Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED 2 (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door FSK, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn Mieksel, weer een level behaald!

Wishfull: met die theorie kreeg ik 2 jongens, weet je nog ;)?

2. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fozzy: een amh van 6,5 is volgens mij echt helemaal super. Nog genoeg voorraad dus. Dat de eicelkwaliteit verminderd door endo heb ik nog nooit gehoord, maar ik ben ook niet thuis in de endo-problematiek.

Wij zijn hier op dit forum wel thuis in wat de eicelkwaliteit zou kunnen verbeteren. Denk dan bijvoorbeeld aan Dhea. Maar het is nog niet helemaal duidelijk of het alleen de kwantiteit verbeterd of ook de kwaliteit, ik denk die laatste zeker ook omdat vrouwen die al jaren vruchteloos vechten in mmm ineens spontaan en op natuurlijke weg zwanger worden nadat ze met dhea zijn gestart. Maar dan zou je eerst je dhea-waarde moeten prikken. Het is geen geheel onschuldig pilletje...

Ook zijn er onderzoeken waaruit blijkt dat melatonine in combinatie met inositol de kwaliteit zou kunnen verbeteren.

Verder: vitamine D en omega 3 in hoge dosering, royal jelly, superfoods als maca, tarwegras en gebroken lijnzaad.

Goede voeding: geen kunstmatige suikers, niet te veel zuivel, als je brood eet dan speltbrood en volkorenbrood, veeeel groente en fruit, geen of weinig alcohol, niet roken uiteraard en niet te veel caffeïne.

Da's geloof ik zo'n beetje een samenvatting van wat jij hier zelf aan kunt doen.

3. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Mieksel, wat een opluchting! Heerlijk!!! En dan goed broeden op jullie kruimeltje!!! Vond van de ivf dat wachten op die telefoon het verschrikkelijkst.

Ik ga weer plat... Ben vandaag mega beroerd. Niet te filmen.

4. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Mi,

Komt vast ook door alle spanningen rondom de echo! Maar wat fijn dat het goed gaat met het garnaaltje :p en dat je nu ook weet wat de oorzaak is van je bloedingen!
    Ga maar lekker rusten en genieten! :)

@mieksel,
    Mooie score! 2 van de 3 bevrucht! Nu idd hopen op goede doordeling en een geslaagde terugplaatsing! :)

@wishfulthinking,
    Spannend en ook leuk!! Ben benieuwd of je vermoeden klopt :D

@babsie,
    Hoe is het met jou?

Ik heb juist een hele hoge DHEA waarde (22), ben inmiddels wel gestopt maar hoe krijg ik hem weer normaal (1-12) of moet ik dat juist nog niet willen? Ik heb behoorlijk wat klachten en pijn, ik vraag me af of het door de hoge DHEA waarde komt. Kan niet zo snel iets vinden daarover aangezien de meesten juist willen verhogen..
    En ik heb het niet over acne en haaruitval maar echt die felle steken vooral rechts in mijn onderbuik en krampen die me aan m'n miskraam doen denken. Vorige maand zelfs bloed in de ontlasting, leek wel van een geknapte aambei te zijn maar sinds aangepast dieet ivm lactose eigenlijk nooit meer last ervan gehad tot een paar weken geleden. En idd alsof ik veel te veel lactose binnen krijg, continue brandend maagzuur en oprispingen, soms behoorlijk misselijk. Combineer dat met sterk reukvermogen en nee, ik was dus niet zwanger en vandaag weer een witte test, nu gestopt met de utro en wacht m'n ongi af maar ik vermoed dat het of van de Gonal of de DHEA komt. De utro en pregnyl heb ik bij eerdere IUI's in eigen cyclus ook gebruikt, geen last van gehad..

Heb jij of iemand anders enig idee of dit van de DHEA komt? En of het vanzelf, liefst zsm, weg gaat? Ik word er zo langzamerhand gek van!:(

5. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    dank v je tips babsie. vit d en omega3 gebruikte ik al ivm met andere problemen niet gyn gerelateerd dus dat is iig al goed.
    en betreft gezond leven zit ik ook aardig volg nl endometriose dieet eet alles biologisch geen zuivel en gluten en gaat best goed zondig heel soms maar over t algemeen goed vol te houden.
    hopelijk gaat de ivf lukken na de operatie en wordt 2014 een goed jaar voor alle mmm meisjes.

