Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED 2 (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door FSK, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48

Fijn dat alles goed is! Geniet ervan!

@mi
    Geniet van je filmpje en de goede echo!

@poppetje,
    Dank voor de info! Arts vond het niet raar dat ik aan schildklier dacht omdat er veel symptomen op wijzen maar had niet alle bloedwaarden (heel vreemd) dus vanochtend opnieuw nuchter laten prikken op oa TSH, T4 en T3. Dinsdagmiddag uitslag, donderdagmiddag uitslag bespreken en hopelijk wil hij dan wel medicatie geven. Het zou vreemd zijn om daarvoor naar Gent te moeten als het hier ook bekend is, althans je zou verwachten dat het hier inmiddels ook bekend zou zijn..

2. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    hallo meiden.

ik dacht laat ik ook eens hier mijn verhaal doen.
    waar zal ik eens beginnen: Ik ben 32 en heb altijd al de wens gehad net als iedereen hier voor een kindje.

Alleen weet ik al vanaf mijn 12 de dat de kans op een eigen kindje erg klein is omdat ik het turner syndroom in mozaïek vorm heb.

Zo'n 4 jaar geleden was de wens heel sterk en heb ik bij de turner poli dit aangegeven. er is toen amh geprikt die was toen niet meetbaar geen eicellen gevonden dus. en men gaf aan dat ecd de enige mogelijkheid was.

We zijn toen via het freya forum op zoek gegaan naar een ecd donor en hadden deze ook vrij vlot gevonden.

Omdat ik ook een hartaandoening heb chronisch moest ik allerlei onderzoeken ondergaan om te kijken of zwanger worden d.m.v. ecd mogelijk was met mijn gezondheid. gelukkig kregen we groen licht.

Ook de donor werd goedgekeurd ik ben toen begonnen met hormonen om de baarmoeder klaar te maken voor een tp.

Helaas kon ik daar niet tegen werd er erg ziek van en kreeg zelfs hartritmestoornissen en vochtophoping. ( en met mijn hart ging het toen niet goed ) ik heb 2x een cardioversie gehad om het ritme weer goed te krijgen. dus na een hele poos proberen helaas moeten stoppen vanwege de hormonen waar ik niet tegen kon.geen enkele poging gehad voor een tp want zover kwamen we niet eens.

Er werd nog meer onderzoek gedaan om te kijken of er nog mogelijkheden waren , maar als je niet tegen de hormonen kan tja dan wordt het een lastig verhaal.
    er is nog eens amh geprikt die was toen 0,5 ( ongeveer 2 jaar terug was dit) maar de gyn gaf ons weinig kans op spontaan. de kans was er wel maar zij schatte die uiterst klein. de andere waardes zoals fsh waren ook geprikt en die waren normaal.

Na het stoppen met de ecd bood de donor aan om onze draagmoeder te zijn,. wow dat hadden we niet verwacht.

Toen zijn de onderzoeken bij de raad voor de kindbescherming gestart. en al vlot kregen we een huisonderzoek op geschiktheid en of we wisten wat het traject draagmoederschap inhield en of we er goed over gedacht hadden en ook de draagmoeder kreeg een onderzoek en gelukkig kregen we ook vlot de uitkomst dat we toestemming kregen een kind dat uit draagmoederschap geboren zou worden op te mogen nemen in ons gezin .

Daarna is het snel gegaan. de 1e poging bij de draagmoeder was gelijk raak en de draagmoeder was zwanger

.Op 1 juni 2013 is de draagmoeder bevallen van onze dochter Elize die op dit moment ruim 8 maanden oud is

. De draagmoeder heeft afstand van haar gedaan en wij ( mijn man die biologisch de vader is en ik ) hebben de volledige voogdij. als zij een jaar oud kunnen we haar adopteren. mijn man kon helaas haar niet erkennen omdat de draagmoeder getrouwd is.

Betreft zwanger worden zelf hebben wij iig geen medisch traject meer omdat dat toch niet lukt ivm hormonen en mijn chronische ziekte maar mocht het spontaan nog lukken is het zeer welkom.

Op dit moment is het 8 weken geleden dat ik ongesteld ben geweest terwijl ik sinds 2 jaar de cyclus dus bijhoud en deze altijd netjes regelmatig is. ( ook al ben ik niet lang en veel ongesteld) na een poosje afgewacht te hebben toch wat testjes gedaan.
    ( dipstiks )en die gaven telkens een vaag 2de lijntje echter de Kruidvat bleef wit.

