Broos, wat verschrikkelijk voor je. Ik hoop ook dat ze in DD of Gent nog wat voor je kunnen doen. Ligt er ook echt maar 1 follikel klaar bij je? Want ik ben bijvoorbeeld gestimuleerd met 225 ie menopur en 225 ie gonal f per dag. De menopur voor de kwaliteit, de gonal f voor de kwantiteit. In Nederland spoot ik 225 puregon op een dag en had maar de helft van de opbrengst die ik had in DD... Hoeveel is je amh en fsh? (Misschien is een handtekening wel handig. Je hebt het vast ergens geschreven maar is niet handig om terug te zoeken... ) Heel veel sterkte!
Broos, wat verdrietig dat het UMC jullie dit nieuws brengt. De angsten slaan je om het hart zo. Ik zie net als Babsie wel mogelijkheden hoor, meer stimulatie maar ook weg met het lange protocol! Met eierstokken die langzaam in beweging komen is eerst afremmen ( door pil gebruik) niet zo verstandig. Je zult zien dat Gent en DD beiden een kort protocol met eerst stimuleren en aan het einde pas afremmen toepast. Houdt de moed erin meisje! En wat betreft de keuze voor DD en Gent, ik ben bij beide geweest en zou ivm het lage amh de keuze laten vallen op degene die het eerst plek heeft. Ze zij beiden enorm kundig. Don't give up!
Ah, da's duidelijker. Ja, idd, lang protocol gespoten... Ben het ook weer met klaasje eens, ik zie ook echt nog mogelijkheden voor je! Hoop dat je snel terecht kunt...succes!
Oh Broos, wat erg. Ik vind wel dat ze het snel opgeven. Te snel. Bij mij bleef er met 300 eh spuiten van de 4 maar 1 follikel over. En ik kreeg al het voor DOR'ers gunstige korte protocol! En nog willen ze nog wel verder met mij. De volgende keer willen ze me echter weer 75 eh geven, net als bij de iui's, maar daar zie ik echt geen heil in. Daarmee krijg ik maar 2 of 3 follikels en ik wil er gewoon meer om een beetje een kans te hebben met IVF... Hoeveel follikels lagen er klaar op cd3? Het kan ook zijn dat je een 'slechte' ronde had he? Ik heb dat namelijk ook: soms liggen er 8 klaar, en de laatste twee rondes maar 3 resp. 4. En nu ik terugkijk in mijn schema (ik noteer ALLES) had ik er in januari een keer maar liefst 14!!! Dat wisselende is een bekend beeld bij DOR. Ik sluit me aan bij de andere dames. Ga de grens over!! Het moet schokkend voor jullie zijn meid, ik weet inmiddels al bijna een jaar dat ik een laag amh heb en we zijn hier geleidelijk in gegroeid. Jullie worden nu zo snel, zo hard geconfronteerd met deze feiten. Zoveel te beslissen en zo weinig tijd. Want tijd, dat heb je niet veel meer, dat is een feit. Ik hoop dat jullie er samen goed over kunnen praten en op 1 lijn blijven. Gelukkig heb ik dat wel met mijn vriend.
Hallo dames, Ik hoop dat jullie een antwoord voor me hebben. Ik ben in april 2014 begonnen aan m'n tweede ivf poging. Deze is helaas afgebroken. Nog 100 puregon door gespoten en hopen op een spontane zwangerschap. 29 April bloed laten prikken en daaruit bleek dat ik m'n eisprong had gehad. Als m'n menstruatie komt, mag ik weer beginnen met spuiten. Ik ben nog steeds niet ongesteld en de testen zijn negatief. Heeft er iemand ervaring met zoiets? Word gek van onzekerheid!! Liefs
Hoi, wat klote van de mislukte poging... Ik zit nu in het zelfde schuitje: afgebroken poging en per cd7 abrupt gestopt met spuiten. Ik weet niet of ik een eisprong heb gehad, want dat wordt in mijn zkh eigenlijk nooit gecontroleerd. Ik wacht ook op mijn menstruatie. Maar nog niet zo lang als jij! Ik heb wel een keer eerder in een IUI-ronde gehad dat ik maar niet ongesteld werd. Bleek dat ik een cyste had. Dat kan gebeuren als het follikel door blijft groeien in plaats van open te scheuren. Het kan ook zijn dat het ei er wel uit is gebroken, maar dat de follikel zich weer sluit. Die blijft dan progesteron uitscheiden en daarom word je niet ongesteld (uiteindelijk dus wel, maar dan vrij laat).
