Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED 2 (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door FSK, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hoi dames! Nieuw en vers topic!!!!

Fsk, dikke knuffel. Het is zo herkenbaar dat zwarte gat, het is gewoon een fietstocht, dan weer op de berg, dan weer keihard naar beneden. Pffff ik hoop ook dat die zon gaar schijnen.

Vandaag naar de internist. Wil ff kijken of ze nog een oorzaak kunnen vinden van mijn lage amh. Ik wil dat ze mijn schildklier testen en of ik auto-immuun of anti-stoffen aanmaak.

Kan iemand mij dan uitleggen hoe het zit met iui want op de site van menzis staat toch echt duidelijk: niet meer dan 6 iui's

Tja wat moet ik zeggen. Het blijft irritant. Ik had doorgebeld dat de ivf mislukt was maar dat mocht nog niet omdat ik alleen maar oud bloed verlies. Denk 1 maandverbandje per dag. Pas als het rood word mocht ik bellen. Gistermiddag werd het rood. Maar alleen bij afvegen. Daarna droogt het bruin op dus wat moet ik ervan maken? En dan gisteravond was het zo goed als verdwenen weer. En vanochtend beetje bruin. Daarna niks meer. Nu voel ik wel weer af en toe 'wat lopen' maar ben nog niet wezen broekloeren. Word er zo gek van. 90% van mij zegt, dit is niks. Maar die 10% die telkens op sprankelt als het dan weer minder is of alleen bruin geeft mij hoop die ik absoluut niet wil voelen. Ik weet dus nog steeds niet of ik moet bellen voor afmelden. Zit nu op 11 dagen na tp.

2. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank allemaal voor de lieve woorden. Ben echt blij met jullie, ik heb het idee dat de buitenwereld geen flauw benul heeft van wat een impact dit alles heeft. Jullie gelukkig wel, echt fijn!

MI87 wat moet dat zenuwslopend voor je zijn! Ik voel de spanning in mijzelf als ik je bericht lees! Ik duim zo hard als ik kan dat het goed zit! Dat moet!!

Wat ik me dan ook afvraag, wat betreft dat "aansprakelijk voor jas" verhaal: ik heb recht op 3 IVF behandelingen. Màg een ziekenhuis dat dan wel weigeren? Ik moet dan toch eigenlijk zelf weten op ik het wil of niet ook al zijn de kansen minimaal? Net zoals ik recht heb op 10 fysiobehandelingen. De fysio kan dan toch ook niet zeggen, ik behandel je niet? Heb ik daar al die jaren premie voor betaald? Alsof het een schijntje is die ziektekostenverzekering.. :x

Ik heb vanmorgen een :) gepiest, dus ga vanmiddag naar DD. Dr S gaat zelf de echo doen, aangezien mijn NLse gyn geen reactie op de mail heeft gegeven. Wat een tegenvaller zeg, met haar mooie woorden. Gewoon een nummertje dus...
    Dan maar weer kachelen naar DD. Ben wel heeeeeeel benieuwd of ik ook echt een eisprong krijg en of dus die testen betrouwbaar zijn voor mij. En of we dus ook aan de klus moeten vandaag en morgen. Mijn libido is wel ver te zoeken... Zucht...
    Verder nog iets te spuien, kan ook vast wel hier. Mannen zijn toch zoooo anders dan vrouwen (in ieder geval de mijne)! Ik vroeg aan mijn man of hij meegaat naar DD, maar hij heeft vanmiddag een afspraak met mijn moeder voor NLse les. Hij moet inburgeren en mijn moeder helpt hem door samen huiswerk te maken. Goed hoor, dat hij daar zo druk mee is en ik ben er ook trots op, maar vanmorgen had ik graag "tuurlijk ga ik met je mee" gehoord. Ik zou iig wel zo hebben gereageerd. Maar ja, zij komen van mars..

Ik laat jullie weten hoe het was. Fijne dag allemaal!

3. kniffel

kniffel Actief lid

27 jan 2011
    380
    0
    16
    Ik heb hem ook gevonden.

Momenteel praat ik niet veel mee, maar ik lees wel zo veel mogelijk mee.
    Voorlopig zijn we nog bezig met de gesprekken met de psycholoog betreffende de ecd. Het laatste gesprek staat geplant voor 14 juni. Hopelijk kunnen we daarna snel gaan beginnen. Het wachten duurt best wel lang.