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Zoetjes, jammer zeg...vervelend en rare klachten...zou wel even laten checken of er echt niks raar is.

En zenuwachtig? Nee, was daar te misselijk voor haha. Was alleen maar bezig met niet overgeven, maar voor het radboud was het niet meer te houden en rest van de dag mega beroerd...

7. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooooh MI87, wat ben ik blij en opgelucht voor jou!!! Eindelijk wat meer zekerheid! Doe lekker kalm aan en geniet op een hele grote wolk!

Mieksel, spannend zeg! Maar in ieder geval al super dat er 2 bevrucht zijn. Nu duimen dat die terugplaatsing er komt!

Wishful, wat een spannende en vooral leuke dag morgen!! Veel plezier! Ben erg benieuwd!

Zoetjes, wat vervelend die klachten!! Weet de gyn niet waar het door kan komen?

Fozzy, welkom hier. Ik kan je helaas geen antwoorden geven. Een amh van 6.5 klinkt in ieder geval wel goed. Ik hoop dat je goed geholpen kan worden!

Babsie, lief dat je het vraagt! Ik kan het niet los laten. Eerst die zorgverzekering die maar 28 eurie op mijn rekening stort, dan PNO die me niet het complete pakket wil geven omdat ik fysio heb op het moment. De fysiotherapeut heeft wel een mooie brief geschreven, dat hij verwacht dat het bijna klaar is en ik dit jaar nog af kan ronden. Ik ga PNO daar morgen over bellen. En ik weet eigenlijk nog helemaal niet of ik überhaupt nog verder wil, maar dat zien we over een tijd wel. Nu in ieder geval niet. Maar ik kan maar beter goed verzekerd zijn, mocht het toch nog zover komen. Inmiddels zit ik op CD 88, dus heb er nog weinig vertrouwen in. Moet ook zeggen dat ik daardoor de wilskracht een beetje kwijt aan het raken ben.

Maar hoe gaat het met jou en je 2 prinsessen in wording?

8. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoetje69, dat klinkt beroerd zeg! Ik weet niet wat de symptomen zijn van een hoog dhea gehalte maar volgens mij is 22 wel echt veel te hoog. Één van de meiden op dit forum wilde dhea gaan slikken maar toen haar waarde werd geprikt bleek deze al 15. Ze mocht bij deze waarde absoluut geen dhea gaan slikken en dat werd nog eens extra benadrukt!
    Ikzelf had 4,7, dacht ik.

Ik moet wel zeggen dat elke behandeling (en ook elke natuurlijke cyclus) weer andere bijwerkingen/klachten gaf. Elke keer als ik dacht te weten hoe mijn lichaam werkte deed het weer iets dat ik nog niet kende en maakte mijn hersenen overuren van al het gepuzzel. Maar dat zul jij zelf inmiddels ook wel weten aangezien je al sinds 2011 bezig bent.
    Bloed bij ontlasting klinkt echter niet zo goed. Gelukkig heb je dat niet meer gehad. Ik zou zeker even het ziekenhuis bellen over die dhea waarde. Weet even niet meer waar je zit, maar bel anders even naar DD, die werken met dhea en weten er meer van.

Fsk: wat heb jij toch altijd een pech. Op een dag draait het zich allemaal om, je kunt niet voor eeuwig een pechvogel blijven. Om doodziek van te worden, een cyclus van al 88 dagen. Ik snap dat je het een beetje aan moed begint te ontbreken. Wat ontzettend zwaar.
    Had jij al eens een dieet geprobeerd?

Fijn dat je fysiotherapeut voor je opkomt, hoopt dat dit helpt.

Ik verbaas me nog steeds elke dag dat het ons uiteindelijk gelukt is. Vind het een enorm wonder en geniet echt van elk moment die deze zwangerschap duurt, ook al is het soms wat pittig.
    Morgenvroeg hebben we weer echo. Onze meiden lagen wat achter qua buikomvang de vorige keer maar het viel nog wel gewoon binnen de normen. Ik ben (normaalgesproken) ook heel erg smal dus hoop dat het gewoon komt omdat ze op hun mama lijken. Ik hoop ook dat we morgen zien dat ze wel netjes omhoog blijven lopen in groeicurve.
    Moet gewoon heel rustig aan doen. Heb altijd gedacht dat ik in mijn hart stiekem een heel lui ding ben maar dat blijkt toch niet zo te zijn. Heb erg veel moeite met bankhangen...

