Logan, gadsie wat moet je geschokken zijn! En met 26 weken zit je zo op het randje van wel of niet levensvatbaar! Heftig! Daarom ook super dat je nu de 34 weken hebt gehaald! Spannend zeg! Hopelijk weet je het nog even te rekken. Zet hem op!!
Mi, Als je vaker miskramen of positieve testen heb gehad ligt jouw probleem dus niet bij zwanger worden maar het blijven... Ik ben maar 1x zwanger geweest en dat eindigde in een miskraam, dus ik heb een probleem met zwanger worden en blijven! Ik zou me juist schuldig voelen als ik niet alles had gedaan en/of gelaten om goed zwanger te worden en te blijven. Ik kan niet in andermans portemonnee kijken maar ik heb altijd (al vanaf de basisschool!) gesport en geprobeerd zo gezond mogelijk te leven. Sporten kost misschien geld (er zijn ook sporten die je zelfstandig buiten of thuis kunt doen met beperkt budget) en energie maar ik krijg er ook heel veel energie en rust voor terug! Daardoor heb ik altijd goed gelet op mijn eten en drinken, rust etc. gezond leven is dus niets nieuws voor mij, alleen is ivm onze kinderwens ons bewustzijn en leefstijl iets meer aangepast. De extra vitamines en supplementen zijn bij mij een min of meer noodzakelijk kwaad gebleken omdat ik (door mijn lactose intolerantie?) vitamine uit voeding niet goed opneem of omzet en het is heel vervelend dat ik door de miskraam achter mijn vitamine tekort moest komen!!. Ik ben vorig jaar bij de acu terecht gekomen omdat de lactase enzym pillen niet leken te werken en westerse medici niet verder komen dan pech, neem maar een rennie...dat ze daarbij misschien iets kan doen om mijn onvruchtbaarheid op te lossen is natuurlijk mooi meegenomen. Na 1x prikken was ik al van mijn ergste misselijkheid en zuurbranden af! Zwanger ben ik helaas nog niet maar ik ben een stuk rustiger in mijn hoofd en vooral rustiger in mijn buik/maag/darmen geworden. Gelukkig wordt acupunctuur door de meeste verzekeraars grotendeels vergoedt dus ook dat hoeft je geen kapitalen te kosten en dan nog zijn het persoonlijke keuzes. Wat betreft medicijnen kan ik deels met je meegaan over je zorgen voor het ongeboren of nog in ontwikkeling zijnde kind maar ik heb geen keus dan maar te vertrouwen in de kundigheid van mijn arts (let wel, deze arts en niet de voorgaande !) en mijn eigen gezond verstand en gevoel. Wat betreft kruiden, die zijn m.i. veel beter omdat ze natuurlijker zijn en ook daarin vertrouw ik op mijn acu die naast de studie in Chinese geneeskunde een medische achtergrond heeft en uiteraard mijn eigen gevoel en gezond verstand Lang leve Google, haha
Hey Logan! Daar ben je weer! Wat fijn dat je nu toch op 34 weken zit. Ik vond 34 weken ook een hele mijlpaal! Beter dat ze nog even blijven zitten, maar geen ramp als ze toch al zouden komen. Wishful en logan: mijn meiden kunnen nu idd elk moment komen. Maar heb het gevoel dat ze nog wel even blijven zitten. Di hebben we nog een echo en dan wordt er waarschijnlijk een datum vastgesteld voor het opwekken van de bevalling. Dat zal de laatste week van januari zijn of de eerste dagen van februari, schat ik. Ik kijk er erg naar uit dat ze komen maar geniet ook nog heel intens van mijn zwangerschap. Dit zal hoogstwaarschijnlijk de laatste keer dat ik zwanger ben dus elke dag dat ze nog zitten voelt ook als mooi meegenomen. Wat dat betreft heeft al die jaren mmm me ook echt wat gegeven. Ik merk dat ik het veel intenser beleef als veel vrouwen om me heen die makkelijk zwanger werden. Ben zo ontzettend gelukkig! Hoe ervaren jullie dat?
