Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED 2 (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door FSK, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mi87: hoe gaat het vandaag?

2. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    MI87, ik lees het nu pas. Wat zal je in de rats zitten! En dan nog tot woensdag wachten pfff! Kan dat niet eerder? Sterkte meid, ik duim dat alles goed blijft gaan. Ik gun het je zo!

Hier, ik ben vandaag gebeld door PNO. Ik mag niet het grootste aanvullende pakket omdat ik op het moment fysio heb voor mijn schouder. Ook dat nog! Morgen heb ik fysio, maar ik denk dat ik dat dan maar stop zet.

3. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Fsk, waar slaat dat nu op? Ben je dan een financieel risico ofzo?

Babsie, vandaag wat oud bloed verloren heel minimaal en heel toevallig telkens nadat ik utrogestan heb ingebracht.

4. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja blijkbaar. Het grootste pakket vergoedt nl onbeperkt fysio en een kleiner pakket 9 behandelingen. Die mag ik dus wel...

5. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ja maar het grootste pakket vergoed 4 ivf behandelingen. Dat was toch de hoofdreden? Dus je wilt het duurste pakket. ( wij hebben er ook naar zitten kijken)

6. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    MI187: sorry dat ik zomaar jullie topic inval.
    MI ik las over je bloedverlies. Utro kan idd voor bloeden zorgen maar meestal vlak na inbrengen ervan. Weet je hoe hoog je progesteron niveau is? ik zou de utro toch niet stoppen hoor. En weet je ook je trombocyten waarde? en is je TSH en T4 gecheckt recent? sterkte ermee hoop dat je kindje goed bij je blijft zitten. Houdt in ieder geval zoveel mogelijk bedrust als het kan. Meld je ziek, blijf liggen op de bank.

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Wattus wattus wattus? Haha. Sorry ik weet niet wat dat allemaal is. Lief dat je advies geeft!!!

Ik ga zeker door met progestan maar dat word niet gemeten. Ik gebruik het op eigen verzoek omdat ze hier willen dat je op de dag van de test stopt of je nu zwanger bent of niet. Maar dat voelde niet goed. Ik heb heel internet afgestruind of utro bloedingen veroorzaakt maar niks van dat te vinden. Ik heb ivf gehad er is toch gerommeld daar en heb een dunne huid ( rood haar) dus hoopte dat dit het zou kunnen zijn. Assistente aan de tel. Bevestigde wel dat het kon maar pas op de echo kunnen we zeggen of er uberhaupt een oorzaak te vinden is. De vorige keer zag je vanaf het begin zooi in de baarmoeder zitten en die plek werd groter en groter totdat het om het hele kindje heenzst en het meetrok ( met kloppend hartje en al) ben gewoon weer erg bang voor weer een herhaling.

8. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik werk in de huishouding dus ' rustig' werken zit er niet in. En omdat ik van het ziekenhuis geen advies bedrust krijg vind ik het moeilijk om me ziek te melden. Moet namelijk ook zelf de arbo bellen en uitleggen wat ik heb. Dus als ze zeggen van: bedrust heeft geen zin, dan heb ik pech... Nu heb ik me ziekgemeld omdat ik dacht een miskraam te krijgen. Morgen moet ik weer verslag doen...maarja heb woensdag pas echo en moet dan toch 2 dagen werk doorkomen.

9. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    hihihi sorry MI187 ik ben een doorgeslagen patiënt :) maar je kunt zelf waardes laten testen via bloedwaardentest.nl je hoeft er niks vanaf te weten maar zou die genoemde waardes wel aan je ziekenhuis vragen en anders zelf doen. Verder, ga niet werken. Blijf ziek, verzin dat je griep hebt ofzo...echt...geloof me...is het enige wat helpt naast je utro. Als je zwangerschap wat verder is, kun je misschien weer wat meer bewegen.
    en utro kan wel je baarmoeder irriteren en dan wat bloeding geven maar een tekort aan progesteron kan dat ook veroorzaken. heb je niet toevallig een infectie van je blaas ofzo waar je beter antibiotica voor kunt nemen.
    ik weet het dat het vorige x misging daarom haak ik er nu ook op in, ben een stille meelezer :) en te druk om op alles te reageren maar nu wel even.

10. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt MI87. Want stel dat het dan toch misschien eindelijk nog een keer tot IVF komt, dan wil ik ook alles er uithalen wat er in zit. En zoveel premie scheelt het niet. Dus tja, dan maar geen fysio. Dan vraag ik wel of hij me de opbouw voor de oefeningen wil geven en ga ik zelf aan de slag.

En als ik jou was zou ik me ook ziekmelden hoor! Als bedrust beter is, dan moet je dat echt doen! Idd desnoods een leugentje om eigen bestwil, dus een vette griep te pakken of zoiets.

11. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Mi,

Ik heb wel eens gelezen dat bij dames die zo'n bollenschieter gebruikten ook soms wat bloeding optrad. Weet niet of jij het ook gewoon met de hand inbrengt maar dat is misschien veiliger zeker als je daar al zo gevoelig bent..:)
    Het klinkt wel alsof het nu met het inbrengen van de utro te maken heeft..

Ik vind het heel vreemd dat ze geen progesteron checken..kun je dat niet gewoon bij je huisarts laten doen? Volgens mij staat het op het standaard microbiologie formulier. :)

12. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Er is 3 jaar geleden in een cyclus progesteron gechecked omdat ik dat wilde weten. Het was niet iets wat ze zelf zouden checken naast de standaard testen. Zat toen nog in de onderzoeksfase wat er aan de hand was. Dat was dacht ik na een eisprong en dat was goed zeiden ze.