Gun het jou ook zo erg.... En jullie allemaal.... Sterkte!

9. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Babsie,

Ik hoop dat de meiden weer omhoog blijven lopen in hun curve en denk wel dat ze gewoon de lichaamsbouw van hun moeder overnemen! Bankhangen is na een tijdje echt zo niet leuk meer!!

Ik denk dat door de hoge DHEA waarde ik nog heftiger reageer op de hormonen, sinds de pregnyl uit mijn lichaam is heb ik minder vaak felle krampen. Ik was zelf nav lage AMH waarde begonnen met DHEA op 5 augustus. Op 18 oktober is DHEA geprikt en de uitslag kreeg ik pas op 21 november. Ondanks dat het dus al erg hoog was moest ik van Dr B. door blijven slikken maar liever "het echte goede spul" van de apotheek. Ik was rond 30 oktober, toen mijn vitamarket potje op was overgestapt op de apothekersspul. Na het bekend worden van de DHEA waarde hoefde ik nog maar 1 pilletje (30mg) per dag te nemen.. Dat is dan toch wel raar he, de waarde was al zo hoog en toch moest ik door. Pas toen ik op 26 november aangaf heel veel rare en nare klachten te hebben (ik had joekels van puisten op mijn onderste lippen au, au,au met zitten, plassen, vegen, kleding echo's! en heel veel haaruitval zei hij stop er maar mee. Alle andere klachten deed hij eerst af als spanning rondom de IUI. Je denkt dat je van alles voelt..... Nu word ik wel vaker "weggestuurd" met "spanningsklachten" en dat zal best een rol spelen maar dat is dit echt niet. Officieel is het morgen 14 dagen na IUI en dan mag ik pas testen dus nog even wachten en dan gaan we een gesprek aan over hoe nu verder daar. Misschien moet ik eerst goed onderzocht worden voor ik weer ga spuiten en misschien moet ik eerst wat rust nemen en nu eens doorgaan met IVF/ICSI ipv IUI. Misschien is het de Gonal en moet ik wat anders hebben. Anyway, tijd voor een goed gesprek dus!
    Vanaf volgende week vrijdag is de kliniek dicht ivm kerst en oud & nieuw en kan ik pas in januari verder met behandelingen. Omdat het waarschijnlijk zo uit komt met mijn cyclus wilde de arts gewoon weer nog een IUI met Gonal doen maar wij willen nu eerst evalueren. Hopelijk lukt het nog om volgende week een afspraak in te plannen..
    Het wachten is nu op de ongi..

10. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Meiden we krijgen een MEISJE:D:D:D
    We zijn er ontzettend blij mee!

ps: de echoscopiste had het goed bij de 12w3dgn echo qua nub stand..
    zij zei ook 80% meisje

11. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Oooo wat leuk!!!! Een meisje, gefeliciteerd!!!!! Heerlijk al dat roze en jurkjes en rokjes!!! Ga je nu lekker shoppen?
    Mij zou het eerlijj waar niet uitmaken ( niemand hier) maar het is gewoon zo dat ze veeeeeeeeel leukere dingetjes hebbrn voor meisjes.

12. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Dank je:D
    Mijn gevoel zei steeds het word een jongen..en daar had ik me ook al een beetje op ingesteld eerlijk gezegd..
    Het maakte ons ook totaal niet uit wat het zou worden als het maar gezond is maar we waren wel zeer nieuwsgierig!
    Ik ga morgen idd ff online shoppen..het eerste baby roze dingetje.. :)

13. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    #3113 Miss76, 12 dec 2013
    Laatst bewerkt: 12 dec 2013
    Hallo meiden!

Daar ben ik ook weer eens :)

Hier is helaas de 1e (eigenlijk de 7e) IUI niet gelukt. Maar we zijn er ok onder. We weten dat we heel veel geduld en doorzettingsvermogen moeten hebben dus de focus ligt op de lange termijn en niet zozeer op iedere poging an sich. Maar natuurlijk hoop je dat het raak is, zeker als je er zoveel moeite voor doet. Dus jammer, maar we gaan met opgeheven hoofd verder! Ik ben inmiddels alweer aan het spuiten voor de 8e poging. Dit keer de ene dag 150 ie Menopur en de andere dag 225 ie Menopur. Ik hoop dat er eens een keer 2 eitjes gaan groeien, dat zou toch zo fijn zijn! Dat verdubbelt toch je kansen. Fingers crossed :)

@ MI87: wat een goede berichten!!! Gefeliciteerd meis, met je mooie echo!!! Wel balen dat je zo misselijk bent. Wat een verhaal, dat je jezelf ondergekotst hebt :$. Doe jij maar lekker rustig aan met die gekke placenta. En wat verdrietig dat je opa kanker heeft. Heel mooi dat jullie bij hem langs zijn gegaan met de echo.