Zoetjes, ok wist niet dat je al die tekorten had en als een arts zegt dat het goed is dan is het een ander verhaal en moet je daar inderdaad op vertrouwen. Wat ik wel merk en dat staat los van jouw verhaal is dat elke gek tegenwoordig 'het' wondermiddel op internet kan gooien en dat er denk ik een hoop slechte mensen zijn die misbruik maken van het feit dat mensen heel wanhopig worden en daarop inspelen. En dat is niet alleen als je geen kinderen kan krijgen maar ook mensen met ziektes etc. Ik lees dat je goed overlegt met je arts over wat je gebruikt en dan moet het gewoon goed zijn. En als die denkt dat iets op lange termijn je gezondheid kan schaden of een kindje dan zou die dat zeggen. Weet niet hoe het bij iedereen zit, ik ben gewoon wat huiverig voor meiden die alles wat los en vast zit lezen op internet en het maar ook gaan 'proberen' zonder te overleggen of op te zoeken waar de bron vandaan komt of het gewoon maar doen omdat iemand anders het zegt ( die hier niet voor is opgeleid) Misschien zijn het mijn hormonen hoor maar wil gewoon die meiden beschermen voor het geval ze dus zo gefikst zijn op er alles aan doen dat ze niet meer helder nadenken over wat ze in hun lijf stoppen. En dan als de hele riedel achter de rug is je de rest van je leven nare klachten hebt overgehouden. Moest het er even uitgooien. W.b vitamines en gezond eten? Laten we mij maar ff niet als voorbeeld nemen want vanwege de misselijkheid die dus weer terug is gekomen! Nauwlijks eet en drink en krijg mijn pillen van davitamon ook niet door mn keel. Ik lig alleen maar ziek op de bank... Bleeeeghhh
Dus als verzoek, lekker veel kletsen!! Ook al heb je een gat in je sok!!! Komen melden!!! Want ik verveel me en kan alleen maar stilletjes zitten of liggen. ; p
Babsie, ooooo kan gewoon niet eens meer een week of twee duren!!! Waaah!!! Ennuh je gaat het dus natuurlijk proberen? Spannend hoor. Kom je nog wel showen daarna? Of vind je het niet prettig om je meiden op het forum te gooien. Geniet nog ff van de grote buik!
Mi87: ben het deels wel met je eens hoor, dat je ook uit moet kijken met mensen die misbruik maken van wanhopige vrouwen. Zo heb ik bijvoorbeeld ook altijd mijn twijfels bij dat bloed dat je op kunt sturen naar Athene om te checken of je 'verborgen' chlamydia hebt. Als het zwanger worden nog wat langer uit was gebleven had ik het misschien ook wel gedaan, voor de zekerheid, maar had er zeker dubbele gevoelens bij. Qua gezond eten: volgens mij is dat nooit slecht. En ik ben het altijd helemaal eens geweest met de wijze uitspraak van onze eigen Miss76: 'als dan een keer dat gouden ei voorbij zou komt (wat helaas niet vaak gebeurd met zo'n laag amh) dan wil je die kans niet verknallen doordat je lichaam niet in optimale staat is op dat moment.' En al die hormonen zijn natuurlijk niet best maar als ik niet in de mmm had gezeten had ik mezelf nooit zo'n gezonde leefstijl aangemeten. Dus in dat opzicht ben ik meer in balans gekomen en ben ik er juist gezonder uitgekomen. Wat ontzettend vervelend dat je weer zo misselijk bent. Maar het positieve er aan is dat het wel steeds een bevestiging is van je zwangerschap. Tegen de tijd dat je het kindje gaat voelen en die bevestiging daarvan niet meer nodig hebt zal hij ook minder worden doordat het hcg level zakt. Maar misselijkheid is gewoon niet fijn. Bij mij liggen de meiden regelmatig op mijn maag en dan voel ik me ook erg zielig. Sterkte!
Kan ook niet wachten! Wanneer zou dat ongeveer zijn? Ik heb mijn baarmoeder goed vooraan zitten en begin sinds twee dagen ook ineens dikke buik te krijgen wat ik vrij vroeg vind. Maar misschien door alle hormonen van de mmm en ivf enzo... Zou dat uitmaken? Man moet overwerken, zo lekker wie is de mol kijken.
Even vraagje ook... Als je vooruit bent gezet in je zwangerschapsduur moet je dan de banner aanpassen? Of blijft de uitgerekende datum hetzelfde met wat het was tijdens de dag van de terugplaatsing/punctie? Vraag me af... Kindje is dsan zeg mnaar vooruit in de groei maar je bent toch nog steeds zolang zwanger als vanaf de terugplaatsing? Snap het ff niet meer...
