Thnx meiden!! Ik kan het gewoon niet bevatten..! Zeker voor ons als Poffertjes is het extra bijzonder he!? Ik gun jullie dit allemaal zo!! Babsie, mijn AMH is 0,6.
Mieksel: nee, is ook niet te bevatten. Onze meiden zijn er over 4,5 week zeker. En nog kan ik het me niet voorstellen. Het is echt extra bijzonder en speciaal als je er zo hard voor hebt moeten knokken en zo'n angsten hebt gehad. Dan ben je zo dankbaar! We hebben hetzelfde amh dus... En mijn kindjes lijken voor zover ze dat kunnen zien echt gezond te zijn, dus... Ik word echt blij van al die zwangere poffers. Volgens mij zijn er op dit forum inmiddels meer wel zwanger dan niet. Echt geweldig! Nu de rest nog! Natasja, fsk, miss, dolfijn, klaasje, lamaris, bittersweet (hoop dat ik niemand vergeet nu), 2014 moet ook jullie jaar gaan worden. We kunnen statistisch gezien bijna met zekerheid wel zeggen dat in ieder geval een paar van jullie volgend jaar ook zwanger zijn of al bevallen zijn. Hou je daar aan vast!
Ik had even een lange ZP-pauze, gelukkig door een heerlijke vakantie. Ik ben inmiddels bijgelezen: nieuwe zwangere meiden, van harte!!! Ik wens jullie mooie echo's en dat jullie snel de magische 12 weken grens mogen passeren. Verder heb ik m'n onderschrift weer eens bijgewerkt. Dit poffertje gaat er weer tegenaan in 2014. Nog steeds met cryo's uit poging 1. Was zo trots als een pauw op al die bevruchte embryo's en vriezervoorraad maar tot op heden heeft het ons niets gebracht... Wie weet de laatste, laten we het hopen!
Ik vergat poppetje te noemen, die een verschrikkelijk zwaar jaar achter de rug heeft... Dat een nieuwe zwangerschap in het volgende jaar de ervaring van afgelopen jaar maar mag verzachten....
Oh Mieksel wat gaaf! Van harte!! Het geeft mij weer hoop..mijn AMH is immers hetzelfde als dat van jou! En Klaasje82, ik hoop voor je dat een van de eskimootjes zal aanslaan!!! Hier ben ik even een beetje moedeloos... Ik heb 42 uur na de Pregnyl de IUI gehad, op donderdag. Maar op vrijdagochtend voelde ik een reeks snelle pijnlijke steekjes rechts, waar de follies zaten. Ik denk dus dat toen mijn eisprong pas was: 62 uur na de Pregnyl, en 20 uur na de inseminatie. Ik vrees dat de timing dus niet goed is geweest. Hoewel gewassen sperma naar de berichten die ik op internet lees, wel 24-48 uur kan overleven, heb ik nl. ook gelezen dat dit zaad heel snel zwemt en ook voorbij de eileiders kan zwemmen. Het is dus zaak dat ten tijde van de inseminatie de eisprong net op gang is, of heel kort daarop zal plaatsvinden zodat de zaadjes het ei niet missen. Ik las ook ergens dat een eisprong 6 uur voor tot 6 uur na de inseminatie ideaal is. Als deze informatie klopt, dan verbaast het mij niet dat de slagingskans zo laag is van IUI. De kans dat de timing elke keer goed is, lijkt mij dan namelijk niet zo groot. Maar goed, ik kan de hoop toch niet nu al opgeven? Afwachten dus maar....