Ook nog gefeliciteerd met de zwangerschap van je zusje. Ik begrijp je angst dat jij misschien weer met lege handen staat en dat zij dan het eerste kleinkind produceert, maar vooralsnog zijn jullie samen zwanger en het is toch wel heel bijzonder om dat samen met je zus te mogen ervaren! Mijn zusje en ik waren in april natuurlijk ook tegelijk zwanger. Zo triest dat het voor ons allebei niet zo heeft mogen zijn. Maar... zij is nu gelukkig weer zwanger! Ik ben oprecht heel blij voor haar dat ze na het verlies van hun kindje deze zomer (met 20 weken) weer zo snel zwanger is. Natuurlijk doet het mij wel een beetje verdriet dat zij zo snel zwanger raakt, want het confronteert me met mijn eigen stomme, weigerende lichaam. Maar ik verheug me ook enorm op de komst van haar baby want zolang ik geen kindjes kan krijgen, geniet ik graag mee met die van anderen. Zeker van iemand die zo dichtbij me staat! Wel erg balen dat ze in Amerika woont. Ik heb haar al gezegd dat ze terug moet komen naar NL en dat ik graag 1 dag minder ga werken om op haar kindje te passen! :)

@ Kniffel: hoe gaat het met jou? Je gaat richting de 12 weken, wat fijn! Nemen de vermoeidheid en zere borsten al wat af? Super dat je een mooie echo hebt gehad! Gefeliciteerd!

@ Mieksel: Yes! Wat goed, 2 eicellen bevrucht! Dat is een mooie score hoor, van 3 eicellen. Ik duim keihard voor je dat ze morgen allebei teruggeplaatst kunnen worden. Succes alvast! En een tip van mij: glimlachen tijdens de terugplaatsing! Komen die kleintjes in een heerlijk badje van serotonine en endorfine terecht :)

Dank je wel voor je lieve bericht. Wat betreft delen met familie en vrienden: gewoon doen wat goed voelt voor jullie. Het hielp mij enorm om het de eerste jaren wel te doen. Er komt zoveel op je af, je hebt zoveel informatie te verwerken, dan is het fijn als je erover kunt praten. Je merkt het vanzelf als het praten je tegen gaat staan, zoals wij nu hebben. Gelukkig begrijpen onze familie en vrienden het heel goed als we ze uitleggen dat het ons nu juist helpt om het er niet zo vaak meer over te hebben.

@ Wishful: dank voor je berichtje! Wat ontzettend leuk dat jullie een meisje krijgen! Wat je zegt, allebei welkom maar leuk dat je weet wat het is zodat je los kunt gaan met spulletjes kopen :D

@ Zoetje: ik doe dus IUI in een gestimuleerde cyclus. De afgelopen poging was met 150 ie Menopur, nu dus de dosering iets verhoogd. Het schijnt dat IUI zonder stimulatie niet zo zinvol is met een laag AMH. En ik was zwanger toen ik een gestimuleerde IUI had dus de artsen willen dat protocol aanhouden.

Balen voor je meis, dat deze poging (waarschijnlijk) niet gelukt is. Jij bent dus bijna net zo lang bezig als ik :(. Ik vind het maar gek hoor, dat jij nog geen IVF mag doen. Met zo'n laag AMH zou ik zo snel mogelijk overstappen naar IVF om te kijken of dat zin heeft. Je wilt die laatste eitjes toch het liefst allemaal benutten, in plaats van maar 1 per maand. Je kunt altijd nog terug naar IUI als blijkt dat je niet/slecht te stimuleren bent, zoals wij hebben gedaan.

En jeetje, wat een nare klachten van de DHEA! Althans, dat is het vermoeden begrijp ik. Sterkte ermee. En misschien even bespreken met je arts?

@ Poppetje: wat fijn voor jullie dat Mia's afwijking niet genetisch was. Je kunt er dus wel vanuit gaan dat het niet nog een keer zal gebeuren. Hopelijk lukt het jullie om snel weer zwanger te raken, het is je zo ontzettend gegund! Veel sterkte meis. En wie weet mag je volgende week alweer verder.