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    FSK: de arts heeft het recht om te bepalen of behandeling zinvol wordt geacht. Dus ja, ze mogen het weigeren. Het staat jou dan alleen wel vrij op te zoeken naar een behandelaar die behandeling wel zinvol acht.

MI87: als het op de site van Menzis staat is dat om dezelfde reden als waarom bij bijna elke kroeg, theater of bowlingzaal bij de garderobe staat dat ze zich niet aansprakelijk stellen voor vermissing, diefstal of beschadiging: de gemiddelde consument geloofd het en het voorkomt dus dat de organisatie in 9 van de 10 gevallen geld moet uitkeren. Totdat ze die ene keer een slim iemand aantreffen die weet dat dit in strijd is met de wet, net als met IUI. Waar staat het eigenlijk op de site van Menzis? Dan ga ik hier werk van maken.

5. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Fsk, owja ik had ook verwacht dat mijn man meegaat. Vooral zoiets, ik vind dat het gewoon voorrang heeft.
    Toen ik mijn miskraam kreeg op vrijdag avond was mijn man op n bruiloft van n collega, zaterdag was hij de hele dag weg om te klussen bij iemand en zondag zouden we op visite gaan en wilde hij alleen gaan omdat hij het aso vond om af te bellen. Nou toen heb ik hem flink de waarheid verteld. We bleven uiteindelijk thuis maar hij snapt nu wel wanneer hij nodig is. Hij doet dat niet meer. Nu belt ie elke 2 uur op voor n verslag van mijn onderbroek dus tja hahaha.
    Fsk, als je hem uitlegt hoe belangrijk zijn steun is, gaat hij dan niet mee?

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Maartje als je naar alle vergoedingen gaat en zoekt onder vruchtbaarheidsbehandelingen krijg je het geloof ik. Moet soms ff zoeken want je hebt een pagina wat alleen over ivf en icsi gaat en een pagina waar alle behandelingen besproken staan.

7. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja eigenlijk had ik verwacht dat hij dat zelf wel zou kunnen bedenken. Heb geen zin om daar woorden aan te besteden, ben daar te teleurgesteld voor.

8. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Jeetje MI, wat een slopende dagen zo. Kun je iets bedenken waarmee je eventjes de tijd zou kunnen vergeten?

Ik ben vanmorgen op intake geweest in het streekziekenhuis, op de fertipoli. In datzelfde ziekenhuis is mijn amh vorig jaar gemeten.

Deze ferti arts heeft in de computer alles gezien, wel wil hij nogmaals bloed laten prikken maar niet op amh? Want dat is allemaal achterhaald en mijn fsh was vorige keer in orde.

Verder heeft hij een echo gemaakt van mijn eierstokken, hij kon rechts zien dat ik aan het ovuleren ben/net geweest ben en links zag hij 8 eieren (kleintjes) liggen wachten.

Heb nu bloedprik instructies en 19 april terug. Wanneer mijn fsh dan alsnog onder de 10 is krijgen we weer het advies om het 6 maanden zelf te proberen.

Met die echo was ik best blij hoor, maar verder is het natuurlijk vrij makkelijk er vanaf gemaakt.

Ben heel blij met de intake die ik in DD heb staan, voel me daarin ook een stuk rustiger nu.

9. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    FSK, heel veel succes zometeen in DD. Hopelijk ligt er een mooi goud eitje klaar om te springen...!!
    En mannen... tja, ook ik zal nooit begrijpen hoe hun gedachtes werken ben ik bang...

Mag ik vragen hoe jij je man eigenlijk hebt leren kennen...?? Ik vind dat altijd zo bijzonder als mensen elkaar vinden terwijl zij zo ver bij elkaar vandaan komen :)

10. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    MI87, heel veel succes vandaag bij de internist...!! Hopelijk kunnen zij je meer duidelijkheid geven waar de lage AMH vandaan komt. Bij mij hebben ze helaas geen reden gevonden, dus het blijft allemaal een raadsel...
    Hopelijk ga je je snel beter voelen. Ook ik blijf nog een beetje hoop houden voor je hoor. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je er zelf helemaal gek van wordt.
    Een dikke knuffel voor jou...!!

11. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Abonnement!

Blijf meelezen, meeduimen,meeklaveren en meeleven met jullie!

