De wonderen zijn de wereld nog niet uit... Het zijn er 3😄.. Met nog kans op 5! Donderdag weer terug en dan zaterdag of maandag punctie! Ja, zo had je je toekomst niet in gedachten! Bah! We moeten positief blijven al is dat soms heel moeilijk! @Marjon Als ik het goed begrijp heb je ook nog 2 cryo's over?
Wat fijn Poek! En ook superspannend. Ik had vandaag ook een echo, maar dan voor IUI. Ik had 1 follikel van 12 mm. Ik ben benieuwd of ze volgende maand de dosis gaan verhogen. De bedoeling was om iig twee follikels te laten uitrijpen. Ik moet ook donderdag weer terugkomen voor een volgende echo. Ze gaan trouwens niet m'n AMH bepalen, omdat het volgens hun niks toevoegd aan de uitslagen die ze nu al hebben. Valt me wel beetje tegen, maar ben er vandaag niet echt tegen in gegaan. Het overviel me eigenlijk een beetje.
@Broos, wat naar is dit ook allemaal. Ik heb weer zo'n periode dat ik alleen maar zwangeren zie op straat. En ik ben boos op al die stomme BN'ers die (alweer) zwanger zijn. In mei leggen alle vogels een ei. Behalve ik. Voel me heel zielig. @PoekNL wat fijn! Ik ben nu ook weer bezig met een nieuwe ronde (in Voorburg nog, in afwachting van mijn behandeling in DD). Ik word gestimuleerd met 1 ampul Menupur, dus 75 IE, in de hoop dat er net zoals mijn 5 IUI's steeds 2 of 3 follikels zullen rijpen. En misschien volgt er dan een punctie. Op cd3 lagen er 'maar liefst' 4 klaar. Op cd8 vandaag zijn er 6 follikels, waarvan 1 follikel van 11 mm en 5 kleine. Maar de fa verwacht dat de kleine follies niet meer mee gaan groeien. Wordt dus weer een IUI, want ik ga niet een punctie laten doen op 1 follikel. Al mijn IVF-pogingen (nu dus al 4) zijn dus op cd8 afgebroken/omgezet naar IUI, na 5 dagen stimuleren. Ik vraag me af wat er zou gebeuren als men langer zou stimuleren. Ik heb gezien dat er ten opzichte van de uitgangsecho vaak meer follikels bijkomen gaandeweg. Kunnen die niet toch nog gaan groeien? De fa zegt dat die kleineren nooit mee zullen gaan groeien. Maar misschien wel met meer dan 300 IE FSH? We gaan het zien in DD. Hopelijk mag ik volgende cyclus beginnen! @Clau1983: succes met je poging, we lopen bijna gelijk op!
Gefeliciteerd Mik81! Ik hou van dit soort verhalen. Helaas geloof ik er voor mezelf niet in. We hebben namelijk ook een probleem met het zaad. Met zoveel factoren tegen kan ik volgens mij nooit spontaan zwanger raken... Ik vind 8 follikels op cd3 trouwens helemaal niet gek, hoor. Ik wou dat ik er zoveel had! Hoe lang hadden jullie het 'geprobeerd' als ik vragen mag?
Klinkt goed poek @clau vreemd dat ze je amh niet willen bepalen. Wij hebben helaas geen cryo's ze waren niet goed door gedeeld. Dus poging 1 zit er echt op. Maar als ik jullie berichten lees mag ik blij zijn met 5 eicellen. Hoe houden jullie de moed er in? Ben nu aan het twijfelen of we hier nog een poging doen of dat we meteen doorgaan naar dd . Heb een intake op 30 sept, dus dat duurt nog even. Over 2 weken hebben we een evaluatie gesprek hier in het ziekenhuis. Ben benieuwd wat ze ons gaan vertellen.