@ FSK: dank je wel voor je lieve woorden. Wat vreselijk voor jou dat je zorgverzekeraar zo weinig vergoed. Wat een waardeloze verzekeraar zeg :x. Ik hoop echt dat PNO je accepteert! Heb je ze vandaag nog gesproken? Ik ben ook net overgestapt naar PNO Compleet. Ik heb nog even getwijfeld omdat we nog helemaal niet weten of we wel 3 IVF pogingen gaan doen in 2014 maar het geeft zo'n rust dat alles nu mogelijk is, dat dat me het extra geld wel waard is! Ik snap trouwens dat je de moed begint te verliezen, wat een ellende dat je nu alweer op cd 88 zit. Ik hoop zo voor je dat er nog een wonder gebeurt. Dikke knuffel!

Bedankt voor de Egypte tips. Helaas laat ons budget het toch niet toe na wederom een maand werkeloos te zijn geweest. We worden er allebei erg zenuwachtig van dat onze spaarrekening leeggeplunderd is dit jaar, dus we hebben besloten die liever aan te vullen dan op vakantie te gaan. We willen nog wel een lang weekend naar 1 van de Waddeneilanden gaan tussen kerst en oud & nieuw. Zijn we er toch nog even tussenuit samen en hoeven we onze pup niet te missen, want die gaat natuurlijk gezellig mee :)

@ Wondertjes: lief dat je wat van je laat horen! Ik begrijp je aarzeling om nog mee te schrijven. Maar je bent absoluut nog welkom hier hoor! Al zou ik het ook snappen als je het forum achter je laat liggen omdat je eindelijk niet meer in die nare fase van je leven zit. Leuk dat jullie een meisje krijgen! Gaat het goed met je?

@ mamavanh: leuk dat je hier even komt buurten! En fijn om te lezen dat je er zo positief in staat op het moment. Ongelofelijk, wat het aanvullen van een zinktekort met je doet! En wat goed dat je glutenvrije dieet zo goed helpt. Ik voel me er ook fantastisch bij. Hopelijk verbetert het niet alleen onze algemene gezondheid en humeur, maar laat het ook onze langgekoesterde droom uitkomen!

@ Babsie: sjongejonge, hebben we al zo lang contact en nu ontdek ik hier toevallig jouw prachtige buikfoto's!!! Wat mooi om te zien lieverd! Je bent echt prachtig zwanger!!! Ben zo trots op je, je hebt het toch maar mooi voor elkaar gekregen na al dat verdriet en na al die jaren van angst en onzekerheid. Je bent een grote inspiratiebron voor me. Ik hoop je snel te volgen!

@ Fozzy: ik kan je helaas niet vertellen of endo invloed heeft op eicelkwaliteit, maar Babsie heeft je al goede tips gegeven om de kwaliteit te verbeteren. Veel sterkte met je traject!

@ de rest: zwaai!

Liefs,

Miss

14. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Zo wat is er weer veel geschreven. Veel te veel voor me om nu even snel op te reageren. Zoals ik eerder al een keer snel schreef, ben ik nu sinds 3 weken aan het afstuderen. En dat is best zwaar na meer dan een jaar er tussenuit te zijn geweest. Neem me daarom steeds voor hier iets te schrijven maar wil dan tegelijk zoveel schrijven dat ik er bij voorbaat al de energie niet voor vindt :)

Wat ik zo even uit m'n hoofd weet:

@Babsie: Zo, wat een toeter heb je al zeg, hihi. Super mooi. Om echt trots op te zijn. Hoe zit het eigenlijk nu, worden de meiden op een bepaald termijn gehaald...?? En word dit dan sowieso een ks, of zal dit dan pas duidelijk worden...??

@ MI87: Wat ontzettend fijn dat alles er goed uitziet. Doe maar lekker rustig aan met die placenta van je. Je zal je energie over zo'n 7 maanden sowieso hard nodig hebben ;)
    Gefeliciteerd met je zusje...!!

@ Wishful, wat leuk ook een meisje. Lekker genieten van je eerste roze inkoop :D

@ Kniffel, gefeliciteerd met de mooie echo. Lekker gaan genieten nu...!!

@ Miekel: wat een goed nieuws. Hopelijk de start van nog meer goed nieuws...!!

