Wensdroom: wat een verhaal! Ik dacht dat het bij ons al ingewikkeld was... Ik heb zo ontzettend veel respect voor draagmoeders. Wat fantastisch dat iemand dit voor jullie heeft willen doen. En jij klinkt zelf ook als een doorzetter. Dat heeft je maar mooi jullie dochter opgeleverd. En dan nu natuurlijk stress doordat menstruatie ineens uitblijft. Normaliter wordt de cyclus bij laag amh-ers steeds langer of korter (meestal dat laatste) voordat de overgang daadwerkelijk inzet. Maar ik weet wel van een forumgenootje waarbij het lage amh in de genen zit dat het bij haar moeder en oma idd van de ene op de andere dag stopte. Ikzelf heb ook al wel storingen gehad in mijn cycli na pilgebruik en na iui en ivf pogingen. Ik slikte dan teunisbloemolie en nam rust waardoor ik mijn cyclus uiteindelijk weer terug kreeg... Hoop voor je dat het bij jou ook iets tijdelijks is.
Hallo, mag ik hier ook meeschrijven? Ik ben 42 , heb een zoon van bijna 9 , en probeer nu met mijn nieuwe relatie voor een kleintje te gaan. Of dat gaat lukken is maar zeer de vraag: zijn zaad is niet goed en mijn eitjes zijn bijna op (hoeveel de waarden precies zijn weet ik niet , zal ik strax eens opzoeken) Ik ben nu bezig met een icsi poging bij Geertgen. Waarschijnlijk wordt deze afgebroken en wordt er iui gedaan: 300 eenheden fostimon per dag, en toch na 9 dagen maar 1 klein eitje te zien. Ik "mag" nog een week doorspuiten, kijken of er dan nog meer gaat groeien of dat het een iui behandeling wordt. Ik ben zelf dus best negatief, heb dit nieuws gister pas gehoord , maar lees hier toch nog wel wat positieve verhalen, én ook zelfs van wat "oudere" dames ,zoals ik
San1971: welkom! De eicelvooraad kan wel per maand verschillen. Ik heb zelf uiteindelijk bij de geslaagde poging in Düsseldorf 225 ie menopur voor kwaliteit en 225 ie Gonal voor kwantiteit per dag gespoten. Eerlijk gezegd zou ik mijn kostbare tijd niet in het Geertgen verspillen maar meteen naar het buitenland gaan. Heb je ook al gelezen over dhea? Als je eens tijd hebt raad ik je aan dit forum en het vorige deel door te lezen. Boordevol hele handige info voor jou. Succes!
Klinkt wel heel naar wat je zegt babsie... ik ben namelijk heel blij met geertgen. Ik ben 42 en wordt in mei 43, dus vanaf dan wordt er niks meer vergoed. In dd was ik pas in mei aan de beurt, wachtlijst.... in andere ziekenhuizen werd ik of niet, of misschien geholpen. Dat was dus ook geen optie. Geertgen wilde gelijk voor icsi gaan dus daar was ik heel blij mee, gezien de omstandigheden, het zijn namelijk de enige poging (en) die vergoed worden. ....
San, welkom! Verschrikkelijk rot ( zacht uitgedrukt) om zoveel tegen te hebben in je weg naar een kindje van jullie samen. Daar weten we hier alles van. Ik ben zelf in nijmegen zwanger geraakt maar ben dan ook jonger en geen zaadptoblemen dus kan het niet vergelijken met hoe het bij jou gaat. In ieder geval veel succes want 1 ding wat we hier allemaal doen is vechten! Hopelijk loopt alles vlotjes mocht je nog een icsi poging nodig hebben ( je weet nooit met iui) dat het allemaal nog voor mei mag gebeuren! Er is een hoop materiaal en info over laag amh en opties etc. Dus genoeg om te studeren mocht je dat willen. Je zou dan volgende week iui krijgen? Mocht je volgende poging evt. weer maar 1 follikel hebben zou ik toch doorzetten. Dan is er waarschijnlijk gewoon niet meer uit te halen. Maar ik weet uit eigen ervaring dat het aantal heel erg kan verschillen per cyclus. Dus blijf positief tot je de feiten niet meer kunt negeren!!! Zet hem op!!!
Als jij je er goed bij voelt is het prima, toch? Ik begrijp ook wat je zegt. Maar ik woon vlakbij het GG, heb er zelfs een intake gehad en voelde als een warme deken. Toch heb ik besloten door alle verhalen op het net naar DD te gaan. Alleen al het vergelijken van de zwangerschapsbanners op DD-fora en GG-fora trok mij over de streep...