Hallo Lamaris, Ja ik snap dat verhalen als de mijne onbereikbaar lijken, zeker als je al zo lang probeert. Het zaad was bij ons ook niet optimaal, maar ook niet schrikbarend slecht ofzo. En zoals nu blijkt, goed genoeg. Ik heb al sinds mijn pubertijd problemen op gyneacologisch vlak, weliswaar was er van pof toen nog geen sprake maar mij is destijds al aangeraden om eerst de gyneacoloog een bezoek te brengen als er sprake zou zijn van een kinderwens en niet eerst zelf te proberen. Het klinkt misschien stom maar ik heb voor de zwangerschap een hele poos fulvinezuur gebruikt. Het is een product dat (schrik niet) ook gebruikt word in de landbouw (al voordat het voor mensen op de markt kwam) om de gezondheid en vruchtbaarheid van gewassen te bevorderen. Soms denk ik echt dat dat een rol gespeeld heeft maar dat is natuurlijk onmogelijk hard te maken. Het is misschien ook puur toeval of toch de warme douche ... Wie zal het zeggen. Misschien is 8 eicellen nog veel maar ik begreep van mijn gyneacoloog dat het niet goed is en dat het volune van mijn eierstokken erg klein is. Mijn AMH was 0,2 ... Dat kan nog lager heb ik wel gelezen. Wel zei mijn gyneacoloog dat AMH ook niet alleszeggend is. Ik had met mijn leeftijd van 32 en AMH 0,2 meer 'kans' dan iemand van bijv. 37 met een AMH van 0,6. Het is de combinatie die je kansen bepaalt. Wij zijn met voorrang het IVF traject ingeloodsd. Vanaf het moment van diagnose tot start IVF hormonen hebben wij geprobeerd, de 3e keer is dus gelukt, zwanger in de week dat ik met de hormonen zou starten. We hebben ovulatietests gebruikt en alle adviesjes als even blijven liggen met de billen iets omhoog en dergelijke opgevolgd. Ik kan het ook nog steeds niet geloven ... En ik ben nu pas 16 weken dus er kan nog van alles misgaan. Ik besef mij dat we heeeeeeeeeeeeel veel geluk hebben met deze zwangerschap en ik duim dat het goed blijft gaan. Voor jou hoop ik ook dat het op wat voor manier dan ook toch nog lukt. De gedachte dat ik nooit een kindje zal hebben is 'killing' en dat zal voor iedereen hier gelden. Waar het voor anderen allemaal vanzelf lijkt te gaan ... Is het voor ons allesbehalve vanzelfsprekend. Fulvinezuur is niet schadelijk op de flessen staat hoe je het kunt gebruiken. Er is wel het een en ander over te vinden op het internet. In het Engels zijn er meer onderzoeken (fulvic acid). Ik weet niet of ik er in geloof hoor ... Ik heb het ook gebruikt voor mijn algehele gezondheid (heb een auto-immuun aandoening) en toevallig schijnt het ook uitwerking op de vruchtbaarheid te hebben. Dus zowel jij als je partner zou het kunnen proberen. Het is zooo moeilijk en iedereen kan zeggen dat je hoop moet houden. Maar zelf weet je wat de harde realiteit is en dat de kansen klein zijn. Maar er zijn wel kansen. Liefs
Hallo dames! Ik kom weer eens even buurten bij jullie Sorry dat ik zo weinig schrijf, maar ik voel me er heel prettig bij om iets minder actief te zijn op het forum en de focus op mezelf en mijn eigen traject te houden. Als je niet uitkijkt, slokt het forum je toch op en heb je er een dagtaak aan om alles bij te houden. Maar dat ik iets minder vaak aanwezig ben, betekent niet dat ik helemaal verdwijn want ik deel die informatie die ik ooit heb gekregen of zelf heb ervaren natuurlijk graag met nieuwe lotgenoten! Net zoals ik jullie ook graag steun in jullie traject. Alleen zal ik wat minder vaak aanwezig zijn dan sommigen van jullie. Ik hoop dat jullie me dat niet kwalijk nemen! Ik zit op dit moment in de 2e wachtweek van de 12e IUI. Mijn NOD is zondag of maandag. Mocht ik ongesteld worden, starten we direct onze IVF poging op in Gent. Ik heb met professor de Sutter afgesproken dat we iedere keer als er maar 1 of 2 follikels groeien, de IVF omzetten in een escape IUI dus dat geeft veel rust. Alleen ben ik wel erg toe aan 'aftellen naar het einde' dus hoe blij ik ook ben