Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED 2 (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door FSK, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje34

Roosje34 Niet meer actief

#3941 Roosje34, 23 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 sep 2014
    Ook ik heb al een tijdje niet gereageerd, maar wel alles meegelezen. Maar via de smartphone/tablet reageren vind ik gewoon niet zo fijn. Moet gewoon even een toetsenbord hebben. Heb nu maar even de laptop aangeslingerd.
    @Clau1983 het is ook vreemd hoe het hier gaat. Mijn LF is rond de 9 dagen en mijn progesteron is veel te laag. Ik heb hier ook gevraagd of ze niet dmv medicatie de progesteron kunnen 'aanvullen'. Stom dat ze het bij jou ook pas vanaf de 4e poging doen.

Ik ben inmiddels in de MMM in België. Inmiddels al een hysteroscopische operatie gehad en alles was gelukkig goed. Afgelopen week bloedonderzoek, ook AMH en echo gehad. Begin oktober hebben we de volgende afspraak over de start van het IVF traject.
    Waarschijnlijk gaan we hier midden oktober mee starten.
    Ik ben ook gestart met acupunctuur. Toeval of niet, maar voor het eerst was mijn cyclus 5 dagen langer dan mijn 20/21 dagen.

Vind het allemaal wel heel spannend. De punctie is gelukkig onder een roesje, daar ben ik wel heel blij om.

@zoetje69 ik herken het ook heel erg wat je schrijft over dikke buiken, zwangere, baby's. Soms kan ik het hendelen, soms ook niet. Ik barst ook niet in het openbaar in tranen uit, maar thuis komen de tranen soms vanzelf wel. Hoort erbij....ook ik blijf positief.

Lamaris.....ik heb al de hele dag aan je gedacht! Ik hoop dat nog alles positief uitziet.

2. Roosje34

@Broos, misschien dat ik het bericht gemist heb, maar hoe ziet het er bij jullie uit. Je bent zowel in DD als Gent geweest toch?

3. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik kom ook steeds spieken voor Lamaris...

Ben bang dat het mis is omdat ze afwezig is nog...maar het kan ook dat ze nog even voor zichzelf aan het genieten is van goed nieuws...
    Ik hoop het laatste!

4. lamaris

lamaris Niet meer actief

Hier is het Game Over. Heel erg bedankt voor de succeswensen en het duimen, jullie zijn zo lief!
    Had hoop want mijn temperatuur bleef mooi hoog, en er was geen spoortje bloed te zien. In mijn natuurlijke cyclus is mijn luteale fase maar 10,11 dagen en met Utrogestan of Pregnyl hooguit 12. Ik heb nu Utrogestan gebruikt, vanaf de terugplaatsing 10 dagen lang 2x3 bolletjes. Op de 12e dag na de terugplaatsing werd ik dan ook keurig ongesteld!
    Ik heb me meteen aangemeld voor de tweede cryo…

@Zoetje69: wat leuk dat je er weer bent! Jammer dat de laatste poging weer een escape-IUI werd. Zoals je weet is dat bij mij 4 keer zo gegaan. En de laatste keer met een ander protocol lukte het opeens wel! Deca spuiten vanaf cd1 deed het ‘m. Maar goed, dat geldt voor mij. Ik denk dat jij al verschillende protocollen hebt geprobeerd. Zijn er, België een gesloten boek is, nu nog andere opties met eigen eitjes? In Spanje kun je, naast IVF met donoreitjes ook IVF doen met je eigen eitjes. Ze garanderen kansen tot 70% per ronde, dat komt om dat ze de eicellen screenen op chromosomale afwijkingen. Ik heb helaas geen tips om je vriend over te halen voor de donorei-route, ik hoop zo dat je vriend om gaat!
    @mik81: nog 8 weken te gaan, dat komt toch wel goed joh! Maar ik begrijp je angst denk ik wel een beetje. Misschien had je er niet op gerekend dat alles meteen zo goed zou gaan ondanks je lage amh. Maar het lijkt me niet dat er ook maar enig verband is tussen de waarde van je amh en het verloop van een zwangerschap!
    @Roosje34: ik hoop dat jullie succes hebben in België!

5. Roosje34

Oooh wat erg Lamaris. Hoe gaat het met je?
    Ik wens je veel sterkte en vooral nog meer kracht voor de volgende poging.