Ik weet het babsie....ik had hetzelfde als jou al geconstateerd. Maarja in dusseldorp was er de kans dat ik niet eens aan de beurt kwam. Ik had wel gebeld naar ze.... mi87 bedoel je met maar 1 follikel doorzetten en icsi doen? Het lijkt me dat dat geen zin heeft toch??? ik denk inderdaad dat er niet meer inzit,1 ei per maand. Dus misschien tot mei nog een paar keer iui.of als er toch nog meer verschijnt nog een keer icsi. Ik heb nu een schema met triptofem en fostimon.misschien volgende keer toch wat anders proberen. Toch zie ik ook hier nog heel veel gelukte pogingen en zelfs nog spontane zwangerschappen! Is toch wel heel bijzonder vind ik!!!!
Ja, is ook echt zo. Er zijn heel veel poffers hier zwanger geraakt. De aanhouders lijken toch vaak te winnen! Dus knokken!
San, ik reageer even snel, misschien heb je er wat aan: Ik sta op de wachtlijst in DD voor IVF, maar het is niet meer nodig... Nu ik voorbij de twaalf week ben, durf ik DD te bellen en me vd lijst te laten halen. Maar, nu zit ik te denken, misschien kun jij mijn plekje wel innemen?? Ik ben 25 maart aan de beurt. Dan weet je al of de huidige poging gelukt is en ben je ng geen 43. Een optie?? PB me maar ff als je interesse hebt..!
bedankt voor je reactie. en mocht je het interessant vinden. draagmoeder en ik komen vanavond op tv. Bij KRO de Wandeling: KRO De Wandeling - Draagmoeder voor een onbekende om 18.20 uur.
Hallo dames, Ik kom even 'inbreken' hier want heb een vraag aan jullie. Ik zie hier heel veel dames met laag AMH voorbij komen,maar eigenlijk maar weinig die met ecd bezig zijn,zeg ik dat goed? Veel van jullie zijn naar mijn idee toch bezig met behandelingen. De arts adviseerde ons over te stappen op ECD en verder geen behandeling meer te doen,omdat het toch geen zin heeft bij mij. Zelf in mijn normale cyclus zonder spuiten of pillen had ik meer follikels dan met 300 eenheden Fostimon. Ik zou graag jullie meningen nog eens willen horen. Liefs Ilona
Hoi Ilona, Ik heb je ff gequote: De arts adviseerde ons over te stappen op ECD en verder geen behandeling meer te doen,omdat het toch geen zin heeft bij mij. op welke feiten heeft de arts dit gebasseerd?? is je AMH/FSH geprikt?? Heeft de arts het over POF gehad?? Hoeveel pogingen heb je gehad?? Heb je alleen Fostimon geprobeerd?? alleen 300 eh???waarschijnlijk wilde de arts niet meer EH proberen/doen?? (protocol NL??) Ik vind het vreemd dat als je niets spuit meer follikels hebt dan als je aan het stimuleren bent.. Is er daar wel eens naar gekeken wat daar de reden van kan zijn?? Het is normaal dat er de ene x meer klaar ligt dan de ander x.. en het is ook normaal dat er de ene x meer follikels groeien van wat er klaar ligt dan de maand ervoor bv Ben heel benieuwd naar je antwoorden
@ Wishfulthinking, Ik ben niet zo handig met internet en dan werkt de laptop ook nog niet mee. Dus weet niet of ik mijn antwoord op jou hier goed plaats. De reden om niet meer verder te gaan met behandelen,was mede door de conclusies van 2 andere ziekenhuizen,inmiddels ben ik in zh nr, 3. Mijn extreem hoge FSH en extreem lage AMH. Ze hebben over POF gesproken en mijn eitjes zijn bijna op of op. Maar mijn vraag blijft altijd: hoe weet je dat zo zeker? Zeggen die waardes genoeg? Eigenlijk zien ze pas bij een punctie of er nog eitjes zijn,toch? Ik heb 1 poging gehad bij Geertgen,ze wilden IVF/ICSI proberen. Maar doordat er weinig groei te zien was, werd het IUI en dat is uiteindelijk niet doorgegaan omdat het geen zin had volgens de arts. Er was nauwelijks groei. Ik heb het korte protocol gehad met 300 eenheden, 4 van die flesjes was dat geloof ik. En toen ze begonnen over IUI,moest ik minderen en werd het 225 eenheden. Ze hebben niet echt gekeken wat daar de reden van was. Dat was toevallig vorige maand (na mijn 8 maanden rust) dat er ineens 3 of 4 follikels zaten en dat was veel voor mij Normaal maar 1 of 2 en links niks terwijl er nu links ook wat zat. Maar ze groeiden vrij ver door en ik had geen goed progesteron gehalte. Nu was ook het slijmvlies goed en normaal wasdat altijd te dun. Mijn cyclus werd ookw eer wat korter,terwijl die echt heel lang was en ik heb een hele hevige menstruatie gehad 2 weken geleden en nu zag ik gisteren dat ik weer ong was. Maar dat was maar een beetje. Ik vind het maar vreemd allemaal. Xx Ilona