Bedankt voor je antwoord .. Hoe is het nu bij jou? Bij mij nog steeds niks.. Wat kun je er toch onzeker door worden, bah!
Poek, je lijf kan ook even de kluts kwijt zijn. Bij meer dan 40 dagen 'over tijd' kun je om duphaston vragen. Tot die tijd je lichaam even tot zich zelf laten komen. Het zijn behoorlijke opdonders die hormoon marathons. Eh, ik bedoel een cyclus lengte van 40 dagen, excuus
Het is even wat rustiger hier in dit topic. Iedereen druk met andere dingen? Het is natuurlijk ook mooi weer! Ik kom net terug van de huisarts, want ik kreeg de uitslag van mijn bloed. Was op 16 dingen geprikt, omdat ik me afvroeg of ik overgangsverschijnselen had. Nu blijkt dat ik een vitamine B1 en D tekort heb. Dat verklaart in elk geval mijn pijnlijke gewrichten, vermoeidheid, concentratiegebrek en licht haarverlies. Ff vitamines bijslikken en dan voel ik me hopelijk weer helemaal top. In elk geval een zorg minder. Verder probeer ik mijn zinnen te verzetten na een paar heel moeilijke dagen. We hebben veel gepraat en gehuild. Dat was goed. Ik ben ontzettend blij met alle familie en vrienden om ons heen die zo ontzettend meeleven. Zij zitten echter (en dat is maar goed ook!) niet in dezelfde situatie als wij, dus uiteindelijk kunnen ze ons niet helpen en moeten we alles zelf een plekje geven. Ik heb gelukkig een geweldige man waar ik heel goed mee kan praten. Ik ben zo blij met en trots op hem! Inmiddels heb ik contact gezocht met zowel Gent als Düsseldorf. In Gent kunnen we in augustus terecht voor een second opinion. Pff, drie maanden duren wel lang... Zoveel tijd hebben we niet! Ik wacht nog op antwoord uit Duitsland. Misschien kunnen we daar eerder langskomen? In juni hebben we dan ook nog een voorlichtingsgesprek in het UMC over eiceldonatie. Al met al genoeg stof om over na te denken en tussendoor moet er natuurlijk ook nog gewerkt worden! Mijn werk biedt gelukkig genoeg afleiding... Hoe is het jullie Lamaris en Poek? Nog steeds in onzekerheid aan het wachten? En hoe vergaat het de zwangere dames? Last van allerlei klachten en kwaaltjes of is het allemaal prima te handelen? @Klaasje, kun je al goed merken dat het een tweeling is? @Stella, heb jij al iets gehoord uit DD? @Babsie, aan het genieten van het moederschap? @Miss, ben je je al aan het voorbereiden op de volgende ICSI of zit je nog in een IUI-traject? @arie, waar ben jij momenteel mee bezig? @clau, hoe gaat het met het spuiten? En alle anderen, nog nieuws?
Hee.. Ja wat zwaar is het allemaal soms hè? Gewoon lekker laten gaan die tranen! Ik zit nog steeds in onzekerheid. Heb DD geprobeerd te bellen maar ivm ziekte zijn ze slecht bereikbaar. Het Duitse nummer is gewoon bereikbaar. Elke keer krijg ik weer een beetje hoop maar de testen laten zien dat de hoop maar voor even is. Ik reageer niet altijd even snel omdat ik er soms ook even niet mee bezig wil zijn. Al is dat natuurlijk heel moeilijk.