6. lamaris

lamaris Niet meer actief

Tja, het gaat redelijk. Na zoveel rondes en behandelingen zonder ook maar een ietsiepietsie tweede lijntje verwacht je het ook eigenlijk niet meer. En toch had ik stiekem wel een klein beetje hoop...

Ik blijf piekeren over het waarom. Ik denk toch de eicelkwaliteit. Zeker de helft tot 2/3 van je eitjes is na je 35ste chromosomaal niet levensvatbaar. Misschien is dat aantal bij laag-amh'rs nog hoger maar daar is de wetenschap nog niet over uit.
    Toch weet ik dat er ook andere problemen kunnen zijn waardoor innesteling niet lukt. Een oorzaak bijvoorbeeld is aanwezige infecties.
    Ik denk er daarom over om de zogenoemde "hidden C" test te doen in Athene, en ook de aanvullende tests op o.a. Ureaplasma en Mycoplasma. Allemaal infecties die innesteling kunnen voorkomen. Heb de topics erover op vooral Engelse fora verslonden. Ook in deze reeks is er in het verleden veel over geschreven. Ik heb namelijk ooit - 14 jaar geleden -Chlamydia gehad. Ben toen wel meteen behandeld. Er lijkt geen schade te zijn aan mijn eileiders, want na de laparoscopie en baarmoederfoto vorig jaar bleek alles in orde, maar de infectie kan ook het baarmoederslijmvlies aantasten. Vorig jaar werden er antistoffen gemeten in mijn bloed, en is geen actieve Chlamydia gevonden. Volgens de Griekse artsen kan het er dan toch nog zitten, hoger in de baarmoeder. Reguliere tests kunnen dat niet aantonen, omdat er een monster wordt genomen van de baarmoedermond. Daarom wordt de test in Griekenland uitgevoerd met menstruatiebloed (yuk). Als er infecties worden aangetoond, wordt aangeraden een lange antibioticakuur te volgen (en de partner ook). Ik twijfel zo of ik het zal doen. Ik denk dat het uitsluiten dit mogelijke probleem mij wel rust geeft. Iemand hier dit recentelijk nog gedaan/overwogen?

7. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48

Lamaris,

Wat jammer dat het niet gelukt is, het klonk zo positief.. Nu maar hopen dat je volgende cryo goed ontdooit en wel blijft plakken!

Wat vervelend ook dat je zo snel alweer ongi wordt door de utro heen, of was je nu na 10 dagen al gestopt? Waarom niet langer gebruikt? Kunnen ze nog iets aan je korte Lf doen..extra shot pregnyl naast de utro ofzo?

Grappig dat jij wel goed reageert op deca..voorlopig heeft het bij mij nog geen verschil uitgemaakt..het was nu al voor de cetrotide al duidelijk dat het sowieso deze ronde niet ging worden.

Ik had tijdens de uitgangsecho op CD 2 nog een Bms van 7 mm en een eitje rechts van 10mm. Ik was al laat ongi geworden en het wilde niet goed doorkomen waardoor het al eigenlijk cd 3 was..
    Ik moet normaal gesproken op CD 2 beginnen met spuiten van Gonal en dat werd nu dus cd 3. Ik heb tijdens de echo flink bloed verloren, nooit eerder zo erg meegemaakt maar daarna amper gevloeid...op de echo 2 dagen later was mijn Bms weer een plat lijntje...en ook geen follikel van 10 meer te zien.. Waar het Bms is gebleven, geen idee..dus ik begon al heel raar.

Vervolgens heeft de "nieuwe" arts moeite gehad met het vinden van mijn eierstok en heeft ze links en rechts verward waardoor ik dacht dat er aan beide kanten iets groeide en dus wel/niet aan punctie moest denken.. Een paar dagen later had mijn eistok zich dusdanig verstopt dat er wel 3 artsen ruim 45 minuten aan het zoeken zijn geweest met als resultaat mogelijk 3 eitjes aan die ene eistok.. Na die drama echo heeft mijn eigen arts de echo gemaakt en bleek er maar 1, misschien 2 eitjes te zitten en hebben we op dat moment besloten af te breken. Paar dagen later beweerde zij weer dat er 3 eitjes van 15mm waren, en nu weer aan de andere kant dus gaan we weer in die achtbaan... 2 dagen later bleek ze toch echt verkeerd te hebben gekeken want weer de andere vrouwelijke arts constateerde er maar 2..zij plande de IUI in maar helaas had de nieuwe arts dienst op zondag. Ditmaal beweerde ze dat alles keurig was gesprongen maar had ze weer moeite het vinden van de ingang van de baarmoedermond waardoor ik nu nog pijn heb. Ze heeft behoorlijk zitten wroeten met een wattenstaafje..

