Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED 2 (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door FSK, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Poppetje, wat verschrikkelijk!
    Houdt het nou nooit op?

2. MiekeH

MiekeH Actief lid

10 jun 2013
    399
    0
    0
    Hi! Ik leer alweer veel bij van jullie. En ik zie ook dat de meningen verschillen over het AMH. Kan ook niet anders, de artsen weten er tenslotte ook nog maar weinig van. Ik heb een Amerikaans onderzoek gelezen waar on stond dat eerst je beste eitjes gaan en dat bij een laag AMH waarschijnlijk de slechtste eitjes over zijn... Ik geloof hier wel in.

Ik las dat je door te beginnen met IUI wel goed kunt zien hoe je reageert op stimulatie, goede tip!

Miss ik zag dat jij IUI en ICSI door elkaar doet, ik dacht dat dat niet kon? Wel fijn dat het zo kan, dan heb je in ieder geval het idee dat er iets gebeurt. Eiceldonatie lijkt me een moeilijke keuze, fijn dat er mensen zijn die je willen helpen. Gaan jullie die keuze maken voor de volgende ICSI behandeling? Succes!

Ik vroeg me trouwens af of jullie ook een eileideronderzoek hebben gehad? Een HSG of laparoscopie...? Ik niet, en ik ben benieuwd of ze dit nog gaan doen.

Poppetje; sterkte... Wat jou overkomt is denk ik voor veel meiden hier de grootste angst!

3. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ja hsg gehad en bleek dat ik een hydrosalpinx op links had. Die is middels een lapro verwijderd.

4. lamaris

lamaris Niet meer actief

@MiekeH: ik heb een laparoscopie laten doen, omdat men vermoedde dat ik endometriose had (ik heb nl. ooit een chlamydia-infectie gehad). Daarbij is meteen ook een baarmoederfoto gemaakt (HSG).
    Alles zag er mooi uit en alles was goed doorgankelijk.
    Ik vind dat heel fijn om te weten, want als IVF niet lukt dan hebben we nog een natuurlijke kans (al is die maar klein want we hebben ook te maken met traag zaad).

Oh, en IUI na IVF daar 'doet' mijn ziekenhuis niet aan. Je moet maar net medewerking krijgen, want aan de verzekering zal het niet liggen, die verbindt geen restricties aan IUI-behandelingen.

5. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Miekeh. Bij mij door endometriose laproscopie gehad en later op aandringen ook hsg test. Ik vermoedde al tijdje hydrosalphinx en had gelijk..links is er bij mij ook uit. Overigens is dat ook een fout bij het vu waardoor tweede ivf zo goed als kansloos was..ze weigerden ivm endo om een hsg test te doen totdat ik mijn eigen arts kreeeg..
    Dus gewoon altijd mondig zijn hoor..uiteindelijk is het je eigen lijf.

6. lamaris

lamaris Niet meer actief

Terug.
    Ook de derde poging is afgebroken. Ik had er op cd3 dus 4 klaarliggen, links eentje van <10 en rechts 3 veel kleinere.
    Op dag 7, na 5 dagen 300 ie Menopur spuiten, is er rechts nog maar 1 minifollikeltje over en links eentje van al 14,5 mm.
    De fa vertelde me dat ze nog maar 2 keer eerder ooit zoiets heeft gezien. Ik reageer gewoon NIET op de stims. Nu wil ze de volgende keer het maar weer proberen met 75 ie, zoals we bij de IUI's hebben gedaan. Daarmee had ik altijd ook 2 of 3 follikels.

Dus meer zit er niet in. Ik zal denk ik nooit meer dan 2,3 follikels hebben, en die moeten ook allemaal rechts zitten want mijn linkereiserstok ligt raar en die kunnen ze ws. niet bereiken met de punctie.

Is dit hopeloos of is dit hopeloos? Heeft het nog wel zin om naar DD en Gent op intake te gaan? Als mijn eierstokken niet reageren op stims dan kunnen zij ook niets voor mij doen immers?

En zou een rustperiode helpen? Ik ben nu 3 rondes achter elkaar gestimuleerd. Dat kan toch niet goed zijn?

/stoomafblaasegopost.

7. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lamaris: rust deed lichamelijk altijd goed bij mij, hoe graag je geestelijk ook door wilt knallen....

8. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    MiekeH: ik had idd angst voor afwijkingen omdat die kwalitatief beste follikels eerst blijken te gaan, maar heb nu toch mooi 2 gezonde dochters gekregen... Moeten toch prima eitjes zijn geweest...