Hi Broos, weer nieuwe dingen erbij. Heb je voor de vit d een kuur van de arts gekregen? Met een paar pillen los je het tekort niet op namelijk. 20.000 of 50.000 ie vloeibaar/week zet pas zoden aan de dijk. 3 maanden wachttijd voor Gent is kort! DD is gemiddeld een maand of 5 maar daarna kun je vrijwel meteen beginnen. Poek, welke testen had je gedaan dat je zoveel hoop kreeg? Met mij gaat alles goed, kan de zwangerschap niet meer verbergen, zal de tweelingfactor wel zijn. Morgen heb ik weer een echo, blijft leuk ( en spannend)
Ik krijg geen hoop door de testen maar doordat ik overtijd ben. En soms ineens allemaal dingen voel. Ik weet dat het niet kan en het aan m'n hormonen kan liggen. Maar toch blijf je hoop houden. En als ik dan een zwangerschapstest doe. En die zwaar negatief is, zet die je wel weer even met beide benen op de grond. Ooh wat fijn dat bij jou alles goed gaat!
Ik snap het Poek. Maar door je afgebroken poging kan je cyclus flink van de kaart zijn. Blijft klote maar geeft wel een verklaring. Houd je in mei een rustmaand?
Nee, heb in februari een miskraam gehad. Dus heb genoeg rust gehad .. Was net weer begonnen aan de tweede behandeling maar die is dus afgebroken ivm met 1 follikel. Had helaas niks in de vriezer.
Tja dat wachten blijft vervelend hè Broos. Ons geduld wordt flink op de proef gesteld. Ik ben nog niet begonnen met spuiten. Ik verwacht zaterdag m'n menstruatie en dan gaat t beginnen. Vind t wel spannend. Ik begin t ook steeds moeilijker te vinden om bijvoorbeeld op een verjaardag geconfronteerd te worden met allemaal mensen met baby's en kleine kinderen. Maar ik vind t ook niks om dan maar niet te gaan. Klaasje veel plezier bij je echo morgen! Poek veel sterkte. Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid.
Hi meiden, ik ben er ook nog wel hoor! Ik reageer alleen niet zoveel probeer wel met enige regelmaat te lezen, maar aangezien we pas 2 juni weer terecht konden, probeer ik het een beetje van me af te zetten. Gelukkig is het nog nog maar 1,5 week! Broos wat een rotnieuws heb je gehad! Hoop echt dat Gent of DD je meer kansen kan bieden. Misschien verzacht het de pijn van het wachten een beetje dat het de zomermaanden zijn... Misschien biedt dat net iets meer afleiding! En Poek, hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt! Die onzekerheid... Pff... Meiden succes met alles wat er nu speelt!
Hoi allemaal, Heb een aantal reacties meegelezen. Een klein jaar terug is mijn amh waarde gecheckt en die was 0,4 op 27 jarige leeftijd. Second opinion wees het zelfde uit. Ik moest toen flink afvallen om voor een behandeling in aanmerking te komen. Dat was gelukt en toen begon ik met spuiten van hormonen. Na een aantal behandelingen ben ik gelukkig zwanger geraakt. Nu een kleine drie maanden geleden bevallen van een mooi kindje. Ik heb vandaag weer een afspraak gemaakt in het ziekenhuis om mijn amh weer te laten checken. Ik ben zo benieuwd wat deze nu is. Er zitten flink nog zwangerschapskilos aan, daar ben ik nu mee gestart om aan te werken. Ik geef ook nog borstvoeding dus echt op dieet gaat hem niet worden. Iemand ervaring hoe snel amh zakt? Na een jaar? En na een zwagerschap? En tot welke waarde wordt je in Nederland nog geholpen met behandelingen? Heel erg bedankt vast voor de reacties. Succes allemaal zet hem op!
Klaasje, ik heb inderdaad een kuur van de huisarts gekregen voor 3 maanden. Tegen die tijd weer opnieuw laten prikken om te kijken of alle waardes weer okay zijn. Verder ben ik gisteren gebeld door Düsseldorf. Daar kunnen we in juli terecht. Ik vind de afweging Gent of Düsseldorf nog best wel lastig. De meningen zijn ook zeer verdeeld heb ik het idee, hoewel de algemene tendens is dat iedereen over beide toch wel positief is. Hoe hebben jullie allemaal gekozen?