Dus deze ronde is echt kansloos geweest en heel veel verkeerd gegaan. En zonder een echte poging met eigen eitjes gaat mijn vriend nog niet nadenken over een ECD traject. Juist ivm afwijkingen en kans op miskraam etc ben ik om voor ECD, de kans op een gezond kindje word groter met een jongere ECD. Bovendien erft het kind niet mijn zieke genen ;), intoleranties, allergieën etc.

Ik ga sowieso vragen of mijn eigen arts (hij) alle echo's wil doen, deze "nieuwe" arts is mijn oude arts uit het lokale zkh en daar zat al oud zeer maar ook nu heeft ze weinig vertrouwen gewonnen dus we zijn nu wel echt klaar met haar. Zelfs van de punctie had ik minder last en pijn dan deze IUI.. Dat hoort uiteraard niet!

We willen wel graag bij deze kliniek blijven omdat we via hen bij andere klinieken terecht kunnen..de echo's en medicijnen etc kunnen we via hen krijgen dus dat is wel zo handig. Ze werken oa samen met Gent, Düsseldorf, Zwolle, Groningen, Spanje en wij gaan dus naar Leer als er een punctie komt.

Overigens hebben wij een verklaring moeten laten opstellen bij de notaris omdat wij niet getrouwd zijn en de Duitse wet daar om vraagt dus we zijn al bij de notaris in Leer geweest. Dat was ook heel vreemd aangezien Düsseldorf er niet om heeft gevraagd..
    De notaris zit tegenover de kliniek dus we zijn bekend met de route en het erg leuke en vooral opvallend nette stadje. Ik zeg prima plek om mijn kindjes daar te laten ontstaan :p!

8. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Clau,

Ik heb meestal een Lf van 9/10 dagen van mezelf. Toch ben ik ermee zwanger geworden en ook hier zijn vele andere dames met een korte Lf toch zwanger geworden. Ik begrijp wel je gevoel dat het wat langer mag duren maar als ik zeker weet dat ik toch niet zwanger ben wil ik ook zo snel mogelijk door en niet dat de utro de boel tegenhoudt. Ook heb ik gemerkt dat mijn nieuwe cyclus op de achtergrond al begint en ik dan dus achter de feiten aan hobbel.. Blijft dus lastig en zoeken naar dat wat het beste bij jouw gevoel past. Kun je wel aan een recept voor utro komen of doen ze moeilijk?

Fijn dat jullie mijn jaloerse gevoelens herkennen, dan ben ik dus niet de enige dus niet "gek" of "raar" :p

Jij dus ook al zo'n magneet, het is wel fijn dat kinderen zich zo aangetrokken kunnen voelen en zich op hun gemak voelen maar o zo confronterend..
    Sommige momenten zoals vlak na de MA en de mislukte punctie kan ik me ook in het openbaar bijna niet houden en wil ik me het liefst "veilig" thuis opsluiten en voor alles en iedereen afsluiten maar helaas lukt dat niet. En komt er via tv, internet, krant etc toch weer die confrontatie. Het is dan net alsof alle dikke buiken, kindjes, baby's, zwangeren op me afkomen en mijn neus pijnlijk op mijn eigen falen drukken..:(
    Thuis gaan de sluizen wagenwijd open.

Laten we maar hopen dat we daardoor nu voldoende hebben geoefend op andermans kinderen en we klaar zijn voor onze kinderen :D

9. mik81

mik81 Niet meer actief

Aaaah neeee :(:(:(, lieve Lamaris waarom nou niet?!?! Kan hier van alles zeggen nu, maar niks dekt de lading want het is gewoon wederom teleurstellend en verdrietig. Ik leef oprecht met je mee en blijf hopen dat 3x dan scheepsrecht is en de volgende cryo wel doorzet!