Heb erg het gevoel dat de kwaliteit en de hoeveelheid echt per maand behoorlijk kan verschillen. Dus ook voor jou, Lamaris, geef niet op!

9. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Lamaris wat naar zeg. Ms eerst eens opladen? Is je bloed geprikt om te kijken of je ook echt niet reageert?. Mijn afgebrokem poging is met menopur nl..
    Met gonal ging het wel. Ms dat dit niet veel voor je doet?

10. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Hi meiden!

@ MiekeH: ik mag niet letterlijk IUI en ICSI door elkaar doen (als in lukraak heen en weer gaan), maar toen er bij mijn ICSI's nauwelijks iets wilde groeien, kreeg ik de mogelijkheid aangeboden opnieuw 6 IUI's te doen omdat ik zwanger was van de 6e IUI en de behandeling dus 'succesvol' is gebleken. En omdat je daar natuurlijk maar 1 ei voor nodig hebt. Ik heb die kans met beide handen aangegrepen (ook al geloof ik meer in ICSI) omdat het me toch 6 meer kansen bood. Binnenkort gaan we alsnog onze ICSI pogingen opmaken.

Ik geloof ook dat wat dat Amerikaanse onderzoek zegt, klopt. Hoe deprimerend ook. Maar ook dan kan er nog steeds een goed ei voorbij komen, dus daar blijf ik in geloven!

Ik heb meteen bij de allereerste onderzoeken een HSG gehad, dat is standaard bij de meeste ziekenhuizen en wat mij betreft ook echt een absolute must! De laparoscopie krijg je in het VUmc standaard na 3 mislukte IUI pogingen dus ook die heb ik gehad. In Gent heb ik onlangs ook een hysteroscopie gehad, dus nu ben ik echt van alle kanten bekeken en goedgekeurd. Mijn probleem is dus echt alleen mijn lage AMH en hoge FSH. Tenzij er nog iets uit het genetisch en immunologisch onderzoek komt in Gent, daar krijgen we de 26e de uitslagen van.

@ Lamaris: wat balen voor je dat de stimulatie zo slecht gaat! Ik kan je de hand schudden, ik ben 1 van die vrouwen bij wie het precies zo gaat. Daarom mijn advies aan je om te proberen met die 2 of 3 follikels die er soms groeien ICSI te doen ipv IUI. En daarvoor zit je in Gent of DD zeker goed, want daar doen ze assisted hatching, wat helpt om de eitjes uit hun schil te laten komen. Je kunt natuurlijk eerst nog een paar IUI pogingen doen om te kijken welke dosis ideaal is om er 2 of 3 te laten groeien, dat moet je zelf weten. Volgens de professor in Gent heeft IUI net zoveel zin als ICSI met dat aantal eitjes, volgens de arts in DD heeft IUI geen meerwaarde. Altijd lekker verwarrend, zulke tegenstrijdige berichten! Aangezien ik zwanger ben geweest van IUI geloof ik er wel in. En zoals gezegd, gaf het me meer kansen dan als ik per sé door had willen gaan met ICSI. Dan houdt het namelijk al snel op met onze aantallen eitjes..

@ Arie: ik heb een uitgebreidere versie van jouw verhaal op het DD topic gelezen. Jeetje meis, wat zit het je tegen met een laag AMH en jouw ernstige vorm van endo! Ik wil je even een hele dikke knuffel geven en je heel veel sterkte wensen met beslissen hoe nu verder! Eiceldonatie zal inderdaad niet voor iedereen goed voelen, dat begrijp ik heel goed hoor. Het is geweldig dat er zoveel kan tegenwoordig, maar dat betekent niet automatisch dat je het dan maar moet doen. Ik denk er nu al ruim een jaar over na en pas sinds een paar weken denk ik dat ik het zou kunnen en durven, alleen moet ik nu nog beslissen of ik het ook echt wil gaan doen of dat samen blijven ook een optie is. Het lijkt wel alsof het hele vraagstuk 'wil ik kinderen' opnieuw voor me ligt, omdat je de keuze zooooo veel bewuster maakt als je zo'n ingewikkeld traject in gaat waar je ook een derde persoon bij betrekt! Het is een bijzondere tijd..

@ Poppetje: hoe gaat het met je? X

@ VU: ik denk dat ze best heel goed zijn in de standaard gevallen, maar helaas niet in bijzondere gevallen zoals wij. Spijtig want de kunde is er volgens mij wel, alleen niet de juiste houding.

