besefte dat het misschien wel ons enige kind zou blijven. Help, paniek, wij hebben ons enige kind laten gaat...!
    Nu ik weer zwanger ben besef ik soms des te meer hoe heftig het eigenlijk was wat wij in 2009 meemaakte, aan de andere kant voel ik ook dat het verdriet om hem zachter wordt en een eigen plekje begint te krijgen.

Daarom ben ik het ook des te meer eens met jouw laatste zin. Ik roep het de laatste weken ook steeds. Nu ik zo ver zwanger ben besef ik nog meer dat zwanger raken en een kind krijgen geen enkele vrouw met kinderwens ontnomen zou mogen worden. Het is zo'n primaire levensbehoefte.... Het is té erg als je dat ontnomen wordt.

En even terugkomend op jouw situatie nu; de meeste mensen (die gewoon makkelijk kinderen krijgen) hebben geen flauw idee hoe erg het is om mee te maken wat jij nu meemaakt. Daarvoor moeten ze zich namelijk inleven en zich voorstellen hoe het was geweest als hun pareltje, hun grote goud, zo stil en levenloos ter wereld was gekomen. Die gedachte is zo afschuwelijk voor mensen dat ze hem weigeren te hebben... En wel begrijpelijk natuurlijk. Maar daardoor vaak heel eenzaam...

Sterkte meis. Succes ook met volgende poging. Houd ons op de hoogte. Ik ga maar weer eens een poging tot slapen doen....

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hoi poppetje, ik denk vaak aan je.
    Gelukkig was het ' pech' maar daarom niet minder pijnlijk en erg. Ik weet niet zo goed wat ik tegen je moet zeggen. Ik geef je een dikke knuffel en neem alle tijd die je nodig hebt. Bij ons is het nu niet ' volgende keer beter' zoals vaak mensen luchtig zeggen. Die volgende keer is bij ons gewoon niet zo vanzelfsprekend.

Wil je wel nog steeds zo snel mogelijk starten met de volgende poging zoals je eerst wilde of heb je daar nu toch wat meer tijd nodig?

Heel veel sterkte meid.

14. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Poppetje, ik hoop dat je paragnost gelijk heeft. Sterkte!

Mi87, nog oud bloed of ist rustig? Hope so!

Hier vanmorgen eerste FM gehad: vijf eitjes.
    Niet zoveel he!? Hoeveel hadden jullie bij de eerste FM?
    Maar, gezien m'n lage AMH, ben ik blij dat ik te stimuleren ben.
    Nog maar ff goed broeden en pokon spuiten, misschien worden het er nog meer en groeien ze goed door..!

15. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ja elke dag nog een pietsie lichtbruin tot bruin en tot 2x toe echt bloed verloren. Zeer weinig en meteen weer weg maar ik vind het niet leuk. Continu jank ik weer omdat ik denk dat het over is. Blijft gewoon spannend.
    Daarbij kwam mijn zusje dit weekend vertellen dat ze 8 weken zwanger is. Een moment waar ik vaak aan heb gedacht met angst en beven moet ik eerlijk bekennen.
    Wil blij voor dr zijn maar vind het nog moeilijk. Ik ben de oudste maar dat word hun eerste kleinkind dan. Het zou dan extra pijnlijk zijn als ik straks weer met lege handen sta.

16. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Maar ook super leuk als het goed gaat dat weer wel. Schelen dan 3 weken.

Misschien heb ik gewoon een gevoelige baarmoedermond en omdat de bloedingen meteen weer stoppen en erg weinig is hoop ik dat het gewoon een adertje is of een gevoelig plekje die snel bloed... Ik hwb rood haar dus een funne huid en daarbij de utro die alkes week maakt, de punctie... Misschien bloed ik daarom zo snel.

Krijg nu wel meer pijn in mijn borsten...steekjes en ook een zwaar gevoel in mijn buik met steekjes in mijn liezen. En weer enorm trek in kroketten. Verder eet ik weinig. Niet veel eetlust, zit snel vol. De misselijkheid is minder nu. Misschien kwam het in het begin door de zenuwen.

17. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mieksel: ik had 5 of 6 follikels klaarliggen en na stimuleren werden dat er 8 en bij de puntie haalde ze er 10 uit. Dus nog geen zorg, 5 is prima!

Mi87: ik begrijp je zorg. En ik begrijp de druk die de zwangerschap van je zusje op de jouwe legt ook 100 %. Wat moeilijk voor je.
    Aan de ene kant fijn dat het gebeurd nu jij ook een positieve test in handen hebt, aan de andere kant was het fijner geweest als jij al een weekje of 20 verder was. Jij kan trouwens wel nog eerder bevallen dan zij hè! Het scheelt maar een paar weekjes...
    Maar kun je het zkh niet bellen om te overleggen? Moeten ze niet checken of er niet toch weer zo'n hematoom ofzo zit? Jouw zorgen zijn echt niet overdreven na wat je allemaal hebt meegemaakt. Het zou heel normaal zijn als ze je even helpen door even een echo te maken en de boel goed te bekijken. Gewoon voor jezelf opkomen hoor.

Doe maar lekker rustig aan en ben een lief voor jezelf!
    Hou ons op de hoogte, ik leef met je mee!

18. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Mieksel, hier zelfde als babsie het werden er steeds meer.

Babdie, ik wilde bellen maar heb het expres niet gedaan. Volgende week woensdag heb ik een echo en nu is er nog weinig te zien. Zit ik daar straks weer over in. Dus daarom zit ik het nog even uit. Ik heb net ff gekeken hihi met n spiegeltje en het is erg rood doorbloed en wat dikker van binnen. Denk/hoop dat het dus gewoon dat is.

19. Wondertjes

Wondertjes Bekend lid

19 sep 2011
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve meiden,

Ik heb een hele tijd niets van me laten horen....waarom nou precies kan ik niet zo goed verwoorden....ik was hier pas net en dan toch ineens meteen zwanger....Ik heb zoveel minder kennis en vooral ervaring als de meeste van jullie dat ik daarom ook lang helemaal niet meer gereageerd heb! Maar ik wilde toch even laten weten dat ik nog altijd met jullie meelees en meeleef! En bewondering heb voor jullie allemaal!!!!

20. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Babsie.. ik hou me zeker niet vast aan de tijd. Vorige keer heeft ze het op de poging aan toe goed gehad.. ik ben al blij als we uberhaupt volgend jaar een mooie test in handen mogen hebben! Maar over twee jaar is het ook welkom, ALS het maar komt!

MI87 Bloed hoeft niet fout te zijn.. heb het ook gehad tot aan de 9e week af en toe, mag je niet eerder voor een echo gaan kijken? Deze kleine blijft gewoon plakken.. TJa je zus is langer zwanger, maar die van jou is net zo bijzonder! Oh en ja.. ik wil graag verder, maar tp van de volgende cryo is op zijn vroegst januari/februari.

Mieksel, bij mij hebben ze beiden pogingen bij de eerste meting minder gezien dan uiteindelijk geoogst!

Deel Deze Pagina