dat ze zo met ons meedenkt, zie ik er wel tegenop dat we straks misschien maanden verder zijn omdat er wellicht nooit meer dan 2 follikels zullen groeien. Ik denk dat ik haar ga voorstellen om per IVF poging maximaal 2 keer zo'n escape IUI te doen en bij een volgende poging toch maar die 1 of 2 follikels aan te prikken. Want wie zegt dat er ooit nog meer dan 2 gaan groeien? Dat hebben we helaas nog maar 2 keer meegemaakt. Bovendien kan dat ene gouden ei (waar ik heilig in geloof bij laag AMH'ers!) wel in 1 van die follikels zitten, is mijn theorie @ Broos: meis, wat een harde klap voor jullie dat ze jullie in NL niet verder willen helpen! Maar je bent echt nog niet uitbehandeld hoor! In Gent of DD (met name DD) krijg je veel meer hormonen en wie weet reageer je daar wel op. Hoeveel follikels heb jij ook alweer bij je uitgangsecho op dag 3? Wat goed dat je hebt ontdekt dat je een vitamine D tekort hebt, vitamine D is essentieel voor je vruchtbaarheid! Hopelijk is je tekort snel aangevuld. En wat fijn dat jij en je man elkaar zo goed kunnen steunen. Dat is zoveel waard tijdens zo'n verdrietig en onzeker traject! Goed dat jullie op de wachtlijst staan in DD en Gent. Ik zou tussendoor ook zeker nog bellen om te vragen of er misschien een gaatje is ontstaan doordat iemand heeft afgezegd. Zo ben ik ook maanden eerder aan de beurt gekomen bij zowel DD als Gent! Ik heb destijds gekozen voor DD omdat het idee van een privékliniek mij erg aansprak. Verder geloofde ik evenveel in de kunde van Scholtes als van de Sutter, dus het was me om het even. Omdat we 2 keer in DD zijn geweest, vonden we het prettig om ook Gent een kans te geven. Vandaar onze switch. Maar wie weet doen we ook nog een poging in DD. We bekijken het per maand! En goh, jullie pakken wel door. Ook al een gesprek over eiceldonatie. Wil je niet eerst proberen alles op alles te zetten met je eigen eitjes of vind je het fijn om alvast alle opties te bespreken? Gewoon doen wat goed voelt hoor, ik vroeg het me alleen af! Hoe denken jullie nu over eiceldonatie? Gefeliciteerd nog met je trouwdag. Tja, wat kan er veel veranderen in een jaar he? @ Stella: hoe gaat het met jou? @ Arie: dank je wel voor je lieve compliment een paar weken geleden! Onze strijd is inderdaad niet makkelijk geweest, maar gek genoeg ga je maar door omdat stoppen haast geen optie is als je je doel nog niet hebt bereikt. Toch ben ik het net als jij wel voor een groot deel aan het afsluiten hoor, er komt een moment (bij mij is dat gevoel sinds kerst aan het groeien) dat je je realiseert dat het genoeg is geweest en dat het waarschijnlijk niet gaat lukken. Maar wat je zegt, die 10% blijft knagen he? En die zorgen ervoor dat je het toch weer een maand volhoudt, en nog 1, en nog 1.. Bij mij groeien er iedere maand 1 of 2 follikels en heel soms 3. In een goede maand is IVF dus nog wel het proberen waard. Hoe gaat het met jou nu? Ik heb evenveel respect voor jou, wat een oneerlijke strijd is het voor je! Heel veel sterkte met alles! @ Aurora: bedankt voor de candida tip! Ik herken weinig in de lijst die ze op internet hanteren, maar wellicht andere dames wel. Fijn voor je dat het gelukt is om zwanger te worden. @ lamaris: wat goed dat je in DD bent geweest en dat hij jullie gaat behandelen! Heftig om zo'n gerenommeerd arts dat allemaal tegen je te horen zeggen he? Dan is het ineens zo echt, ook al had je zelf ook wel door dat je er niet goed voor stond. Ik zou geen poging meer verspillen in Voorburg (en zeker niet met 75ie!), eerst die hoge dosis in DD proberen! Shit, ik lees nu (was pagina's terug begonnen met lezen en reageren) dat je toch bent begonnen. Dan ga ik heel hard hopen voor je dat er meerdere follikels gaan rijpen! En anders weer een IUI. Het is balen, maar ook IUI biedt je toch iedere keer weer een kans! @ Clau: Hoe hoog is jouw FSH ook alweer? En hoeveel hormonen spuit