Klopt ik had er zeker niet op gerekend ... Niet op een zwangerschap überhaupt, niet dat er de eerste echo een hartje zou kloppen, niet dat de 13 weken echo goed zou zijn, niet dat de 20 weken echo goed zou zijn. Mijn lijf vertrouw ik sowieso niet want het laat me in algemene zin (systeemziekte) al jaren in de steek. Maar misschien moet ik idd gewoon meer vertrouwen hebben in het wondertje dat in mij groeit, dat het ondanks de hyperemesis en mijn zwakke fysiek hartstikke goed lijkt te doen. Zij heeft misschien fysiek wel dat wat ik mis. Ik geniet ook zeker wel hoor, maar we weten hier in ieder geval allemaal dat het leven soms meedogenloos hard is en dat er geen enkele garantie is in het leven. Klinkt deprimerend maar zo is het niet bedoeld. Het is gewoon realiteit.

Ik heb gewoon extreem veel geluk gehad, een gouden ei uit de eicellenloterij. Niet meer en niet minder. En het zou zoveel eerlijker zijn als iedereen tenminste één gouden eicel 'wint'! Ik ben nu sowieso een weekdier, maar zit hier echt met tranen in mijn ogen achter de pc. Als ik een toverstafje had .... :(!

10. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48

Poppetje,

Inmiddels een mooie cryo aan boord? Of gingen ze vandaag uit de vriezer halen? Hoe is het gegaan?

@lamaris,
    Ik heb bij het Gent topic tijdje geleden wel eens wat gelezen over de hidden c test. Kreeg de indruk dat er bij iedereen of wel heel veel dames hetzelfde werd geconstateerd en allen massaal aan de (vaak behoorlijk zware!) anti biotica moesten. Toeval of niet, ik weet het niet maar als jij bepaalde dingen voor je zelf wilt uitsluiten kun je het natuurlijk opsturen en kijken wat ze tegen jou gaan zeggen..
    Ik heb het zelf misschien ook overwogen, enkel vanuit een soort wanhoop dat ik echt alles gedaan en uitgesloten wilde hebben maar aangezien ik bijna heel 2012 en half 2011 aan de anti biotica heb gezeten er snel van afgezien, zeker na het lezen van de ervaring van anderen.

@mik
    Helemaal mee eens dat het zo oneerlijk is!! Als we er "ieder krijgt minimaal een gouden ei ticket" van maken ipv "winnen" -want winnen klinkt alsof ik iets verkeerd heb gedaan of het "niet verdien"- :) meld ik me alvast als eerste aan, waar is de uitgifte balie:p:D

11. mik81

mik81 Niet meer actief

Hihi ja 'ieder krijgt een gouden ei ticket' klinkt inderdaad beter. Daarom staat 'wint' ook tussen aanhalingstekens om maar weer te geven hoe veel mazzel ik (maar ook alle andere vrouwen die er niet eens bij stilstaan en toch 2, 3 of soms nog veel meer 'gouden-ei-tickets' krijgen) heb en hoe oneerlijk het is. En idd ... waar is die balie? Sommige mensen lijken hem erg makkelijk te vinden en 'krijgen' meerdere tickets ;).

Vind het gewoon ook nog steeds moeilijk ook al ben ik nu zwanger en leef heel erg mee met jullie allemaal omdat ik nog heel goed weet hoe de grond onder mijn voeten vandaan leek te zakken toen mij duidelijk werd gemaakt wat er aan de hand was en dat de kans op een kindje zelfs met IVF minimaal zou zijn. Dat is zo een vreselijk onbeschrijflijk rotgevoel en dan andere mensen om je heen zien met kinderen, overal zwangere vrouwen, baby's. Daarnaast familieleden en vrienden die denken dat zwanger worden iets vanzelfsprekends is, geen idee hebbende hoe kwetsbaar zoiets is en ook niet weten hoe ze mensen kunnen kwetsen met opmerkingen.

12. lamaris

lamaris Niet meer actief

#3952 lamaris, 24 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 sep 2014
    @Zoetje69: er lijken inderdaad relatief veel vrouwen met Hidden C geinfecteerd. Maar dat vind ik op zich niet gek, want goed vruchtbare vrouwen sturen hun bloed niet op...
    Over jaloers zijn: natuurlijk ben ik ook af en toe jaloers. Vandaag was ik nog nijdig op een of andere kansloze doorgesnoven halve gare in joggingpak die bij de Primera een of andere stomme knuffel kocht vanwege de geboorte van zijn kleine. Ja het was al zijn tweede, maar die eerste tja...vader worden op je 19e was natuurlijk niet helemaal de bedoeling!
    Verder word ik op mijn werk veel geconfronteerd met zwangerschap en geboorte. Twee collega's zijn bevallen afgelopen maart, eentje is nu zwanger, 3 collega's kolven de hele dag, een andere collega deelde me laatst stralend mee dat ze binnenkort wel weer zouden moeten verhuizen omdat ze haar vriend had overgehaald om meer dan 2 kinderen te nemen (ze is net bevallen van de eerste)....ga zo maar door.