Hey Babsie, Geniet lekker van je meiden! Ze zitten goed, houd ze nog lekker even binnen Ik heb vanochtend fm gehad en gevraagd hoe het zat met deca, volgens hem kan kort protocol geen kwaad bij laag AMH.. Mijn DHEA was inmiddels gezakt naar 14 dus het daalt in een rap tempo!! Dit was van een bepaling medio december dus het zal wel nu weer iets gezakt zijn en misschien zelfs al keurig binnen de normaalwaarden. Of het door de DHEA of een goede FSH komt weet ik niet maar op de echo waren er 8 follies te zien. Dat lijkt mij geen verkeerde start voor iemand met erg laag AMH..! Hopelijk blijven ze goed doorgroeien en zit daar mijn gouden ei tussen! Mijn lichaam is inmiddels in optimale conditie
Mi87: hier zei de arts ook dat de meiden waarschijnlijk wel een paar dagen later dan gemiddeld in zijn genesteld. Ik heb de innesteling gevoeld dus denk niet dat dit klopt. We hebben de datum wel laten staan omdat we natuurlijk idd op het uur weten wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden. Maar heb ook verhalen gehoord van meiden die via ivf zwanger werden waar de datum toch werd verzet. Ik vind dat zoiets raars! Misselijkheid stopt meestal tussen week 12 en 16. Het voelen van de baby verschilt heel erg per persoon en het maakt ook enorm uit of het gevoel al herkent van een vorige zwangerschap en of je placenta voor of achter ligt. Bij mijn zoontje voelde ik het bij 16 weken, wat vroeg was voor een eerste. 20 of 21 weken is ook heel normaal. Nu bij de tweeling herkende ik al weken eerder wat bewegingen, maar dat komt denk ik echt doordat het er 2 zijn. Zoetje: ik ben heel blij te horen dat je zo goed reageert ondanks de deca. Bij jou is de deca dan dus geen issue. Dat is het bij heel veel vrouwen met laag amh wel het geval. 8 is idd een prachtig aantal met een amh van 0.3. Ik zou daar ook heeeeel blij mee zijn als ik jou was. Ben heel benieuwd hoe deze poging gaat lopen, ziet er positief uit voor je!
Mooie score zoetjes! Dat geeft al moed bij de start!!! Zou dit hem worden!!!! Zet hem op!! Babsie, met de laatste echo was ik 10,4 weken maar de gyn ging meten en schreef op 10,6 en zei dat het een groot kindje werd omdat het twee dagen harder groeide. Maar zou zo maar kunnen dat het in de loop weer rechttrekt. Wij zijn beide lang. Ik 1.76 en mijn man 1.95 dus een groot kindje is dan niet zo vreemd. Indd dacht ik om gewoon de datum van de punctie/tp aan te houden. Maar de gyn. heeft het wel veranderd. Was bezig afbouwen met utrogestan. Vind het toch wel spannend. Gister helemaal gestopt en Vannochtend weer wat oud bloed. Kan weer van die plek afkomen maar soms twijfel ik of het afbouwen soms ook een beetje bloedverlies veroorzaakt. Hopelijk gaat alles goed. Je progesteron waarde daald toch een beetje want je krijgt toch 600 minder. Ik ga er vanuit dat het goed komt maar eng vind ik het wel
Ja, is ook beetje eng, maar ook weer een mijlpaal, vond ik. Best prettig als je die dingen niet meer hoeft in te brengen! Weet eigenlijk niet of je zou mogen gebruiken als je dat een veiliger gevoel zou geven. Dr S zei destijds: 'tot 12 weken kan het zeker geen kwaad'...
Nee ik was indd ook aan het afbouwen omdat ik ze zat werd ja. Je moet toch 3x per dag de tijd in de gaten houden omdat je weer wat moet schieten. Nu alleen nog foliumzuur slikken. Dacht met 10 weken jippie! Klaar! Ook omdat ik moeite heb ze weg te krijgen met kokhalzen. Maar ik moet ze de hele zwangerschap gebruiken... Zeker weer nieuw?
Oh, dat wist ik ook niet, van die foliumzuur. Ik slik gewoon van die multivitamine voor zwangeren met visolie. 1 zo'n pil is een stuk makkelijker dan die enorme lading die ik voor de positieve test wegslikte....
Lieve MI .. ik zou pas beginnen met afbouwen met de utro vanaf 12 weken.. dan maakt de placenta namelijk zelf progesteron aan misschien heeft jouw lichaam dit zetje nog net even nodig?? ik gebruik de losse folium zuur(of multiviamine waar folium zuur inzit ook gewoon door hoor de hele zwschap
Ik heb ook davitamon met visolie maar die zijn op het moment gewoon te groot voor mij en wekt kokhalzen ern misselijkheid nog meer op. Heb nu foliumzuur van kruidvat of etos?? Die zijn kleiner en dat gaat redelijk...
hier gaat het zijn gangetje hoor.. helaas nog wel steeds misselijk..(HG) maar neem het graag voor lief
Hoe lang heb je nu in het ziekenhuis gelegen? Dus je hebt hg! Ik heb wat ervaringen gelezen op de hg site maar jeetje wat zwaar! Daar is mijn misselijkheid niks bij. Gaat alles goed met de kleine? Nog evrn en dan mag je heeeeeeerlijk genieten want jullie grootste wens is uitgekomen!