Hoi Lamaris, Hoe groot waren je follies voordat je de pregnyl zette? Heb je ovu testen gebruikt om je lh piek te vinden? Je zou uitzonderlijk laat zijn als je pas 62 uur na het traceren van je LH piek een eisprong krijgt.. Die steekjes die je voelt kunnen van de pregnyl zijn, als de eisprong is geweest voel je juist geen krampjes of steekjes meer... Gewassen sperma heeft idd maar 6 uur om een eitje te bevruchten, en je eitje heeft maar 12 uur de tijd om bevrucht te worden dus idd is de timing van een IUI essentieel! In vorige zkh zeiden ze tegen mij dat het gewassen zaad net zo lang leeft als gewoon zaad maar in deze kliniek hanteren ze toch weer de 6 uur regel. Dus het precieze is onduidelijk en daarom maken wij het na het zetten van de pregnyl en na de IUI nog eens extra gezellig Probeer toch een fm te krijgen vlak voor je IUI dan weet je meer! Mijn vorige IUI's in het zkh hadden geen kans van slagen, allemaal op "standaard protocol" 36/40uur na pregnyl, die ik moest zetten als ik op basis van LH testen mijn piek had gevonden... In deze kliniek ook ovu testen maar meteen de volgende dag de IUI als ik 's ochtends lH piek vindt en anders de dag erna. Echo vlak voor de inseminatie liet zien dat mijn eitjes binnen 24 uur na het vinden van mijn LH piek springen..dat vermoeden had ik al dus als jij denkt dat jouw eitjes later springen probeer een echo te krijgen en "bewijs" het ze dat de timing way off is.. @mi, hahahahah leuk zo'n screening!! En fijn dat alles goed gaat!! @mieksel, Ook hier van harte gefeliciteerd! @rest op naar 2014 waar we met zijn allen met een beebje of een ukje op schoot mogen eindigen
Thnx meiden voor jullie lieve reacties! <3 Check mijn banner..., wel een beetje spannend hoor..! Maar, ik heb er een goed basisgevoel over, onzekerheid ivm eerdere mk steekt alleen regelmatig even de kop op. Maar, deze gaat het redden, een toppertje!! Babsie, heb jij gebruik gemaakt van eiceldonatie? Omdat er IVF-D in je onderschrift staat? Wish, ik hoop ook dat je ondertussen weer thuis bent meid. Mi87 en Wish, het schijnt dat acupunctuur ook goed helpt tegen misselijkheid!?
Mieksel, voel je, je al zwanger hihi Ik heb nu de laatste drie dagen redelijk de misselijkheid onder controle gelukkig. In de ochtend en met vlagen kan het nog heel hevig zijn maar door elk kwartier a 20 minuten iets kleins te eten blijft het een beetje handelbaar. Word er soms moe van hoor telkens eten maar als ik mijn maag niets geef dan word ik echt kots en kotsmisselijk. Net even etuit geweest en constant op crackers lopen knabbelen merk wel dat ik niet zo lang kan rondneuzen. Heb te lang te weinig gegeten. Ondertussen heb ik af en toe een dagje dat de vermoeidheid toeslaat. Ik las het wel als kwaal maar vond het erg meevallen. Nou, inmiddels heeft het woord moe een nieuwe dimensie gekregen. Verschrikkelijk. Kan soms nauwlijks rechtop zitten. Maarja hier wennen we ook wel weer aan. Dus hier gaat het redelijk.
Laatste meting waren ze 18 en 15.5. Die avond spoot ik de Pregnyl. Ik krijg nooit een follikelmeting de dag van de IUI. Ik heb er al een keer naar gevraagd, maar ik krijg dan als antwoord dat het toch niet uitmaakt wat er te zien is omdat de IUI sowieso gaat plaatsvinden. Toch maar eens nogmaals aandringen. Ik heb altijd begrepen dat Pregnyl ervoor zorgt dat je eitje spring NA 36-40 uur, MITS je lichaam nog niet een LH-piek heeft ingezet. Meet je al een LH-piek van jezelf, dan heeft Pregnyl niet meer dat uitstellende effect, dan kunnen ze op elk moment springen. Ik vind het dus vreemd dat jij van dat vorige zkh pas de spuit mocht zetten op het moment dat je een positieve ovulatietest had. Ikzelf had een uur voor het zetten nog een negatieve ovulatietest. Dus eigenlijk zou ik ervan uit moeten gaan dat de eisprong 36-40 uur later heeft plaatsgevonden, en niet eerder of later.
Raar antwoord van je zkh, dus ook al zouden ze zien dat er niets op springen staat, of allang gesprongen is, de IUI doorgaat..ik begreep van mijn oude fa dat ze geen echo deden omdat het niet duidelijk aangaf wanneer precies het eitje gesprongen zou zijn en omdat de pregnyl er wel voor zou zorgen dat ze echt wel zouden springen binnen die tijd. Nu denk ik met mijn lekenverstand dat de aanwezigheid en de vorm van een lege eicelblaasje wel iets kan zeggen over wanneer gesprongen.. Ik heb altijd begrepen dat de pregnyl zorgt voor een eisprong 36/40uur na het zetten en bij deze kliniek moet ik hem evengoed zetten ook al krijg ik binnen 24 uur de IUI, het antwoord was dat het niet zozeer om het uitstellen maar om wat meer rijping en losmaken van de stok te doen was.. Dat mits je lh piek al is ingezet vind ik duidelijker! Des te meer reden om boos te zijn op mijn oude zkh want puur op basis daarvan was een IUI 36/40 uur erna dus ook al niet zinvol (al zeggen echo's vlak voor de inseminatie meer m.i.) Als jij nog een negatieve LH test had, kun je er wel vanuit gaan dat je eitjes echt pas of in jouw geval al 42 uur daarna gesprongen zijn. Die van 15 heeft misschien ook een extra groeispurtje gehad door de pregnyl. Mijn follies springen als ze rond de 20/22mm zijn..ik weet niet of jij weet hoe groot ze meestal bij jou worden? daar kun je het misschien ook mee vergelijken? Al met al zit je qua timing van de IUI wel goed denk ik! Het was idd een ander verhaal als jij al een LH piek had en een kort erop volgende eisprong hebt.
