Wat schrikken Wishful! Ik duim gigantisch dat de kleine voorlopig nog blijft zitten! Heel veel sterkte met deze spanning!
meiden weet iemand hoe het kan dat je waarde van het amh kan verschillen per meting? ik heb 3x amh laten prikken in een paar jaar tijd. de 1e x in 2010 toen was hij niet meetbaar. de 2e keer 2012 en toen was die 0,5 en nu een paar weken terug en daar kwam net de digitale uitslag van binnen en dat was 0,9. ik had laten prikken dit keer omdat we nu echt de verdenking hadden dat ik in de overgang zou zitten, omdat ik al sinds december geen menstruatie meer heb gehad. maar nu is mijn amh dit keer zelfs hoger dan de vorige keer ( ik verwachtte juist minder) mijn fsh en oestradiol zijn ook geprikt en daarvan waren de waardes het volgende: Component Follikel Stimulerend Hormoon Standaardbereik 3.3-19 (foll); 5.2-29 (mid); 1.8-15 (lut); 37-140 (postm) E/l Uw waarde 14 Component Oestradiol Standaardbereik 100-1300 (foll); 350-1800 (mid); 220-1000 (lut); per rijpe f pmol/l Uw waarde 310 Iemand een idee? ik snap er niks meer van en wordt pas de 10 de april door de arts gebeld met uitleg
Wensdroom sorry, ik kan je geen antwoord geven. Weet er niet zoveel vanaf. Miss en Babsie hebben daar meer voor gestudeerd ; ) die weten het meestal wel hihi. Ik hoop dat alles goed gaat met Wishfull en haar kleine meid!
Hier nog alles oké hoor. . Alles is rustig! Mag naar huis zometeen😊 Moet thuis 2 x per dag temperaturen (ivm koorts/infectie gevaar gebroken vliezen) en om de dag naar ziekenhuis voor ctg (hart filmpje baby) Hoe gaat het met jullie dames?
Hoi meiden! Mi87 al over de 22 wat gaat dat snel! Wishful fijn dat je naar huis mag! Hopelijk blijft ze nog even knus in je buik! Hier gister een draai gedaan omdat de kleine ineens in stuit was gaan liggen, gelukkig is dat gelukt! Sindsdien wel veel harde buiken met regelmaat maar ze doen gelukkig nog niets!
Gelukkig! Was bang dat je toch bevallen was! Goed dat je naar huis mag. Verlies je nu nog vruchtwater? En moet je daarvoor platte rust? Nog even volhouden! En gelukkig is alles goed met de kleine! Wensdroom! Wow 36 weken alweer! Dus die ondeugd van jullie was omgedraait! Hopelijk blijft ie liggen! Spannend! Het komt nu heel dichtbij he! Hier alles goed! Mijn buik groeit als kool! En de kleine heeft een nieuwe plek ontdekt om tegen te schoppen: mijn darmen! En dat voelt erg onprettig. Dondersteen! Verder gooit hij/zij soms zijn kont in de lucht! Dan verschijnt er een enorme bobbel op mijn buik. Ziet er maf uit. We lachen erg om onze clown!
nu meiden ben gisteren door de gyn gebeld. waarom het amh was gestegen wist ze ook niet had zij net las ik niet verwacht. maar het is nog onder de 1 en dat hoort toch bij een beginnende overgang volgens de gyn. maar gezien de andere waardes die aangeven dat er toch nog hormonale activiteit is is het iig niet noodzakelijk als iet te gaan gebruiken t.b.v. botontkalking. ze denkt dat ik nu in de periode zit waarin er soms wel en soms geen eisprong en dus ook wel en geen menstruatie zal plaatsvinden. ze moest er dus wel bij vermelden dat er door dat ik dus geen constante cylus hebt het dus niet duideljk is wanneer er een eisprong plaats vind, en er dus een kleine kans aanwezig is op een zwangerschap ook al achtte ze die kans heel erg klein. wat we daarmee deden is aan ons. maar ze was wel uiterst verbaasd over de waardes en had dit niet verwacht gezien de uitblijvende menstruatie en de eerdere metingen. ik zelf eigenlijk ook niet. maar goed ondertussen is het al langer zo dat het bij mij altijd anders is als verwacht en dat blijkt nu ook weer. ik heb natuurlijk al een dochter via de draagmoeder en ook mijn chronische hartprobleem waardoor ook het gebruik van de hormonen niet goed ging. we gaan dus niet bewust voor een 2de zwangerschap met een behandeling enz.. maar ik laat de mogelijkheid wel open, we zien wel wat er wel en niet komt is het voor ons..