je nu? Een hoog FSH betekent helaas dat je lichaam waarschijnlijk niet goed meer op hormoonstimulatie reageert dus het is echt even zoeken naar de juiste dosis maar helaas ook wachten tot er nog een goede maand voorbij komt. Ik snap dat het voor de artsen misschien weinig toevoegt om je AMH waarde te weten, maar ik vind dat artsen soms ook eens even hun eigen belang aan de kant moeten schuiven en de patient tegemoet moeten komen. Ik zou die waarde ook willen weten. Gewoon op aandringen hoor! En anders naar je huisarts gaan? En ja, die verjaardagen met baby's en kinderen kunnen zeker confronterend zijn. Ik ben mezelf daarin wel meer gaan beschermen. Ik isoleer mezelf niet, maar kinderverjaardagen sla ik over! @ Mieke: hoe was je afspraak? @ Mooibuikje: gefeliciteerd met je kleintje! Ik weet niet hoe snel AMH zakt en ik geloof ook niet dat daar een eenduidig antwoord op te geven is. Ieder lichaam is anders. Gewoon opnieuw testen dus! Je wordt in NL geholpen zolang je nog een cyclus hebt, althans in het VUmc. Wat ze voor je kunnen doen (IUI of IVF) hangt af van hoeveel follikels je nog hebt klaarliggen. @ Clematis: ik snap dat het als een eeuwigheid voelt, maar je afspraken zijn relatief snel inderdaad hoor! Verstandig dat je overal gesprekken aangaat. Dan kun je straks een goed onderbouwde keuze maken. Behandelen in NL geeft inderdaad meer rust qua logistiek en planning, maar voor ons lage AMH hebben ze in Gent en DD toch betere protocollen en technieken. Ik heb voor de komende poging wel erg getwijfeld tussen Gent en het VUmc omdat de rust die een poging zo dichtbij huis me zou brengen, mij ook erg aansprak en omdat ik op die hogere dosis hormonen in het buitenland niet beter reageer dan op een lagere dosis. Maar toch gaan we voor Gent, omdat ik hoop en denk dat assisted hatching ons zou kunnen helpen. Al zullen we dat natuurlijk nooit zeker weten want zelfs de Sutter zegt dat het nog niet onomstotelijk bewezen is dat het helpt. Maar je moet je keuze toch ergens op baseren! Ik snap je bezorgdheid en angst over je cyclus en je overgangsklachten, maar wacht eerst de gesprekken inderdaad maar af. We kunnen wel speculeren over wat de toekomst je gaat brengen en wat de artsen zouden kunnen zeggen, maar dat heeft geen zin. Heel veel sterkte met wachten en ik hoop dat ze je willen en kunnen behandelen! Mocht dat niet het geval zijn, is eiceldonatie dan een optie voor jullie? Of wil je daar nog niet over nadenken? @ Poek: wat super dat er toch 3 zijn gaan groeien en wellicht nog meer? Hoe ging de fm vandaag? Heel spannend, ik duim voor je!!! @ MI87: hoe gaat het met je??? Nog maar ruim 8 weken!!! Spannend hoor! @ mik81: bedankt voor het delen van je succesverhaal en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Jouw verhaal geeft me zeker hoop. Ik denk wel dat jij de AMH-loterij hebt gewonnen, dus dat het niet zo is dat jouw succes betekent dat iedere vrouw met zo'n laag AMH zwanger zou kunnen worden. Maar toch! Het laat in ieder geval zien dat het KAN! En iedere poging die we wagen, maken we allemaal steeds opnieuw kans om die loterij te winnen. Geniet van je zwangerschap en straks van je kindje! @ marjon80: wat akelig dat je AMH zo laag is en dat je eerste poging is mislukt. Ik zou als ik jou was zeker naar DD of Gent gaan. Voor meer info raad ik je aan om dit topic terug te gaan lezen. Alle mogelijke info is al uitvoerig beschreven! Heel veel sterkte. Iedereen heel veel succes met alles. Ik probeer af en toe langs te komen Liefs, Miss
De meting ging goed! Er liggen er 4 klaar! Vanavond om 21.00 de pregnyl! Dan zitten er weer 22 spuiten op! Ff geen wekker meer. Zaterdag is de punctie dus het is allemaal weer heel spannend.. Ik had deze keer ook 2 follikels maar uiteindelijk toch nog 4 .. Nu hopen dat er ook werkelijk wat in zit. Ik hoop voor je dat deze iui is gelukt! Zal duimen en kaarsjes branden!!