Een heel vers nieuw jaar voor de deur met nieuwe hoop en nieuwe kansen. Alles kan! En ik hoop dat er nog een paar poffers hier een mega goed jaar krijgen in de vorm van zwangerschap! En anders een goed inzicht en rust over een beslissing te stoppen of een andere weg in te slaan. Hier veel pubers in de buurt en hebben daarom voor de veiligheid onze kippen binnen staan. We hebben een hokje hier voor ze en nu stappen ze nog even lekker door de kamer al tokkend. Alles word onderzocht!!! Wij hebben ventilatiegaten in de schuur en daar wilden we ze eerst neerzetten maar we zijn veel te bang dat ze iets daardoorheen schuiven aan vuurwerk. Ze hgadden ookal geprobeerd de regenpijp te smelten van de schuur. Dus nu maar even in de kamer. En ach, het is reuze gezellig!!!
Nee, mieksel, geen eiceldonatie maar zaaddonatie omdat mijn man drager bleek te zijn van een ernstige chromosoomafwijking....
Hallo meiden! Gelukkig nieuwjaar allemaal! Ik ben blij dat het eindelijk 2014 is, ik laat 2013 graag achter me. De symboliek van een nieuw jaar geeft toch weer hoop en het gevoel van een nieuw begin Hoe gaat het met jullie? @ Mieksel: Jaaaaaaaa!!! Gefeliciteerd! Wat een prachtig wonder! Geniet ervan @ Natasja: hoe gaat het met je afstuderen? Door de feestdagen erg stilgelegen of toch nog wat kunnen doen? @ Wondertjes: wat super dat je een goede 20 weken echo hebt gehad! Gefeliciteerd! @ Bittersweet: wanneer gaan jullie verder met de cryo's? Alvast heel veel succes, ik duim voor je! @ FSK: ik vind het zo gek (en vervelend!) dat jij bij je aanvraag bij PNO iets in moest vullen over fysio. Mij is niets gevraagd! Ik heb de aanvraag gedaan en die is zonder extra vragen goedgekeurd. Zouden ze met volstrekte willekeur die vragenlijst eruit gooien? Vreemd hoor. Ik snap jouw twijfels over al dan niet doorgaan zo goed. Zeker omdat jij niet eens de kans krijgt om aan een behandeling te beginnen omdat er al zo lang geen follikels klaarliggen. Ik vind dat toch zo vreselijk naar voor je lieverd! . Wat zegt Dr. S erover? Denkt hij dat er nog een kans bestaat dat je cyclus weer op gang komt/er nog follikels zullen verschijnen? En weet je wat je FSH waarde is? Gek verhaal van dat prikken op DHEA, ik heb dat maar 1 keer hoeven doen en slik het nog steeds. Als je last van bijwerkingen kreeg, wist je dat je waarde hoog genoeg was en moest je minderen, zei Dr. S tegen mij. Ik denk de laatste weken ook veel na over stoppen. Na 41 maanden, 8 IUI behandelingen en 2 ICSI behandelingen kan ik me niet voorstellen dat het ooit nog gaat lukken. Maar die ene zwangerschap van vorig jaar houdt me dan toch weer op de been. Het is 1 keer gelukt, dus wie weet lukt het nog een keer. Al baal ik soms ook van die zwangerschap want die geeft ons hoop, terwijl er misschien helemaal geen reden meer is om te hopen. Wij hebben nog 4 IUI behandelingen en 2 ICSI behandelingen te gaan en dan trekken wij ook de stekker eruit. Geen eigen betaalde pogingen meer, het is dan mooi geweest. Over eiceldonatie denken we nog wel na, maar we neigen er nu naar om dat niet te doen. Al verandert dat misschien nog als we straks uitbehandeld zijn. Wat balen voor jullie dat adoptie ook geen optie meer is doordat kameel nog geen paspoort heeft en jij straks te oud bent. Ik kan me zo kwaad maken over die leeftijdsgrens! Alsof je dan geen goede moeder meer zou kunnen zijn :x. Hopelijk lukt het ooit nog in