Ik ga snel mijn huis poetsen want ik vertrek morgenochtend voor een paar dagen naar mijn vriendin, die in het buitenland woont. Zij heeft onlangs haar 2e kindje gekregen die ik nu voor het eerst ga zien. Erg veel zin in! Zij zal ook onze donor zijn (als haar man er tenminste achter staat, hij weet nog maar net dat ze dit voor ons wil doen), dus daar zullen we het ongetwijfeld ook veel over hebben. Zaterdag als ik terug kom, heb ik weer 2 logées uit het buitenland dus het is een internationale week hier ;)

Veel liefs aan jullie allemaal!

11. lamaris

lamaris Niet meer actief

Bij mij wordt alleen op cd3 bloedgeprikt, als de fsh./estradiol goed is dan begin je met spuiten. Daarna is bij mij nooit meer geprikt.
    De eerste keer kreeg ik 150 ie Gonal-f. Er lagen er toen 8 klaar, en na 5 dagen stimmen waren ze er nog, maar na 8 dagen waren er opeens 5 'weg' en waren er nog maar 3. Dus ja...ik weet niet of het middel veel uitmaakt.

Het lijkt wel of mijn lijf in het begin steeds al 1 of 2 dominante follikels klaarlegt die de rest wegdrukken door alle medicijnen 'op te slokken'. Een van de follikels op dag 3 was al bijna 10 mm. En nu dus al 14,5, op cd7. Ik heb op buitenlandse sites gelezen dat dit vaker voorkomt bij poor responders, een 'lead follicle' die alles opeet. Met het korte protocol dat het zkh nu toepast, is daar niets aan te doen. Want je begint immers pas op cd3 met stimmen, terwijl er dan al een dominante follikel is bij mij. Ik hoop zo dat men in DD of Gent daar iets mee kan...een ander protocol...

12. lamaris

lamaris Niet meer actief

Mijn zkh wil geen IUI meer doen., want dat hebben we al zo vaak geprobeerd...dat klopt ook wel, het is 5 keer mislukt. Maar aan de andere kant ben jij er wel zwanger mee geraakt, en dat geeft mij wel hoop; ik denk dat wij inderdaad vrij vergelijkbare 'gevallen' zijn...
    Leuk dat je naar je vriendin gaat, veel plezier daar! En haar man zal denk ik wel overstag gaan, hoewel ik wel begrijp dat hij even aan het idee zal moeten wennen. Ik weet ook nog niet of de man van mijn zus het wel goed vindt, maar ik denk ook dat hij wel weet dat hij niet tussen twee tweelingzusjes kan komen!!!

13. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    @ Lamaris: we lijken medisch gezien zeker op elkaar! Helaas heb jij de pech dat er ook een zaadfactor meespeelt. Die hebben wij niet, waardoor IUI misschien bij ons wel iets meer kans van slagen heeft? Of viel het wel mee met hoe slecht het is? Hoe dan ook denk ik dat het na 6 IUI pogingen zeker tijd is om door te gaan naar ICSI. Dat hebben wij vorig jaar in ieder geval wel gedaan. Op een gegeven moment wil je gewoon weten of er überhaupt bevruchtingen plaatsvinden. Misschien nog 1 IUI? 6 pogingen is de norm, dus ik zou er zeker nog 1 vragen! Ik was zwanger van die laatste poging :). Helaas een miskraam geworden, maar toch!

Ik hoop ook dat de man van mijn vriendin haar besluit zal steunen. Ze wil het sowieso doen en hij wil haar ook niet belemmeren, maar natuurlijk is het voor alle partijen wel zo fijn als hij zich er ook goed bij voelt. En ja, jouw zwager heeft gewoon geen keuze, haha! ;)

@ iedereen: wie van jullie heeft ervaring met acupunctuur? Ik heb het ooit 2 maanden gedaan toen ik 11 maanden bezig was op de natuurlijke manier maar toen had ik er niks mee en veroorzaakte het eerder stress dan ontspanning ivm reistijd en afspraken onder werktijd. Nu wil ik het echter toch wel weer gaan proberen, voor de laatste pogingen wil ik gewoon alles uit de kast trekken! En nu kan ze natuurlijk ook veel specifieker behandelen omdat mijn probleem bekend is en omdat het ter ondersteuning is van behandelingen. Volgende week woensdag de eerste afspraak, ik ben benieuwd. Ik hoor graag jullie ervaringsverhalen!