@PoekNL: nou, dat is dan toch nog redelijk de moeite waard! Ik duim zo hard voor jou nu. En dat geldt ook voor jou, Miss76. Ik zit in het zelfde schuitje. Ik had al eerder gemeld dat mijn vierde IVF-poging alweer is omgezet naar IUI. Op cd8 waren er 6 follikels maar ze zijn allemaal klein op een grotere follikel na. Dus dat wordt niks meer. De teller staat nu dus op 4 afgebroken IVF-pogingen. Ik begrijp wel dat je wat afstand neemt van dit forum soms. Als ik niets te melden heb, post ik ook weinig. Soms is het wel fijn om er zo min mogelijk mee bezig te zijn naast de afspraken in het ziekenhuis! Wij zijn afgelopen dinsdag bij MCK Leiderdorp geweest voor een intake voor ECD. Maar al na 3 minuten zei de gyn dat wij daar helemaal nog niet aan toe zijn. We hebben nog niet eens een punctie gehad! Ze bood ook aan om bij het MCK onder behandeling te gaan. Zij gebruiken een ander protocol dan in Voorburg. In Voorburg begin je vanaf cd3 met stimuleren en dan na een dag of 5 spuit je Orgalutran bij (de remmer). In Leiderdorp werken ze met Decapeptyl vanaf cd1, en dan na enkele dagen ga je pas beginnen met stimuleren. Ik denk dat het voor mij beter werkt om meteen te beginnen met onderdrukken, omdat ik eigenlijk bijna altijd op cd3 een dominante follikel lijk te hebben. Die cyclus is dan gedoemd te mislukken omdat de dominante follikel alle hormonen opslokt en er niks anders meer gaat groeien. Anderszijds heb ik slechte verhalen gehoord over Decapeptyl en poor responders. Het zou alles teveel plat kunnen leggen, waardoor er helemaal geen respons meer komt. Zucht. Wat is nou wijsheid, eerst nog 1 poging in Leiderdorp of meteen naar DD? Fijn is wel dat we de echo's voor DD in Leiderdorp mogen doen. Dat kost wel 75 euro per echo, maar het scheelt wel elke keer een rit naar Duitsland en een dag verlof nemen.
Miss76 mijn fsh was 18.8. En ik spuit nu 75 IE. Waarschijnlijk veel te weinig inderdaad. Ik zit nu op CD11 en ik heb 1 follikel van 13,5. Morgen weer terugkomen voor een echo. Alweer de derde echo deze week. Ze willen dat ik morgen al terugkom omdat ik soms cycli heb van 23 dagen. Jij bent toch ook in het VUmc behandeld? Werken die ook samen met Düsseldorf of Gent? Zodat je dan in de vu de echo's kan blijven doen? Lijkt me best lastig als ik elke keer 2 uur moet rijden voor een echo van 10 minuten. Ik ben er wel steeds meer van overtuigd dat ik wel naar Düsseldorf moet gaan. Ik wou eerst nog even afwachten. Maar ik ga me nu toch maar alvast inschrijven. Het zit me toch niet helemaal lekker dat ze beginnen met lage dosis en m'n AMH niet eens willen testen. Succes met wachten. Hopelijk is het bij jou dit keer gelukt! Jij ook succes Poek. Wat fijn dat er 4 klaar liggen! Lamaris dat lijkt me wel een lastige beslissing. Maar wel fijn om van een arts te horen dat je nog kansen hebt en nog niet aan ECD hoeft te beginnen.
Lieve dames, Mijn tip is echt naar Dusseldorf te gaan!! Daar gaan ze net een stapje verder wat hormonen betreft. Het is wel een stuk rijden en het is ook niet zo dat wij met onze lage amh alle tijd hebben. Ik heb er geen moment spijt van gehad. De mensen zijn er heel aardig en er lopen veel Nederlandse dames rond die je alles uit kunnen leggen. Het is even een stap maar je moet er wat voor over hebben toch?