Maar omdat er maar geen menstruatie op gang wil komen toch bij de ha een bloedtest op hcg gevraagd. afgelopen woensdag urine voor een zw test bij de ha ingeleverd en bloed geprikt. de zw test van ha was negatief. en de uitslag van de bloedtest ook 1 ui/l. maar nog steeds geen menstruatie.

Afgesproken dat ik het nog een paar dagen aankijk en bij uitblijven in de loop van volgende week contact opneem met de gynaecoloog.

het is een heel verhaal geworden.

3. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Wensdroom wat een weg hebben jullie al afgelegd! En zo frustrerend als je lijf niet kan doen wat normaal gesproken bij velen zo vanzelfsprekend is.
    Er is dus wel nog 0,5% kans? Dus mocht je zoveel geluk hebben...in ieder geval blijft zo de deur naar een wondertje altijd op een kiertje nietwaar.

Heel fijn dat jullie zo'n vrijgevige donor/draagmoeder hebben gevonden! Dat overkomt niet iedereen! Geniet van jullie Elize!

Op de middelbare school had ik in mijn vriendengroepje een meid met het turner syndroom. Ze zat in hetzelfde jaar alleen andere klas. Dus ik ken het wel een beetje. Ik weet nog goed hoe moeilijk ze het ermee had dat ze ook nooit mama zou worden via de normale weg... Ik wens je super veel succes want je weet het nooit!

4. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    dank je wel voor je reactie. het is inderdaad moeilijk als je lijf niet doet wat voor vele zo normaal is/lijkt.. maar dat zullen jullie op dit topic vast allemaal, weten en ook hebben. er is idd nog een hele kleine kans.. dus idd blijft de deur op een kiertje dat is zo.

en we hebben idd zo veel geluk gehad met de draagmoeder en zijn intens gelukkig met onze dochter ons speciale wondertje. echt zo geweldig dat iemand dat voor je over heeft. we genieten elke dag van ons meisje!

we zien wel wat de toekomst brengt. ik wens iedereen heel veel succes want denk dat er hier vele zijn die het net als dat ik heb gehad zwaar genoeg hebben en ik heb nu het geluk van ons meisje en dat gun ik iedereen.

5. Logan2013

Logan2013 Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.342
    721
    113
    Meiden.. er volgt later een uitgebreidere update,

maar op 14-02-2014 om 01:19 zijn wij trotse ouders geworden van een echt valentijnskindje. Onze dochter Ashley doet het geweldig!!

6. Wondertjes

Wondertjes Bekend lid

19 sep 2011
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Logan :)

7. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Mooiste valentijn ooit dus. ;) gefeliciteerd!!!!

8. kniffel

kniffel Actief lid

27 jan 2011
    380
    0
    16
    Gefeliciteerd logan met je valetijns kindje. Geniet er maar van.

9. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    gefelciteerd

10. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    logan van harte gefeliciteerd met jullie Valentijns kindje.. wat een mooie dag om geboren te worden:)
    lekker genieten nu!

11. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Gefeliciteerd Logan...!!

12. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Lieve FSK,

Ik ben weinig online, vandaar nu pas een reactie. Wat vreselijk verdrietig voor jullie dat jullie de knoop hebben doorgehakt. Maar ik denk dat je er goed aan doet om te stoppen. Hoe moeilijk ook. Heel veel sterkte met het verwerken en heel veel geluk gewenst samen!

Dikke knuffel,

Miss

13. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    @ allen: sorry dat ik hier zo weinig ben maar de combinatie van mijn baan met dit traject is zo zwaar, dat ik het daarnaast niet red om te komen schrijven. Ik probeer het echt snel weer eens! X

14. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van harte gefeliciteerd Logan, wat een prachtige dag heb je 'uitgekozen'!

15. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Gefelicteerd Logan met jullie Ashley!!

16. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Mijn test was negatief :( verdrietig, hoe kan mijn lijf zich zo voor de gek houden. Straks bloed prikken voor de vorm..

17. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Aaah Poppetje. Niet leuk. Was je nog niet ongesteld geworden?
    Heb je nog cryo's? Of moet je nu overnieuw beginnen?

Mia was een cryo maar ikzelf heb alleen goede ervaring met de verse pogingen. Cryo deed niks bij mij.

18. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    wat ontzettend rot zeg poppetje en dan druk ik me nog zacht uit..
    medicatie kan je lichaam idd heel erg voor de gek houden helaas!
    der is geen peil op te trekken dan!
    sterkte!

19. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    wat ontzettend rot.sterkte

20. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poppetje: wat balen (netjes uitgedrukt). Weet hoe het voelt, zo'n eerste mislukte poging na je bevalling... Die doet extra pijn... Extra zout in de wond...

Sterkte!

Deel Deze Pagina