Egypte. Sterkte met beslissen of jullie nog doorgaan meis! Dikke knuffel voor jou. @ MI87: hoe gaat het met jou? Voel je je al iets beter? Ik hoop het zo voor je! Ben je eindelijk zwanger, kun je nog niet volop genieten. Hopelijk houdt het ergens tussen de 10 en 12 weken op, zoals bij de meesten! @ Lamaris: wat fijn dat je zo goed reageert op die lage dosis Menopur! Dat is absoluut positief zeg! Nu dus in die ellendige wachtweken. Wanneer mag je testen? Wat betreft PNO: er wordt je niets gevraagd over het traject dus geen zorgen! En don't worry, de Pregnyl bepaalt wanneer je eisprong is, je lichaam heeft niets meer te zeggen als je cyclus door hormonen wordt gereguleerd @ Wishful: hoe gaat het met je? Heb je lang in het ziekenhuis gelegen? @ Zoetje: hoe gaat het met jou? Kun je in januari verder? En heb je je evaluatiegesprek al gehad? @ Klaasje: wanneer staan jouw hysteroscopie en immuunonderzoek gepland? Spannend hoor, dat je bijna weer verder gaat! @ Poppetje: hoe gaat het met je? Succes met de hysteroscopie vrijdag! @ Dolfijn en Babsie: zwaai! @ zwanger met laag AMH: ik begin toch het gevoel te krijgen dat de dames met een relatief hoog AMH (boven de 0,6) een aanzienlijk grotere kans hebben om zwanger te worden dan de meiden met een extreem laag AMH (onder de 0,2). Althans, de enigen die zwanger zijn geworden op ons topic hebben een (relatief) hoger AMH volgens mij. Of vergeet ik iemand met een extreem laag AMH die zwanger is geworden? Natuurlijk zijn er wel succesverhalen op internet te vinden maar dat het hier niemand lukt, is toch niet erg bemoedigend. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit, dus we blijven hopen nietwaar meiden? Hier is de 8e IUI mislukt dus ik had vanmorgen mijn uitgangsecho en begin morgen weer met spuiten. Dit keer 225 ie Gonal F. Niet normaal toch, dat is in het VU de maximale dosis bij IVF en ik krijg het voor IUI. Ik hoop zo dat er nu eindelijk eens meer dan 1 follikel gaat groeien. Met Menopur is dat nog nooit gelukt terwijl er met de combi Menopur/Puregon ineens 3 groeiden. Hopelijk heeft Gonal F ook dat effect op mijn eierstokken! Ik hou jullie op de hoogte! Liefs, Miss
Miss: je hebt gelijk, de meiden met een wat hoger amh lijken iets 'makkelijker' zwanger te worden. Krijg er ook een soort 'net op tijd'-gevoel bij. Maar ik herinner me er echt wel een paar. Nathalie had een heel laag amh en heeft nog 2 kids gekregen en volgens mij ook ene Yvonne. En sneeuwmees van het DD-forum had toch ook een behoorlijk laag amh? En die is zelfs op de natuurlijke weg zwanger geraakt... En die Haai die daar ook net mee schrijft, ook via de natuurlijke weg.... Waar ik altijd nog mee aan het puzzelen ben is of het 'voordeliger' is om jong te zijn met een laag amh of juist wat ouder met laag amh. De jongeren lijken toch nog wat makkelijker zwanger te raken maar bij de wat oudere dames is het lage amh dus ook weer wat natuurlijker. Ik denk dat er heel veel vrouwen van rond de 40 al een laag amh hebben en toch gewoon nog een tweede of derde kind krijgen zonder te weten dat ze eigenlijk een probleem hadden. De net genoemde 'lucky'-dames zijn volgens mij juist weer wat ouder. Maar bij de jongere dames wordt het vaak denk ik helemaal niet geprikt en weten we dus niet hoeveel er toch gewoon zwanger raken ondanks dat lage amh. Onmogelijk is het in ieder geval niet. Ik geloof in jullie, maar dat wist je al...