@ Poek: wat spannend! De pregnyl zit erin!!! Super dat je er 4 klaar hebt liggen zeg. Nu inderdaad heel hard hopen dat er ook 4 mooie eitjes in zitten en dat ze allemaal goed bevruchten! Dank je wel voor het duimen en de kaarsjes, ik doe voor jou hetzelfde @ lamaris: aha, je poging IS dus al omgezet naar een IUI. Verdorie, wat balen dat er steeds maar 1 wil groeien zeg! . Het zou zomaar kunnen hoor, dat decapeptyl vanaf dag 1 bij jou juist wel werkt. Ik ken die verhalen ook, dat het niet goed zou zijn voor poor responders. Maar bij dames met dominante follikels is het juist goed volgens mij! Ik ga de komende poging ook decapeptyl spuiten, maar dan vanaf cd3. Ben heel benieuwd! Wanneer is jouw IUI behandeling denk je? Hoe groot is je follikel inmiddels? Goed dat de arts in Leiderdorp je erop heeft gewezen dat het te vroeg is voor een intake voor ECD. Dat is ook zo! Eerst knokken voor je eigen eitjes meis! Of je eerst een poging in Leiderdorp zou moeten doen of je poging moet bewaren voor DD, kan ik je niet zeggen. Jullie moeten je er goed bij voelen! Wat kunnen ze in Leiderdorp anders doen dan je tot nu toe hebt gedaan, behalve de remmer? Wat spoot jij de afgelopen 4 pogingen? En kan dat nog omhoog in Leiderdorp? Fijn dat je in Leiderdorp de echo's voor DD mag doen. Ik ga ze bij een echopraktijk in Amsterdam doen, daar kosten ze 50,-. Althans, ik heb toestemming van PNO gekregen om ze in NL te doen, dan neem ik aan dat ik zelf mag bepalen waar? Wat denken jullie? @ Clau: ok, dan is jouw FSH ongeveer net zo hoog als de mijne. Wat onwijs balen voor je! Zeker op jouw leeftijd. Al denk en hoop ik voor je dat je leeftijd een gunstige invloed zal hebben, want dat schijnt absoluut mee te wegen! Ik zou als ik jou was zo snel mogelijk naar het buitenland gaan. Het is de moeite en de reistijd echt waard. Ik zei destijds tegen mezelf dat mensen in de meeste landen ter wereld wel vaker uren moeten rijden naar het dichtstbijzijnde (goede) ziekenhuis. Voor ons lijkt alles verder dan een uur rijden al heel ver, maar dat is het natuurlijk helemaal niet. Voor zoiets belangrijks als een kindje krijgen, doen landsgrenzen er bovendien toch helemaal niet toe? Als je voor de beste arts 3 uur moet rijden, dan doe je dat. Op de rest van je leven zijn die paar ritjes een peuleschil! Ik hoop dat dit je helpt om je beslissing te nemen . En laat je niet beinvloeden door mensen in je omgeving die het maar gek vinden dat je naar het buitenland wilt, omdat de artsen in NL toch ook heus heel goed zijn. Het is JOUW leven en JOUW toekomst. Het VUmc werkt helaas niet samen met het buitenland. Daar zijn ze erg stug in. Maar heen en weer rijden voor een follikelmeting is inderdaad wel erg veel gevraagd. Ik heb het vorig jaar zomer bij mijn eerste ICSI wel gedaan maar bij de 2e deed ik de tussentijdse follikelmetingen in het ziekenhuis in Purmerend. Daar en in het Amstelland Ziekenhuis werken ze hier gelukkig wel aan mee. Maar aangezien ik overdag geen auto heb (die heeft mijn vriend nodig voor zijn werk) en Purmerend met het OV ook niet heel makkelijk bereikbaar is, ben ik deze keer dus van plan om ze bij Echopraktijk Amsterdam Zuid te laten doen. Daar werkt een ontzettend aardige arts. Hij heeft vorig jaar gratis een echo gemaakt toen ik zwanger was en het VU dit weigerde omdat mijn hcg te laag zou zijn om iets te zien. Nou, ik heb een prachtig (ieniemienie) babietje gezien en ik zal die echo voor altijd koesteren, ook al klopte het hartje niet en eindigde de zwangerschap een week later in een miskraam