@Mik81: Je bent een lief weekdier!
    De mensen die die opmerkingen maken, weten echt niet beter inderdaad. Vandaag zei mijn collega bijvoorbeeld dat ze blij is dat haar schoonzusje waarschijnlijk niet zwanger zal kunnen raken. Dan worden er in ieder geval geen kinderen met haar situatie geconfronteerd (dat schoonzusje heeft zich nl. van haar hele familie afgekeerd).

13. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Lamaris, ik lees hier zo nu en dan mee en las dat je de hidden C test overweegt. Ik heb deze in 2012 laten doen.

Het klopt dat vrouwen die zomaar zwanger raken geen bloed opsturen. Dus wie weet dat die vlieger op gaat. Maar anderzijds: anderzijds weten we ook niet hoeveel normaal vruchtbare vrouwen die hidden C ook wel niet zouden kunnen hebben.

Ik wilde in het kader van alles gedaan te hebben ook de test ondergaan. Ik bleek hidden C en een niet nader te definiëren bacterie te hebben. Manlief en ik beiden aan de AB

Het bijzondere is dat ik nooit chlamidia heb gehad, maar dat er wel hidden C werd aangetroffen. Daardoor heb ik eindelijk (ik liep al sinds 2008 in de fertiliteitsmolen mee en had al 9 keer een ivf opgestart) een HSG gehad. Voor mij was dat toen het bewijs voor dat ik echt die bacterie had: eileiders waren compleet verwoest!

Ik heb ze laten verwijderen. Dit omdat anders vocht m'n baarmoeder on kon druppen en de kans op een innesteling kon verkleinen én het was ook nog eens zo dat mocht ik OOIT spontaan zwanger raken dat het dan per definitie een BBZ zou betekenen. Helaas was m'n laatste ivf kansloos (niet eens meer een tp :()
    Maar gelukkig ben ik toch zwanger geraakt van de eerste tp daarna (via ecd).

Wie weet heb je wat aan mijn verhaal. Veel sterkte!!

PS mocht je aan de AB moeten: neem ook dagelijks een pro biotica erbij. Dat vinden je darmen vast erg lief!

14. lamaris

lamaris Niet meer actief

#3954 lamaris, 25 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 sep 2014
    @Maartje84: erg vreemd dat jij niet eerder een HSG hebt gehad.
    Bij mij was het onderdeel van het OFO (startonderzoeken). Ik kreeg een lapa dus de HSG heb ik onder narcose ondergaan. Bij mij waren de eileiders dus wel okee en intact...
    Mocht ik aan de AB moeten: hoe ben jij eraan gekomen? Vrees dat mijn huisarts het niet zomaar meegeeft aan de hand van een Grieks recept?

Enne, ik zie nu pas je banner. Wat geweldig, twee stuks!!

@Zoetje69: nog even over de Utrogestan: bij MCK krijg je standaard helemaal niets voorgeschreven bij een cryo-tp. Dat gaat geheel in de eigen cyclus. Maar omdat ik aangaf een korte lf te hebben, kreeg ik toch Utro. Bij MCK neem je de Utro vanaf de tp (ook bij verse) 10 dagen lang.

15. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Het is inderdaad merkwaardig te noemen dat ik bij mijn OFO geen HSG heb gehad. Ik heb er wel meermaals om gevraagd. Maar mijn gym vond dat overbodig. Ik had (en heb ;)) nl nooit een soa gehad en ook geen blinde darmoperatie. Ik was 22 toen ik in 2006 met de pil stopte en de arts was er aanvankelijk van overtuigd dat m'n enige fertiliteitsprobleem m'n belabberde LF was. Ze hebben letterlijk gezegd dat ze het probleem gevonden hadden en dat we dat moesten oplossen met utro. Later kwam hier ook Clomid en Pregnyl bij om m'n eisprong krachtiger te maken en m'n LF daarmee te versterken en toen dat niet hielp kwamen we aan bij de Decapeptyl en Puregon, nog altijd zonder HSG. Ik heb toen wederom aangestuurd op een HSG, maar toen kreeg ik te horen dat we over moesten op IVF en dat daarbij m'n eileiders niet nodig waren dus toen kreeg ik hem alsnog niet meer. Terwijl ik e.i.n.d.e.l.i.j.k. groen licht had gekregen om na nog een x aantal mislukte OI's de HSG te mogen...