weet je ook de getallen van de AMH waarde/FSH waarde?? het betreffen allemaal klinieken in NL die jou dit geadviseerd hebben?? Is jou wel eens verteld hoeveel follikels er klaar liggen als je voor de uitgangsecho komt?? (je ziet idd na punctie(in het lab) hoeveel eitjes er in de follikels zitten!!) Ik zie dat je hier meerdere topics over geopend hebt!! en ik las in je vorige post dat je het korte protocol gehad had en ook deca moest spuiten?? en dat die poging is omgezet naar een IUI?? en dat je over Dusseldorf na dacht..??? heb je mss al een afspraak staan? (veel(DD) dames hebben je dat ook geadviseerd namelijk) deca word trouwens door de arts in DD niet geadviseerd voor poffers (het zal teveel remmen )
Ja FSH was eerst 101 en erna 69 en AMH rond de 0.1 Ziekenhuis Heerlen/Geertgen en AZM Maastricht Ik heb bij Geergen uitgangsecho gehad,na 1 dag spuiten en toen lag er nog niks klaar. Was natuurlijk ook nog veel te vroeg. Ja ik heb verschillende berichten geschreven,weet soms echt niet meer waar ik het zoeken moet. Ik ben begonnen met deca op dag 1 en dag 2 fostimon erbij. Dat is die poging maar er is nooit IUI geweest,niks eigenlijk. Ook geen punctie. Ik heb een paar keer op het punt gestaan afspraak in DD te maken,maar toen had ik ook afspraak bij Geertgen en vond ik dat niet nodig. Omdat we in het begin een goed gevoel bij GG hadden en daar verder wilden. Na onze pauze weer aan DD gedacht maar wilde ivm afstand toch eerst AZM Maastricht proberen en ook dat beviel goed. Zeker dat het er daar in mijn eigen cyclus goed uitzag en ze me zelfs gingen opbellen dat we geen gemeenschap mochten hebben i.v.m. kans op drieling. Niet dat ik dat geloofde,maar goed... Toen de arts dus met ECD kwam,heb ik gezegd of DD me niet kon helpen en hij zei daarop dat ze daar veel strenger zijn. In die periode heb ik een heleboel stress op mijn werk gehad dus ook niet echt rustig erover kunnen nadenken. Het spookt wel nog steeds door mijn hoofd,omdat ik echt helemaal zeker wil weten dat het niet met mijn eigen eitjes kan. De arts zei dat er een hele kleine kans is dat ik op de natuurlijke manier zwanger word. Nu heb ik iemand die wil doneren en wil ik dus eigenlijk met haar samen een afspraak maken in het ZH. Ja deca legt je eigen cyclus stop he. Na het spuiten had ik 4 maanden geen menstruatie dus mijn vriend dacht al dat die deca me geen goed had gedaan. Erna begon de menstruatie toch weer terug te komen en vanaf toen veel heviger en werd de cyclus weer korter. Bedankt voor het meedenken.
DD strenger?? das echt niet zo hoor!! Juist NL is altijd zo van de protocollen en willen daar niet van af wijken en met je mee denken Dit heb ik in DD echt anders ervaren ik voelde mij geen nummer en er werd echt gekeken hoe het beste resultaat te behalen was! de wachttijd in DD is wel lang op dit moment.. (volgens mij 5 maanden??) ik zou zeggen waarom geef je het geen kans?? niet geschoten is altijd mis?? Zoals ik weet zal Dr S(van DD)eerlijk zijn als er niets valt te behalen! Ik snap trouwens heel goed dat de afstand je tegen houd (het was hier ook 3 uur enkele rit) en is een hele opgave steeds
Je kan overwegen naar Belgie te gaan. OOk ik heb ervaren dat het daar het milder is dan in Nl. Je bent een mens geen nummer! En ze zijn eerlijk, als er geen kansen zijn dan zullen ze het je zeker zeggen. Ik heb er expliciet naar gevraagd. Zag het consult in Gent als second opinion. In NL zhuis voelde ik me op het laatste een zeikende ouwe doos, die mogelijkheden zag die er volgen hen niet meer waren. Ik ben nog nooit zo blij geweest met een antwoord als in Gent, mevrouw wij zien genoeg kansen om u te behandelen! Dus mocht je nog puf hebben om verder te gaan, is ergens in het buitenland zeker een optie! Reistijd is dan maar even doorbijten. Nu ik hier lees dat deca teveel remt, baal ik er vreselijk van! Bij mij liggen er altijd 10 klaar maar groeien er maar een enkele uit tot goeie eicel.
Sorry dat ik inbreek. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Jaar terug is bij geconcludeerd dat ik ook vervroegd in de overgang zit. Mijn Amh was 0.4. Ben na fostimon spuiten aantal maanden gelukkig mbv iui zwanger geworden. Ik vroeg me alleen af hoe snel het wegzakt...de Amh waarde. We zouden namelijk zo graag nog een derde kindje willen. Zouden we dan na de bevalling al daar op getest kunnen worden dat jullie weten? Iemand ervaring hiermee of is het echt afgelopen koek?