Tjonge, wat zitten we met z'n allen toch in een heftig vaarwater. Poek, ik duim mee. Marjon, ik hoop op een positief gesprek in het zkh. En ik hoop dat jullie escape-IUI's succesvol zijn Lamaris en miss!! Zo niet, dan lijken we elkaar binnenkort allemaal tegen te gaan komen in Gent of Düsseldorf. Spannende tijden! @ Miss, je vroeg waarom wij ons nu al aan het oriënteren zijn op ECD. Dat is niet omdat ik dat nu zo graag zo snel wil, maar heeft er alles mee te maken dat mijn zussen ook al wat ouder zijn en we wat dat betreft dus niet alle tijd van de wereld hebben. Volgende week krijgen we te horen of zij überhaupt nog in aanmerking kunnen komen als donor. Het allerliefst wil ik natuurlijk nog steeds een kindje van ons tweeën. Ik heb dus ook stiekem hoop op een wonder in Düsseldorf of Gent, maar in het UMC waren ze wel heel duidelijk dat de kansen voor ons gewoon echt heel klein zijn en dan ga je je dus ook oriënteren op andere mogelijkheden. Alhoewel, zo vanzelfsprekend is dat nu ook weer niet, maar ik merk wel dat je in dit proces steeds verder gaat denken dan je voorheen ooit bedacht had... Ik vind het echt zo vervelend dat mijn leeftijd wat dat betreft ook tegen ons werkt. Je hebt niet het gevoel dat je alle gebeurtenissen en slechtnieuwsgesprekken van de afgelopen tijd eens goed kunt verwerken. Dat je goed kunt doordenken wat willen we nu nog, hoe ver gaan we etc.? Ik denk steeds: deze zomer word ik 37, mocht ik ooit wellicht bedenken dat er geen andere opties zijn en dat ik dan eventueel nog wil adopteren, dan heb ik niet zoveel tijd meer. Tegelijkertijd wil ik daar nog helemaal niet aan denken, want er zijn eerst nog genoeg andere stappen te zetten. Ik weet bovendien niet eens of ik dat überhaupt wil.... nou ja, zo blijven de gedachten door je hoofd tollen. Wij laten ons dus aankomende week eerst maar eens voorlichten over ECD. Gaan daarna in juli naar Düsseldorf en dan gaan we vervolgens bekijken hoe de zaken er voor staan. Nog wel een vraag aan ieder die de follikelmetingen niet in DD/ Gent laat doen. Hoe zijn jullie terecht gekomen bij de plekken waar jullie de tussentijdse metingen laten doen? Gewoon googlen en dan bellen? Het UMC heeft bij ons al gezegd dat zij dit sowieso niet doen. Zij zijn daar dus net zo stug in als de andere academische ziekenhuizen in ons land, jammer! Oh ja, er werd ook nog gevraagd hoeveel follikels er in eerste instantie klaarlagen bij mij. Dat waren er 4, maar uiteindelijk groeide er dus maar 1 door. Ik ben dus blijkbaar ook zo'n poor responder. Op basis van de verhalen die ik van jullie hoor/ lees hoop ik nu dat ik op een ander protocol in DD beter reageer. We wachten het af... De tijd kan mij wat dat betreft niet snel genoeg gaan. 17 juli mogen we daar op gesprek. Ik heb natuurlijk alle bloeduitslagen e.d. uit het UMC in mijn dossier. Zou het dan toch nog verstandig zijn om voor die tijd nog een afspraak te maken voor bloedcontroles in DD? De laatste uitslagen zijn van april, dat is toch nog best wel recent?? Nou ja, mijn update voor vandaag. Ik ga zo even spullen pakken voor een weekendje weg met z'n tweeën. Er even heerlijk tussenuit en genieten van de zon. Ik wens jullie ook allemaal een zorgeloos, zonnig en gezellig Pinksterweekend toe!! lieve groet!
Miss76 ik hoop dat je gelijk hebt dat m'n leeftijd een gunstige factor is. En bedankt voor je verhaal. Je hebt ook gelijk dat nou ook weer niet zo ver weg is. Ik heb nu een mail gestuurd naar dusseldorf, ben benieuwd. Voor de follikelmetingen ga ik echopraktijk zuid zeker onthouden. Of evt amstelland zkh. Zou voor mij ideaal zijn, aangezien ik in de vu werk dus dat is mooi in de buurt. Ik heb vandaag weer een echo gehad. De follikel was nu 16 mm. Morgen weer terugkomen. Hoop dat die dan groot genoeg is dan zal de IUI maandag zijn denk ik. Broos geniet van je weekendje weg!
Hi meiden, wat spannend allemaal! Poek, succes!! Vandaag of maandag toch? Of is het inmiddels al veranderd? Wij hebben afgelopen maandag de afspraak gehad, zaad was iets verbeterd, en mijn FSH bleek 12. Gisteren hebben we te horen gekregen dat we direct voor IVF gaan. 25 juni intake... Spannend, maar fijn dat er iets gebeurt. Geniet allemaal van de zon!