We zijn daar uiteindelijk weggegaan en overgestapt op DD. Toen ontdekte ik pas hoe ontzettend veel steken mijn vorige ZH had laten vallen...

Mocht Penny van Serum Athene je AB voor gaan schrijven dan heeft je huisarts daar niets mee te bemoeien. Het recept kun je gewoon bij je apotheek inleveren en je apotheek moet het dan meegeven. Sommige apothekersassistenten willen wel eens eigenwijs doenaar vraag dan om de apotheker zelf. Hij/zij weet dat ze het je niet mogen weigeren.

16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    En mijn banner: dank je! We zijn zò blij maar ook in shock! ;)
    Dat ons dit mag overkomen na alles wat we door hebben moeten maken...

17. lamaris

lamaris Niet meer actief

#3957 lamaris, 25 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 sep 2014
    @Maartje84, jij noemt een belabberde LF.
    Dat heb ik ook. De Griekse artsen van de Serumkliniek in Athene zeggen in dit verband - vind ik - iets interessants:

Een korte lf wordt veroorzaakt door een tekort aan progesteron, of een te snelle 'drop' van het progesteron. Bij mij is mijn progesteron op cd21 nog hoog (>30). Bij mij is dat niet een week na de eisprong, maar 3-4 dagen erna; ik ovuleer altijd pas op cd17,18.
    Maar een week na de eisprong is de waarde dan heel laag, <10. Dat betekent volgens het WWW dat er geen eisprong is geweest!
    Ik merk ook altijd echt dat na een week het progesteron dramatisch daalt.

18. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Er is heel veel geschreven!

Lamaris, wat een enorme teleurstelling dat de cryo tp zo heeft moeten eindigen. Zie de radartjes in je hoofd hier over het scherm verschijnen en de beredenaties die je schrijft zijn zover ik weet idd waar. De relatief late eisprong en te lage progesteron waarde 7 dagen na eisprong is typisch laag amh gerelateerd. Heb het zelf ook. De cryo's waar ik nu zwanger van ben heb ik wel in een kunstmatige cyclus gehad ( dus progynova en utrogestan). Kun je dit eens aankaarten in het MCK?

Snap ook je onderzoeksdrift naar Serum-test. Heb 'm zelf nooit gedaan maar stond wel op mijn lijstje. Ik heb uiteindelijk een biopt/baarmoederscratch/pipelle laten zetten voor deze succesvolle cryo tp. Erg onschuldig en tevens een paradepaardje van de onderzoekers uit het UZ Gent. De behandeling zelf hoef je niet in Gent te halen, inmiddels wordt het in vele ziekenhuizen gedaan en ook in NL.

Clau, wat verdrietig dat de IUI's niet brengen wat je had gehoopt. Ik dacht, zeker in het prille begin, dat het mij ook nog wel zou lukken zonder IVF. Wat super fijn dat je de intake iig hebt staan en gebruik in die tussenliggende periode alle kansen die er zijn natuurlijk/IUI.

Zoetjes, jij ook even er tussenuit. Begrijpelijk want het traject is zo langdurig en intensief. Wat enorm klote dat het maar niet tot een punctie mag komen bij je. Dan heb je gewoon de meest faire kans. Je schrijft dat je open staat voor ecd maar je geliefde niet, wat zeggen de artsen tegen jullie? Vinden zij ecd te vroeg of hebben ze het al geopperd? Aan de hand daarvan kan je vriend misschien ook meer naar de volgende stap toewerken. Het is allemaal niet niets. Ik hoop ook dat de droom voor jou in vervulling mag gaan zoals je zo mooi over mij schreef.

Poppetje, laat dit eens jouw overwinningsronde zijn. Duimt mee!