@ Miss: Wat jammer dat het niet gelukt is. Maar je klinkt gelukkig erg positief. Hopelijk zal het snel lukken. Ook jij gefeliciteerd met je zusje...!!

@ FSK: Wat een gezeur allemaal met die zorgverzekeringen zeg. Pff, alsof je niet al genoeg aan je hoofd heb. Gaat het wel echt al een stuk beter met je schouder...?? Wat vervelend dat je nu weer zo'n lange cyclus hebt. Zoals je wel weet kunnen we elkaar daar de hand in schudden. Ik zit ondertussen alweer op 163 dagen *zucht* :(
    Maar ja, hopelijk ligt er ook voor ons nog iets in de toekomst.

Pff, verder weet ik het even niet meer. Als ik iemand vergeten ben, sorry daarvoor...!! ;)
    Moet nu toch echt weer verder. Moet nog douchen, brood smeren spullen bij elkaar rapen en dan zijn we zo weer minstens een uur verder. Om 5:30 gaat de wekker weer. Toedels...!!

15. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Natasja wat goed van jou!!!! Is er nog iets specifieks waarop je afstudeerd??? Of had je dat al verteld???

Ik heb me net aangemeld bij moeders voor moeders...ben benieuwd. Iemand anders daar ervaring in??? Zit er tegenaan te hikken om je urine in die container te doen als je zo misselijk bent...maar ik ben ze toch wel wat potjes schuldig he

16. kniffel

kniffel Actief lid

27 jan 2011
    380
    0
    16
    Ik heb me ook, na de 1e echo, aangemeld bij moeders voor moeders. Het valt mij mee, maar ik heb ook geen last van misselijkheid.

17. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoetje69: vreemd dat je die dhea toch gewoon door moest slikken. Ik ben ook begonnen met een b-merk (Puritans pride, dacht ik) en net voor de start van mijn ivf poging ben ik overgegaan op het spul van de apotheek in DD. Alleen heb ik toen een fout met dosseren gemaakt. Die van PP moest ik 2x daags nemen voor 50 mg in totaal en toen heb ik die van de apotheek ook 2x daags genomen. 100 mg per dag dus! Ik ontdekte het door symptomen die ik kreeg. Vooral de donkere haargroei viel op. Dat heb ik normaal niet. Maar dat effect had het al heel snel. Dus daarom schreef ik al; geen onschuldig spulletje. Ben wel zwanger geworden van die poging, dat dan weer wel!
    Ik kijk wel eens op Investigation Discovery naar dr G, een pathaloog anatoom die doodsoorzaken uitzoekt. Daar was laatst een vrouw bij die overleden was door oa een te hoge dosis Dhea. Dus dan weet je het wel.

Wat irritant dat het bij jou vaak op spanningen wordt gegooid. Is zo lekker makkelijk om vrouwen in deze situatie daar van te 'beschuldigen'. En natuurlijk sta je onder een enorme dosis spanning maar aan de andere kant denk ik ook dat vrouwen die al enige tijd meewandelen in de mmm hun lichaam kennen als geen ander. Die moet je juist extra serieus nemen.
    Heb je nogmaals getest?

Wishful: het begint toch echt op te vallen hoor! We krijgen allemaal meiden! Ben blij voor je. Een dochter trekt later vaak naar haar moeder ipv naar schoonfamilie. Ik hoop voor je dat het je hierna nog eens lukt, als je daar tenminste behoefte aan hebt, maar als dat niet zo is dan is dat heel mooi meegenomen...
    En shoppen voor een meid is heerlijk. Ik ben verschrikkelijk verslaafd. Mijn meiden moeten elke dag wat anders aan willen ze alles kunnen dragen wat ik hier heb binnen gesleept....

Miss76: dankjewel! Wat lief!

Natasja: dankjewel! leuk om weer van je te lezen. Goed bezig, met afstuderen! Hoe sta jij op het moment in het hele proces?

Ik: echo was goed gisteren. De meiden hebben ieder een mooie stijgende lijn in hun groeicurve en komen goed aan. 1 is omgedraaid en ligt nu met koppie naar beneden. De ander ligt in dwarsligging. Misschien dus toch nog een natuurlijke bevalling omdat ze die tweede dan vaak nog proberen te draaien. Volgende week gesprek gyn. Ben benieuwd. Weet niet zo goed waar mijn voorkeur naar uitgaat.... Ik leg me neer bij wat er voorgesteld gaat worden. De meiden worden waarschijnlijk wel gehaald bij 37 a 38 weken. Dat wil ik zelf ook graag als ze dan netjes op schema liggen. Dus het duurt sowieso niet zo lang meer...

18. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Ha meiden, even kort, later zal ik wat uitgebreider reageren:

Hier TP gehad van een 8-cellige topper!! Helemaal blij!!!!
    We hebben er een goed gevoel over!
    Andere embryo was 6-cellig, dus nog ff de vraag of deze ingevroren kan worden. Horen we ergens volgende week, maar ik reken er niet op.

Liefs van een blije Mieksel!

19. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey, gefeliciteerd Mieksel! Super! Voor nu ben je zwanger! Lekker rustig aan doen hè?

20. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Babsie,

Wat goed dat het goed gaat met je meiden!! :D en idd maar even kijken wat ze gaan voorstellen!

Ik ben ook op Amerikaanse sites aan het googlen en dan word ik echt niet vrolijk! En Dr. G. keek ik ook wel eens maar ik schrik nu wel meer van jouw berichtje over sterven aan hoge DHEA waarden.:$

Maar het geeft me wel de gelegenheid weer eens goed onder de loep te worden genomen! Ik had vanochtend weer witte testen, ik ga ervan uit dat de utro nog mijn ongi tegenhoudt maar het feest kan elk moment losbarsten. Ik heb al langere tijd wat klachten die kunnen wijzen op problemen met de schildklier maar mijn waarden zijn keurig binnen de norm, althans dat wat snel en standaard onderzocht wordt maar ik zie wel een constante stijging in TSH waarde. Nu las ik dat de DHEA kan zorgen voor bijnier uitputting of juist opstapeling van de DHEA indien het niet goed word opgenomen en aangezien ik ook al moeite met opname van vitamine en supplementen heb zal me dat niet verbazen. Die opstapeling of uitputting wordt weer geassocieerd met schildklier of cortisol problemen. Mijn fysiotherapeut heeft het afgelopen jaar regelmatig geroepen dat ik mijn cortisol moest laten nakijken ivm verhoogde stresslevels die zich uiten in schouder/nek/rugklachten (ja, ben dus bekend met stress en wordt dus al snel geroepen dat AL mijn klachten dus door de spanningen komen... Maar idd het kan niet anders dan dat zulke trajecten de nodige stress met zich mee brengen en als het dan ook nog moeizaam moet verlopen ivm niet meewerkende artsen...zeer zeer vermoeiend. Nu gaan we dus di ochtend op gesprek en de arts wilde me naar aanleiding van mijn klachten zien dus ik verwacht dat er meer onderzoek zal plaatsvinden, ik heb ook aangegeven dat ik niet zomaar doorga met IUI of prikken als ik niet weet waar het vandaan komt en me erg veel zorgen maak om die veel te hoge DHEA. Sowieso had ik misschien helemaal niet hoeven te slikken..ik bedoel, hoe snel stijgt je DHEA? In oktober, nog voor "het goede spul van de apotheek"!, was het al 22 en ik heb daarna nog een paar weken 2x 30mg per dag geslikt...
    Gelukkig werd het nu niet meer afgedaan als "spanning over wel of niet slagen IUI" maar gewoon geluisterd en ernaar gehandeld. Wat het gaat opleveren is nog even afwachten.

@wisfulthinking,
    Dat is even omschakelen dan! Belangrijkste is idd dat ze gezond en goed groeit :D en nu lekker shoppen

@natasja,
    Succes met je afstuderen en zet 'm op! Als je nog even door moet! :)

@miss,
    Jammer dat je IUI nog niet geslaagd is:( hopelijk gaat deze ronde raak zijn! Ja, mijn voorgaande IUI's zonder stimulatie en wat nu dus duidelijk blijkt hele foute timing hadden nooit kans van slagen gehad! Hier zitten ze er dichter op door de echo's vlak voor de IUI maar de laatste keer zaten ze er hier toch ook mooi naast! Ook daar zal over gesproken worden :) aangezien we zelf alles betalen....maar onder deze omstandigheden als ik niet waar die heftige pijnen vandaan komen ga ik geen enkele behandeling doen!

@mieksel,
    Goed gedaan meis! En nu hopen op een plakkertje :D en toch ook nog een cryo zou welkom zijn!

Deel Deze Pagina