14. lamaris

lamaris Niet meer actief

Na het opwerken had mijn vriend steeds zo rond de 7-10 miljoen beweeglijke zaadcellen (per ml). Dat is niet dusdanig slecht dat er geen natuurlijke kansen zijn, alleen icm met mij zijn de kansen wel erg klein...
    Ik heb ook acupunctuur gedaan vorig jaar. Dat was geen succes. Dat kwam omdat hij helemaal geen Nl sprak maar ook omdat ik er te gespannen voor was. Ik zat toen ook midden in een stressvolle baan. Maar nu denk ook ik erover om weer te beginnen. Ik heb namelijk net het boek van Randine Lewis gelezen, The Infertility Cure, en daarom ben ik weer geinspireerd. Niet alleen in acupunctuur, maar zeker ook in het aanpassen van mijn lifestyle. Ik ben inmiddels ook bereid om er alles voor te doen, ook als dat betekent dat ik heel anders moet gaan eten. Voor mij betekent dat, als ik de 'diagnose' in het boek volg, dat ik suiker, tarwe en zuivel zal moeten schrappen uit mijn dieet. Maar ook koffie en alchohol. Roken deed ik al zo goed als niet meer. Erg lastig! Graag hoor ik van een goede acupuncturist zijn of haar mening hierover. Nu nog eentje vinden in Den Haag.

15. stella04

stella04 Lid

16 apr 2014
    13
    0
    0
    Amsterdam
    @accupuntuur. Ik ben direct toen ik te horen kreeg over een evt vervoegde overgang ( dat was in eerste instantie niet helemaal duidelijk) weer begonnen met accupuntuur. Ik ben nu bijna 2 maand bezig. en heb wel regelmatigere cyclus ( resp 26 en 28 dagen)De behandeling is er op gericht de vruchtbaarheid te stimuleren ( dus niet op overgangsklachten oid) Ik slik er ook chinese kruiden bij die zij heeft voorgeschreven en ik merk dat ik daar veel beter van in mijn vel ga zitten en oa beter slaap.

Ik heb nog geen contact opgenomen met ziekenhuis in Dusseldorf. Ik merk dat ik er echt nog even tijd voor moet hebben. Kunnen we dit wel aan? En gaat mijn andere dochter hier niet onder lijden? Ik heb de afgelopen dagen ook echt even bewust tijd voor mezeld klaar gemaakt en geprobeerd om alleen maar met leuke dingen bezig te zijn.

16. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lamaris: ik ben ruim een half jaar voor het ontstaan van mijn zwangerschap ook gestopt met kunstmatige suikers, koffie en alcohol. Zuivel met mate. En juist extra groente en fruit. Het is mij alles meegevallen. Was zo'n zoetekauw, maar was na een week afgekickt van al die suikers en toen ging het prima. Ook gelijk fijn voor je lijntje, je huid en je energie.
    Ik was 1,5 jaar daarvoor al gestopt met roken toen een fa mij vertelde dat ik door maar 1 sigaret te roken mijn slagingskansen met ivf voor 3 maanden lang halveerde. Ik heb na die mededeling nooit meer een sigaret aangeraakt.

17. lamaris

lamaris Niet meer actief

Wat goed van je zeg!
    En ben je ook gestopt met tarwe? Dat vind ik zo lastig! Ik hou van brood en pasta. En ook havermout eet ik met regelmaat, en bulgur en couscous. Maar dat zou ik dan allemaal moeten laten staan. Wat blijft er dan over! Dat van dat roken, ik schrik ervan! Ik stop dan maar helemaal denk ik. En dan de alcohol....dat is nog veel moeilijker. Helemaal NIETS meer drinken?! Ik kan me er niets bij voorstellen!

Ik heb hier een dieet gevonden van een IVF-kliniek in de VS. Op de 'Bad list' staat:
    -Sugar (to include hidden sugars e.g. orange juice)
    -Breads/baked goods and flour
    -Potatoes
    -Yogurt
    -Beer
    -White wine
    -Bananas

op de 'So so list' staat:

Pasta
    Rice

op de 'Good List' staat:

Everything else. You can eat any meats,
    fruits, vegetables, or nuts that aren’t listed
    above. Dairy products are also good. There
    is no need to limit portion size.
    Red Wine may be consumed in moderation.

Opvallend is dat ik van de 'bad list' elke dag wel 4 of 5 van de 7 items nuttig! Soms alle 7!
    Dit wordt hééél lastig! Gelukkig mag rode wijn met mate. Ik vrees dat dat niet betekent dat ik elke dag een glas mag!

18. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb deze link al vaker geplaatst maar weet niet of je hem al gezien hebt: Increase Your Egg Health In 90 Days to Get Pregnant

Ik ben ook een broodliefhebster dus ik at dat ook gewoon. Wel altijd volkoren. Maar je moet het wel vol kunnen houden.
    Alcohol laten staan went ook, echt waar. Dat zakt ook naarmate je het langer niet meer drinkt. En als je dan echt een keer iets te vieren hebt neem je gewoon een keer een wijntje, toch?
    Het nadeel is dat ik me dan altijd toch schuldig voelde of spijt had. Nadat ik bevallen was ging ik helemaal los. Ik wilde echt even genieten na al die jaren schuldgevoel na iets van 'de verboden lijst'. Was alleen even vergeten dat je je 'in het gewone leven' ook niet zomaar steeds kan laten gaan, dan word je namelijk moddervet. Niet dat ik veel aanleg heb, maar toch. Er begon zich een toch serieus buikje te ontwikkelen...

Maar hee, het is het allemaal dubbel en dwars waard. En mocht het niks opleveren dan kun je jezelf in ieder geval niet verwijten dat je het nooit geprobeerd hebt...

Succes!

19. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Lamaris,

Balen dat er weer is afgebroken!! Is het een idee om al eerder te starten met stimuleren? Ik begin op cd 1 met remmen en op cd 2 met stimuleren. Er wordt verder geen bloed geprikt. Bij mij zorgde de combi en vooral de deca voor een erg trage groei. De prof wilde nu eigenlijk cetrotide inzetten maar omdat mijn kliniek dat niet gebruikt is het advies om halve deca te spuiten. Ik denk dat je in Gent of DD sowieso een ander protocol zult krijgen.

Ik weet niet meer wie het vroeg maar hier ook HSG poging gehad, inbrengen katheter lukte niet waarop een maand later een laparoscopie met tubae testen plaatsvond. Alles was mooi slank, toegankelijk. Binnen 3 maanden erna spontaan zwanger...

@miss
    Hier ook een jaar acu gehad icm Chinese kruiden. Ik ben er veel rustiger door geworden en mijn energie is enorm opgekrikt, helaas (nog) niet zwanger ermee geworden. Bij mij was er sprake van energetische blokkade en die is nu weg. Ik moest wel vorig jaar 3 maanden lang een veel zwaarder kruid gebruiken waardoor we een pauze moesten inlassen voor wat betreft het zwanger worden (dus zelfs ook vrijen met condoom) omdat de andere kruiden te mild waren. Ik heb daarna wel een enorme energieboost gehad. Afgelopen vakantie hoefde ik ook even geen (onderhoudsdosis) kruiden meer te drinken en ik krijg een acu behandeling dag na de IUI dus even al niet meer geweest. Ben ook benieuwd naar hoe het nu voelt met de schildkliermedicatie want het prikken wilde wel eventjes helpen tegen het zuurbranden/oprispen maar het bleef niet weg, nu door de meds wel..

Wij zijn jaren geleden al gestopt met roken (laserbehandeling aan te raden indien je niet zelf kunt stoppen)en eten gezond en slikken evengoed nog supplementen. Inmiddels sporten we weer 3x in de week en denken ook aan onze ontspanning.

Wat betreft dingen laten staan vind ik dat erg moeilijk en vind dat we naast het zwanger worden ook best mogen leven dus ik neem nog wel eens een glaasje wijn. Ook eet ik nog steeds waar ik zin in heb..door mijn lactose intolerantie moet ik al een boel laten staan dus wat er nog overblijft geniet ik des te meer van! ;)

Ook veranderen de inzichten zodat het bijna onmogelijk is om te weten wat nu echt goed of slecht voor je is..kijk maar naar het recente nieuws dat koffie goed zou zijn voor je netvlies of dat wijn goed is voor de nieren..

Stress is een no go voor wat betreft zwanger worden en daar helpen de koffie en een wijntje op zijn tijd ook wel aan bij denk ik :p

20. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Pfff geen brood, rijst, aardappelen.. Nou dat eet ik wel gewoon hoor.. Aan de andere kant heb ik nooit gerookt en drinken kan ik heel makkelijk laten staan. Gaan maanden voorbij dat ik niets drink. Nu drink ik vooral water en gezonde thee. Zodra het bloeden van de mk gestopt is, ga ik weer sporten.. Hoop toch dat dit voldoende is.

Nu eerst restant mk eruit dit medicatie maar bang dat het een curettage wordt! Daarna hcg op 0 en op naar de volgende cryo. Dan graag een gezonde zwangerschap ooit..

Deel Deze Pagina