Mik, herken veel in wat je schrijft. Die enorme dankbaarheid maar ook die grote frustratie voor onze lotgenoten die achter blijven. Over 10 jaar is POD/DOR/hoejeonsnoemenwilt veel eerder op te sporen, want simpel is het eigenlijk gewoon. Maar we doen het niet met zijn allen, en daarom strijden jullie nu zo gigantisch hard tegen het tikken van de klok. Unfair :(

19. mik81

mik81 Niet meer actief

@ Lamaris: Die confrontaties met zwangere vrouwen en baby's zijn soms zoooo vreselijk pijnlijk. Je krijgt er een brok van in je keel en tranen van in je ogen. Maar inderdaad, die hou je bij je tot je thuis bent. Zwaar dat jij op je werk ook zo geconfronteerd word. En die collega die zulke nare dingen zegt ... Pfff :x, daar heb ik geen woorden voor. Dat zeg je niet!

Mensen zijn echt vreselijk bot soms. Of moet ik dan zeggen gewoon egoïstisch of zelfs oliedom? Mijn moeder vertelde een vriendin van haar (na mijn diagnose) dat het voor mij waarschijnlijk niet was weggelegd om moeder te worden. Zij was ook heel verdrietig (voor mij en niet omdat ze mogelijk geen oma zou worden), je gunt je kinderen alle geluk en gezondheid van de wereld. Die vriendin van mijn moeder reageerde op haar verhaal met de volgende mededeling: 'Oh maar ik word voor de 7e keer oma' :$ ... Zo respectloos en zonder gevoel. Ik kan er echt niet bij. En dan mijn schoonmoeder die hier dan roept, 'ja als er straks een 2e komt' :$. Daar gaat ze min of meer van uit, en deze is er nog niet eens! Ze weet van mijn situatie, heb het 100x uitgelegd maar snappen doet ze het niet of ze wil het niet. 'Want ik ben nu toch ook zwanger geworden??'. Het beste is dan maar diep adem te halen en 'ZEN' te denken maar leuk is het niet.

Snap dat je alles wilt uitzoeken. Ik weet zeker dat ik dat ook zou doen ... Immers er is een oorzaak voor dit alles en die moet toch gevonden kunnen worden? Dit is naast een topic waar je steun bij elkaar vind, ook een topic waar je heel veel kunt leren van elkaar. Ieder brengt haar eigen kennis en ervaringen mee. Ik blijf duimen voor iedereen in de hoop dat het universum zich ooit wel eens iets van mij aantrekt ...

@ maartje:
    Gefeliciteerd met je tweelingzwangerschap ... Wauw!

@ Klaasje:
    Ja inderdaad, dankbaar maar het gevoel blijft dat het oneerlijk is omdat iedereen het zooooo enorm verdient!!! Daarbij merk ik bij mezelf ook wel frustratie naar mensen die zo makkelijk over een zwangerschap en kinderen denken ... Hier weet iedereen hoe waardevol en kwetsbaar het is en hoe ongelooflijk dankbaar elke vrouw zou moeten zijn, maarja waarom daarbij stil staan als je geen problemen hebt?? En dat mag ik misschien ook niet verwachten ...
    Het zal inderdaad over een aantal jaren (ik hoop zsm) op tijd op te sporen zijn. De diagnose is bij mij vorig jaar gesteld maar ik ben al in 2001 bij een gyneacoloog geweest i.v.m niet menstrueren, in 2009 wederom (toen pas omdat die eerste zei dat al mijn hormonen goed waren en ik me niet druk moest maken) en die gyneacoloog heeft mij toen wel aangeraden bij een kinderwens eerst een afspraak te maken met een gyneacoloog. Maar ik vraag me ook af ... Had de link eerder gelegd kunnen worden. Als er in 2001 een AMH was geprikt, had men toen al kunnen zien dat het (te) laag was? I will never know, maar ik hoop voor iedereen die nog zo hard vecht voor een kindje en voor vrouwen die dat in toekomst nog te wachten staat dat ze er iets op vinden.
    Zelf wil ik misschien nog wel laten uitzoeken of het mogelijk te maken heeft met de systeemziekte, maar dat is voor later zorg.

20. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    #3960 Switi, 25 sep 2014
    Laatst bewerkt: 25 sep 2014
    Klaasje,

Helaas! Ik was niet echt er tussenuit, oké, kliniek was gesloten dus was er even geen behandeling mogelijk maar verder wilde ik niet geconfronteerd worden dus ik zocht het zelf in ieder geval even niet op..