X

12. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    ook hier weer van de partij hoor!!!:cool:

ik moet zo om je lachen maartje!!
    jij maakt er wel ff werk van:D:D:D
    wat ben je ook een strijdlustig mens(goed bedoeld)
    dit is de 1e x in dagen dat ik weer lach thanxx daarvoor;)

MI87 ik denk nog steeds dat je niet ongi bent maar zit meer te denken aan een innestelingsbloeding???

FSK afspraak bij S??
    S is met vakantie is er wel 10x tegen ons gezegd vrijdag zaterdag en gisteren..vind dit een beetje vreemd hoor!!!!!!!! en als hij er wel is voel ik me eingelijk een beetje besodemieterd:x

Juul was je al voor echo geweest??

Klaasje is zou er sowieso niet mee eens zijn om eerst maar weer eens 6 maanden zelf gaan te proberen!!
    mooi zo ..dat er 8 kleintjes klaar liggen

13. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jee, jullie hebben het 'volgende forum heet laag amh en zwanger' wel heel serieus genomen. Als we zo doorschrijven moeten we volgende maand allemaal bezwangerd zijn... Heb vanmorgen nog bijgelezen en had nu wederom genoeg leesvoer in mijn pauze...:)

Succes fsk!

En MI87: ik geloof er ook nog in hoor!

En over die iui's na ivf, ik was het idd die het daar over had. Ik ken echt stellen die dat gedaan hebben. Ik vind het zelf een geruststellende gedachte dat er toch nog kansen liggen na ivf, hoe klein ook. Het idee geeft een beetje lucht. Particuliere klinieken willen altijd wel verdienen, die werken vast mee!

14. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Dat ben ik ook niet Wish. Maar goed, ik heb de afspraak in DD toch al staan en ik ik heb daar al bloed laten prikken.

Wanneer mijn streekziekenhuis er zo in blijft staan doen ze maar, dan luister ik gewoon ook eens even goed in DD wat zij aan kansen achten bij mij.

Ik heb nog subtiel gevraagd naar zijn ervaring met laag amh en buitenlandse ziekenhuizen. Dat is ook op zijn retour aldus de gynae van vanmorgen. Nu heeft hij meer studie op dit vakgebied als ik achter de kiezen dus respect is op zijn plaats, maar ik kies vanuit deze informatie gewoon voor een second opinion ;)

15. Nietjes

Nietjes Actief lid

12 feb 2013
    165
    0
    0
    NULL
    NULL

16. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik heb hetzelfde, ook echo gehad vanmorgen, en toevallig ook een gelijk amh. Alleen wil mijn ziekenhuis ons weer een half jaar zelf laten proberen. Vandaar dat ik meteen naar Dusseldorf ga ;)

17. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik kan het niet vinden op de site van Menzis dat je slechts 6 x IUI vergoed zou kunnen krijgen. Kun je me de link geven?

18. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Fijn ;)

19. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Klaasje, wat vervelend dat ze je dan weer 6 maanden zelf zouden laten proberen. Zo heb ik ook mijn eerste en tweede jaar verspild. Maar je gaat lekker naar DD. Over wat er klaar ligt ben ik nooit al te enthousiast. Bij mij liggen er 8 klaar, daarvoor tijdens iui altijd een stuk of 14 maar tijdens het stimuleren gaan daar altijd maar 3 tot 5 van groeien dus je hebt niet veel zekerheid...bij mij tenminste.

Natasja, je hebt weer een heerlijke foto. Ben gek op katten. Is deze wel van jou? Ben er nog steeds niet achter hoe je daar n foto plaatst.

Fsk, op dat punt is het heel simpel. Mannen moet je vertellen wat je wilt. Ze kunnen niet tussen de regels doorlezen zoals wij vrouwen. We zeggen het een maar bedoelen het ander, zo werkt een mannenbrein niet. Als je bijv. Zegt: goh, de vuilisbak zit wel erg vol he? Dan hoort je man ook dat. Hij maakt daaruit niet op dat je bedoelt dat de vuilisbak verschoond moet worden. Hij gooit zijn vuil er wel bovenop. Geen probleem. Als ik vraag om iets te doen in huis dan vermeld ik er ook een specifieke dag en tijdstip bij. Het gebeurd anders wel, maar pas over 3 weken.
    Ach ja...

20. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Natas, ook al vinden ze niks, dan kun je wel wat dingen waar je over in zit van je lijstje strepen. Dat is de hoofdreden dat ik het doe. Moest haar wel uitleggen wat n laag amh was want ze wist het niet. Zucht

Deel Deze Pagina