Hallo Miss76, Bedankt voor je lieve berichtje! Het is hoopvol verhalen als de mijne te horen, maar tegelijkertijd betekent dat inderdaad niet dat iedereen zoveel geluk heeft! Wij zijn er ook nog niet ... Heb het 'winnende ticket' in handen en nu maar hopen dat we uiteindelijk kunnen gaan 'cashen'! En tjeempie jij hebt ook al heel wat teleurstellingen achter de rug .... Telkens weer opladen en toch hoop houden, maar teveel hoop wil je ook niet hebben, want wat heb je aan hoop als diezelfde hoop even later keihard de grond ingeboord wordt. Tenminste dat heb ik met 'hoop' het is er wel maar het kan je ook keihard in je gezicht slaan en je probeert jezelf te beschermen tegen hoop. Maar je hebt het ook heel hard nodig! Daarom durf ik op de een of andere manier ook nog niet echt te genieten. Ik ben wel heel erg dankbaar, maar dit was een kans uit miljoenen en zo'n kans komt vast niet nogmaals op je pad .... Het voelt daarom ook een beetje als een eerste en laatste kans op een kindje omdat je met de wetenschap leeft dat het niet goed is en dat de kansen met of zonder hulp zeer gering zijn. Heb echt bewondering en veel respect voor alle vrouwen hier die zoooo hard blijven knokken om hun kinderwens waarheid te laten worden. En tegenslag na tegenslag overwinnen om weer verder te gaan. Het is vreselijk moeilijk je ziet in je omgeving mensen zwanger worden, ieder 'neemt' maar kinderen lijkt het wel. Overal waar je kijkt kinderen. Zelfs in de sportschool, hoppa bevallingsverhalen op tv. Telkens een brok in je keel dat jij (nog) niet tot de gelukkig behoort en misschien wel nooit zal behoren. Mensen die zeggen dat het leven pas begint als je kinderen hebt etc etc. Er zijn er maar weinig die stilstaan bij de opmerkingen die ze maken heb ik ervaren. Ik hoop echt dat al jullie moed en doorzettingsvermogen bekroond word met een mooi kindje als resultaat. Duim voor jullie! Ik blijf het ook nog heel erg spannend vinden. Hopelijk wat meer zekerheid en minder spanning hoe verder ik kom in de zwangerschap. Maar ik weet ook dat er nooit garanties zijn. Niet na 12 weken, niet na 20 weken en zelfs niet na 36 weken. Met 18+5 heb ik de GUO (20 weken echo), dat zal me zeker ook weer wat geruststellen! Nou heeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel geluk gewenst allemaal, dat is wat je nodig hebt. Een flinke portie geluk. Lieve groetjes van Kim
Bedankt voor het mee duimen allemaal. We moesten vanmorgen om 7.30 in Dusseldorf zijn. We waren natuurlijk veel te vroeg, zelfs nog eerder dan de artsen 😊.. Even alles weer doorgenomen en op naar de " operatie " kamer. Als eerst het infuus. Ze kunnen me altijd al moeilijk prikken omdat ik dunne/kleine aderen heb. Maar in Duitsland spannen ze de kroon! Ondanks ze met de rest voorlopen, kunnen ze slecht een infuus inbrengen en slecht bloedprikken! Na een aantal keer geprobeerd had ze hem eindelijk te pakken. Ik kreeg van dat spul waar je lekker vaag van word! Heel fijn gevoel 😊. Eenmaal wakker, kregen we te horen dat we 2 goede eitjes hebben. Maandag krijgen we de uitslag of ze ook daadwerkelijk bevrucht zijn. Zenuwslopende dagen..... Denk ook aan jullie!! 🍀🍀🍀🍀
Spannend Poek. Wanneer gaan ze dan de terugplaatsing dan als ze bevrucht zijn? Ik was gister weer geweest. En de follikel was helemaal niet gegroeid. Nog steeds 16 mm. Maar ik had een ovulatietest mee gekregen om in de avond te doen, omdat ze zeggen dat bij hoog fsh soms al eerder een eisprong is voordat de follikel 18 mm is. Ik gister die test gedaan: inderdaad positief. Nu heb ik vanmiddag de inseminatie. Best wel spannend ook
Ooh.. Ook heel spannend!! Ik denk dat ik dan dinsdag de terugplaatsing heb. Hoe laat moet jij? We zitten ongeveer gelijk!