Mijn artsen weten dat ik beter kan presteren en hebben zelfs voor de nutteloze punctie geroepen dat het niet perse "het moest worden omdat ik maar 1 kans zou hebben" en na punctie dat "1 ei, geen bevruchting, nog steeds niets zei, althans je kunt er geen definitieve conclusie aan verbinden". Nu gaat m'n arts mee in mijn geloof dat deze ronde kansloos was door de "hick-up" en volgende ronde alles weer braaf werkt. Maar het woord ECD als optie en de samenwerking met ivf spain is wel gevallen. Net als nu het mogelijke begin van het einde van mijn vruchtbare periode..
    Mede daarom wil mijn vriend pas echt gaan nadenken over ECD als we zelf nog een keer een echte kans hebben gehad..hij gaf zelf aan niet meer zo afwijzend te staan als een tijd geleden en er nu ook niet lang over hoeft na te denken, wel wil hij dat pas als we zelf echt totaal geen kans meer maken..dus ik verwacht wel dat hij uiteindelijk mij het moederschap gunt en mee zal gaan in mijn beslissing maar hij vind het vreemd want "kindje is dan niet eigen vlees en bloed".. Heb al gezegd dat het sowieso wel zijn vlees en bloed is en ik via de navelstreng een band zal bouwen..en het is dan een kind van hem, in mijn buik gegroeid en uit onze liefde voortgekomen.. Meer kan ik er nu niet van maken :) en wellicht komt dan ook eens mijn droom uit..

@lamaris,
    Ik zou zeggen des te meer reden om langer progesteron te gebruiken! Wat ik bedoelde met de bevindingen van serum Athene is dat ze verder ook andere oorzaken zouden kunnen vinden voor onvruchtbaarheid dan de hidden c. En zoals Maartje al zei, er zouden ook zomaar vruchtbare vrouwen kunnen rondlopen met een of andere infectie zonder dat ze het weten of er iets aan gedaan hoeft te worden..

Als je een receptje krijgt van Penny; let op want ik heb mijn 1e recept voor de euthyrox zelf moeten betalen bij de apotheek omdat het door een niet Nederlandse arts (prof. De S.) was voorgeschreven. Gelukkig kan ik bij de huisarts terecht voor herhaalrecept en was de medicatie niet duur. De utro die Dr. S.choltes me voorschreef na de punctie in Düsseldorf kreeg ik wel weer mee omdat ik het al eerder voorgeschreven had gekregen van mijn lokale zkh..

Wat betreft omgeving en familie
    Ik heb al ruim een jaar geen contact met eigen moeder omdat ze maar bleef roepen dat "die en die" ook na hun 40e mama waren geworden en wel 3 achter elkaar..helemaal voorbijgaand aan het feit dat ik al 43 was en net 2 zelf betaalde IUI's had gehad zonder resultaat en maar bleef aandringen dat ik "gezellig" mee moest naar een reünie van vrienden die inmiddels al tienerkinderen hebben...dit vrij vlak na mijn MA, ik kon haar maar niet duidelijk maken dat het te confronterend was. Ik werd extra boos toen ze vertelde dat ze met anderen over "mijn situatie" had gesproken terwijl we uitdrukkelijk hadden gevraagd er het met niemand over te hebben..als ze niets mocht zeggen over mijn leven wenste ze me een prettig leven en hing op.. 1 week of een paar dagen voor Moederdag, lekker dan, het zou mijn 1e Moederdag zijn geweest als het niet mis was gegaan en nu had ik ook geen moeder meer... Het moge duidelijk zijn dat onze moeder dochter relatie al belabberd was voor die tijd! Zij is al iemand van wie ik vind dat zij nooit dat "gouden ei ticket" had mogen krijgen..helaas kunnen we ook daar niets meer aan doen. Maar er zijn zat mensen (ook dus in directe omgeving) van wie ik graag dat ticket zou willen afpakken omdat ze het zo verprutst hebben..maar ja..ook dat gaat niet en ik zou ook niet willen dat een ander besloot of ik wel of niet mama mag worden.. Lastige materie! Maar in ieder geval vind ik het oneerlijk verdeeld!!
    Gezien onze leeftijden weten wij dat veel onbegrip van mensen zullen krijgen als het wel lukt en dat hebben we er graag voor over maar als je eigen familie zo handelt of denkt.. Ik zeg des te meer reden om niet de zieke genen van mijn moeder over te dragen, hihi :)
    Voor dat argument is vriendje gelukkig wel vatbaar ;):p

Deel Deze Pagina