@hier afgelopen woensdag de 28 weken echo gehad. Uk ligt nog wel in een stuitligging, maar is verder helemaal gezond. Paar weken geleden getest op zwangerschapssuiker en deze was ook helemaal goed. De 1e bloedtest moest onder de 7 zijn en was 4,5. De 2e bloedtest (na 2 uur) moest onder de 7,8 zijn en was 6,8 Dit waren prima uitslagen. Nu aftellen tot mijn zwangerschapsverlof. Nog 5 weken
Hoi meiden, Graag wil ik een berichtje plaatsen in jullie forum omdat ik pas te horen heb gekregen dat ik voor mijn leeftijd een veel te hoog fsh heb (namelijk 18). En met een echo aan het begin van mijn cyclus zagen ze dat er op dat moment maar 4 eiblaasjes waren. Nu heb ik een aantal vragen aan jullie. Ik zie namelijk dat een aantal van jullie zwanger zijn via ivf. Bij mij hebben ze gister gezegd dat ze gaan proberen met iui met hormoon stimulatie. Maar dat ze niet kunnen verzekeren dat ik zal reageren daarop vanwege mijn hoge fsh. En dat ivf dan heel waarschijnlijk ook geen zin zal hebben. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Reageerden julie goed op hormoon stimulatie? Verder was ik ook benieuwd of er bij jullie is gezegd of ze konden voorspellen wanneer jullie ongeveer in de overgang zullen raken? Heeft die amh waarde daar iets mee te maken? Bij mij is die namelijk niet bepaald, misschien wil ik die dan ook nog laten bepalen. Alvast bedankt als jullie willen reageren. Het maakt me allemaal onzeker niet te weten wat me te wachten staat en of ik wel een beetje kans van slagen heb. Voordat ik in het ziekenhuis terecht kwam had ik altijd in mijn gedachten hoe leuk het zou zijn om 2 of 3 kinderen te krijgen en nu weet ik niet eens meer zeker of 1 nog gaat lukken.. Maar goed eerst maar eens beginnen volgende maand en dan zien we weer verder hoe het loopt. Alle meiden die zwanger zijn hier: gefeliciteerd!
Hoi Clau1983, Wat vervelend dat het bij jou ook niet zo van zelf blijkt te gaan. Ik zelf heb helaas nooit een behandeling gehad dus op dat punt kan ik je niet helpen. Wel is mij door mijn FA verteld dat een verhoogd FSH niet direct zegt dat je ook al in de overgang komt. Dit omdat FSH nogal fluctueerd en mogelijk in een volgende cyclus weer veel lager kan zijn. Ook maakt het veel uit op welke dag er geprikt is. AMH zegt echt iets over de eicelreserve en geeft een beter beeld hierin. Maar ook is dit slechts een indicatie en kan per vrouw nog verschillen. Meer informatie kan ik je helaas niet geven maar er zijn vast anderen die dit aan kunnen vullen. Hopelijk zal je goed op stimulatie reageren en zal je snel zwanger raken...!!
En ik ben weer anders, amh is hoog, fsh laag.. Alleen ben ik moeilijk stimuleerbaar.. Ik spuit een hoge dosis.. Maar vier follikels is toch niet erg slecht?
Dank je meis!! Nog heel pril, na Mia vind ik het doodeng! Maar begin is er.. Hoop dat jou ook ooit een wonder gegund is. Ik lees ze genoeg, bij wie het uitgesloten is maar het toch gebeurd..
Poppetje, GEFELICITEERD!! Snap dat het spannend is, maar geweldig nieuws meis! Clau, ik ben zwanger geraakt via IVF, met hoog FSH en laag AMH. Ik reageerde matig op hormonen, maximale dosering voor IVF en 'slechts' vier follikels door extra hormonen. Maar, het gouden ei zat erbij! Laat je niet afschepen door de NLse protocollen, wij hebben gelukkig heel actief mee mogen denken in de behandeling, ook omdat ze relatief nog weinig weten van POF. Ivm lage AMH is bij mij ipv IUI met spoed IVF ingezet. Een besluit waar ik eeuwig blij om ben!! Wat je al zegt, ipv 2 of 3 ben je al zó blij met 1!