Ik gebruik indd een bollenschieter.

Nu al de 2 dagen niks gezien... Krijg wel steeds meer last van mijn boops. Voelen als blauwe plekken... Hopelijk een goed teken.

13. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Mi,

Ik blijf het heel vreemd vinden waarom ze je progesteron niet opnieuw willen checken.. Bij mijn weten is het juist wel onderdeel van de standaardtesten. Bij mij is het inmiddels al 4/5 x getest. Idd tijdens het OFO en cyclusmonitoring en later een keer om te zien of ze echt een eisprong gemist hadden. En tijdens intakegesprek/second opinion ivm de AMH bepaling in het Maasstadziekenhuis voor het geval hij mij toch wilde behandelen. En nu in het Nij Barrahus bij de intake/cyclusmonitoring. Lijkt me dus een vrij standaard testonderdeel..zie ook eerdere teksten over de FSH bepaling.

Waarschijnlijk dat jij heftig(er) reageert op de schieter of de utro :)

Het zou handig zijn als je wel je progesteron waarde wist zodat je evt de dosis utro kan aanpassen. 3x per dag 100 is natuurlijk wat anders dan 6x200..:)

14. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mi87: gebruik je maar 3x100 utro per dag? Maak daar maar 3x200 van hoor!
    Ik ben het helemaal met de anderen eens dat het verstandig is om te rusten. Ik zou wel eerlijk zijn over de oorzaak want als het langer duurt is die griep niet meer geloofwaardig. Je hebt toch een hele goede reden als je al zoveel miskramen hebt gehad?

En verder echt op je strepen gaan staan meis, assertief zijn. Het klinkt idd niet alsof het Radboud er alles aan doet om jou te helpen. Ook bij mij is mijn progesteron heel vaak gecheckt. Het lijkt me nu juist een goed moment om waarden te checken. Nu je zwanger bent kunnen ze zien of er wat afwijkt.
    Het gaat hier wel om jouw leven en jouw toekomst!

Mamavanh: ik schrik echt van al die sterretjes onder jouw handtekening. Wat verschrikkelijk! En wat ontzettend frustrerend als je niet weet waar het steeds misgaat....

15. Wondertjes

Wondertjes Bekend lid

19 sep 2011
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mi87 bij mij prikte ze in het Radboud ook standaard progesteron! Standaard procedure zeiden ze tegen mij! Dus als jij het zelf graag wil zou ik er zeker nog eens om vragen!! Succes!!

16. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Bij mij dus niet... Moest er zelf om zeuren... Kan het woensdag wel vragen.

Ik gebruik 3x 2 bollen van 100. Weet niet waar je leest dat ik minder gebruik maar dit is de normale dosering in het radboud.

17. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Heeft de utro geen ivloed op de uitslag trouwens?

18. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, dacht ik uit bericht van zoetjes te halen, van die utro. Sorry, verkeerd begrepen.
    Natuurlijk zal utro de uitslag beïnvloeden. Heb je helemaal gelijk in!

19. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Babsie, zag je buikfoto's. Echt een tweeling!!! Kan niet missen ; )
    Het lijkt of je elk moment kunt gaan bevallen omdat de buik al zo groot is. Heb je er geen last van?
    (Mijn buik: grote van een waterballonnetje ; p )

20. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Sorry als mijn bericht voor verwarring zorgde! Ik wilde aangeven dat een beginwaarde progesteron handig was ivm dosering utrogestan.

Wat ik ervan heb begrepen is dat vaak 3x 100 als start/onderhoudsdosis wordt gegeven bij dames die op zich misschien een goede waarde qua eisprong hebben maar die spotting of een te korte LF hebben. Daarnaast wordt afhankelijk van je eigen progesteron aanmaak bepaald hoeveel extra progesteron er nodig is bij dames met een progesterontekort. Bij een goede zwangerschap valt al vrij snel het progesteron niet meer te meten, boven een bepaalde waarde is het onmeetbaar en/of zinloos om te meten. Daarom is het noodzakelijk vooraf de progesteronwaarde te bepalen. Ik weet het even niet precies meer maar had jij nou zelf om utro gevraagd? Of is dit de standaard dosering bij IVF/ICSI in jouw zkh?
    Correctie ik lees dat je er zelf om hebt gevraagd maar ik weet niet of je IVF/ICSI had gedaan, dacht het wel, neem aan met hormonen? Moest je ook aan de pil? Omdat je eigen cyclus (meestal) plat wordt gelegd in een IVF/ICSI horen ze je iets van progesteron te geven omdat je eigen lichaam dat dan niet zelf aanmaakt. Weet je misschien hoe dik je Bms normaal gesproken wordt? Niet elk zkh gebruikt misschien utro en sommige artsen zullen het ook niet zomaar voorschrijven maar hoe dan ook krijg je progesteron totdat je eigen lichaam de productie overneemt.

Ik ging pas er weer over nadenken nav jouw terechte vraag of het niet door de utro beïnvloed werd en zo kwam het weer naar boven..sorry! Zat ik je te pushen om te laten testen wat helemaal niet meer kan ;)

Ik weet ook niet of het Utrogestan topic van Betty Barclay nog bestaat hier op zp. Maar daar zaten een boel dames met (helaas) ervaring. Maar ik zou even googlen dan vind je hem vast wel! Ik zal ook nog zoeken in mijn berichten want ik heb daar ook vragen gesteld en beantwoordt gekregen. :)

Deel Deze Pagina